دندانپزشکی و سلامت دهان

معیار انتخاب بهترین متخصص و جراح چاقی

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

جراحی اسلیو برای کاهش وزن و رفع خطرات چاقی انجام می‌شود. در ادامه‌ی مقاله به موضوع ویژگی‌های جراح چاقی می‌پردازیم.

یک جراح چاقی یا جراح لاپاراسکوپی برای جلوگیری از بیماری‌های ناشی از چاقی مراجعه کننده، دو راه چاره پیش روی بیمارش میگذارد که در انتها فرد باید جراحی چاقی انجام دهد. این کار باعث می‌شود معده فرد بیمار را کوچک ‌کند تا ورودی غذایی کمتری داشته باشد. یا با راهکارهایی جلوی جذب مواد غذایی را بسیار کم می‌کند. برای پیاده کردن هر یک از این راه حل‌ها جراح چاقی، جراحی اسلیو معده را پیشنهاد میدهد. جراحی اسلیو برای کاهش وزن و رفع خطرات چاقی انجام می‌شود. در ادامه‌ی مقاله به موضوع ویژگی‌های جراح چاقی می‌پردازیم.

 

جراحی چاقی چیست؟

جراحی چاقی نوعی جراحی میباشد که باعث لاغری و تناسب اندام فرد میشود. جراحی چاقی یک انتخاب از سوی بیمار و یک پیشنهاد از سمت جراح میباشد. در صورتی که MBI  بالایی دارید و چاقی بر سلامت روح و روان شما تاثیر گذاشته است و با انواع گوناگون بیماری دست و پنجه نرم میکنید جراحی چاقی بهترین انتخاب است تا از دست تمام مشکلات و گرفتاری‌های چاقی رها شوید. جراح چاقی‌ای که در زمینه لاپراسکوپی فعالیت می‌کند، می‌تواند به شما کمک کند. جراح شما ابتدا به شما مشاوره میدهد و سپس انتخاب میکند که چه نوع جراحی برای شما نیاز است. تصمیم‌گیری برای کدام نوع جراحی چاقی بسیار حیاتی است و بهشما پیشنهاد میشود حتما به یک جراح متخصص مراجعه کنید. در ادامه مقاله با انواع جراحی چاقی آشنا میشوید.

 

امکانات مراکز جراحی چاقی

تمام وسایل و امکانات برای جراحی چاقی (لاپاراسکوپی) داشته باشد.
تیم تخصصی و حرفه‌ای داشته باشد. همچنین باید برای جراحی چاقی تیم کاملی داشته باشد از جمله مشاور تغذیه
از معتبر بودن مدارک جراحان چاقی مرکز خود مطمئن باشد.  
متخصص بیهوشی جزو مهمترین کادر حراجی میباشد.
دارای اسبقه کاری بالا در هر زمینه مخصوصا تجربه عمل‌های جراحی چاقی بالای 60 تا را داشته باشد.

 

ویژگی های جراح چاقی

یک جراح چاقی باید ویژگی‌هایی داشته باشد که آن را نسبت به بقیه‌ی جراحان برتر کند. یک جراح اگر تمامی موارد ویژگی‌ها را داشته باشد اما از نظر اخلاق پزشکی ضعیف باشد، مورد تایید شخص مراجعه کننده قرار نمیگیرد و رفته رفته تمامی مراجعه کننده‌های خود را از دست میدهد. حتما در مورد رضایت مراجعه کنندگان اطلاع داشته باشید.
جراح باید مجرب و سابقه‌ی کاری درخشنده‌ای داشته باشد.
جراح مورد تایید، باید در حیطه کاری خود متخصص باشد و اطلاعات تخصصی‌تری در زمینه گوارش داشته باشد. 
جراح چاقی باید تعهد پشتیبانی داشته باشد و بعد از جراحی باید پاسخگوی فرد مراجعه کننده باشد.
رعایت اصولی شرط IFSO  به صورت جامع و کامل است.
آخرین مورد از ویژگی‌های یک جراح چاقی حرفه‌ای توانمندی‌های او در انجام تمام جراحی‌های چاقی میباشد که باید به آن اشاره کرد.

 

چاقی چه عوارضی را به همراه دارد؟

اضافه وزن بیش از اندازه که به چاقی تبدیل شود، سلامت بدن را به خطر می‌اندازد. اختلال عملکرد تولید مثل و تنفس را در پی دارد. حتی بر روی خلق و خوی شما اثر میگذارد و باعث میشود شما فردی بداخلاق به نظر برسید. چاقی خطراتی از قبیل بیماری‌های غیر قابل درمان و حتی بیماری‌های کشنده به دنبال دارد. بیماری‌هایی مانند فشار خون، دیابت، توده چربی اطراف قلب انسان را تهدید می‌کند. چاقی کیفیت و تایم زندگی کردن شما را کاهش میدهد.

 

جلوگیری از بیماری های ناشی از چاقی

در پاراگراف فوق شما با قسمت جزئی از خطرات چاقی آشنا شده اید. جراحی چاقی یکی از راهکارهای درمان بیماری های ناشی از چاقی از جمله دیابت نوع 2، زانو درد می باشد. در یکی از عمل های لاغری که بای پس معده می باشد، به منظور درمان این نوع بیماری ها می باشد. بسیاری از مراجعه کنندگان با انجام عمل بای پس معده، بیماری های آن ها بهبود یافت و در شرایط مساعدتری هستند.

 

 

آیا پس از جراحی چاقی می‌توان باردار شد؟

یکی از دغدغه خانم‌هایی که جراحی چاقی انجام دادند و یا قرار است انجام بدهند ولی با یک سری سوالات مواجه شدند بخصوص این سوال که آیا پس از جراحی چاقی میتوان باردار شد؟ آیا مواد مغذی به جنین خود میرسد؟ آیا این عمل به جنین خود آسیبی نمیرساند؟ باید به شما بگوییم پس از انجام این عمل بارداری هیچ مشکلی ندارد و علاوه بر آن کمتر نوزادی در بدو تولد دچار دیابت میشود. از نظر تغذیه جنین میتوان با رژیم غذایی مناسب و مصرف ویتامین‌ها تغذیه کودک خود را ضمانت کند. بنابراین اصلا نگران این موضوع نشوید و از دوران بارداری خود لذت ببرید.
یکی از بهترین جراح های لاغری و چاقی با بیش از 20 سال سابقه جراحی در تهران، دکتر عبدالله زندی می باشد. با مشاوره و بررسی های قبل از عمل تشخیص می دهد که شما مناسب برای انجام عمل لاغری می باشید یا خیر؟

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید