دندانپزشکی و سلامت دهان

خرید کتاب کمک درسی

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

یکی از اصلی ترین عوامل موفقیت دانش آموزان در کنکور خرید کتاب کمک درسی مناسب است. در اینجا شما را در انتخاب بهترین کمک درسی راهنمایی میکنیم.

موفقیت در کنکور فقط با مطالعه ی کتاب های درسی امکان پذیر نیست. کتاب های کمک درسی همچون یک معلم خصوصی موجب آمادگی دانش آموزان برای کنکور می شوند ، شما باید بهترین کتاب های کمک درسی را انتخاب کنید و بخرید.

کتاب های کمک درسی زیادی برای هر درسی وجود دارد که اگر شما اقدام به خریدن چندین کتاب برای هر درسی کنید موجب سردرگمی شما خواهد شد و در پایان نمی دانید که کدام کتاب را بخوانید و دچار استرس خواهید شد.

به همین دلیل بهتر است قبل از خرید کتاب کمک درسی با چند نفر که در این زمینه متخصص هستند کمک بگیرید سپس اقدام به خرید نمایید.

اگر به دنبال مرجع معتبری برای خرید کتاب کمک درسی هستید می توانید به سایت آسیا بوک مراجعه نمایید و کتاب های مورد نیاز خود را خریداری نمایید.

منابع کمک درسی مورد نیاز برای کنکور ؟

اگر می خواهید با مطالعه ی منابع کمک درسی به موفقیت برسید باید به سطح علمی خودتان نگاه کنید. برخی از کتاب های کمک درسی نکات و مطالب مهم کتاب درسی را آموزش می دهند و مثال ها و تمرین های مختلفی را حل می کنند. برخی دیگر نیز فقط شامل سوالات چهار گزینه ای هستند.

اگر فکر می کنید که در یادگیری مطالب دچار مشکل شده اید باید کتاب های کمک درسی را بخوانید که به آموزش مطالب می پردازند. پس از مطالعه ی این کتاب ها می توانید به سراغ تست زنی بروید.

انواع کتاب های کمک درسی

کتاب های آموزشی :

این کتاب ها مطالب را به زبان روان و ساده به دانش آموزان یاد می دهند ، اگر شما فکر می کنید که می خواهید مطالب درسی را به زبان ساده فرا بگیرید به سراغ این کتاب ها بروید.

کتاب های تست :

این کتاب ها شامل تست های کنکور سراسری و تست های تالیفی هستند ، هم چنین دارای پاسخنامه و درسنامه نیز هستند که داوطلب می تواند در ابتدا این بخش ها را مطالعه کند سپس به سراغ بخش تست ها برود.

کتاب های تشریحی :

دانش آموزانی که می خواهند برای امتحانات مدرسه آماده شوند فقط استفاده از کتاب های تستی به آن ها کمکی نمی کند زیرا یک پاسخنامه ی کلیدی قرار دارد در حالی که دانش آموز به سوالات امتحان باید به صورت تشریحی پاسخ دهد پس بهتر است به سراغ این دسته از کتاب ها رود.

کتاب های موضوعی :

برخی از کتاب های درسی نیز برای موضوعات خاصی هستند ، مثلا لغات درس عربی یا انگلیسی یا آرایه های ادبی ادبیات فارسی ممکن است به صورت یک کتاب جداگانه باشد.

به چه صورت از منابع کمک درسی استفاده کنیم ؟

بعد از این که کتاب درسی را مطالعه کردید باید به سراغ درسنامه ی کتاب کمک درسی بروید و آن را بخوانید.

هرگز به کتاب کمک درسی که در اختیار دارید شک نکنید و تا پایان آن را بخوانید.

بهتر است برای هر درسی یک منبع کمک درسی داشته باشید زیرا تعداد زیاد آن موجب سردرگمی شما خواهد شد.

تمرینات و مثال ها و سوالات را بیشتر بخوانید زیرا آن ها مهم تر هستند.

حتما از پاسخنامه ی کتاب درسی استفاده کنید زیرا در پاسخنامه ها به صورت کامل پاسخ را بررسی کرده اند و شما با روش جدیدی آشنا خواهید شد.

ویژگی های کتاب کمک درسی خوب چیست ؟

به صورت کامل و خط به خط به کتاب درسی توجه کرده است.

بر طبق دانسته های دانش آموز طراحی شده است.

تقسیم بندی سوالات در کتاب از آسان به سخت است به دلیل این که دانش آموز بتواند به صورت قدم به قدم با کتاب درسی خود پیش رود.

تمامی شکل های کتاب درسی بررسی شده باشد.

تصویرهای مختلفی برای درک بیشتر دانش آموزان استفاده شده باشد.

متن کتاب درسی باید جذاب و به صورت داستانی باشد تا دانش آموزان را برای مطالعه ترغیب کند.

بهترین انتشارات کتاب های کمک درسی کدام است ؟

امروزه انتشارات مختلفی در زمینه ی چاپ کتاب های کمک درسی فعالیت می کنند همچون گاج ، خیلی سبز ، مبتکران ، نشر دریافت ، نشر الگو و ... اما باید توجه داشت که برخی از کتاب های کمک درسی از نظر درسنامه و برخی از نظر تست خوب هستند. بعضی از منابع کمک درسی برای داوطلبان کنکوری خوب نیست زیرا وقت گیر است و مناسب دانش آموزان پایه های دوازدهم است. بعضی از انتشارات برای برخی کتاب ها ، کتاب های کمک درسی جداگانه ای دارد و به این ترتیب کتاب های انتشارات با یک دیگر متفاوت است.

تعداد منابع کمک درسی برای هر درس باید چه تعداد باشد ؟

برای هر درسی یک یا دو منبع کتاب کمک درسی مناسب است زیرا اگر تعداد زیادی کتاب های کمک درسی داشته باشید سردرگم خواهید شد و استرس این را خواهید داشت که شاید نتوانم همه ی آن ها را بخوانم.

در پایان...

به شما پیشنهاد می کنیم که برای موفقیت در کنکور ابتدا برنامه ریزی کنید و سپس با کتاب های درسی شروع کنید و در پایان به سراغ کتاب های کمک درسی بروید و تست زنی را شروع کنید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید