دندانپزشکی و سلامت دهان

روتین مراقبت از پوست چیست؟ معرفی دو روتین پوستی روز و شب

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه تاریخ نگارش: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۳
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

در ادامه این مطلب ما قصد داریم تا دو روتین پوستی روز و شب را به شما معرفی کنیم تا به کمک آن‌ها پوستی سالم‌تر داشته باشید.

پوست مانند سایر اندام‌های بدن، بسیار حیاتی بوده و در زیبایی هم تأثیر زیادی دارد. به دلیل وجود آلودگی‌های هوا و همچنین رژیم غذایی نامناسب، پوست می‌تواند دچار عارضه‌هایی شود، اما با بهره‌گرفتن از روتین مراقبت پوست، می‌توان سلامت پوست را تضمین کرد و شادابی را به آن بخشید. در ادامه این مطلب ما قصد داریم تا دو روتین پوستی روز و شب را به شما معرفی کنیم تا به کمک آن‌ها پوستی سالم‌تر داشته باشید.

 

روتین مراقبت از پوست

حقیقت این است که بدون مراقبت‌های پوستی مانند خرید ماسک صورت و پاکسازی درست پوست، نمی‌توان پوستی زیبا و شاداب داشت و از سوی دیگر با عدم رسیدگی به پوست، باید خود را برای درمان‌های پزشکی و البته پرهزینه آماده کنیم. پس خوب است تا با بهره‌مندی از روتین مراقبت از پوست، روش‌های پیشگیرانه‌ای را از سر گرفت:

معرفی دو روتین پوستی روز و شب

ازآنجایی‌که میزان تابش اشعه خورشید و در معرض گردوغبار قرار گرفتن در طول روز و شب متفاوت است، روتین‌های پوستی در این زمان‌ها نیز با یکدیگر فرق دارند:

روتین پوستی روز

بهترین روتین پوستی روز به شرح زیر است:

  • برای شروع روتین پوستی، در ابتدا خوب است تا جنس پوستتان را تشخیص دهید تا متناسب با آن، مراقبت از پوست را در پیش بگیرید.
  • در مرحله بعدی لازم است پوست خود را از آلودگی‌ها پاک کنید. شما می‌توانید باتوجه‌به نوع پوستی که دارید، از پاک‌کننده‌های پوستی مناسب استفاده کنید. در میان محصولات برند پریم می‌توانید نمونه‌های بسیار باکیفیت از انواع پاک‌کننده‌ها را بیابید و با خیالی آسوده آلودگی‌ها را از روی صورت خود پاک کنید.
  • قدم بعدی استفاده از تونر‌های باکیفیت است. با تونر می‌توانید ph پوستتان را تنظیم کرده و رطوبت ازدست‌رفته پوست را به آن بازگردانید. ضمن آنکه تونر‌ها سلول‌های مرده پوست را از بین برده و بخش‎‎‌هایی از پوست که در اثر آلودگی و اشعه مضر آفتاب آسیب‌دیده‌اند را پاک می‌کند. فرقی نمی‌کند که چه نوع پوستی دارید، تونر‌های لافارر از بهترین نمونه‌های این دست از محصولات هستند که می‌توانید از آن‌ها برای روتین پوست خود استفاده کنید.
  • در این مرحله نوبت به هیدراته کردن پوستتان می‌رسد. پوست نیاز به رطوبت دارد و استفاده از مرطوب‌کننده‌ها پس از پاک‌کردن پوست، در مراقبت‌های پوستی الزامی است.
  • در آخر برای آنکه از اشعه مضر آفتاب در امان بمانید، لازم است که از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. کرم‌های ضدآفتاب در جوان ماندن پوست و همچنین جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های پوستی موثر هستند. توجه داشته باشید که 15 دقیقه پیش از خارج‌شدن از منزل، باید کرم ضدآفتاب را به پوست خود بزنید تا بتواند پوست شما را در برابر اشعه مضر خورشید حفاظت کند.

روتین پوستی شبانه

برای آنکه بتوانید از پوست خود شب‌هنگام مراقبت کنید، این مراحل را طی کنید:

  • اولین گام در روتین پوستی شبانه، پاک‌کردن پوست است. شما می‌توانید این کار را به کمک تونر‌های باکیفیت و مرغوب انجام دهید. همان‌طور که گفته شد، تونر‌ها آلودگی‌ها و گردوغبار را از روی پوست و تمامی منافذ آن پاک کرده و از طرفی باعث تنظیم شدن ph پوست می‌شود.
  • پس از تمیزکردن پوست، باید پوست خود را تغذیه کنید. بهترین راه برای انجام این کار، استفاده از سرم‌ها و کرم‌های مخصوص است. البته برای تهیه این محصولات، باید حتما جنس پوست خود را مدنظر قرار دهید تا کارایی مطلوبی را روی پوستتان شاهد باشید.
  • در مرحله بعدی باید از کرم دور چشم استفاده کنید. حتما می‌دانید که دور چشم دارای پوستی بسیار حساس است و برای مراقبت از آن باید از کرم‌های مخصوص استفاده کنید. کرم‌های آب‌رسان مخصوص و کرم‌های ضدچروک از بهترین محصولات مراقبتی برای پوست اطراف چشم هستند.
  • در آخرین مرحله روتین پوستی شبانه، باید به کمک آبرسانی مرغوب، پوست خود را هیدراته کنید. توجه داشته باشید که هم نوشیدن آب و هم استفاده از آبرسان‌های پوستی، می‌توانند در طراوت و جوان‌تر شدن پوست شما تأثیر زیادی داشته باشند. پس اهمیت این دو مورد را دست‌کم نگیرید.

خرید محصولات روتین مراقبت از پوست در خانومی

همان‌طور که خواندید، شما می‌توانید با پشت سر گذاشتن چند مرحله ساده، از پوست خود مراقبت کرده و پوستی شاداب و سالم داشته باشید. البته در این میان استفاده از محصولات باکیفیت بهداشتی می‌توانند بسیار کمک‌کننده باشند. شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت خانومی، بهترین محصولات روتین مراقبت از پوست را با قیمت مناسب خریداری کرده و با اطمینان خاطر از کیفیت آن‌ها، محصولات مدنظرتان را سفارش دهید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

لینک مقاله منبع

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید