دندانپزشکی و سلامت دهان

تزریق چربی بایوفت چه مزایایی دارد؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۱ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۳
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

امروزه یکی از راه های جوان سازی و متوقف نمودن روند پیری ظاهر افراد پیوند چربی است که مخاطبین زیادی دارد.

امروزه یکی از راه های جوان سازی و متوقف نمودن روند پیری ظاهر افراد پیوند چربی است که مخاطبین زیادی دارد. روش های زیادی برای تزریق چربی وجود دارد که روز به روز در حال توسعه و گسترش می باشند. با گسترش علم و تحقیقات جدید روش های نوین تزریق چربی مورد بررسی قرار گرفته است، که بتوانند با کسب نتایج عالی تر و کاهش معایب و مشکلات آن، ارائه دهنده بهترین تکنیک برای بیماران باشند. روش های قبلی پیوند چربی قادر به تامین اکسیژن و تغذیه کافی برای بافت چربی منتقل شده نبود، که باعث می شد سلول های چربی برای مدت طولانی نتوانند زنده بمانند، در نتیجه منجر به افزایش حجم ناکافی می شدند. به همین دلیل، روش های قبلی پیوند چربی، چربی بیشتری نسبت به مقدار مورد نیاز پیوند می‌ دهد، که باعث تورم بیش از حد می ‌شود و به 2-3 بار تکرار نیاز دارد. یکی از جدیدترین روش های تزریق چربی که قادر به برطرف نمودن عیوب روش های قبلی تزریق چربی می باشد تزریق چربی به روش بایوفت است. با مطالعه این مقاله می توانید دریابید که این روش چه برتری هایی نسبت به سایر روش ها دارد.

 

 

تزریق چربی چیست؟

انتقال اتولوگ چربی که پیوند چربی یا برداشت چربی نیز نامیده می ‌شود، روشی است که توسط جراحان پلاستیک انجام می ‌شود که در آن سلول ‌های چربی را از یک قسمت از بدن بیمار (جایی که نامطلوب است) می ‌گیرند و آن را در ناحیه دیگری (جایی که می‌خواهند افزایش دهند) وارد می‌ کنند.

برخلاف فیلرها که حاوی مواد شیمیایی غیر طبیعی برای بدن انسان هستند، چربی هایی که منتقل می کنید متعلق به شماست. چربی بدن شما دوباره رسوب می ‌کند، از این رو به آن «جراحی پلاستیک طبیعی» می‌گویند.

برای برداشت چربی برای انتقال، پزشک ابتدا برش های کوچکی روی آن ناحیه ایجاد می کند. سپس چربی از طریق لیپوساکشن ملایم از قسمت‌هایی از بدن که دارای کیسه ‌های چربی اضافی هستند، خارج می ‌شود. این اغلب در قسمت تحتانی شکم، ران ها، پشت، باسن یا بازوها اتفاق می افتد.

سپس چربی در دستگاه سانتریفیوژ قرار داده می شود که آن را از خون و مایعات دیگر جدا می کند. چربی که اکنون تصفیه و جدا شده است، سپس برای افزایش حجم به ناحیه مورد نظر بیمار وارد می شود. نواحی تحت درمان معمولا شامل:

  • سینه: بزرگ کردن سینه با انتقال چربی جایگزینی برای پروتز سینه است اما تنها یک گزینه مناسب برای افرادی است که به دنبال بهبود کوچکی در اندازه سینه خود هستند.
  • باسن: انتقال چربی باسن، که بیشتر به عنوان لیفت باسن برزیلی شناخته می شود، زمانی است که چربی سایر قسمت های بدن با دقت وارد باسن می شود تا ظاهری پرتر و گردتر ایجاد کند.
  • صورت: همچنین می توانید انتقال چربی را روی ناحیه صورت اعمال کنید. ما به آن کانتورینگ صورت می گوییم. این روش با کاهش ظاهر چین و چروک و خطوط ریز می تواند اثرات پیری را کاهش دهد. این اثر مشابه پرکننده های پوستی را به شما می دهد.

اگر جراح با تجربه و واجد شرایطی را انتخاب کنید که در روش های موفقیت آمیز انتقال چربی تجربه داشته باشد، این روش بسیار ایمن است. چربی‌هایی که تزریق می‌کنید متعلق به خودتان است، بنابراین در خطر ابتلا به آلرژی یا رد آن هستید. مهم است که پزشک ذخایر چربی جدید را بین سطوح بافتی وارد کند تا بتواند یک منبع خون جدید ایجاد کند و اکسیژن و مواد مغذی کافی دریافت کند.

 


مشاوره ۲۴ ساعته کلینیک کاشت مو و ابرو:

۹۱۰۰۲۵۵۵۰۲۱

۰۹۱۲۷۳۰۰۷۹۰

۰۹۱۲۸۰۶۰۹۰۲

تزریق چربی به دست
 

 

 

 

 

 

 

 

 

پیوند چربی بایوفت با افزایش میزان بقا

تزریق چربی بایوفت یک تکنیک پیشرفته پیوند چربی است که در کلینیک تخصصی سعادت آباد توسط متخصصین با تجربه انجام می شود. محققان حرفه ای با استفاده از جدیدترین دستگاه های تصفیه چربی به کیفیت بالایی از سلول های چربی دست یافتند. فاکتور رشد سلولی به طور همزمان برای نتایج بهبود یافته مورد استفاده قرار می گیرد. تکنیک بایوفت نه تنها بافت‌های چربی با کیفیت بالا را استخراج می‌کند، بلکه سلول‌های ارائه‌ دهنده‌ های مختلف را نیز ترکیب می‌کند، و فاکتورهای رشد را قادر می ‌سازد تا بافت‌ ها و سلول ‌های آسیب ‌دیده را توسعه داده و فعال کنند تا بافت پیوندی را به خوبی احیا نماید.

در این تکنیک سلول های بنیادی خود بیمار را از سلول های چربی تازه و سالم که از طریق لیپوساکشن بیمار برداشت می شود، کشت می دهند. آزمایشگاه داخل کلینیک برای به حداقل رساندن احتمال آلودگی احتمالی و حفظ وضعیت تازه سلول ها در کنار اتاق عمل قرار دارد. با تکنیک سلول های بنیادی ثبت شده، سلول های بنیادی کشت شده را می توان در حین انتقال برای بهبود نتیجه، بازسازی، جوان سازی مورد استفاده قرار داد.

 

چگونه نرخ بقای پایین پیوند چربی معمولی را افزایش دهیم؟

با گسترش مطالعات و تحقیقات متخصصین مختلف در زمینه پیوند و انتقال چربی، سعی بر یافتن روشی است که عوارض ناشی از پیوند را به حداقل رسانده و بتواند بالاترین تایج از پیوند چربی را ارائه دهد. جدیدترین روشی که توانسته در میان تمامی تکنیک های مورد استفاده در زمینه انتقال چربی بالاترین نتایج رضایتمندی را در سراسر جهان ارائه دهد تکنیک بایوفت است. چرا که علاوه بر سلول های چربی خالص سازی شده، از سلول های بنیادی و فاکتورهای رشد در هنگام انتقال استفاده می نماید. البته این روش برای کسب نتیجه مطلوب نیازمند تجهیزات مورد نیاز و تبحر پزشک متخصص می باشد. بدین صورت با استفاده از روش جدید بایوفت که از سلول های بنیادی و فاکتورهای رشد برای زنده مانی بیشتر سلول های چربی انتقال یافته استفاده می نماید، پزشک متخصص و تجهیزات پیشرفته می توان نرخ بقای پایین پیوند چربی در روش های قدیمی را به طور چشمگیری ارتقا داد.

 

درباره سلول های بنیادی مورد استفاده در روش بایوفت

سلول های بنیادی توانایی تکثیر و تقسیم مکرر را دارند که می توانند به سلول های تخصصی با عملکردهای مختلف تمایز یابند. به طور خلاصه سلول‌های بنیادی را می‌ توان به سه گروه سلول ‌های بنیادی جنینی، سلول‌های بنیادی بالغ و سلول‌های بنیادی پرتوان القایی طبقه‌ بندی کرد. در بین سه نوع سلول‌های بنیادی، سلول‌های بنیادی بالغ دارای ویژگی تمایز با ویژگی‌های بافت هستند.

درباره سلول های بنیادی مشتق از چربی (ASC): حدود 3/2 بافت چربی را سلول های چربی، و بقیه آن را سلول های خونی، سلول های اندوتلیال عروقی و پیش چربی تشکیل می دهند. بافت چربی به‌ عنوان بافت ایده ‌آل برای جمع ‌آوری سلول ‌های بنیادی در نظر گرفته می ‌شود، زیرا بافت‌ های چربی (بافت چربی) بزرگ ‌ترین بخش بدن انسان را تشکیل می ‌دهند و به راحتی می‌ توان مقادیر زیادی از سلول‌ های چربی سالم را جمع ‌آوری کرد. به این دلایل، گزارش های تحقیقاتی زیادی در مورد ASC ها گزارش شده است. بر اساس تحقیقات انجام شده، توانایی تمایز سلول های بنیادی و ویژگی سلول های بنیادی ASC در مقایسه با سلول های بنیادی بالغ جمع آوری شده از سایت های دیگر کم نیست.

سلول‌های بنیادی مشتق از چربی جمع ‌آوری ‌شده از لیپوساکشن حدود 90 درصد از میزان بقا را نشان می ‌دهند، و تکثیر بسیار سریع ‌تر از سلول‌های بنیادی مغز استخوان است در حالی که پیری سلول کند تر است.

 

آیا سلول های بنیادی مشتق شده از چربی برای تزریق چربی بایوفت بی خطر هستند؟

سلول های بنیادی با سلول های سرطانی مقایسه می شوند زیرا هر دو سلول توانایی خود نوسازی را دارند. تفاوت بین سلول سرطانی و سلول بنیادی در این است که سلول های سرطانی توانایی تمایز به سلول های طبیعی را ندارند.

سلول های بنیادی مشتق از چربی، سلول های بنیادی بالغ هستند. متفاوت از سلول های بنیادی جنینی که توانایی تمایز در تمام بافت های بدن را دارد، ASC ها در صورت پیوند دارای ویژگی تمایز به بافت هستند. در واقع، تحقیقات منتشر شده تایید می کند که سلول های بنیادی مشتق شده از چربی در سرکوب تمایز و تکثیر سلول های سرطانی تأثیر دارد.

 

 

تزریق چربی بایوفت در کلینیک سعادت آباد:

در روش بایوفت پزشک متخصص جهت انتقال از سلول های چربی اتولوگ خود فرد استفاده می کند که با بافت چربی و فاکتورهای رشد خود بیمار یکسان است در نتیجه احتمال عوارض جانبی و رد آن نادر است.

یکی از دلایل کاهش نتایج و کاهش حجم چربی انتقال یافته، عدم خونرسانی و اکسیژن رسانی به چربی های انتقال یافته هستند. در صورتی که خونرسانی به این سلول ها به خوبی انجام نگیرد سلول ها از بین می روند. از دلایلی که روش بایوفت دارای بیشترین نتایج و ماندگاری است حضور فاکتورهای رشد و سلول های بنیادی است که به رگ زایی بهتر بافت جدید کمک می نماید.

تیم پزشکی باتجربه کلینیک سعادت آباد خطوط صورت شما را با توجه به ویژگی های فردی طراحی می کند.

بعلاوه آزمایشگاه استریل شده در کلینیک دارای چندین تکنیک پیچیده از سانتریفیوژ (گرافت میکرو چربی)، استخراج پی آر پی (پیوند چربی پی آر پی)، استخراج سلول های بنیادی (پیوند سلول های بنیادی) می باشد که به کسب نتایج ایده آل کمک می نماید.

همچنین به منظور افزایش میزان بقا، سلول‌ های چربی استخراج یافته را منجمد نمی شوند تا بافت‌ های چربی با کیفیت بالا را فراهم کند.

 

 

جمع بندی:

در پیوند چربی بایوفت، پزشک متخصص با مهارت بالای خود و با استفاده از دستگاه های پیشرفته علاوه بر انتقال چربی سلول های بنیادی و فاکتورهای رشد را نیز ناحیه تحت درمان انتقال می دهد. این کار موجب ماندگاری بالاتر بافت پیوند یافته می شود چرا که رگ زایی و خونرسانی به این بافت بهتر انجام می شود و در نتیجه بیشتر سلول های انتقال یافته زنده می مانند و نتایج حاصل از این روش نسبت به سایر تکنیک ها بسیار بهتر خواهد بود و بدین صورت می توان نرخ بقای پایین پیوند چربی معمولی را افزایش دهیم. بعلاوه عوارض مشاهده شده در این روش نسبت به سایر روش ها بسیار کمتر خواهد بود. به همین دلیل پیشنهاد ما برای شما که جویای زیبایی و جوان سازی خود هستید، پیوند چربی بایوفت در کلینیک معتبر و مجهز با استفاده از پزشک متخصص با تجربه می باشد. می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره در زمینه تزریق چربی بایوفت با ما تماس بگیرید.

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید