دندانپزشکی و سلامت دهان

چند دلیل برای بررسی روش بوتاکس و تزریق آن

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

هنگامی که بوتاکس در پوست تزریق می شود موجب کاهش میزان فعالیت عضلات می شود و در نهایت منجر به جوان سازی پوست خواهد شد. برای پیشگیری از وقوع نتایج نامناسب ، نیاز است برای تزریق به پزشک متخصص مراجعه کنید.

تزریق بوتاکس :

بیشتر از 50 سال می باشد که برای مقاصد پزشکی مختلف از توکسین بوتولینوم و یا بوتاکس استفاده می‏ شود. استفاده ‏های ابتدایی آن برای بر طرف کردن تنبلی چشم و بهبود عدم توانایی حرکت پلک‏ ها به جهت‏ های خاص بوده است. در سال 1381 بوتاکس به نواحی بین پلک و پیشانی تزریق شد و منجر به از بین رفتن چین و چروک های پوست شد. از آن زمان تا امروز میلیون ها نفر از مزایای این روش درمانی استفاده کرده اند. دو سال بعد از آن یعنی در سال 1383 از بوتاکس  برای بهبود تعریق و از سال 1390 برای درمان سردردهای میگرنی موثر ترین درمان است.

تزریق بوتاکس اخیرا به خاطر کاربردهای بسیاری که دارد، خیلی مورد توجه قرار می گیرد، بوتاکس از یک نوع باکتری به اسم کلستریدیوم بوتالینوم تشکیل می شود. این ماده هنگامی که در پوست تزریق می شود موجب کاهش میزان فعالیت عضلات می شود و در نهایت منجر به جوان سازی پوست خواهد شد. برای پیشگیری از وقوع نتایج نامناسب ، نیاز است برای تزریق به پزشک متخصص مراجعه کنید.

 

دلایل کافی برای تزریق بوتاکس :

کاربرد اصلی بوتاکس از بین بردن و کم کردن چین و چروک پوست می باشد. تزریق بوتاکس به عنوان یک درمان، مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا و یا به اختصار(FDA) می باشد .شیوه عملکرد بوتاکس این گونه است که برای درمان چین و چروک دور چشم و پیشانی با انسداد سیگنال‌ های ارسال شده به ماهیچه‌ ها منجر به فلج کردن موقت آن ها و پیشگیری از منقبض شدن آن ها می‌ شود. پس جراحان با تزریق بوتاکس به شیوه ی کنترل ‌شده در عضلات صورت، آن ها را مجبور به شل شدن می ‌کنند که این امر در نهایت موجب بر طرف شدن چین و چروک و شادابی بیشتر پوست خواهد شد.

تزریق بوتاکس اغلب برای بر طرف کردن خطوط پیشانی، خطوط پنجه کلاغی (چین و چروک اطراف چشم‌ ها که بیشتر در زمان خندیدن مشخص می ‌شوند)، خط اخم، و چروک کنار لب استفاده می‌ شود. از این نوع چروک‌‌ ها به اصطلاح چروک‌ های دینامیک نام برده می شود، یعنی چروک‌ هایی که به خاطر انقباض پر تکرار عضلات صورت تشکیل می‌ شوند. از سوی دیگر چروک‌ های استاتیک که عامل به وجود آمدن آن ها نور خورشید، از دست رفتن حالت ارتجاعی پوست و نیروی جاذبه زمین است را نمی‌ شود با بوتاکس درمان کرد و باید برای بر طرف کردن آن ها از عمل لیفتینگ استفاده کرد.

طبق آمار رسمی بورد جراحی زیبایی آمریکا تزریق بوتاکس رایج ترین عمل زیبایی در آمریکامحسوب می شود و فقط در سال ۲۰۱۶ بیشتر از ۷ میلیون نفر از این راه برای جوان ‌سازی پوست خود بهره بردند. البته نتیجه ی بوتاکس همیشگی نیست و بسته به نوع تزریق بین ۳ الی ۹ ماه ماندگاری دارد و بعد از آن متقاضی باید دوباره فرایند تزریق بوتاکس را از سر بگیرد.

 

چرا باید بوتاکس تزریق کنم ؟

  1. درمان فرورفتگی یا بسته شدن چانه که در زمان خنده ایجاد می شود

  2. درمان خطوط بین ابرو

  3. لیفت ابرو

  4. بهبود میگرن

  5. بوتاکس دور چشم ( رفع خطوط پنجه کلاغی )

  6. اصلاح افتادگی دور دهان

  7. بر طرف کردن چین و چروک گردن ( لیفت گردن)

  8. بوتاکس پیشانی

  9. کم کردن عرق زیربغل

  10. درمان کردن عرق کف دست

  11. کاهش عرق کف پا

  12. درمان عرق صورت

  13. چروک‌ های میان ابروها

  14. خطوط عمودی شکلی که آن ها را خطوط گلابلار و یا «خطوط ۱۱» هم می نامند

  15. خطوط افقی پیشانی

  16. خط های گوشه‌ ی دهان ( خطوط ماریونت )

  17. تزریق بوتاکس به واژن
  18. چین و چروک و ناهمواری ‌های قسمت چانه که به چانه سنگ فرشی هم مشهور است

و بطور کلی برای بر طرف کردن هرگونه چین و چروک به وجود آمده در صورت و گردن می تواند مورد موثر واقع شود.

بیماران اغلب برای تزریق بوتاکس در بخش های گقته شده به کلینیک‌ های تخصصی زیبایی مراجعه می ‌کنند.

همچنین بعضی پزشکان امکان دارد از بوتاکس برای درمان گودی زیر چشم یا صدمه هایی که به مو وارد شده استفاده کنند. هرچند مدارک محکمی مبنی بر موثر بودن بوتاکس بر روی مو و بوتاکس گودی زیر چشم وجود ندارد.

برچسب ها:
تزریق بوتاکس
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید