دندانپزشکی و سلامت دهان

ساخت پروتزهای سیلیکونی

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

پروتزهای سیلیکونی اغلب برای اهداف زیبایی استفاده می شوند. بسیاری از افرادی که به هر دلیلی ناتوان هستند و یا با معلولیت به دنیا می آیند می توانند از انواع پروتزهای زیبا که اغلب از سیلیکون ساخته شده اند برای بهبود ناتوانی خود و داشتن ظاهری بهتر بهره مند شوند.

بسیاری از محصولات سیلیکونی به منظور رفع نیاز بسیاری از بیماران از جمله پروتز انگشت، دست پر و نیمه پر، پروتز مصنوعی پای مصنوعی، پروتز بالای زانو و پروتز زیر زانو تهیه می شود. در فرآیند تولید پروتزهای سیلیکونی کمک می کند، برخلاف محصولات مشابه، ابتدا پروتز را رنگ می کنند و بر خلاف رنگ آمیزی سطح آن را تعمیر می کنند. 
این فرآیند به ایجاد سایه های مختلف سیلیکون اجازه می دهد تا محصولی شفاف ایجاد کند که شباهت زیادی به بافت های بدن انسان دارد. طراح پروتز به تمام جزئیات آناتومیکی یک اندام مانند خطوط مو و حتی خالکوبی توجه می کند تا پروتز طراحی شده با بقیه اندام مطابقت داشته باشد. پروتزهای سیلیکونی به دلایل زیبایی بخصوص برای اندام های حساس مانند انگشتان دست و پا یا گوش توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است.
پروتزهای سیلیکونی اغلب برای اهداف زیبایی استفاده می شوند. بسیاری از افرادی که به هر دلیلی ناتوان هستند و یا با معلولیت به دنیا می آیند می توانند از انواع پروتزهای زیبا که اغلب از سیلیکون ساخته شده اند برای بهبود ناتوانی خود و داشتن ظاهری بهتر بهره مند شوند.
پروتزهای زیبایی روشی مناسب برای رفع عیوب در فرد و رد بیش از یک عمل جراحی می باشد. سیلیکون به دلیل انعطاف پذیری یکی از بهترین مواد مورد استفاده برای ساخت پروتزهای زیبا مانند پروتز گوش، پروتز دست، پروتز سینه، پروتز چشم است.
سیلیکون با مواد خاص خود یکی از بهترین گزینه ها در تولید پروتزهای زیبایی گوش، دست، پا، انگشت، بینی و سینه است که می تواند تمام خطوط اندام را مطابق با اندام سالم در خود جای دهد.

 

ساخت پروتز سیلیکونی

برای ساخت پروتز سیلیکونی، متخصص ارتوپدی فنی از یک اندام سالم قالب می گیرد و سپس روی دستگاه cnc زوم می کند تا شکل پروتز تا حد امکان شبیه اندام سالم باشد. اثر انگشت فرد حفظ می شود و تعداد کمی متوجه مصنوعی بودن اندام می شوند.
مطالعات نشان می دهد که سیلیکون ها به بدن آسیبی نمی رسانند و سال ها بدون عارضه در جای خود باقی می مانند.
 

پروتز سیلیکونی دست

 

استفاده از سیلیکون

سیلیکون تقریباً در نیمی از محصولات آرایشی، مو، پوست و زیر پوست استفاده می شود. از فرم ژل سیلیکونی در بانداژ و برخی پانسمان ها، سینه های زنانه، بیضه ها و پروتزهای سینه سیلیکونی در مردان استفاده می شود. سیلیکون به طور گسترده در روش های چشم پزشکی استفاده می شود:
•    برای جایگزینی مایع زجاجیه پس از جراحی ویترکتومی
•    به عنوان چشمی در حین جراحی آب مروارید
•    به عنوان یک برش نقطه ای برای جراحی خشکی چشم
•    و در درمان جداشدگی شبکیه استفاده می شود.

 

مزایای استفاده از پروتز سیلیکونی

هدف از طراحی و ساخت پروتزهای سیلیکونی این است که فرد بتواند فعالیت های روزانه خود را انجام دهد زیرا گاهی اوقات انجام آنها بدون استفاده از پروتز امکان پذیر نیست. پروتزهای سیلیکونی بیشتر توانایی های فنی و اجتماعی بیمار را پوشش می دهند. در بخش زیر در مورد برخی از مزایای استفاده از پروتز سیلیکونی صحبت می کنیم:
•    اعتماد به نفس بیشتری به بیمار می دهد.
•    باعث راحتی بیشتر بیمار می شود.
•    لبه های شکاف نازک است.
•    پوست به خوبی می تواند پروتزهای سیلیکونی را تحمل کند.
•    پایداری بالایی دارد.
•    با آناتومی اندام باقی مانده مطابقت دارد.
•    ظاهر زیبایی دارد.
•    نگهداری و مراقبت آن آسان است.
•    کاربردش ساده است.

 

پروتز سیلیکونی گوش

 

پروتز دست و پا

شاید شنیدن این جمله که ظاهر بیرونی پروتز طراحی شده یک ویژگی مهم است برایتان عجیب باشد، اما این کاملا درست است زیرا پروتز دست باید به گونه ای طراحی شود که بیمار نیازی به پنهان کردن دست خود در داخل آن نداشته باشد. جیب او پاکت معادل اندام باقیمانده است که باعث ایجاد حس اطمینان و آرامش در بیمار می شود.
اغلب افرادی که انگشت خود را از دست داده اند و در تماس زیادی با افراد دیگر هستند، متوجه می شوند که نبود انگشت توجه دیگران را به خود جلب می کند، اگر انگشت برداشته شود، بیمار راحت تر می تواند با شرایط خود کنار بیاید.
استفاده از پروتز انگشت نقش مهمی در روابط اجتماعی و زندگی تجاری دارد، چرا که بیمار دیگر از ظاهر انگشت خود خجالت نمی کشد، بنابراین پروتز انگشت در مسائل زیبایی در زندگی روزمره بیمار نیز اهمیت دارد و به بهبود وضعیت بدن کمک می کند. نمای بیرونی. تا حد زیادی دست بیمار

 

پروتزهای سیلیکونی کلینیک سیدا

یکی از بهترین و با کیفیت ترین پروتزهای سیلیکونی، تولید کلینیک سیداست. با توجه به بررسی ها و معاینات مراجعین، بهترین پروتزهای سیلیکونی با بهترین کیفیت و متریال ساخته میشود تا فرد به راحتی بتواند از آن استفاده کند و در آینده نگران خرابی و از بین رفتن آن نباشد.
کلینیک سیدا سعی در تولید بهترین پروتزهای سیلیکونی مصنوعی است تا شما با خیال راحت بتوانید از آن استفاده کنید و اعتماد به نفس خود را برگردانید. برایاطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان کلینیک سیدا تماس بگیرید تا از راهنمایی کامل بهره مند شوید.

برچسب ها:
پروتز
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید