دندانپزشکی و سلامت دهان

راهنمایی برای خرید قالب وب‌سایت؛ نکاتی که قبل از خرید باید

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۷
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

اگر می‌خواهید با نحوه انتخاب یک قالب مناسب آشنا شوید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

قالب سایت، چیزی است که ظاهر سایت شما را می‌سازد و مانند ویترین سایت عمل می‌کند. به همین دلیل برای خرید این مورد مهم، باید نکاتی را از قبل رعایت کرده باشید.

قالب‌های سایت یکی از مهم‌ترین مواردیی هستند که باید برای هر سایتی تهیه شوند. با این حال از آن‌جایی که این قالب‌ها تاثیر مستقیمی روی سایت و نحوه عملکرد آن دارند، باید در انتخاب آن‌ها دقت شود. در این مقاله سعی کرده‌ایم تا مهم‌ترین فاکتورها برای انتخاب یک قالب وبسایت خوب را برای شما به طور کامل معرفی کنیم. پس اگر می‌خواهید با نحوه انتخاب یک قالب مناسب آشنا شوید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

قبل از خرید قالب سایت به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

وقتی یک کاربر وارد سایت شما می‌شود، اولین چیزی که با آن برخورد می‌کند ظاهر سایت است. اصلی‌ترین موردی که برای ظاهر سایت خود انتخاب می‌کنید نیز قالب سایت است. فرقی نمی‌کند سایت خود را با کدنویسی نوشته‌اید، با وردپرس ایجاد کردید یا آن را با یک سرویس سایت ساز ساخته‌اید، در هر صورت برای خرید و انتخاب قالب باید نکات مهمی را مدنظر داشته باشید. در ادامه ۴ مورد از مهم‌ترین نکاتی که قبل از تهیه و خرید یک قالب باید آن‌ها را رعایت کنید را نوشته‌ایم.

ریسپانسیو یا واکنش‌گرا بودن

اگر به خاطر داشته باشید، تنها راه اتصال به اینترنت در گذشته، استفاده از کامپیوتر بود. به همین دلیل هم سایت‌هایی که در اینترنت ایجاد می‌شدند، برای اندازه صفحه نمایش مرورگرهای کامپیوتری طراحی می‌شدند. با گذشت زمان و پیشرفت تلفن‌های همراه، بسیاری از کاربران برای دسترسی به اینترنت از گوشی‌های موبایل خود استفاده کردند. در این زمان بود که سایت‌ها مجبور شدند تا قالب خود را با صفحه نمایش گوشی‌های موبایل و سایر دستگاه‌های دیجیتالی نیز سازگار کنند. به عبارتی به سایت‌هایی که در تمام دستگاه‌های دیجیتالی از جمله موبایل، کامپیوتر، تبلت و... به درستی نمایش داده می‌شوند، سایت‌های ریسپانسیو یا واکنش گرا گفته می‌شود.

ریسپانسیو و واکنش‌گرا بودن قالبی که برای سایت خود انتخاب می‌کنید، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که آن قالب باید داشته باشد. این ویژگی باعث می‌شود تا کاربران دستگاه‌های دیجیتالی مختلف به سایت شما جذب شوند و ترافیک سایت شما بالا برود. از طرف دیگر ریسپانسیو بودن یک سایت باعث می‌شود تا آن سایت رتبه و اعتبار بالاتری را نیز نزد گوگل کسب کند.

رابط و تجربه کاربری جذاب

رابط کاربری (UX) و تجربه کاربری (UI) از مهم‌ترین المان‌های ظاهری در هر سایتی هستند که باید به آن‌ها توجه شود. زمانی که می‌خواهید یک قالب انتخاب کنید، به همه ویژگی‌های ظاهری آن دقت کنید. خودتان را جای کاربر سایت بگذارید و ببینید هنگامی که وارد سایت خود می‌شوید و قالب را می‌بینید، چه احساسی به شما دست می‌دهد. البته رنگ‌بندی و ظاهر یک سایت سلیقه‌ای است؛ اام اصولی درباره روان‌شناسی رنگ‌ها و نحوه چیدمان اجزای قالب وجود دارد که با علم به آن‌ها می‌توانید بهترین ظاهر ممکن را برای سایت خود انتخاب کنید. پس فراموش نکنید که قالب مانند ویترین سایست شما عمل می‌کند و همواره باید ظاهر آراسته و کاربردی داشته باشد.

قالب سایت

سرعت و امنیت بالای قالب

اما برای انتخاب یک قالب مناسب، همه چیز به موارد ظاهری آن خلاصه نمی‌شود. یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای کسب رتبه یک وب سایت، مدت زمان لود شدن صفحات آن سایت است؛ در واقع هرچه صفحات یک سایت سریع‌تر لود شوند، گوگل آن‌ها را در نتایج بهتری در صفحات جستجو قرار می‌دهد. یکی از مهم‌ترین المان‌هایی که می‌تواند روی سرعت لود صفحات یک سایت تاثیر بگذارد نیز، قالب آن‌ صفحه است. اگر قالبی که انتخاب می‌کنید به درستی کدنویسی نشده باشد،‌ به سختی لود می‌شود و روی اعتبار صفحات شما تاثیر می‌گذارد. برای تست سرعت صفحات سایت می‌توانید از ابزارهای مانند gtmetrix استفاده کنید.

از طرفی سایت شما باید امنیت بالایی داشته باشد. اگر قالبی که انتخاب می‌کنید به درستی کدنویسی نشده باشد و اصول مشخصی نیز در آن رعایت نشده باشد، ممکن است به یک تهدید امنیتی برای سایت شما تبدیل شود. پس سعی کنید تا حد امکان از قالب‌های متفرقه که چیزی درباره کدنویسی آن‌ها مشخص نیست استفاده نکنید تا امنیت سایت شما نیز به خطر نیفتد.

تهیه قالب از یک سایت معتبر

آخرین موردی که در این بخش به آن می‌پردازیم، این است که حتما از قالب‌های معتبر استفاده کنید. فرقی نمی‌کند سایت خود را با چه روشی ساخته‌اید، در هر صورت باید یک قالب با کدهای بهینه را روی سایت خود قرار دهید.

به طور مثال اگر سایت خود را با کدنویسی نوشته‌اید، بهترین راه این است که یک قالب اختصاصی برای شما طراحی شود. قالب اختصاصی نیز علاوه بر هزینه بالایی که دارد، باید به دست یک تیم کاربلد و امتحان پس داده طراحی شود تا مشکلی را برای شما به وجود نیاورد. اگر سایت خود را با وردپرس طراحی کرده باشید نیز بهتر است یکی از قالب‌های معتبر و معروف را از یکی از سایت‌های فروش قالب با اعتبار تهیه کنید. از آن‌جایی که قالب‌های آماده خیلی زیادی برای وردپرس توسط افراد مختلف آماده شده است، باید حتما حواستان را جمع کنید که یک قالب معروف و معتبر را نیز خریداری کنید.
یا اینکه اگر سایت خود را با سایت ساز portal.irطراحی کرده باشید، برای خرید قالب سایت کافی است از قالب‌های آماده موجود در همان سرویس استفاده کنید. از آن‌جایی که اکثر سرویس‌های فروشگاه ساز از مجموعه‌ای از برنامه‌نویس‌های حرفه‌ای تشکیل شده‌اند و سیستم مدیریت محتوای خود را به صورت اشتراکی در اختیار کاربران قرار می‌دهند، بهینه‌ترین قالب‌ها را نیز برای خود طراحی می‌کنند. به همین دلیل اگر از این قالب‌ها برای سایت خود استفاده کنید، به مشکل خاصی در قالب برنمی‌خورید.

طراحی سایت

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم مهم‌ترین نکات درباره انتخاب یک قالب سایت خوب را با شما درمیان بگذاریم. موارد مختلفی مثل رسیپانسیو بودن، سرعت، امنیت، تجربه و رابط کاربری، می‌توانند تاثیر مستقیمی روی نحوه عملکرد یک قالب سایت داشته باشند. با رعایت نکاتی که در این مقاله خواندید، می‌توانید بهترین قالب ممکن را برای سایت خود خریداری کنید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید