دندانپزشکی و سلامت دهان

5 نوشیدنی خوشمزه برای تقویت قلب

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

نوشیدنی‌هایی که با ترکیبات خاص تقویت قلب را بهبود می‌بخشند، همیشه مورد توجه قرار گرفته‌اند. در این متن به معرفی چند نوشیدنی خوشمزه برای تقویت قلب می‌پردازیم.

قلب از مهمترین اعضا بدن است که وظیفه پمپاژ خون به بدن را به عهده دارد. قلب برای پمپاژ بهتر و  آسان‌تر به مایعات نیاز دارد. بعضی از نوشیدنی‌ها تاثیر مثبتی به جریان خون و وضعیت قلب می‌گذارند و اجازه می‌دهند انقباظ و انبساط قلب تسهیل شود. نوشیدنی‌هایی که با ترکیبات خاص تقویت قلب را بهبود می‌بخشند، همیشه مورد توجه قرار گرفته‌اند. در این متن به معرفی چند نوشیدنی خوشمزه برای تقویت قلب می‌پردازیم.

 

لیست نوشیدنی‌های مفید برای سلامت قلب:

  • شربت تقویت قلب با گلاب و لیمو
  • شربت طبیعی تقویت قلب با عرق بیدمشک و کاسنی
  • شربت تقویت کننده قلب با فلفل دلمه و هل
  • شربت تقویت کننده قلب با گیاهان دارویی مختلف مانند دارچین و هل
  • شربت تقویت کننده قلب با فواکه‌ی خشک و مغذی

 

شربت گلاب و لیمو

این نوشیدنی خوشمزه با ترکیباتی از گلاب، آب لیمو، شکر و آب یخ تهیه می‌شود. گلاب، به عنوان یکی از مهمترین ترکیبات این شربت، خواصی از جمله افزایش عملکرد قلب و تقویت سیستم عصبی را دارد. همچنین، لیمو باعث افزایش جذب آهن و ویتامین C در بدن می‌شود. گلاب درجه یک مثل گلاب ربیع می‌تواند از بهترین نوع های گلاب برای بهبود وضعیت قلبی شما باشد. می‌توانید انواع گلاب دو آتیشه از برندهای معتبر را از دیجی کالا تهیه کنید.

 

شربت کاسنی

کاسنی یکی دیگر از گیاهان دارویی است که در طب سنتی از آن به عنوان تقویت کننده عملکرد قلب استفاده می‌شود. شربت کاسنی که با تهیه این گیاه در آب جوش تهیه شده، یک نوشیدنی بسیار خوشمزه و سرشار از خواص برای تقویت قلب است.

 

عرق بیدمشک

این عرقیات گیاهی، با استفاده از بیدمشک در آب میوه، برای تقویت عملکرد قلب و کاهش التهابات بسیار مفید است. عرق بیدمشک مانند سایر عرقیات دارای خواص ضد التهابی، ضد اسپاسم، ضد تشنج و ضد اضطرابی است. عرق کاسنی با تهیه این گیاه در آب جوش و میل شیرین شده، یک نوشیدنی بسیار خوشمزه و سرشار از خواص برای تقویت قلب است. انواع عرقیات اصل گیاهی می‌توانند تاثیر مثبت زیادی بر سلامت قلب داشته باشند.

 

نوشیدنی سبزیجات

همچنین، یکی از نوشیدنی‌های مفید برای تقویت قلب، نوشیدنی سبزیجات است. در تهیه این نوشیدنی، سبزیجات مختلفی مانند ریحان، نعنا، سیب، خیار، کرفس و هویج در آب مخلوط و با تهیه یک شیرین کننده طبیعی مانند عسل ترکیب می‌شود. این نوشیدنی باعث تقویت قلب و افزایش انرژی بدن می‌شود.

 

آب پرتقال

به علاوه، یکی دیگر از نوشیدنی‌های مفید برای تقویت قلب، آب پرتقال است. آب پرتقال باعث افزایش آنتی اکسیدان‌های در بدن و تقویت سیستم ایمنی می‌شود. این نوشیدنی را می‌توان با تهیه آب پرتقال تازه یا خریداری آب پرتقال طبیعی از فروشگاه‌ها استفاده کرد. با توجه به اینکه خوراکی‌هایی که برای تقویت قلب مفید هستند، شامل ترکیباتی از گیاهان دارویی و میوه‌ها هستند، مصرف آنها معمولاً برای بدن بسیار مفید است. با این حال، برای بیمارانی که دارای شرایط ویژه مانند بیماری قلبی هستند، بهتر است با پزشک خود در مورد مصرف این نوشیدنی‌ها مشورت کنند.

 

مصرف میوه‌ها و نوشیدنی‌های بدون الکل برای سلامت قلب

اگرچه نوشیدنی‌های طبیعی و خانگی برای تقویت قلب مفید هستند، اما مصرف آنها به تنهایی کافی نیست و باید با مراعات تغذیه‌ی مناسب و ورزش منظم همراه شود. در این راستا، مصرف میوه‌هایی مانند انگور، آلو، هویج، سیب، موز، پرتقال و خرما نیز به دلیل حاوی آنتی اکسیدان‌ها و فیبر بالا، برای تقویت قلب بسیار مفید هستند. باید به این نکته توجه کنیم که اگر قصد مصرف نوشیدنی‌هایی برای تقویت قلب دارید، بهتر است از نوشیدنی‌هایی با قند کم و خالی از الکل استفاده کنید. همچنین، برای بهبود خواص و مزه‌ی نوشیدنی‌های خود، می‌توانید از عناصری مانند نعنا، ریحان، لیمو، نارنج و ... استفاده کنید. این عناصر معمولاً به نوشیدنی‌های شما عطر و طعم خوبی می‌دهند و برای تقویت قلب نیز مفید هستند.

 

شربت سیب و دارچین

 سیب و دارچین دو ماده‌ی غذایی مفید با خاصیت آنتی اکسیدانتال هستند که برای تقویت قلب مورد استفاده‌ی بسیاری از افراد قرار می‌گیرند. برای تهیه‌ی شربت سیب و دارچین، یک سیب را خرد کنید و در یک قوری قرار دهید. سپس یک قاشق چایخوری دارچین را به آن اضافه کنید و برای پختن آن، یک پیمانه‌ی آب را اضافه کنید و بر روی حرارت ملایم قرار دهید. بعد از پخت شدن سیب، می‌توانید آن را با استفاده از یک مخلوط‌کن خرد کنید و در نهایت با اضافه کردن یک قاشق عسل، به صورت سرد مصرف کنید.

 

شربت گل محمدی

گل محمدی یک گیاه طبیعی است که به دلیل خواص آن برای تقویت قلب، مورد استفاده‌ی بسیاری از افراد قرار می‌گیرد. برای تهیه‌ی شربت گل محمدی، یک پیمانه‌ی گل محمدی تازه، یک پیمانه‌ی آب و یک قاشق عسل را در یک قوری مخلوط کنید و سپس آن را به صورت سرد مصرف کنید. می‌توانید همچنین می‌توانید گل محمدی تازه را به مدت 5 دقیقه روی حرارت بجوشانید و سپس اجازه دهید تا سرد شود و به آن عسل و نعنا تازه اضافه کنید.

 

شربت لیمو

لیمو یک میوه‌ی غنی از ویتامین C است که به دلیل خواص آن برای تقویت قلب، مورد استفاده‌ی بسیاری از افراد قرار می‌گیرد. برای تهیه‌ی شربت لیمویی، یک لیمو، یک قاشق عسل و یک پیمانه‌ی آب را در یک قوری مخلوط کنید و سپس به صورت سرد مصرف کنید. می‌توانید به این ترکیب زعفران را نیز اضافه کنیدو زعفران یک طعم دهنده عالی برای نوشیدنی‌ها است و می‌تواند احساس خوبی را به شما منتقل کند. برای اطلاعات بیشتر درمورد خواص شربت لیمو این مطلب را نیز مطالعه کنید.

 

گیاهان دارویی برای تقویت قلب

همچنین، بهترین روش برای تهیه‌ی شربت‌های تقویت کننده قلب، استفاده از مواد طبیعی و بدون شیمیایی‌های زائد است. برای رسیدن به این هدف، می‌توانید از مواد طبیعی مانند گیاهان دارویی، فواکه، عسل و آب معدنی استفاده کنید. همچنین، از مخلوط کردن مواد طبیعی به صورت ساده و بدون اضافه کردن شکر و مواد شیمیایی‌ زائد، برای تهیه‌ی شربت‌های تقویت کننده قلب استفاده کنید.

 

کلام اخر

در نهایت، برای داشتن نوشیدنی‌هایی خوشمزه و سالم برای تقویت قلب، از ترکیباتی مانند گیاهان دارویی، فواکه و مواد غذایی سالم استفاده کنید و از سیگار، مشروبات الکلی، غذاهای فست فود، فراوری شده و سرخ شده پرهیز کنید و از یک روتین روزانه سالم شامل ورزش و مدیتیشن استفاده کنید.

نویسنده: سارااقبال

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید