دندانپزشکی و سلامت دهان

برای کاهش اسید معده چه بخوریم؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

اون حس بد بازگشت آخرین وعده غذایی شما به گلوتان. اون حس سوزش ناخوشایند و حتی دردناک در قفسه سینه. این ها همه نشانه هایی از بازگشت سوزش سر دل شماست.

شما زمانی متوجه سوزش سر دل خود می شوید که محتویات معده شما به مری و به سمت دهان برگردد. معمولاً هر کس این حس را هر از گاهی تجربه می کند. ما در این مقاله، درباره اینکه برای کاهش اسیده معده چه بخوریم ؛ و درمان خانگی رفلاکس معده (ترش کردن معده) صحبت کردیم. با ما همراه باشید.

چه چیزی هایی به رفع رفلاکس معده و ترش کردن کمک می کنند؟

وقتی می خواهید بدانید که چه چیزی به سوزش سر دل کمک می کند، احتمالا با هر کس که در این باب حرف بزنید، حتما یک دستور خانگی که حتما جواب هم می دهد را برای شما دارد. اما آیا این درمان های خانگی ایمن و بی خطر هستند؟ به گفته ماری روزر، DNP، یک پزشک پرستار متخصص در زمینه بیماری های گوارش همراه با تیم Franciscan Physician Network، بسیار خوب است که از روش های طبیعی برای رفلاکس اسید معده استفاده کنید. مگر در زمانی که مری شما در محدوده ای از خود آسیب دیده باشد که در این صورت به دارو نیازمند هستید.

دریابید که کدام یک روشهای خانگی برای امتحان کردن برای رفلاکس اسید معده بی خطر هستند و نیز چه زمانی باید به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

1. درمان ترش کردن معده با موز

به نقل از سلام دنیا ، موز میوه ای بی مزه و کم اسید است که اغلب مردم آن را برای دستگاه گوارش مناسب می دانند. روزر می گوید ، ویتامین های موجود در موز به جلوگیری از اسپاسم دستگاه گوارش کمک می کنند ، اما از طرفی دیگر این راه هم باید گفت که مشخص نیست که آیا آنها می توانند بر ریفلاکس اسید تأثیر بگذارند یا خیر.

2. درمان ترش کردن معده با جویدن آدامس

یک مطالعه کوچک نشان داده است که جویدن آدامس بدون قند به مدت 30 دقیقه بعد از ناهار یا شام می تواند سطح اسید را در مری کاهش دهد. اما برای برخی از افراد، جویدن آدامس نعناع می تواند علائم را بدتر کند.

3. چای دارچین و زنجبیل

دو تکه چوب دارچین و نصف قاشق چای خوری زنجبیل رنده شده را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید. اجازه بدهید که این مخلوط به مدت ۵ دقیقه استراحت کند و سپس آن را بنوشید.

4. بادیان رومی

یک قاشق چای‌خوری تخم بادیان رومی را در یک فنجان بریزید، مقداری آب روی آن بریزید و اجازه دهید تمام شب را خیس بخورد. این نوشیدنی را صبح روز بعد با معده‌ی خالی بنوشید.

5. درمان ترش کردن معده با مخلوط ادویه جات خشک

حدود یک قاشق چای‌خوری از تخم گشنیز، دانه‌ی رازیانه، دانه‌ی زیره‌ سبز را به کمی آب جوش اضافه کنید. اجازه دهید که این ترکیب خنک شود و آن را بعد از غذا میل کنید.

جلوگیری از ترش کردن معده

پرخوری نکنید:

  • وعده های غذایی بزرگ، شکم شما را بزرگ میکند و به اسفنکتر، مری پایین تر فشار وارد میکند که این موضوع میتواند منجر به ترش کردن معده شود.
  • در عوض این راه حل را امتحان کنید:
  • هر روز به جای سه وعده غذایی بزرگ شش وعده غذایی کوچکتر داشته باشید.
  • این کار کمک میکند تا معده تان را بیش از حد پر نکنید و از تولید بیش از اندازه اسید معده جلوگیری کنید.
  • سه وعده غذایی کوچک و سه میان وعده هم میتواند گزینه خوبی باشد.

نتیجه گیری

درمان های خانگی زیادی برای کاهش اسید معده و رفع ترش کردن معده وجود دارد. آنچه ما در اینجا بیان کردیم، تنها چند نمونه از آن است که ممکن است به بازگشت سلامت بدن و درمان رفلاکس معده کمک کند. امیدوارم به کمک این درمان های خانگی بتوانید به رفع ترش کردن معده بپردازید.

برگرفته از سایت تک پزشک

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید