دندانپزشکی و سلامت دهان

بهترین ترکیب دانه قهوه برای اسپرسو چیست

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

قهوه به دلیل طعم خاص و عطر بی نظیر طرفداران زیادی در سراسر جهان به خصوص در میان جوانان دارد و در نمونه های مختلفی می شود.

برای درست کردن قهوه از ترکیب دانه های قهوه با شیر، شکر، خامه و غیره با روش ها و دستگاه های متفاوتی مانند اسپرسو ساز، لاته، امریکانو و غیره استفاده می شود که باعث ایجاد تفاوت در ظاهر و طعم و مزه ی قهوه های مختلف شده و پاسخگوی هر نوع سلیقه ای است.

اسپرسو یکی از پر طرفدار ترین انواع قهوه است. در واقع اسپرسو یک روش تهیه قهوه میباشد که به وسیله دستگاه اسپرسوساز و هر نوع قهوه ای که مد نظرتان است می توانید یک قهوه اسپرسو با طعم و عطر بی نظیر را درست کرده و میل کنید.

در ادامه با فروشگاه تخصصی بلک کافی همراه باشید تا بدانید بهترین ترکیب دانه قهوه برای اسپرسو چیست؟ و با بهترین انواع میکس قهوه اسپرسو آشنا شوید:

قهوه اسپرسو

اسپرسو در لغت به معنای چیزی است که سریع آماده می شود. در صنعت قهوه اسپرسو یک روش درست کردن قهوه است و اولین بار در ایتالیا قهوه به این روش درست شده است به این ترتیب که با عبور آب 88 درجه با فشار بالا از میان 7 گرم  قهوه آسیاب شده 25 گرم نوشیدنی قهوه  تهیه می شود که به آن قهوه اسپرسو می گویند. برای تهیه این نوع قهوه می توان از هر نوع دانه قهوه ای استفاده کرده و به کمک دستگاه اسپرسو ساز آن را آماده کرد.

اسپرسو تقریبا یک قهوه غلیظ است و طعم و مزه بسیار خاصی دارد. به جز قهوه ترک و فرانسه پایه بسیاری از قهوه ها اسپرسو است.

برای آنکه یک فهوه اسپرسو با کیفیت داشت حتما باید از دانه های تازه و برشته شده استفاده کرد. بهترین حالت اسپرسو را میتوان از قهوه ای که حدودا 7 تا 21 روز از برشته شدن آن گذشته باشد تهیه کرد. لایه رویی قهوه اسپرسو که حالت خامه ای دارد کرما است که از برخورد آب داغ با قهوه تازه برشته شده تولید می شود.

ترکیب دانه قهوه اسپرسو

قهوه تنوع بسیار بالایی دارد و در بسیاری از کشور های جهان پرورش داده می شود. بیشترین و معروف ترین دانه های قهوه که در اغلب نقاط جهان کشت می شود، دانه قهوه عربیکا و روبوستا است. دانه قهوه روبوستا تلخی بیشتر و کافیین بالاتری نسبت به دانه قهوه عربیکا داشته و در دانه های قهوه عربیکا شیرینی بیشتر و طعم آجیلی و میوه ای حس می شود.

 اینکه چه نوع قهوه ای برای تهیه اسپرسو انتخاب شود کاملا به سلیقه و ذائقه افراد بستگی دارد. به طور کلی میکس قهوه به سه شکل صورت می گیرد که عبارتند از:

  • میکس روبوستا یا فول کافیین: در این نوع ترکیب قهوه از دانه قهوه روبوستا استفاده می شود. حدودا 2 تا 2.5 درصد از دانه های قهوه روبوستا را کافیین تشکیل می دهد. کافیین یک ماده بسیار موثر برای افزایش هوشیاری و تمرکز ذهن و افزایش انرژی بدن است. به دلیل استفاده از درصد بالای دانه قهوه روبوستا در این نوع قهوه و کافیین بالای موجود در این دانه ها به آن قهوه فول کافیین می گویند. هرچقدر میزان کافیین در قهوه بالاتر باشد آن قهوه به مراتب طعم تلخ تری خواهد داشت. نوشیدن یک فنجان قهوه اسپرسو با میکس روبوستا باعث افزایش انرژی در طول روز و هوشیاری بیشتر می شود.
  • میکس عربیکا: برای تهیه این نوع قهوه درصد بالایی از دانه قهوه عربیکا استفاده می شود. دانه های قهوه عربیکا کافیین کمتری نسبت به دانه های روبوستا دارد، بنابراین درصد تلخی کمتری داشته و باعث خوش طعم تر شدن قهوه اسپرسو می شود.
  • میکس 50 درصد: در این میکس قهوه اسپرسو در درصد مساوی دانه قهوه روبوستا و عربیکا استفاده می شود که باعث می شود قهوه مورد نظر کافیین مناسب و طعم و عطر لذتبخش و دلنشینی داشته باشد.

 بهترین ترکیب قهوه اسپرسو ترکیبی است که در آن حدودا 70 درصد دانه قهوه روبوستا و مابقی دانه قهوه عربیکا باشد. قهوه اسپرسو تهیه شده با این ترکیب علاوه بر داشتن کافیین بالا عطر و طعمی بسیار لذتبخش و دلپذیر نیز دارد .

یکی از لذت های تهیه قهوه اسپرسو ایجاد خامه یا همان کرما بر روی آن است که علاوه بر طعم بی نظیر آن می توان تزیینات مختلفی را بر روی آن انجام داد. برای اینکه بتوان یک قهوه اسپرسو پر خامه و با کیفیت را تهیه کرد باید حتما از دانه های قهوه تازه رست شده استفاده کرد. هرچقدر دانه های قهوه تازه تر باشند خامه بیشتری تولید می کنند.

دانه های قهوه پس از رست شدن مقداری روغن بر وری آن ها باقی می ماند که این روغن در هنگام دم کردن قهوه به صورت کرما و یک لایه خامه ای بر روی قهوه تشکیل می شود. بنابراین تازه بودن دانه های قهوه باعث افزایش روغن موجود در انها و در نهایت افزایش لایه خامه ای بر روی سطح قهوه دم کشیده می شود.

دانه های قهوه ای که به صورت طبیعی رست شده و فراوری می شوند بیشترین میزان کرما را تولید می کنند. برای داشتن یک قهوه اسپرسو با کیفیت و پر خامه توجه داشته باشید که علاوه بر تازه بودن دانه های قهوه بهتر است که دانه ها  به روش های طبیعی فراوری شده باشند.

شرکت نام اوران سلامت باد

اگر از علاقه مندان به قهوه هستید و می خواهید بهترین قهوه ها را با کیفیت بالایی تهیه کرده و امتحان کنید و یا به ابزار و وسایل و دستگاه های مختلف برای تهیه انواع قهوه نیاز دارید پیشنهاد می دهیم حتما به فروشگاه بلک کافی سر زده و از محصولات متنوع این مجموعه خریداری کرده و لذت نوشیدن یک قهوه با کیفیت را تجربه کنید.

این مجموعه با بیش از 10 سال سابقه در زمینه واردات و فروش تجهیزات مرتبط با قهوه مانند اسپرسو ساز، موکاپات، قهوه جوش و انواع دانه های قهوه فعالیت کرده و با ثبت برند بلک کافی انواع قهوه ها با روستر های حرفه ای در بسته بندی های مختلف به مشتریان ارائه می دهد.

در فروشگاه بلک کافی انواع دستگاه های قهوه ساز خانگی و صنعتی، تجهیزات کافی شاپ، آسیاب دستی، موکاپات، فرنچ پرس، ماگ، انواع دانه های و پودر های قهوه، سیروپ قهوه ، شکلات، کپسول های نسپرسو و غیره به مشتریان عرضه می شوند و می توانید هر انچه که برای تهیه یک قهوه عالی و با کیفیت نیاز دارید را از این فروشگاه تهیه کنید.

آدرس دفتر مرکزی: تهران، میدان ولی عصر، کوچه ارژنگ، پاساژ پردیس، طبقه 2 واحد 6 اداری

شماره تماس: 02188497642

واتساپ: 09128926187

ایمیل: info@blackcoffeepad.com

پیج اینستاگرام: Blackcoffee.pad

برچسب ها:
رپورتاژ آگهی
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید