دندانپزشکی و سلامت دهان

زندگی در عمان چگونه است؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۴
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

آیا برای شروع یک زندگی جدید در عمان آماده هستید؟ این منطقه کوچک که در قسمت جنوبی شبه جزیره عربستان واقع شده، از نظر موقعیت مکانی، رونق اقتصادی و اصالت مورد توجه مهاجران زیادی قرار دارد.

آیا برای شروع یک زندگی جدید در عمان آماده هستید؟ این منطقه کوچک که در قسمت جنوبی شبه جزیره عربستان واقع شده، از نظر موقعیت مکانی، رونق اقتصادی و اصالت مورد توجه مهاجران زیادی قرار دارد. در واقع پیشرفت‌های چشمگیر عمان باعث شده تا محبوبیت این کشور به طور روز افزون در حال رشد باشد. البته زندگی کردن در عمان با سفر کردن از طریق تور عمان متفاوت است و شما باید هزینه‌های زندگی یا استانداردهای اصولی آن را در نظر بگیرید. برای مثال قبل از اینکه مهاجرت به این کشور را قطعی کنید، باید در مورد هزینه‌های مربوط به مسکن، خدمات بهداشتی و مراقبتی، غذا و مالیات تحقیق و بررسی دقیق انجام دهید. البته در نظر داشته باشید که هزینه زندگی در عمان به عوامل مختلفی همانند سبک زندگی، موقعیت مکانی، حقوق، عادات، ترجیحات شخصی و وضعیت خانوادگی بستگی دارد.

هزینه زندگی در عمان به عنوان مهاجر

در مقایسه با سایر کشورهای خاورمیانه، استاندارد زندگی در کشور عمان تا حدودی بالا است. به لطف درآمدهای بالا، مهاجران نیز می‌توانند در این کشور زندگی باکیفیتی را تجربه کنند. همان‌طور که تور عمان تا حدودی گران قیمت است، زندگی کردن در این کشور نیز کم هزینه نخواهد بود اما هزینه‌های زندگی با حقوق یا درآمد بالای شما همخوانی دارد.

شاید فکر کنید عمان هنوز خیلی پیشرفت نکرده و همچنان جای پیشرفت دارد، البته که همین طور است، اما در حال حاضر عمان دارای زیرساخت‌های مدرن بوده و شهرهای بزرگی را طراحی کرده تا افراد بتوانند زندگی خوبی را تجربه کنند. همچنین امکانات بهداشتی درجه یک در این کشور ارائه می‌شوند.

علاوه بر تمام این امکانات ویژه نام برده شده، سیستم آموزشی بسیار خوبی در کشور عمان پایه‌گذاری شده که برای مهاجران نیز امتیاز خوبی محسوب می‌شود. واحد پول ملی، ریال عمان است که براساس تحقیقاتی که انجام شده، هزینه زندگی در مسقط عمان نسبت به سایر شهرها همانند دوحه، دبی، پاریس و لندن ارزان‌تر خواهد بود.

هزینه محل اقامت در کشور عمان

همان‌طور که برای رزرو تور عمان، هتل‌ها را مورد بررسی دقیق قرار می‌دهید، برای نقل مکان کردن به کشور عمان نیز باید براساس بودجه خود هزینه مشخصی را برای محل اقامتتان در نظر بگیرید. هزینه محل اقامت در شهرهای بزرگ‌تر و پایتخت عمان، مثل مسقط و صلاله بیشتر است.

قیمت اجاره ملک در کشور عمان تحت تاثیر عوامل مختلفی است. برای مثال موقعیت مکانی ملک، نوع ساختمان و سال ساخت آن از جمله مسائل مهم در تعیین قیمت ملک هستند. در مناطق لوکس، اجاره یک آپارتمان 3 خوابه با هزینه‌های زیادی همراه است.

افرادی که در مسقط ساکن هستند، در مقایسه با سایر شهرها اجاره بیشتری را پرداخت می‌کنند. در صورتی که مجرد هستید، می‌توانید یک آپارتمان یک خوابه را با قیمت کمتری اجاره کنید. در مقایسه با هزینه زندگی در کشور امارات متحده عربی، به ویژه هزینه‌ اقامت در شهر دبی و ابوظبی، هزینه اقامت در مسقط عمان بسیار ناچیز و اندک است.

هزینه آب، برق و گاز

در مقایسه با سایر کشورهای امارات متحده عربی، هزینه انرژی‌های مختلف در کشور عمان به نسبت مقرون به صرفه‌تر است. به زبان ساده، هزینه یک متر مکعب آب و یک کیلووات ساعت در کشور عمان نسبت به سایر کشورها کمتر خواهد بود. البته هزینه انرژی، با هزینه محل اقامت متفاوت است.

هزینه تحصیلات

برای خانواده‌های مهاجر، تحصیل نیز بخش مشخصی از هزینه‌ها را دربردارد. با اینکه مدارس دولتی کشور عمان به صورت رایگان در سراسر این کشور آماده خدمت‌رسانی هستند، بسیاری از مهاجران به دلایل مختلفی همانند زبان، سیستم آموزشی و وضعیت فرهنگی، تصمیم می‌گیرند که فرزندان خود را به مدارس خصوصی بفرستند.

هزینه تحصیل در مدارس خصوصی کشور عمان در مقایسه با هزینه تحصیل در اروپا و فرانسه نیز گران‌تر است. شهریه این مدارس حتی با مدارس آمریکایی نیز در برخی موارد برابری می‌کند.

هزینه مراقبت‌های درمانی و بهداشتی

هزینه‌های درمانی، بهداشتی و پزشکی در کشور عمان بالا است. این هزینه‌ها زمانی بالاتر می‌روند که شما به سراغ یک مرکز بهداشتی خصوصی بروید. برای اینکه بتواند هزینه‌های درمانی خود یا اعضای خانواده را بدون هیچ مشکلی پرداخت کنید، لازم است که یک بیمه‌نامه بین‌المللی تهیه کنید.

این نوع بیمه‌نامه بین‌المللی مخصوص مهاجران طراحی شده تا هیچ نگرانی بابت پرداخت هزینه‌های درمانی نداشته باشند. در مقایسه با هزینه‌های درمانی امارات متحده عربی، امکانات پزشکی عمومی در کشور عمان به طور نسبی مقرون به صرفه‌تر است.

هزینه خوراک

قیمت مواد غذایی با توجه به مکان و آنچه که خریداری می‌کنید، متفاوت است. به زبان ساده می‌توان گفت قیمت مواد غذایی در کشور عمان به طور کامل مقرون به صرفه خواهد بود. برخی از مواد غذایی محلی نیز ارزان هستند. برای مثال شما با مبلغ کمی از دارایی خود می‌توانید سیب‌زمینی، تخم مرغ، بطری آب و غذا تهیه کنید.

البته در برخی موارد با توجه به کالایی که می‌خرید، ممکن است با بالا بودن قیمت‌ها نیز روبرو شوید. برخی از غذاهای وارداتی نیز از قیمت بالایی برخوردار هستند. ناگفته نماند قیمت رستوران‌های محلی به طور قابل توجهی ارزان‌تر از رستوران‌های حاضر در فرانسه و اروپا هستند.

البته این قیمت‌ها متغیر است و نمی‌توان فرمول خاصی برای غذاها در نظر گرفت. هر چه سطح یک رستوران بالاتر باشد بدون شک هزینه بیشتری به ازای خدمات قابل ارائه خود دریافت می‌کند.

برای مهاجرت به عمان آنلاین اقدام کنید

اکنون که تا حدودی با هزینه‌های اصلی کشور عمان آشنا شده‌اید، می‌توانید برای مهاجرت به این کشور از طریق سایت فلای تودی دست به کار شوید. کافی است فرم‌های مربوطه را پر کنید، وضعیت خود را بسنجید و با توجه به نظریه متخصص این سایت بهترین زمان برای مهاجرت خود را تنظیم کنید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله