دندانپزشکی و سلامت دهان

9 ماسک خانگی برای جوش سر سیاه + طرز تهیه

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۱ دقیقه تاریخ نگارش: ۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵
دسته ها:

با انواع ماسک های معجزه آفرین برای نابودی جوش های سر سیاه آشنا شوید + نحوه ساخت ماسک خانگی

9 ماسک خانگی برای جوش سر سیاه + طرز تهیه

جوش‌های سر سیاه با بستن منافذ باز روی صورت و بدن شما را کلافه کرده‌اند؟ روز به روز به تعداد آن‌ها افزوده شده و بزرگتر دیده می‌شوند؟ جوش‌های سر سیاه از تجمع بیش از حد روغن و چربی‌های اضافه روی پوست به وجود می‌آیند که منافذ باز پوست را مسدود می‌کنند. هرچقدر تجمع چربی‌ها بیشتر باشد، جوش های سر سیاه بیشتر و برجسته‌تر می‌شوند. با ما در سایت خوب میشی همراه بمانید تا انواع ماسک خانگی برای جوش سر سیاه را به شما معرفی کنیم.

 

 

ماسک خانگی برای رفع جوش سرسیاه

1. ماسک شیر و عسل

مواد لازم:

  • یک چهارم فنجان شیر
  • 2 قاشق غذاخوری عسل
  • پنبه

شیر و عسل را در یک کاسه مخلوط کنید سپس پنبه را به مخلوط شیر و عسل آغشته کرده و روی صورت خود را بپوشانید. اجازه دهید 10 تا 15 دقیقه ماسک خانگی برای جوش سر سیاه روی پوست صورت بماند سپس با آب گرم صورت را بشورید. هفته‌ای 1 یا 2 بار از از ماسک شیر و عسل برای از بین بردن جوش‌های سر سیاه استفاده کنید.

 

 

شیر حاوی لاکتیک اسید است که همچون لایه بردار طبیعی عمل کرده و به راحتی جذب پوست می‌شود که سلول‌های مرده را از بین می‌برد. عسل نیز به روشن‌تر و درخشان شدن پوست کمک می‌کند.

 

2. ماسک سفیده تخم مرغ و آبلیمو

مواد لازم:

  • 1 عدد تخم مرغ
  • 1 قاشق غذاخوری آبلیمو
  • برس پاکسازی صورت (فیس براش)

سفیده تخم مرغ را از زرده جدا کرده و آن را با آبلیمو ترکیب کنید سپس با برس پاکسازی صورت مخلوط را روی پوست بمالید. دقت کنید که مخلوط با چشم و ابرو تماس نداشته باشد. پس از گذشت 10 تا 15 دقیقه ماسک روی پوست خشک شده طوری که احساس سفت شدن و کشیدگی می‌کنید، با آب خنک پوست را بشورید و در صورت نیاز پس از خشک کردن، پوست را با مرطوب کننده‌ بپوشانید.

 

 

سفیده تخم مرغ همچون تونر عمل کرده و منافذ باز را کوچک‌تر می‌کند در نتیجه پوست را شفاف‌تر و بدون لک نشان می‌دهد. آبلیمو خاصیت سفید کنندگی دارد و به روشن شدن پوست کمک می کند. فیس براش با لایه برداری و پاکسازی منافذ پوست به از بین بردن جوش‌های سر سیاه کمک می‌کند.

 

3. ماسک پودر دارچین و عسل

مواد لازم:

  • 1 قاشق غذاخوری پودر دارچین
  • 3 قاشق غذاخوری عسل

پودر دارچین و عسل را با یکدیگر مخلوط کرده تا به حالت خمیر غلیظ در آید سپس پوست خود را با این خمیر بپوشانید. پس از 20 دقیقه پوست را با آب گرم بشورید. دارچین و عسل یکی از بهترین انواع ماسک خانگی برای جوش سر سیاه  به شمار می‌آید که با تکرار آن به صورت یک روز در میان در دو هفته متوالی متوجه تغییرات پوست خواهید شد.

 

 

دارچین و عسل خاصیت ضد باکتریایی داشته که برای درمان آکنه و جوش سر سیاه مفید هستند. دارچین منافذ باز صورت را کوچک کرده و باعث شفاف و روشن شدن پوست می‌شود.

 

4. ماسک نعناع، لیمو و ژلاتین

مواد لازم:

  • یک مشت برگ نعناع
  • 1 قاشق غذاخوری پودر ژلاتین
  • 1 قاشق غذاخوری آبلیمو

برگ‌های نعناع را در کمی آب بجوشانید. آب اضافه را خالی کرده و اجازه دهید نعناع جوشانده شده خنک شود. همچنین در یک سوم فنجان، آب گرم ریخته و به آن پودر ژلاتین اضافه کنید و آن را هم بزنید تا به صورت مخلوط یکنواخت در آید. سپس آبلیمو و نعناع جوشانده شده را با ژلاتین به دست آمده مخلوط کنید و صورت را با ماسک بپوشانید. وقتی ماسک کاملا روی صورت خشک شد پوست را با آب سرد بشورید. از این ماسک خانگی برای جوش سر سیاه استفاده می‌شود که کافی است هفته‌ای یک بار استفاده شود.

 

 

لیمو خاصیت روشن کنندگی دارد و از نعناع به منظور خاصیت ضد باکتریایی و از بین بردن سلول‌های مرده استفاده می‌شود. ژلاتین حاوی کلاژن است و به نگهداشتن ماسک کمک می‌کند که ترکیب آن‌ها با یکدیگر ماسک فوق العاده برای رفع جوش سر سیاه می‌سازد.

 

5. ماسک چای سبز، خیار و ژلاتین

 

مواد لازم:

  • 1 قاشق غذاخوری پودر ژلاتین
  • 2 قاشق غذاخوری چای سبز
  • 2 قاشق غذاخوری آب خیار

پودر ژلاتین را با یک سوم فنجان آب نیمه گرم مخلوط کنید سپس چای سبز و آب خیار را به ژلاتین اضافه کرده و یک ماسک خانگی برای جوش سر سیاه بسازید. ماسک را روی صورت مالیده و 20 دقیقه صبر کنید. سپس صورت را با آب سرد بشورید. هفته‌ای یک بار از ماسک چای سبز، خیار و ژلاتین برای رفع جوش سر سیاه استفاده کنید.

 

 

ژلاتین همانند یک لایه بردار عمل می کند و خیار به دلیل خاصیت خنک کنندگی پوست را آبرسانی و جوان می‌کند. چای سبز یک آنتی اکسیدان قوی است که باعث کاهش قرمزی شده و ضد التهاب عمل می‌کند.

 

6. ماسک جوش شیرین و عسل

مواد لازم:

  • 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین
  • 2 قاشق غذاخوری عسل
  • برس پاکسازی صورت (فیس براش)

نوعی دیگر از ماسک خانگی برای جوش سر سیاه به کمک جوش شیرین و عسل ساخته می‌شود. کافی است جوش شیرین و عسل را با یکدیگر مخلوط کرده و به کمک فیس براش روی پوست را بپوشانید. با گذشت 15 دقیقه پوست را با آب سرد بشورید. هفته‌ای یک بار از ماسک جوش شیرین و عسل برای رفع جوش‌های سر سیاه استفاده کنید.

 

 

جوش شیرین یک لایه بردار است که PH پوست را خنثی کرده و سلول‌های مرده را از بین می‌برد. عسل نیز به عنوان روشن کننده عمل کرده و به تازه و با طراوت کردن پوست کمک می‌کند.

توجه: اگر پوست حساسی دارید از ماسک جوش شیرین و عسل استفاده نکنید زیرا جوش شیرین برای پوست‌های حساس مضر است.

 

7. ماسک بلغور جو، ماست و آبلیمو

مواد لازم:

  • 2 قاشق غذاخوری بلغور جو
  • 1 قاشق غذاخوری ماست
  • 1 قاشق غذاخوری آبلیمو

جهت تهیه ماسک خانگی برای جوش سر سیاه کافی است بلغور جو را به مدت چند دقیقه در ماست خیس کنید تا نرم شود سپس آبلیمو را به آن اضافه کنید. ماسک را به صورت مالیده و بگذارید 20 دقیقه بماند و بعد صورت را با آب سرد بشورید. 2 بار در هفته از ماسک بلغور جو، ماست و آبلیمو استفاده کنید تا به مرور شاهد نابودی جوش‌های سر سیاه باشید.

 

 

بلغور جو همچون لایه بردار عمل کرده و ماست به خاطر وجود اسید لاکتیک با ملایمت جوش های سر سیاه را از بین می‌برد. آبلیمو نیز برای پوست همچون تونر عمل می‌کند که پوست را تمیز و روشن می‌کند.

 

8. ماسک چای سبز و آلوئه ورا

مواد لازم:

  • 1 قاشق غذاخوری آلوئه ورا
  • یک چهارم فنجان چای سبز
  • پنبه

جهت تهیه ماسک خانگی برای جوش سر سیاه با چای سبز و آلوئه ورا کافی است برگ‌های چای سبز را در آبجوش خیس کرده و اجازه دهید تا خنک شود. سپس ژل آلوئه ورا را با آن مخلوط کنید تا خمیر آبکی و نیمه سفت ساخته شود. با پد پنبه‌ای ترکیب به دست آمده را به صورت بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند سپس با آب سرد بشورید. هفته‌ای 1 یا 2 بار از ماسک چای سبز و آلوئه ورا استفاده کنید تا شاهد محو شدن جوش های سر سیاه باشید.

 

 

آاوئه ورا دارای مواد مفیدی است که منافذ باز پوست را مسدود کرده و به رفع جوش سر سیاه کمک می‌کند. چای سبز مانع از التهاب پوست و باعث رفع لکه‌ها و چربی‌های پوست می‌شود.

 

9. ماسک آب پرتقال و ژلاتین

مواد لازم:

  • یک سوم فنجان آب پرتقال تازه
  • 1 قاشق غذاخوری پودر ژلاتین

پودر ژلاتین را در یک سوم فنجان آب گرم حل کرده و سپس آب پرتقال را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا به خوبی در یکدیگر حل شوند. سپس صورت را توسط ماسک به دست آمده بپوشانید و 15 دقیقه زمان دهید تا خشک شود. با آب سرد صورت شستشو دهید. هفته‌ای 1 یا 2 بار از این ماسک خانگی برای جوش سر سیاه استفاده کنید.

 

 

آب پرتقال سرشار از ویتامین ث و آنتی اکسیدان است که برای پوست صورت مفید است. اسید سیتریک موجود در آب پرتقال سلول‌های مرده را از پوست پاکسازی می‌کند و ژلاتین به عنوان ماده نگهدارنده عمل می‌کند.

 

بهترین ماسک خانگی برای جوش سر سیاه بینی

یکی از بهترین انواع ماسک خانگی برای جوش سر سیاه بینی، ماسک خمیردندان است. خمیردندان را همراه چند قطره آب با مسواک به قدری هم بزنید تا حالت سفتی آن از بین برود. پوست بینی را با آب ولرم شسته تا چربی‌های اضافه آن گرفته شود. سپس به کمک فیس براش یا مسواک نرمی که دیگر از آن استفاده نمی‌کنید، مخلوط را روی جوش‌های سر سیاه بینی بمالید و خمیر به دست آمده را کمی با کمک مسواک یا فیس براش روی بینی ماساژ دهید. پس از 5 دقیقه صورت را با آب سرد بشورید. خواهید دید بسیاری از جوش های سر سیاه بینی محو شده‌اند. هفته‌ای یک بار از ماسک خمیردندان برای رفع جوش‌های سر سیاه بینی استفاده کنید. همچنین می‌توانید کمی نمک دریایی به خمیردندان اضافه کنید تا تاثیر آن بیشتر شود اما اگر پوست خشک و حساسی دارید از نمک دریایی استفاده نکنید.

 

 

بهترین ماسک خانگی برای درمان جوش سر سیاه

 

شاید از خود بپرسید بهترین ماسک خانگی برای جوش سر سیاه کدام است؟ باید بگوییم که جنس پوست در افراد متفاوت است و ممکن است ماسکی که روی پوست فرد اول نتیجه بسیار خوبی از خود نشان ‌دهد در فرد دیگر متوسط عمل کند. بنابراین با در نظر گرفتن نوع پوست خود ماسک‌های مختلف را امتحان کرده تا بهترین ماسک خانگی برای جوش سر سیاه مناسب پوست خود را پیدا کنید. گاه درمان با ماسک‌های خانگی جوابگو نبوده و بهتر است به عنوان مکمل در کنار درمان پزشکی استفاده شود تا بهترین نتیجه حاصل شود.

 

مطالب پیشنهادی:

قبل از جراحی بینی باید چه کارهایی انجام دهیم؟ | اقدامات قبل از جراحی بینی

مزوتراپی پوست | مزایا، عوارض و ماندگاری

انواع پوست و بهترین روش های مراقبت از آن

مزوتراپی لاغری یک روش راحت برای لاغری موضعی

لاغری با زنجبیل | چربی سوزی شکم و پهلو با زنجبیل

دختره یا پسر؟ | سریع ترین راه تعیین جنسیت جنین

تمرینات کششی در منزل

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید