دندانپزشکی و سلامت دهان

رابطه جنسی بعد از پروتز سینه

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۰ دقیقه تاریخ نگارش: ۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۲
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

در ادامه این بخش از خوب میشی، اطلاعات کاملی در رابطه با رابطه جنسی بعد از پروتز سینه را در اختیارتان قرار داده ایم. با ما همراه بمانید.

هنگام تحقیق در مورد جراحی بزرگ کردن سینه یا پروتز سینه، بیماران اغلب یک سوال رایج دارند: "رابطه جنسی بعد از پروتز سینه چگونه است و بعد از چه مدت پس از جراحی بزرگ کردن سینه می توانم رابطه جنسی داشته باشم؟"

همانطور که می دانید، رابطه جنسی بخش مهمی از زندگی زناشویی است. با این حال، کسانی که به تازگی عمل بزرگ کردن سینه یا پروتز سینه انجام داده اند، باید به ان توجه داشته باشند و به وضوح بدانند که چه مدت پس از پروتز سینه می توانند رابطه جنسی داشته باشند.

در ادامه این بخش از خوب میشی، اطلاعات کاملی در رابطه با رابطه جنسی بعد از پروتز سینه را در اختیارتان قرار داده ایم. با ما همراه بمانید.

 

پیشنهاد مطالعه: بازسازی سینه بعد از سرطان سینه | همه چیز درباره بازسازی پستان

 

بعد از پروتز سینه چه اتفاقی می افتد؟

پروتز سینه یکی از روش های جراحی است که معمولا بیش از یک ساعت طول نمی کشد و پس از آن بیمار به اتاق ریکاوری منتقل می شود. در صورت عدم وجود عارضه، بیمار می تواند 24 تا 48 ساعت پس از جراحی به خانه برود. پس از جراحی بزرگ کردن سینه یا پروتز سینه، کمترین میزان درد وجود دارد. با این حال، اکثر بیماران درجه خاصی از ناراحتی، احساس سفتی و فشار در سطح قفسه سینه را گزارش می کنند. همه اینها طبیعی هستند زیرا زمان می برد تا بدن با پروتز جدید سازگار شود.

جراحان پلاستیک ممکن است پس از انجام پروتز سینه، آنتی بیوتیک تجویز کنند تا به شما در جلوگیری از عفونت کمک کنند. مسکن‌های ضد درد نیز برای به حداقل رساندن ناراحتی تجویز می‌ شوند. با این حال، بیماران باید قوانین خاصی را دنبال کنند تا بهترین نتیجه ممکن را بگیرند و در طول دوره بهبودی به آرامی حرکت کنند و به توصیه های پزشک خود عمل کنند.

 

بعد از انجام پروتز سینه چه انتظاری باید داشت؟

جزئیات بهبودی پس از بزرگ کردن سینه با پروتز سینه، به عوامل مختلفی از جمله نوع برش استفاده شده، قرار دادن ایمپلنت (بالا یا زیر عضله)، انجام یا عدم انجام هر گونه روش اضافی - مانند لیفت سینه بستگی دارد. به طور کلی، بیماران باید انتظار سطحی از ناراحتی، تورم، و تحرک محدود بالای بدن را پس از پروتز سینه داشته باشند. بیشتر این علائم را می توان با داروها تسکین داد و معمولاً نسبتاً سریع برطرف می شود.

بسیاری از بیماران پس از حدود یک هفته احساس می‌کنند که بیشتر شبیه خودشان هستند و بسته به نیازهای فیزیکی شغلشان، می‌توانند ظرف 7 تا 10 روز به سر کار بازگردند. مهم است که توجه داشته باشید که بلند کردن اجسام به مدت چند هفته کاملاً ممنوع خواهد بود، به این معنی که زنان دارای فرزندان خردسال یا کارهای خانه باید برای کمک گرفتن از سایرین، برنامه ریزی کنند.

برخی از علائم، از جمله تورم، بی حسی و از دست دادن حس نوک پستان، می توانند تا چند ماه ادامه داشته باشند. اکثر تورم های پروتز سینه باید پس از حدود 3 تا 4 هفته کاهش یابد و نتایج قابل مشاهده همچنان با نشستن پروتزها، بهبود و محو شدن برش ها بهبود می یابند و باقیمانده تورم طی چند ماه آینده کاهش می یابد.

مراقبت های پس از پروتز سینه برای اطمینان از بهبودی مناسب و نتایج خیره کننده و طولانی مدت بسیار مهم است. مهمتر از همه، بیماران باید دستورالعمل های بعد از عمل جراح خود را به دقت و به طور کامل دنبال کنند. این موارد احتمالاً شامل موارد زیر خواهد بود:

  • استراحت زیاد
  • حفظ گردش خون با پیاده روی های کوتاه و سبک در اطراف اتاق
  • خوردن یک رژیم غذایی سالم
  • محدود کردن مصرف سدیم
  • هیدراته ماندن
  • اجتناب از الکل و نیکوتین
  • خودداری از ورزش، زور زدن و بلند کردن
  • پوشیدن لباس زیر پزشکی حمایتی
  • مصرف داروهای تجویز شده طبق دستور
  • حضور در تمام قرارهای بعدی

پروتز سینه

چه مدت پس از پروتز سینه می توان رابطه جنسی داشت؟

اگرچه ممکن است محدود کردن فعالیت جنسی برای شما ناراحت کننده باشد، اما مهم است که بعد از پروتز سینه، منتظر بمانید تا سینه های شما به اندازه کافی سالم شود سپس به فعالیت های جنسی بپردازید. به طور کلی، 2 نگرانی بزرگ در مورد پروتز سینه وجود دارد که می تواند در اثر فعالیت بدنی بیش از حد از جمله رابطه جنسی رخ دهد که معمولا شامل پارگی زخم و خونریزی خواهد. بنابراین برای جلوگیری از ایجاد این مشکل لازم است رابطه جنسی بعد از پروتز سینه را تا زمان بهبودی به تاخیر بیاندازید.

به طور کلی، توصیه می شود پس از پروتز سینه، حداقل 2 هفته برای ایجاد رابطه جنسی صبر کنید. بهتر است در این مدت زمان، به برش های خود توجه کنید، زیرااگر به درستی از آنها مراقبت نشود، مستعد عفونت و خونریزی هستند.

پس از دو هفته اول، با دقت و به آرامی به صمیمیت فیزیکی نزدیک شوید. هنگام داشتن رابطه جنسی پس از پروتز سینه، از دستکاری یا حرکت دادن سینه خودداری کنید زیرا این امر می تواند باعث شود که پروتز سینه حرکت کرده و شکل و ظاهر طبیعی خود را از دست دهد.

البته لازم است بدانید که شروع رابطه جنسی بعد از پروتز سینه، به شرایط شما بستگی دارد و حرف آخر را در مورد اینکه چه زمانی می توانید فعالیت جنسی خود را از سر بگیرید را از جراح پلاستیک خود دریافت کنید.

 

پیشنهاد مطالعه: 5 علت خارش سینه زنان + درمان خارش پستان

 

چرا نباید بعد از پروتز سینه رابطه جنسی داشت؟

اکثر بیماران برای اینکه جذاب تر به نظر برسند، جراحی بزرگ کردن سینه و پروتز سینه را انجام می دهند و معمولا زمانی که تحت عمل قرار می گیرند، میل جنسی آنها افزایش می یابد. آنها ظاهر و احساس بهتری دارند و می خواهند آن را با شریک زندگی خود به اشتراک بگذارند. اما آیا رابطه جنسی زودهنگام بعد از پروتز سینه بی خطر است؟

نتایج نهایی پروتز سینه ممکن است مدتی طول بکشد تا نشان داده شود. این بدان معناست که سینه‌ های شما ممکن است در هفته‌ های اول پس از جراحی بهترین ظاهر را نداشته باشند. علاوه بر این، شریک زندگی شما باید بداند که از هر نوع فشار به قفسه سینه باید اجتناب شود. این بدان معنی است که کشیدن سینه یا مالش شدید آن می تواند باعث درد شود. علاوه بر این، وزن همسرتان در جلو (و قفسه سینه) می‌ تواند باعث ناراحتی و حتی عوارض احتمالی (مانند جابجایی پروتز) شود. علاوه بر این، در طول رابطه جنسی، به دلیل تحریک، سینه ها ممکن است متورم شوند. زمانی که این تحریکات خیلی زود و پس از جراحی اتفاق بیفتد، می تواند دردناک و ناراحت کننده باشد.

به همین دلیل است که توصیه می شود رابطه جنسی بعد از پروتز سینه را برای چند هفته به تعویق بیاندازید و باید در اولین رابطه جنسی پس از پروتز سینه بسیار با احتیاط عمل کنید. در صورت تمایل می توانید یک یا دو هفته پس از پروتز سینه، رابطه جنسی نرم و ملایمی داشته باشید. اما فعالیت بدنی شدیدتر باید حداقل یک یا دو ماه به تعویق بیفتد.

 

رابطه جنسی بعد از پروتز سینه چه خطراتی دارد؟

همانطور که در بالا ذکر شد، مهم است که قبل از انجام فعالیت های جنسی صبر کنید تا سینه های شما به اندازه کافی بهبود یابد. بزرگترین نگرانی در مورد جراحی پروتز سینه، اختلال در برش است. علاوه بر این، درگیری فیزیکی مانند رابطه جنسی، "لغزیدن" بیش از حد یا فشار روی سینه های در حال بهبودی نیز می تواند منجر به عارضه ای در بهبود زخم شود.

شما می توانید در مورد نگرانی هایی که ممکن است داشته باشید، با جراح خود صحبت کنید و آنها می توانند یک برنامه بهبودی دقیق تر و شخصی تر به شما ارائه دهند تا بدانید چه کاری می توانید انجام دهید و چه کاری نمی توانید انجام دهید. 

رابطه جنسی بعد از پروتز سینه

پیشنهاد مطالعه: برای جلوگیری از سرطان سینه چه بخوریم

 

زمان از سرگیری رابطه جنسی با شریک زندگی بعد از پروتز سینه

بیشتر پزشکان توصیه می کنند قبل از شروع مجدد رابطه جنسی با شریک زندگی، چند هفته صبر کنید. این به بدن شما زمان می‌دهد تا بهبود یابد و پروتز سینه در طول زمان در جای مناسب خود فیکس شود.

البته شرایط هر زن متفاوت است و برخی می توانند زودتر از دیگران رابطه جنسی را از سر بگیرند. بنابراین لازم است قبل از هر تصمیمی به بدن خود گوش دهید یا از دکتر خود بپرسید.

در اینجا چند نکته برای لذت بخش و راحت کردن رابطه جنسی بعد از پروتز سینه وجود دارد:

  • آهسته حرکت کنید: روی حرکات آهسته و ملایم تمرکز کنید تا از آسیب رساندن به بافت بهبودی جلوگیری کنید
  • پوزیشن های مختلف را امتحان کنید: برخی از وضعیت ها ممکن است راحت تر از سایرین باشند، بسته به میزان درد شما
  • با شریک زندگی خود ارتباط برقرار کنید: بگذارید بداند چه چیزی خوب است و چه چیزی نه. این به آنها کمک می کند تا با نیازهای شما هماهنگ شوند
  • از سینه های خود حمایت کنید: سعی کنید در حین رابطه جنسی از یک بالش یا سوتین حمایتی استفاده کنید. این می تواند فشار بیش از حد را از روی سینه های شما کاهش دهد

 

اگر شما نیز تجربه از پروتز سینه و رابطه جنسی بعد از پروتز سینه حتما در قسمت کامنت بنویسید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید