دندانپزشکی و سلامت دهان

یک پرستار کودک، بیمار یا سالمند خوب چه ویژگی هایی دارد؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

امروزه بسیاری از افراد برای مراقبت و نگهداری از کودکان، بیماران و سالمندان شان به پرستار نیاز دارند.

امروزه بسیاری از افراد برای مراقبت و نگهداری از کودکان، بیماران و سالمندان شان به پرستار نیاز دارند.

این روزها با توجه به اشتغال بانوان در کنار آقایان و افزایش مشغله های افراد در جامعه، بسیاری از افراد برای مراقبت و نگهداری از کودکان، بیماران و سالمندان شان پرستار استخدام می کنند، در این مطلب به بررسی ویژگی های پرستار کودک، بیمار یا سالمند خوب می پردازیم.

 

پرستار سالمند، بیمار و کودک در منزل

پرستار شخصی است که به صورت ساعتی، روزانه و شبانه روزی به ارائه خدمات تخصصی و مراقبت از سالمند، بیمار و کودک در منزل می پردازد، از آن جا که پرستار به منزل شخصی افراد اعزام می شود.

ضروری است که فردی قابل اعتماد باشد تا بتوانید با خیالی آسوده از خدمات او در منزل استفاده کنید.

ویژگی های پرستار کودک، بیمار یا سالمند خوب

در این مطلب به معرفی ویژگی های پرستار بیمار، سالمند و کودک می پردازیم.

ویژگی های پرستار کودک

مراقبت و نگهداری از کودک یک مسئولیت بزرگ و پیچیده است که به تخصص و مهارت کافی نیاز دارد، در این بخش به معرفی ویژگی های پرستار کودک در منزل می پردازیم.

پرستار کودک

پرستار کودک باید فردی با تجربه باشد

در صورتی که پرستار تجربه بیشتری داشته باشد می تواند بهتر از کودک مراقبت کند، پرستار باید از یک جا شروع کند و این موضوع قابل درک است، پرستاری از نوزادان، کودکان معلول و یا کودکان با شرایط خاص نیاز به پرستار با تجربه و حرفه ای دارد.

پرستار کودک باید فردی قابل اعتماد و مسئولیت پذیر باشد

از آنجایی که پرستار کودک در منزل کودکان مستقر می شود و وظیفه پر کردن جای والدین را بر عهده دارد لازم است که پرستار فردی قابل اعتماد و مسئولیت پذیر باشد.

زمانی که پرستار فردی قابل اعتماد و مسئولیت پذیر باشد والدین می توانند با خیالی آسوده مراقبت و نگهداری از کودکان شان را به این افراد بسپارند، پرستار قابل اعتماد از بروز خطرات جدی در کودکان جلوگیری کرده و امنیت کودک را در منزل فراهم می کند.

مراقبت از کودک

پرستار کودک باید وقت شناس باشد

ارائه خدمات پرستاری به صورت ساعتی، روزانه و شبانه روزی وجود دارد، پرستار باید جهت ارائه خدمات تخصصی زودتر از موعد مقرر به منزل کودک مراجعه کند.

در صورتی که پرستار نتواند به دلیل بروز مشکلات در زمان مقرر به منزل کودک مراجعه کند موظف است که خانواده را در جریان بگذارد.

پرستار کودک باید فردی مهربان باشد

پرستار کودک موظف است که با مهربانی با کودک برخورد کند، پرستار باید رابطه ای صمیمانه و دوستانه با کودک برقرار کند و با او همدلی کند.

کودک باید احساس راحتی با پرستار داشته آزادی بیان داشته باشد، پرستار الگوی کودک است، کودک می تواند مهربانی را از پرستار یاد بگیرد و از این طریق با بقیه مهربان باشد.

پرستار کودک باید فردی صبور باشد

پرستار کودک باید فردی صبور باشد تا کودک به او اعتماد کرده و نیاز هایش سریعاً برطرف شود، از آن جا که کودکان کنجکاوی های بسیاری دارند ضروری که پرستار صبور باشد و با صبر سؤالات کودک را پاسخ دهد.

پرستار کودک باید فردی خلاق باشد

کودکان افراد کنجکاوی هستند که به تخیلات و بازی های تخیلی علاقه دارند، پرستار کودک باید فردی خلاق تا بتواند کودک را با انجام موارد خلاقانه سرگرم کند، لازم است گاهی پرستار بازیگوشی کرده و کودکانه رفتار کند تا کودک در کنار او لذت برده و ایده های جدیدی را خلق کند.

پرستاری در تهران

پرستار کودک خوب باید فردی انعطاف پذیر باشد

منعطف بودن پرستار به این معنی است که پرستار باید بتواند با نیاز ها و شرایط مختلف کودک سازگار شود، پرستار کودک باید بتواند در همه زمینه ها انعطاف پذیر باشد تا بتواند به بهترین شکل از کودک مراقبت و نگهداری کند.

پرستار کودک باید مؤدب و خوش برخورد باشد

با توجه به این که کودک پرستار را الگوی خودش قرار می دهد ضروری است پرستار فردی خوش اخلاق، خوش برخورد و مؤدب باشد، پرستار باید به حریم خصوصی کودک احترام بگذارد و بدون اجازه از کودک به لوازم شخصی کودک دست نزند.

ویژگی های پرستار بیمار

پرستار بیمار باید متعهد بوده و وجدان کاری داشته باشد

پرستار بیمار خوب پرستاری است که تنها منفعت مالی خود را در نظر نمی گیرد و برای درمان و سلامت بیمار به طور ویژه ای زمان بگذارد، ایثار و انسان دوستی از صفات برتر پرستار بیمار حساس می شوند، پرستار بیمار خوب از هیچ تلاشی برای مراقبت از بیمار در منزل دریغ نمی کند.

پرستار بیمار

پرستار بیمار باید روحیه ی قوی داشته باشد

پرستار باید فردی با روحیه باشد که توانایی مراقبت و نگهداری از بیماران در منزل را دارد.

گاهی ممکن است لازم باشد که پرستار به عنوان همراه بیمار در بیمارستان حضور داشته باشد پرستار باید روحیه بالا و قوی داشته باشد تا بتواند در هر شرایطی همراه بوده و از او مراقبت و نگهداری کند.

پرستار باید جسم و روان سالم داشته باشد

پرستار باید روح و جسم سالمی داشته باشد، تا بتواند به بهترین شکل از بیمار مراقبت کند، در صورتی که پرستار خودش بیمار باشد نمی تواند به خوبی از بیمار مراقبت و نگهداری کند.

در نتیجه سالم بودن جسم و روان پرستار بیمار از مهم ترین ویژگی های پرستار بیمار است.

ویژگی های پرستار سالمند

پرستار سالمند باید قدرت تشخیص بالایی داشته باشد

پرستار سالمند باید فرد مجرب و با تجربه ای باشد که بتواند با دقت فراوان از سالمند مراقبت و نگهداری کند.

پرستار سالمند خوب موظف است که به خوبی علائم سالمند را مشاهده کرده و علائم بهبودی یا وخامت فرد سالمند را ثبت کند و به مراقبت و درمان سالمند در منزل بپردازد.

پرستار باید سالمندان احترام بگذارد

سالمندان افراد با ارزش زندگی افراد هستند که ممکن است به دلیل بیماری های حاد و مزمن توانایی های شان را از دست داده و دچار محدودیت شوند.

سالمندان جوانی های شان را صرف بزرگ کردن فرزندشان کرده اند از این جهت نیاز دارند که افراد با صبر و حوصله و مهربانی با آن ها برخورد کرده و به آن ها احترام بگذارند.

پرستار سالمند باید حرفه ای باشد

پرستار سالمند باید فردی باشد که از نظر جسمانی و روانی توانایی مراقبت و نگهداری از سالمند را داشته باشد، پرستار سالمند باید با وظایف خود آشنا باشد تا بتواند به بهترین شکل از سالمند مراقبت کند.

پرستارانی که در زمینه مراقبت و نگهداری از سالمند تجربه داشته باشند و یا آموزش دیده باشند.

پرستار سالمند

پرستار سالمند باید بتواند موقعیت را درک کند

پرستار سالمند باید زمانی که از سالمند مراقبت می کند، موقعیت سالمند را درک کند، پرستار باید بتواند به احساسات فرد سالمند توجه کرده و آن ها را کنترل کند.

خدمات پرستاری

پرستار سالمند باید فردی صبور باشد

افراد سالمند به دلیل ابتلا به مشکلات جسمانی و روانی شان اغلب دچار بی حوصلگی هستند، این افراد برای رفع نیازهای شان به کمک نیاز دارند، ممکن است تندخو شوند در نتیجه پرستار باید فردی صبور باشد.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید