دندانپزشکی و سلامت دهان

معرفی 8 تا از بهترین روغن های درمانی

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

در این مقاله قصد داریم درمورد ۸ تا از بهترین روغن‌های درمانی صحبت کنیم، همراه ما باشید.

 روغن‌های درمانی یک راهکار مفید و جذاب برای درمان موهای ضعیف و نازک، پوست‌های خشک، لکه‌های پوستی، ریزش مو و سایر بیماری‌های پوست و مو است. البته استفاده و مزیت روغن درمانی فقط به زیبایی و سلامت پوست و مو محدود نمی‌شود، و کاربردهای زیادی در حوزه‌های مختلف دارد. ما در این مقاله قصد داریم درمورد ۸ تا از بهترین روغن‌های درمانی صحبت کنیم، همراه ما باشید.

 

 روغن‌های درمانی چگونه تهیه می‌شود؟

 روغن‌های درمانی روغن‌هایی هستند که از برگ‌ها، ساقه‌ها، دانه‌ها و گل‌های گیاهان مختلف گرفته می‌شود، و به‌عنوان تسکین‌دهنده درد، تقویت‌کننده مو، شاداب کننده پوست، کاهش‌دهنده استرس و اضطراب و غیره استفاده می‌شود. اگر به‌ صورت مداوم و منظم از این روغن‌ها استفاده کنید می‌توانید متوجه تأثیر فوق‌العاده آن برای رفع ریزش مو، جلوگیری از موخوره، جلوگیری از مشکلات پوستی، کاهش دردهای عضلانی و غیره شوید.

 بهترین روغن‌های درمانی

 روغن‌های درمانی انواع مختلفی دارند که از آن‌ها برای درمان بسیاری از بیماری‌های جسمی و عصبی استفاده می‌شود، در ادامه به معرفی بهترین روغن های‌ درمانی می‌پردازیم.

 ۱_ روغن زیتون

روغن زیتون عصاره میوه زیتون است و به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین روغن‌های درمانی شناخته می‌شود. این روغن نه‌ تنها طعم خوبی دارد بلکه خواص بسیار زیادی هم دارد، مثل تسکین سوزش و گزش حشرات، کاهش درد مفاصل، کاهش درد سوختگی، تقویت‌کننده مو و ابرو، رفع ترک های پوستی و جلوگیری از موخوره. این روغن برای هیچ‌کس مضر نیست و همه می‌توانند از روغن زیتون استفاده کنند، ولی نباید در مصرف آن زیاده‌روی کرد چون باعث اسهال خفیف می‌شود.

 ۲_ روغن کندش

 روغن کندش در بین عموم مردم شناخته‌ شده نیست ولی در طب سنتی شهرت زیادی دارد و این شهرت بی‌دلیل نیست، چون خواص بسیار زیادی دارد. این روغن از ریشه گیاه کندش که گیاهی با ساقه کوتاه، ریشه‌ای قدرتمند و برگ‌های سفید و زرد است، عصاره گیری می‌شود و طبع گرم و خشک دارد. روغن کندش بدلیل آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیبات مغذی خود باعث تقویت پیاز مو و کاهش ریزش مو می‌شود، همچنین مصرف منظم و مداوم این روغن باعث پرپشت شدن موی سر، ابرو و سیبیل‌های شما می‌شود. توجه به این نکته الزامی است که این روغن سمی است و فقط برای مصارف موضعی توصیه می‌شود.

 ۳_ روغن سیاه دانه

 سیاه‌دانه گیاهی گل‌دار با گل‌های بنفش و سفید رنگ است، میوه‌های این گیاه دارای این دانه‌های سیاه هستند. روغن سیاه‌دانه از هزاران سال پیش برای پیشگیری و درمان بیماری‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفته است، از این روغن برای کاهش دردهای عضلانی، جلوگیری از بیماری‌های قلبی، کاهش وزن و سلامت پوست و مو استفاده می‌شود.

 ۴_ روغن رزماری

 روغن رزماری از برگ‌های درختچه‌ای همیشه سبز و خوش عطر گرفته می‌شود. این روغن به‌ عنوان یک محصول پاک‌کننده و تقویت‌کننده استفاده می‌شود، و خواص بسیار زیادی از جمله کمک به سلامت مو، تقویت سیستم ایمنی بدن، تسکین‌دهنده درد، از بین‌ برنده بوی بد بدن و غیره استفاده می‌شود.

 ۵_ روغن بادام شیرین

 روغن بادام شیرین یکی دیگر از روغن‌های درمانی است که خواص فراوانی دارد، این روغن به روش پرس سرد روغن گیری می‌شود و در این روش تمام خواص بادام حفظ می‌شود. روغن بادام شیرین سرشار از ویتامین های متعدد است و این ویتامین‌ها فوایدی مثل رفع تیرگی و گودی زیر چشم، از بین‌ برنده التهاب، اگزما و قرمزی پوست، رفع خشکی و ترک‌خوردگی لب‌ها، درمان آفتاب‌سوختگی، جلوگیری از موخوره و غیره دارد.

 ۶_روغن بادام تلخ

 روغن بادام تلخ مایعی شفاف و زرد رنگ است، و یکی از راه‌های تشخیص روغن بادام تلخ از شیرین بوی تلخ آن است. این روغن خواص بسیار زیادی دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از درمان سوختگی، اگزما و آکنه، تسکین‌دهنده سردرد، ضد قارچ، ضد باکتری، کاهش‌دهنده درد عضلات و تقویت‌کننده‌ی مو.

 ۷_روغن نارگیل

 یکی دیگر از بهترین روغن‌های درمانی، روغن نارگیل است که خواص بسیار زیادی برای پوست و مو دارد. این روغن چربی های زیادی دارد که باعث ماندگاری رطوبت بر روی پوست، و از بین رفتن خشکی و ترک‌خوردگی می‌شود. این روغن با تحت فشار قرار دادن پودر نارگیل خالص بدست می‌آید. دیگر خواص آن عبارت‌اند از، جوان‌سازی پوست، آرایش پاک‌کن طبیعی، درمان سیاهی دور چشم، تقویت‌کننده مو و درمان اگزما و غیره.

 ۸_روغن آرگان

 یکی از بهترین روغن‌های درمانی روغن آرگان است و به طلای مایع مشهور است، این روغن از میوه درختی بنام آرگان که بومی کشور مراکش است بدست می‌آید. این روغن سرشار از اسیدهای چرب و ویتامین است و مهم‌ترین خواص آن عبارت‌اند از، از بین‌ برنده خشکی مو، جلوگیری از موخوره، جوان‌سازی پوست، ضد چروک، ضد لک، از بین‌ برنده جای جوش، آب‌رسان و رطوبت رسان، تنظیم کننده چربی پوست و غیره.

 جمع‌بندی

 ما در این مقاله سعی کردیم شما را با بهترین روغن‌های درمانی آشنا کنیم. پیشنهاد ما به شما خرید از فروشگاه سبحان است، شما می‌توانید انواع روغن‌های درمانی را با بهترین کیفیت و قیمتی مناسب سفارش دهید. اگر برای خرید این محصول نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید می‌توانید با مشاوران فروشگاه سبحان تماس بگیرید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید