دندانپزشکی و سلامت دهان

آیا من باردار هستم؟ | علائم بارداری بعد از چند روز ظاهر میشود؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۱ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۲
تعداد رای‌دهندگان:
۵
۴.۴

به بارداری خود شک دارید؟ دنبال علائم و نشانه‌های بارداری هستید؟

آیا من باردار هستم؟ ؛ علائم بارداری بعد از نزدیكی

دختری که ازدواج می‌کند فصل جدیدی از زندگی خود را پیش رو می‌بیند. یکی از این فصل‌ها مادر شدن است. همان‌قدر که لذت مادر شدن زیاد است مسئولیت و دغده‌های فکری و ذهنی خود را دارد. بعضی از خانم‌ها با آغوشی باز مادر شدن را می‌پذیرند اما گروهی دیگر به دنبال مادر شدن نیستند. بنابراین پس از رابطه جنسی ممکن است علائمی پدیدار شود که زن به شک بیفتد که آیا باردار است؟ در ادامه خواهیم گفت که علائم بارداری بعد از چند روز ظاهر می‌شود؟ با ما در سایت خوب میشی همراه بمانید تا بدانیم چند روز بعد از نزدیكی آزمایش بارداری مثبت می‌شود؟ و جواب سوال‌های خود را بیابید.

 

علائم بارداری بعد از چند روز ظاهر می‌شود؟

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن اشاره کنیم این است که علائم بارداری کدامند؟ علائم بارداری گاه به قدری شبیه علائم نزدیک شدن زمان پریودی است که گاهی اوقات خطاهایی در شناخت آن‌ها رخ می‌دهد. به طور کلی علائم اولیه بارداری عبارتند از:

 

 

  • خستگی

وقتی عادت ماهانه عقب می‌افتد یکی از واکنش‌های بدن به آن، خستگی است. خستگی وقت و زمان نمی‌شناسد. ممکن است تمام ویتامین‌های بدن تامین باشد و شب را بسیار خوب و به میزان کافی خوابیده باشید اما باز هم روز بعد احساس خستگی و کسالت دارید. در صورتی که خستگی از علائم بارداری باشد، بدن زن پس از مدت‌ها به آن عادت خواهد کرد و کمتر احساس خستگی می‌کند.

 

  • بویایی

اگر بخواهیم بگوییم علائم بارداری بعد از چند روز ظاهر می‌شود؟ باید گفت یکی از علائم اولیه شروع بارداری حس بویایی است. حس بویایی در دوران بارداری به طرز شگفت انگیزی تغییر خواهد کرد. حس بویایی یک خانم باردار ممکن است به قدری قوی شود که به کوچک‌ترین و کمترین بوها واکنش نشان دهد. گاه با یک بوی خوشایند همیشگی خداحافظی خواهید کرد و برایتان نفرت انگیز خواهد شد و گاه بویی که هرگز تحمل آن را نداشتید مانند بوی سیگار، بوی بنزین، بوی بعضی از غذاها و ... برایتان مطبوع و دلپذیر خواهد بود.

 

  • تکرر ادرار

ادرار در طول روز چندین بار تکرار می‌شود اما در زمان شروع بارداری و حتی در کل زمان بارداری می‌تواند بارها اتفاق بیفتد بنابراین دفعات ادرار بیشتر خواهد شد. ادرار می تواند بسیار کوتاه باشد در حالیکه زن باردار احساس می‌کند تمام حجم مثانه‌اش پر شده است که به دلیل وجود جنین و فشار آوردن بر مثانه است.

 

  • حالت تهوع و استفراغ

یکی از بارزترین نشانه‌های شروع بارداری حالت تهوع و استفراغ است؛ شاید به همین دلیل است که در بیشتر فیلم‌ها و سریال‌ها از حالت تهوع به عنوان نشانه‌ای از شروع بارداری استفاده می‌کنند. حالت تهوع می‌تواند در اوایل بارداری اتفاق بیفتد یا اینکه در کل دوران بارداری ادامه داشته باشد. معمولا حالت تهوع در اول صبح به خصوص هنگامی که از رختخواب برمی‌خیزید و ناشتا هستید اتفاق می‌افتد اما دیده شده است که در سایر اوقات شبانه روز هم می‌تواند این حالت به زن باردار دست دهد.

 

  • بیهوشی

در پاسخ به علائم بارداری بعد از چند روز ظاهر می‌شود؟ باید گفت از دست دادن هوشیاری یا غش کردن می‌تواند یکی از علائم شروع بارداری باشد که به آن فینت گفته می‌شود. در فینت زن باردار به مدت کوتاهی از هوش می‌رود. اگر این نشانه‌ها را دارید حتما با پزشک خود در میان بگذارید و تلاش کنید محیط منزل و کار خود را به جایی امن تبدیل کنید تا سرتان به جسمی تیز برخورد نکند.

 

 

  • سرگیجه

برخی از بانوان باردار در زمان شروع بارداری دائم یا گهگاه احساس سرگیجه دارند که علاوه بر نشان دهنده علائم بارداری ناشی از تغییرات هورمونی است. معمولا بانوانی که دچار حالت تهوع و استفراغ هستند بیشتر احساس سرگیجه می‌کنند. سرگیجه در اوایل بارداری یا حتی کل دوران بارداری می‌تواند ناشی از کم خونی، فشار خون پایین، محدودیت جریان خون، هوای گرم و تشنگی شدید و بلند شدن ناگهانی باشد.

 

  • تغییرات بدن

بعضی از خانم‌ها به سرعت متوجه تغییرات بدنی خود می‌شوند و یا فیزیک بدنی آن‌ها به گونه‌ای است که کوچکترین تغییرات را به راحتی نشان می‌دهد که اطرافیان آن را احساس می‌کنند. با شروع حاملگی هاله دور پستان‌ها پر رنگ‌تر می‌شوند، سینه‌ها بزرگتر و محکم‌تر می‌شود و پوست صورت تغییرات محسوسی پیدا می‌کند. حتی ممکن است احساس درد و حساس شدن در پستان‌ها یا ناف پدیدار شود. برخی از زنان شاهد یبوست و یا اسهال هستند که چند روز متوالی ادامه می‌یابد.

 

  • نوسانات روحی

از آن‌جایی که تغییر حالات روحی در بارداری و زمان نزدیک به پریودی بسیار شبیه هم هستند، گاه این علامت به اشتباه برداشت می‌شود. طبیعی است که زن در شروع بارداری دچار تغییر حالات روحی و نوسانات خلقی شود.

 

  • لکه بینی

به علت لانه گزینی خون در لکه بینی ظاهر می‌شود که رنگی روشن‌تر و شفاف‌تر از خون پریودی دارد. همچنین خون ناشی از لکه بینی رقیق‌تر از خون دوران پریودی است. در شروع لکه بینی ممکن است دردهایی همانند درد شروع قاعدگی احساس شود.

 

  • افزایش دمای بدن

زنی که پس از انجام رابطه جنسی باردار می‌شود تا مدت‌ها دمای بدن بالایی دارد. برای تشخیص دمای بدن کافی است هر صبح پس از بیدار شدن بدون انجام هیچ کار دیگری ابتدا دمای بدن را اندازه بگیرید و آن را ثبت کنید. در صورت باردار بودن به تدریج دمای بدن بالاتر رفته و در یک حد ثابتی باقی می‌ماند که اگر دمای بدن حدود 18 روز بالا بماند یکی از علائم اولیه بارداری است.

 

  • افزایش یا کاهش اشتها

هر فردی میزان غذا خوردن خود را می‌داند. یکی از اصلی‌ترین علائم بارداری که بعد چند روز ظاهر می‌شود افزایش ناگهانی اشتها و یا کاهش شدید اشتها است. عموما بیشتر زنان افزایش شدید اشتها را تجربه می‌کنند و به طور ناگهانی هوس خوردنی‌ها و نوشیدنی‌های مختلف می‌کنند که گفته می‌شود ویار دارد.

 

 

اکنون اصلی‌ترین پاسخ علائم بارداری بعد از چند روز ظاهر می‌شود؟ را با توجه به علائم اولیه بارداری می‌توان گفت. در هفته‌های اول پس از نزدیکی در صورتی که در سه – چهار روزی شروع پریودی نباشد و تخمک‌های زن با اسپرم مرد برخورد موفقیت آمیز داشته باشد حاملگی اتفاق می‌افتد.

 

تخمک گذاری

برای باردار شدن در کنار تمامی عوامل دیگر نیاز است که اسپرم با تخمک ترکیب شود. اسپرم مرد در بدن زن بین 3 تا 5 روز زنده می‌ماند اما تخمک فقط 12 تا 24 ساعت ماندگاری دارد. اگر در این زمان اسپرم و تخمک بتوانند با یکدیگر ترکیب شوند بارداری اتفاق می‌افتد. بنابراین نیاز است که زمان تخمک گذاری را دانست تا فهمید که علائم بارداری بعد از چند روز ظاهر می‌شود؟ علاوه بر راهنمایی‌های پزشک متخصص، کیت‌های تخمک گذاری؛ این روزها فضای مجازی و اینترنت به کمک آمده‌اند و با نصب اپلیکیشن‌های مخصوص می‌توان زمان تخمک گذاری را فهمید. تخمک گذاری روز و ساعت مشخصی ندارد بنابراین چند روز را به عنوان روزهای تخمک گذاری در نظر می‌گیرند که به آن روزهای بارور می‌گویند. دانستن روزهای تخمک گذاری شانس باروری را افزایش می‌دهد.

 

چند روز بعد از نزدیكی آزمایش بارداری مثبت می‌شود؟

"چند روز بعد از نزدیكی بفهمیم بارداریم" یکی از اصلی‌ترین سوالاتی است که یک خانم پس از رابطه جنسی به دنبال جواب می‌گردد. زودترین جواب یک هفته تا 10 روز بعد از رابطه جنسی حفاظت نشده است. البته این زمان بسیار زود است و بسیاری از زنان در هفته اول متوجه بارداری خود نمی‌شوند. بهتر است اجازه دهید دو هفته کامل از نزدیکی بگذرد سپس از آنجایی که با مطالعه متن دریافتید علائم بارداری بعد از چند روز ظاهر می‌شود؟ با توجه به علائم و نشانه‌ها، تست بارداری انجام دهید. اگر هم روز چهاردهم جواب بارداری منفی باشد پیشنهاد می‌شود چند روز صبر کنید و بعد مجددا آزمایش را تکرار کنید. گروهی از خانم‌ها که اقدام به بارداری کرده‌اند 3 یا 4 هفته بعد متوجه بارداری خود می‌شوند. بسیاری از بانوان باردار وقتی از موعد پریودی می‌گذرد به بارداری خود شک می‌کنند.

 

 

تست حاملگی بعد از چند روز نشان می‌دهد؟

تست حاملگی به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که هرکدام پس از مدتی بارداری را نشان می‌دهند. از جمله تست حاملگی می‌توان موارد زیر را نام برد:

 

  • بی بی چک

بی بی چک ساده‌ترین و در دسترس‌ترین تست حاملگی است که در دو نوع آنالوگ و دیجیتال موجود است. برای اینکه بدانیم علائم بارداری بعد از چند روز ظاهر می‌شود؟ در زودترین حالت از 12-10 روز به بعد از نزدیکی می‌توان صبح در حالت ناشتا آزمایش ساده ادرار را با بی بی چک انجام داد. در صورتی که در بی بی چک‌های آنالوگ، دو خط ظاهر شود نتیجه بارداری مثبت است. اگر یک خط ظاهر شد یعنی زن باردار نیست که البته می‌تواند کاذب باشد. در صورت لزوم چند روز بعد تست را مجدد تکرار کنید.

 

  • آزمایش خون

از بهترین و دقیق‌ترین راه‌ها برای تشخیص بارداری آزمایش خون است که سطح βhCG در خون معلوم می‌شود. زمانی که 10 تا 12 روز از نزدیکی گذشته است در صورتی که لقاح موفقیت آمیز باشد آزمایش خون حاملگی را نشان می‌دهد. بهترین زمان برای تشخیص بارداری، تاخیر افتادن پریود است اما اگر می‌خواهید زودتر به جواب برسید دو هفته بعد از نزدیکی شاید بتواند خود را نشان دهد.

 

تشخیص جواب βhCG : اگر سطح βhCG پایین باشد (عدد زیر 10) بارداری را منفی تشخیص دهد. در عدد بین 10 تا 25 بارداری مشکوک است و βhCG  بالاتر از 25 نشان از مثبت بودن بارداری دارد.

 

 

  • سونوگرافی واژینال

علائم بارداری بعد از چند روز ظاهر می‌شود که علم به قدری پیشرفت کرده است که سونوگرافی قادر است با امواج فراصوت به سرعت از درون رحم و واژن تصویربرداری کند. در هفته‌های اول بارداری سونوگرافی واژینال حائز اهمیت است که تایید کننده حاملگی در مراحل اولیه بارداری است اما از هفته‌های دوم به بعد سونوگرافی شکمی انجام می‌شود.

 

مطالب پیشنهادی:

13 علائم بارداری در هفته اول بعد از لقاح

دوران بارداری را شاد و شالم بگذرانید. ورزش+ خواب+ تغذیه

قرص اورژانسی ضد بارداری چیست؟ همه چیز درباره قرص اورژانسی

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
یاس
۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴

سلام و خسته نباشید

من پریودیم دو روزه عقب افتاده از هیچ قرص جلوگیری هم استفاده نکردم. روش جلوگیریمون طبیعی هستش

بعد این علائمی ک گفتین من فقد افزایش دمای بدن رو داشتم یادم نمیاد سر گیجه یا چیز دیگه خستگی هم ک همیشه یکم کسلم انگار بنظرتون چن روز صب کنم برا

بی بی چک دیشب دلدرد شدید داشتم صبم انگار یه لحضه پریود شدم ولی ن نمیدونم چطوریه ضمنا عفونت قارچی هم گرفتم دارم خوب میشم دارو گرفتم قرار شد بعد پریودم مصرف کنم ک هنو پریود نشدم

پاسخ
نظر خود را ثبت کنید