دندانپزشکی و سلامت دهان

رابطه لانگ دیستنس چیست؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۰ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۴
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

در ادامه این بخش از خوب میشی در رابطه با این موضوع که رابطه لانگ دیستنس چیست صحبت می کنیم  تا بتوانید تصمیم بگیرید که آیا این نوع ار رابطه برای شما مناسب است یا خیر.

رابطه لانگ دیستنس (long-distance relationship) به اختصار LDR یا رابطه از راه دور، یک رابطه عاشقانه است که در آن دو طرف رابطه، با فاصله جغرافیایی از هم جدا می شوند و امکان ملاقات حضوری برای انها بسیار کم است. ایجاد یک رابطه از راه دور، معمولا به ارتباط، اعتماد و تلاش نیاز دارد که معمولا شامل به اشتراک گذاشتن مداوم احساسات، شفاف بودن برای ارتقای اعتماد و صرف تلاش لازم برای حفظ نزدیکی است.

در ادامه این بخش از خوب میشی در رابطه با این موضوع که رابطه لانگ دیستنس چیست صحبت می کنیم  تا بتوانید تصمیم بگیرید که آیا این نوع ار رابطه برای شما مناسب است یا خیر.

اگر در موقعیتی هستید که می‌خواهید تمام تلاش خود را انجام دهید تا رابطه از راه دور خود را به نتیجه برسانید، راهنمای کامل ما تمام آنچه را که باید بدانید تا رابطه خود را به بهترین شکل ممکن ارائه دهید را پوشش می‌دهد.

 

پیشنهاد مطالعه: معرفی 10 مرکز مشاوره قبل ازدواج

 

رابطه لانگ دیستنس چیست؟

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، رابطه لانگ دیستنس نوعی رابطه عاشقانه است که دو طرف رابطه از هم دور هستند. روابط از راه دور با روابط معمولی متفاوت است. تفاوت آشکار این است که شما نمی توانید برای مدت زمانی که از هم جدا هستید نزدیکی فیزیکی داشته باشید. تفاوت بزرگ دیگر در نحوه برقراری ارتباط است.

بدون شک، دوری از شریک زندگی تان می تواند سخت و چالش برانگیز باشد. با این حال، با درک اینکه رابطه لانگ دیستنس چیست، می توانید از بیشتر رنج، درد و ناراحتی جلوگیری کنید.

برای اینکه بفهمیم رابطه از راه دور چیست، باید ابتدا متوجه شویم که رابطه چیست، رابطه عاشقانه چیست و فاصله چگونه بر یک رابطه عاشقانه تأثیر می گذارد.

  • رابطه تعاملی است بین دو نفر که تصمیم می گیرند زمان و مکان خود را به اشتراک بگذارند.
  • رابطه عاشقانه تعاملی بین دو نفر است که شامل صمیمیت جنسی است.
  • یک رابطه عاشقانه از راه دور تعاملی بین دو نفر است که باید شامل صمیمیت جنسی باشد اما به دلیل فاصله این امکان وجود ندارد.

یک رابطه عاشقانه از راه دور با یک رابطه عاشقانه معمولی، از این جهت با یکدیگر متفاوت هستند که شرکا فضای خود را به اشتراک نمی گذارند.

 

به طور کلی رابطه لانگ دیستنس عبارت است از:

  • دوره ای از یک رابطه که جدا از شریک عاشقانه خود زندگی می کنید.
  • یک راه عالی برای شروع یک رابطه عاشقانه با یک فرد جدید.
  • یک راه حل کوتاه مدت برای حفظ ارتباط با یک شریک موجود.
  • فرصتی برای داشتن یک رابطه عاشقانه و داشتن زمان برای پیگیری اهداف و جاه طلبی های زندگی.
  • راهی برای ارزیابی مجدد رابطه فعلی خود از منظری متفاوت.

 

البته لازم است بدانید که یک رابطه از راه دور شامل این موارد "نیست":

  • یک رابطه عاشقانه پایدار برای مدت طولانی نیست.
  • یک راه حل طولانی مدت برای حفظ یک رابطه عاشقانه نیست.

 

یکی از جنبه های مهم روابط از راه دور، فقدان صمیمیت فیزیکی است. بنابراین چه در شرف شروع یک رابطه از راه دور جدید باشید و چه در این نوع از رابطه هستید، کمی زمان بگذارید تا در مورد روابط از راه دور و آنچه برای به نتیجه رساندن آنها نیاز است یاد بگیرید.

رابطه لانگ دیستنس

پیشنهاد مطالعه: انواع تیپ های شخصیتی زنان در روانشناسی چیست؟ | تیپ های شخصیتی a b c d

 

یک رابطه سالم از راه دور چگونه است؟

یک رابطه سالم از راه دور زمانی است که هر دو طرف از رابطه خود لذت می برند در حالی که با وقت اضافی سرگرم می شوند و از فضایی که برای خود در نظر گرفته اند قدردانی می کنند. در واقع، داشتن یک رابطه عاشقانه بدون اینکه بتوانید شریک زندگی خود را لمس کنید می تواند گیج کننده باشد. بنابراین فکر کردن به کارهایی که نمی توانید انجام دهید، اصلا خوب نیست زیرا احساس ناتوانی، افسردگی و ناامیدی بیشتری خواهید داشت. در نهایت زمان زیادی را صرف پیامک و صحبت برای جبران کمبود نزدیکی فیزیکی خواهید کرد.

گاهی اوقات ممکن است در یک رابطه از راه دور، تمام وقت و انرژی خود را برای برقراری ارتباط با طرف مقابل صرف کنید. اینکار نه تنها زمانی را که می توانید برای انجام کاری جالب صرف کنید، از بین می برد، بلکه می تواند منجر به گفتگوهای کسل کننده و یک رابطه طولانی مدت خسته کننده شود. بنابراین باید کنترل خوبی بر روی نحوه برقراری ارتباط با طرف مقابل خود داشته باشید.

شما می‌ توانید رابطه‌ لانگ دیستنس خود را فرصتی برای رسیدن به زندگی شخصی خود بدانید. شما زمان دارید تا کاری را که دوست دارید انجام دهید، با دوستان و خانواده وقت بگذرانید و اهداف و جاه طلبی های زندگی خود را دنبال کنید. 

همانطور که می دانید، ارتباط یکی از کلیدهای یک رابطه سالم از راه دور است. با شریک زندگی خود صحبت کنید و در چندین جنبه از ارتباطات خود به توافق برسید:

  • روش ترجیحی برای حفظ ارتباط (پیامک، تماس تلفنی یا تماس ویدیویی) را مشخص کنید
  • فرکانس ارتباطی که برای هر دوی شما کار می کند و در برنامه های شما قرار می گیرد را تعیین کنید
  • موضوعاتی برای گفتگو داشته باشید

 

پیشنهاد مطالعه: انواع تیپ های شخصیتی مردان در روانشناسی چیست؟

 

یک رابطه موفق از راه دور چگونه است؟

یک رابطه لانگ دیستنس، زمانی موفق است که به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کند. مسافت طولانی می تواند یک مسولیت باشد، اما می تواند یک فرصت نیز باشد. در واقع این فاصله زیاد، به شما زمان می دهد تا در مورد اهداف شخصی خود فکر کنید و دیدگاه متفاوتی در رابطه خود داشته باشید. در روابط منظم، وقتی شرکای هر روز یکدیگر را می بینند، به آن عادت می کنند و سپس رابطه آنها به یک عادت تبدیل می شود.

اما هنگامی که در یک رابطه از راه دور هستید، در طول بازدیدهای خود از هر لحظه قدردانی می کنید و اگر ارتباطات خود را به خوبی مدیریت کنید، هر بار که صحبت می کنید نیز می تواند بسیار رضایت بخش باشد.

بنابراین اگر می خواهید یک رابطه موفق از راه دور داشته باشید، باید بدانید که این فاصله چقدر طول می کشد و چگونه ارتباط عاطفی خود را در این دوره حفظ خواهید کرد. در واقع، اگر بتوانید به خوبی برنامه ریزی کنید که چگونه و چه زمانی با هم ارتباط برقرار کنید، هر چند وقت یکبار می توانید با یکدیگر ملاقات کنید و تاریخ مشخصی برای برگشتن با یکدیگر برنامه ریزی کنید، بسیار کمک کننده خواهد بود.

یک رابطه موفق از راه دور بدون داشتن اهداف مشخص و برنامه ای برای رسیدن به آنها تقریبا غیرممکن است. این چیزی است که بسیاری از زوج ها را جذب می کند و همچنین چیزی است که می توانید به راحتی به آن رسیدگی کنید.

رابطه از راه دور

چگونه یک رابطه از راه دور را به نتیجه برسانیم؟

اجزای اساسی ایجاد یک رابطه لانگ دیستنس موفق، شامل ارتباط، اعتماد و تلاش است. علاقمندی در مورد گذراندن وقت با هم و بحث در مورد آینده نیز ممکن است کمک کند. در زیر به چند نکته مهم اشاره کردیم که می توانند در به نتیجه رساندن یک رابطه لانگ دیستنس موثر باشند:

 

ارتباط

اغراق بر اهمیت ارتباطات غیرممکن است. یک مطالعه قدیمی‌ به این نکته اشاره می‌ کند که به اشتراک گذاشتن احساسات و تجربیات زندگی بر اساس یک مبنای نسبتاً ثابت، پایه و اساس روابط انسانی را تشکیل می‌ دهد. پیام‌ ها، چت‌ های ویدیویی و تماس‌ های تلفنی عواملی هستند که ممکن است افراد بر اساس آن‌ ها تعهد شریک خود را قضاوت کنند. بنابراین برای جلوگیری از آسیب ناخواسته یا اتهام به بی اهمیتی، حفظ ارتباط و به اشتراک گذاشتن انتظارات در این زمینه در ابتدای رابطه کمک می کند.

 

اعتماد کردن

از آنجایی که در رابطه لانگ دیستنس، دانستن کاری که شریک انجام می دهد را دشوارتر می کند، ممکن است شک و تردیدهایی ایجاد کند. اعتماد تنها در یک اتصال امن و پایدار امکان پذیر است که مستلزم شفافیت است. زمانی که سطح تهدید بالایی وجود دارد ممکن است اعتماد کاهش یابد، مانند:

  • از دست دادن یک تماس
  • تغییر برنامه بدون توضیح
  • شخصی که نمی گوید کجا هست یا با چه کسی هست

بیشتر از همه، اگر یکی از شریک‌ ها افکار لحظه به لحظه بدون سانسور خود را پنهان کند، می‌ تواند اعتماد را دشوار کند.

 

تعیین زمان مشخص برای با هم بودن

تعیین زمان مشخص برای باهم بودن، شامل تمایل متقابل برای دست نخورده نگه داشتن رشته های رابطه است. برای این منظور، یک برنامه ریزی از قبل برای یک فعالیت می تواند کمک کند، مانند رزرو و انجام یک بازی آنلاین با هم.

البته باید توجه داشته باشید که همیشه این خطر وجود دارد که زمان زیادی را برای با هم بودن کنار بگذارید و این موضوع می تواند خودانگیختگی و احساس تمایل به بودن با یکدیگر را از بین ببرد.

 

برنامه ریزی برای آینده

در یک رابطه از راه دور پرداختن به آینده نزدیک و دور بسیار مهم است. آینده نزدیک در مورد برنامه ریزی قرار ملاقات برای انجام کاری است که می خواهید با هم تجربه کنید، آینده دور در مورد چشم اندازها و رویاهایی است که برای با هم بودن دارید.

 

اگر شما نیز تجربه ای از رابطه لانگ دیستنس دارید، حتما در قسمت کامنت بنویسید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید