دندانپزشکی و سلامت دهان

آیا پروتز سینه میترکه؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۲
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

برای اینکه پاسخ به این سوال که آیا پروتز سینه میترکه؟ را دریافت کنید، در ادامه این بخش با خوب میشی همراه بمانید.

پروتز سینه، یکی از روش های پرطرفدار برای افزایش حجم و اندازه سینه برای خانم هاست و در چند سال اخیر بسیار محبوب شده است. اگرچه تکنیک ها و انواع ایمپلنت سینه تکامل یافته اند، اما نتیجه نهایی این روش شکل دهی به بدن است. زنانی که تحت عمل بزرگ کردن سینه قرار می‌گیرند، معمولاً مزایای نشاط‌ بخش زیادی را مانند هماهنگی بیشتر با بدن خود و اعتماد به نفس بیشتر را گزارش می‌ کنند. با این حال، قبل از عمل جراحی، بیشتر زنان سؤالاتی دارند. یکی از رایج ترین سوالاتی که در مورد پروتز سینه پرسیده می شود این است که "آیا پروتز سینه میترکه؟"

برای اینکه پاسخ به این سوال که آیا پروتز سینه میترکه؟ را دریافت کنید، در ادامه این بخش با خوب میشی همراه بمانید.

 

پیشنهاد مطالعه: رابطه جنسی بعد از پروتز سینه

 

آیا پروتز سینه میترکد؟

شاید این طور تصور کنید که ترکیدن پروتز سینه چیزی شبیه به ترکیدن بادکنک باشد که در این صورت می تواند نگرانی و استرس زیادی را به همراه داشته باشد! اما بگذارید خیالتان را راحت کنیم. چیزی تحت عنوان ترکیدن پروتز سینه وجود ندارد! در واقع، هیچ نمونه ای از ترکیدن پروتز سینه در داخل بدن، حتی در صورت وقوع یک حادثه آسیب زا مانند تصادف رانندگی، وجود نداشته است. اما با این حال، مواردی از پارگی ایمپلنت سینه وجود داشته است.

پارگی پروتز سینه بیشتر شبیه نشتی است. تخمین زده می شود که این عارضه تنها در حدود 15 درصد موارد رخ می دهد و مخصوص کاشت های سالین و سیلیکون نیست و ممکن است در هر دو نوع از پروتز سینه رخ دهد. همچنین هیچ قافیه یا دلیلی برای زمان پارگی پروتز سینه وجود ندارد. در یک مطالعه، محققان به این نتیجه رسیدند که این مشکل می تواند بلافاصله، پس از چند سال یا حتی پس از حدود یک دهه اتفاق بیفتد، یا ممکن است اصلاً اتفاق نیفتد.

هنگامی که پروتز سینه پاره می شود، ممکن است مورد توجه قرار نگیرد زیرا سیلیکون موجود در این پروتزها، معمولا در بافت اطراف به دام افتاده می شوند. این به پارگی خاموش معروف است. اما با این حال، ممکن است بافت تحریک شده و متورم شود و یا بافت اسکار اضافی نیز ممکن است تشکیل شود که می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در پستان شود، از جمله:

  • درد، درد یا تورم
  • تغییر در اندازه یا شکل
  • ایجاد توده ها
  • سخت شدن

اگر پروتز سینه دارید و شک دارید که پروتز ممکن است پاره شده باشد، با جراح پلاستیک خود صحبت کنید. یک آزمایش تصویربرداری، مانند MRI یا سونوگرافی، می تواند نشان دهد که آیا پروتز سینه پاره شده است یا خیر.

اگر پارگی پروتز سینه بدون علائم داشته باشید، جراح پلاستیک شما گزینه های درمانی احتمالی را توضیح می دهد. در این شرایط ممکن است پزشک تصمیم بگیرید که صبر کنید و ببینید چه اتفاقی می افتد یا پروتز پاره شده را خارج کرده و آن را جایگزین کند.

اما اگر پره شدن پروتز سینه با علائمی همراه باشد، جراح شما احتمالاً برداشتن آن را با جراحی توصیه می کند. در صورت تمایل، معمولاً یک پروتز جدید را می توان همزمان گذاشت و اگر دیگر تمایلی به داشتن پروتز سینه ندارید، ممکن است لیفت سینه یا سایر جراحی های اصلاحی به شما پیشنهاد شود.

به خاطر داشته باشید که تضمینی برای ماندگاری مادام العمر پروتز سینه وجود ندارد. بنابراین لازم است بعد از انجام پروتز سینه نیز به معاینه بالینی پستان سالانه توسط پزشک خود ادامه دهید. اگر تغییرات جدیدی وجود دارد، برای نظارت و بررسی گزینه های درمانی به جراح پلاستیک مراجعه کنید.

ایا پروتز سینه میترکه

پیشنهاد مطالعه: 5 علت خارش سینه زنان + درمان خارش پستان

 

علت پارگی پروتز سینه چیست؟

در حالی که پروتزهای سینه ممکن است در اثر آسیب فیزیکی، آسیب ببینند، اما شایع ترین علت پارگی پروتز سینه، وضعیتی است که به آن انقباض کپسولی گفته می شود. یکی از جنبه‌ های مهم بزرگ کردن سینه با پروتز، ایجاد یک کپسول است، فضایی که پروتز سینه می‌ تواند به طور ایمن در آن قرار گیرد. پس از جراحی، بافت اسکار در این کپسول بافت ایجاد می شود و معمولاً جای زخم آن جزئی است. انقباض کپسولی اسکار گسترده تری را توصیف می کند که درجه ای از استحکام را در اطراف پروتز ایجاد می کند. اگر بافت اسکار شود و به‌ طور فوق‌ العاده سفت شود، می‌ تواند روی پروتز سینه تا حد پاره شدن فشار وارد کند.

به طور کلی، پارگی پروتز سینه نسبتا نادر است. با این حال، موارد کافی برای جراحان رخ داده است تا بدانند در صورت بروز چنین مشکلی، چگونه آن را اصلاح کنند. اگر پروتز سینه پاره شود، می توان آن را برداشت یا جایگزین کرد.

 

در چه مواردی پروتز سینه باید تعویض یا برداشته شود؟

پروتزهای سینه معمولا به گونه ای ساخته می شوند که سال ها دوام می آورند، اما در برخی موارد ممکن است نیاز به تعویض یا برداشتن داشته باشند. در این موارد لازم است یک عمل جراحی دیگر انجام شود و پروتزها از بدن خارج شوند. این شرایط ممکن است موارد زیر باشد:

  • اگر پروتزها علائم نشت یا پارگی را نشان دادند، باید فورا تعویض شوند.
  • تغییر در شکل یا اندازه سینه ممکن است نشان دهنده ناسازگاری پروتزها و نیاز به تعویض باشد.
  • مشکلات مربوط به پوشش پروتزها ممکن است منجر به نیاز به برداشتن یا تعویض شود.
  • تغییر ترجیحات زیبایی شناختی بیمار یا اثرات پیری ممکن است نشان دهنده نیاز به تعویض پروتزها باشد.

در موارد نادر، مشکلات سلامتی ممکن است نیاز به برداشتن پروتز را ایجاد کند. نیاز به تعویض یا حذف پروتز سینه، با توجه به شرایط بیمار و نیازهای خاص متفاوت است. اگر از نظر ظاهری یا ساختاری مشکلی دارید، می توانید مجدداً با جراح خود مشورت کنید و روش های جراحی خود را ارزیابی کرده و روش های برداشتن یا تعویض پروتز سینه را انجام دهید.

پروتز سینه

پیشنهاد مطالعه: بازسازی سینه بعد از سرطان سینه | همه چیز درباره بازسازی پستان

 

مزایا و معایب پروتز سینه چیست؟

پروتز سینه با مزایا و معایبی که دارد، جلب توجه می کند. اگرچه به نظر می رسد که انتظارات زیبایی شناختی را برآورده می کند، اما معایبی نیز دارد.در ادامه به برخی از مزایا و معایب پروتز سینه اشاره کردیم:

 

مزایا پروتز سینه:

  • پروتز سینه گزینه خوبی برای بهبود اندازه و شکل سینه است.
  • پروتزهای سیلیکونی مدرن، بادوام و ماندگار هستند.
  • پروتزهای سینه به شما این امکان را می دهند که به بافت و احساس طبیعی سینه برسید.
  • پروتزها را می توان از انواع مختلفی انتخاب کرد تا مطابق با ترجیحات و انتظارات زیبایی شناختی بیمار باشد.
  • پروتز سینه با حمایت از زیبایی ظاهری سینه ها می تواند اعتماد به نفس را افزایش دهد.

 

معایب پروتز سینه:

  • برای قرار دادن پروتز سینه نیاز به عمل جراحی است.
  • روند بهبودی پس از عمل ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد و ممکن است برای برخی از بیماران یک فرآیند دشوار باشد.
  • اگرچه پروتزها عمر طولانی دارند، اما ممکن است نیاز به تعویض داشته باشند و مانند هر روش جراحی دیگری، جراحی نیز خطراتی دارد.

به طور کلی، قبل از انجام عمل جراحی پروتز سینه، توصیه می شود با تعیین دقیق انتظارات زیبایی شناختی خود، با جراح خود صحبت کنید. شما می توانید با ارزیابی مزایا و معایب پروتز سینه، زیر نظر جراح خود اقدامات لازم را برای جراحی بزرگ کردن سینه انجام دهید.

 

پیشنهاد مطالعه: برای جلوگیری از سرطان سینه چه بخوریم

 

طول عمر پروتز سینه چقدر است؟

اگرچه مدت زمان استفاده از پروتز سینه بسته به دوام آن متفاوت است، اما می توان از آن برای سالیان متمادی استفاده کرد. عواملی که بر عمر پروتز سینه تأثیر می گذارد ممکن است موارد زیر باشد:

  • پروتزهای سینه سیلیکونی با کیفیت و بادوام بیشتر عمر می کنند.
  • عمر پروتز ممکن است بسته به سن، سطح فعالیت، سبک زندگی و نوع بدن بیمار متفاوت باشد.
  • رعایت روند بهبودی پس از عمل و مراقبت منظم از پروتزها می تواند طول عمر را افزایش دهد.
  • ترجیحات زیبایی شناختی یا تغییرات بدن فرد ممکن است نیاز به تعویض پروتز در طول زمان داشته باشد.

به طور کلی، طول عمر پروتزهای سینه سیلیکونی می تواند بین 10 تا 20 سال متفاوت باشد، اما این دوره از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

 

اگر شما نیز تجربه ای در زمینه پروتز سینه دارید و می دانید که آیا پروتز سینه میترکه یا نه؟ حتما تجربیات خود را در قسمت کامنت بنویسید.

برچسب ها:
پروتز سینه
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید