دندانپزشکی و سلامت دهان

نوین ترین روش های کاشت ریش و سبیل در تهران در مرکز آدنیس

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

ریش یکی از مهم ترین اجزای تیپ مردانه است که هرگز از دنیای آرایش و مد مردانه پاک نمی شود. در این بخش در رابطه با کاشت ریش اطلاعات بیشتری کسب می کنید.

ریش معمولا فقط بعد از بلوغ در صورت مردان ظاهر می شود. افزایش ترشح تستوسترون در دوران بلوغ، بخشی از این هورمون به نام دی هیدروتستوسترون، فولیکول های موی صورت را تحریک می کند و رشد ریش شروع می شود. در دنیای امروز ریش و سیبیل و آرایش در بین آقایان طرفداران زیادی دارد و این بیشتر به دلیل ظاهر بهتر است. 
مدل ریش را می توان با هر لباسی ترکیب کرد. مدل ریش تغییرات باورنکردنی در ظاهر مردان ایجاد می کند. ریش یکی از مهم ترین اجزای تیپ مردانه است که هرگز از دنیای آرایش و مد مردانه پاک نمی شود. اکثر مردان می توانند ریش و سبیل بگذارند تا ریش و سبیل پرپشت و زیبا داشته باشند.


ریش و قوم های مختلف

تراکم فولیکولی بین افراد و قومیت ها بسیار متفاوت است. ریش پرپشت متعلق به غرب و جنوب آسیا است، در حالی که آسیای شرقی و جنوب شرقی ریش های کم پشتی دارند.


دلایل رشد نکردن مو در ریش و سبیل در مردان

در زیر به برخی از علل ریزش یا کاهش موهای صورت یا ریش و سبیل در مردان می پردازیم.

  •  اسکارهای ناشی از تروما، سوختگی یا جراحی
  • آلوپسی کششی
  • طاسی مادرزادی
  • آلوپسی آره آتا
  • بیماری ها
  • ژنتیکی
  • هورمون تستوسترون
  • شیوه زندگی

اگر فرد به هر یک از دلایل فوق با کاهش ریش و سبیل مواجه شود. بهترین راه برای رفع این مشکل کاشت است.

 

 

کاشت ریش و سیبیل

کاشت ریش و سبیل برای ترمیم ریش مردان انجام می شود. روش کاشت مو FUE بنا به درخواست بیمار انجام می شود. در کاشت ریش و سبیل، معمولاً موهای اهدایی از پشت گردن گرفته می شود. فرآیند اپیلاسیون شبیه موهای سر است، اگرچه بستگی به میزان سازگاری ویژگی های مو با ریش دارد، گاهی اوقات موهای پشت گردن سازگارتر است، گاهی اوقات موهای کناره ها مناسب است. برای کاشت روی پوست صورت پس از کاشت، موها دائمی خواهند بود و به طور معمول مانند موهای صورت با بافت مشابه و ویژگی های دیگر رشد می کنند. علاوه بر این، موهای کاشته شده را می توان مانند موهای طبیعی صورت تراشید و کوتاه کرد.

کاشت ریش و سبیل به روش FUT

این روش پیوند ریش و سبیل فرآیندی مشابه جراحی دارد. ابتدا پزشک پوست سر را برش می دهد تا فولیکول ها را به صورت نواری از بین ببرد. به طور کلی، این محل برش پشت سر در فاصله بین دو گوش در نظر گرفته می شود. 

 

مراحل کاشت ریش و سیبیل FUE

در این روش کاشت مو، گرافت ها مانند روش معمول FUE از ناحیه اهداکننده برداشته می شوند. قسمت میانی پوست سر به دلیل شباهت آن به موهای ریش و سبیل، اهداکننده ارجح است. بیشتر ناحیه پیوند مارپیچ تک یا دوتایی برداشته می شود. به دلیل افزایش خطر عضله و خونریزی در ناحیه ریش، پیوند می تواند دشوار باشد. در حالی که گرافت های تک مو روی خط کلی قرار می گیرند، می توان از گرافت های دوگانه مو برای افزایش ضخامت در نواحی دیگر استفاده کرد. کاشت ریش بیشتر از کاشت پوست سر طول می کشد.

 

دوره کاشت ریش و سبیل

مدت زمان پیوند ریش و سیبیل بستگی به حجم و مقدار فولیکول هایی دارد که بیمار برای پیوند نیاز دارد. هرچه ریزش مو کمتر باشد، دوره کاشت کوتاهتر می شود. البته با تکنیک بالا کاشت در یک جلسه انجام می شود.

 

مراحل کاشت ریش و سبیل به روش FUT

در ابتدا لازم است موهای بانک مو و صورت اصلاح شده و بی حسی موضعی اعمال شود. سپس پوست استریل می شود.
در مرحله بعد، پزشک پوست سر شما را برش می دهد تا نوار نازکی از پوست را از بانک مو جدا کند. معمولاً این ناحیه برش در پشت سر انجام می شود. زیرا این قسمت زیباترین قسمت بانک مو است. سپس این ناحیه با بخیه بسته می شود. در بین روش های کاشت ریش و سبیل تنها روشی است که نیاز به بخیه دارد.
در مرحله بعد پزشک متخصص به همراه اعضای تیم پزشکی با تقسیم قسمت جدا شده از پوست سر به قطعات کوچکتر و قرار دادن آنها در زیر میکروسکوپ، پیوندها را جدا می کند. پزشک با استفاده از یک سوزن بسیار ظریف، سوراخ‌های کوچکی روی صورت شما ایجاد می‌کند تا ناحیه برای پیوندها آماده شود.

 

 

سپس این گرافت ها در برش های کوچک کاشته می شوند و فرآیند تکمیل می شود. پس از پایان این فعالیت، پزشک توصیه های دارویی، درمانی و مراقبتی را با شما در میان می گذارد. اگر می خواهید بهترین نتیجه را از پیوند طبیعی ریش و سبیل بگیرید، باید این توصیه ها را رعایت کنید.

 

مزایای کاشت ریش و سبیل با روش FUT

در این روش یک اسکار خطی کوچک در پشت سر باقی می ماند که معمولاً با رشد موهای بالایی پوشیده می شود. در روش کاشت ریش و سبیل FUT در هر واحد زمان موهای بیشتری برداشته می شود. در این روش از ناحیه میانی بانک مو برای افزایش تعداد گرافت ها در یک ناحیه استفاده می شود.

در روش FUT می توان با برداشتن نواری در حین عمل، ریشه های لازم برای ریش پرپشت را به دست آورد. 

 

مراقبت های بعد از کاشت ریش و سبیل با روش FUT

تعیین کننده ترین پارامتری که موفقیت پیوند را تضمین می کند مراقبت پس از کاشت سبیل و ریش است. استفاده از ویتامین C و قرص آناناس در بهبود سریع جای زخم در ناحیه صورت و بانک مو بسیار مفید است. فراموش نکنید که در مورد نحوه شستن صورت، حمام کردن و مراقبت از ریش پیوندی خود از پزشک خود مشاوره بگیرید.
تا چند ماه نباید به موهای کاشته شده فشار وارد کنید. این موها پس از چند هفته شروع به ریزش کرده و سپس به تدریج رشد خواهند کرد. در چنین شرایطی مراقبت از پوست صورت، شستن روزانه و مرطوب نگه داشتن آن به کنترل عفونت و رشد بهتر مو کمک می کند.

 

کاشت ریش در آدِنیس

ریش و سبیل به عنوان یکی از مزیت های زیبایی مردان محسوب می شود. بطوریکه بسیاری از آقایان تمایل دارند ریش و سبیل پر پشتی داشته باشند. به علاوه در دین و فرهنگ ما ایرانی ها آمده است که گذاشتن ریش زیبایی یک مرد را دو چندان می کند.
اما برخی از آقایان هستند که از ریش و سبیل کم پشتی برخوردارند و همین موضوع آن ها را نگران کرده است. 
ولی ما یک خبر خوب برای این افراد و همه آقایانی که به زیبایی ریش و سبیل خود اهمیت می دهند داریم. آدنیس با بهره گیری از آخرین تکنولوژی کاشت ریش در روش  FUE ( بدون جراحی ، برش و بخیه ) برای اولین بار در ایران به روش Super FUE Smart، با مدرن ترین دستگاه های ساخت آمریکا و جدیدترین تکنیک ها دارای تاییدیه CE European هستند.

برچسب ها:
کاشت مو
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید