دندانپزشکی و سلامت دهان

هزینه عمل اسلیو معده

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه تاریخ نگارش: ۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

عمل اسلیو معده یکی از رایج‌ترین عمل‌های لاغری است که در بین متقاضیان ایرانی و افراد سراسر دنیا است. در این عمل جراحی حدود 80% از معده بیمار به همراه هورمون گرلین (که با ترشح آن احساس گرسنگی می‌کنید)، از بدن ایشان خارج می‌شود.

عمل اسلیو معده یکی از رایج‌ترین عمل‌های لاغری است که در بین متقاضیان ایرانی و افراد سراسر دنیا است. در این عمل جراحی حدود 80% از معده بیمار به همراه هورمون گرلین (که با ترشح آن احساس گرسنگی می‌کنید)، از بدن ایشان خارج می‌شود. این کاهش حجم موجب کاهش وزن و لاغری و از دست دادن حدود 50% از وزن اضافی بیمار خواهد شد. در این مطلب، به بررسی هزینه عمل اسلیو معده می‌پردازیم.

 

هزینه عمل اسلیو معده بر چه اساسی تعیین می‌شود؟

هزینه عمل اسلیو معده براساس عوامل متعددی مانند بیمارستان محل بستری، تخصص جراح، لوازم و تجهیزات مورد استفاده تعیین می‌شود. در ادامه این مطلب به بررسی و میزان تاثیر هر یک از این عوامل در هزینه عمل اسلیو معده می‌پردازیم:

  1. مهارت و تجربه جراح

یکی از عوامل تعیین کننده هزینه عمل اسلیو معده، تخصص جراح است. به طور معمول جراحان عمل اسلیو معده دارای مدرک فلوشیپ هستند. دوره فلوشیپ، دوره تکمیلی تخصصی است. برای انجام عمل اسلیو معده، معمولا جراحان فارغ‌التحصیل فلوشیپ لاپاراسکوپی هستند. میزان تخصص و محل تحصیل پزشک (دانشگاه‌های داخل کشور یا مراکز علمی خارج از کشور) می‌تواند در هزینه عمل اسلیو معده تاثیرگذار باشد.

  1. بیمارستان محل عمل اسلیو معده

منظور از بیمارستان محل انجام عمل اسلیو معده، شهر و امکانات و تجهیزات بیمارستان است. در اکثر بیمارستان‌های خصوصی تهران، تجهیزات به‌روز و مدرنی در اتاق عمل استفاده می‌شود که خطرات مرتبط با عمل‌های جراحی را کاهش می‌دهد. همچنین استفاده از این تکنولوژی و دستگاه‌ها موجب می‌شود تا دوره نقاهت بیمار 24 ساعت بیشتر نبوده و پس از این زمان، بیمار می‌تواند به فعالیت روزانه خود برسد. به طور مثال، بیمارستان عرفان یکی از بیمارستان‌های 5 ستاره در تهران است که از تجهیزات و تکنولوژی‌های روز دنیا بهره‌مند بوده و دکتر فرهمند، اکثر عمل‌های اسلیو خود را در این بیمارستان انجام می‌دهند.

  1. پیچیدگی و ریسک‌های مرتبط با عمل

هرچه جراحی پیچیده‌تر باشد، ممکن است هزینه آن بیشتر شود. پیچیدگی و ریسک‌های مرتبط با عمل اسلیو معده، می‌تواند بیماری‌های زمینه‌ای بیمار باشد که ممکن است عمل را پیچیده و مدت زمان آن را بیشتر کند. به طور مثال، در صورتی که شخص متقاضی عمل اسلیو معده به دیابت مبتلا باشد، ممکن است حین عمل اسلیو افت قند اتفاق بیفتد که عوارضی مانند عفونت، بروز مشکلات کلیوی و مواردی از این قبیل دور از ذهن نخواهد بود.

  1. بیهوشی حین عمل جراحی

عمل اسلیو معده به طور معمول با بیهوشی عمومی انجام می‌شود. در بیهوشی عمومی، بیمار به وسیله داروی تزریقی یا ماسک بیهوشی، در طول عمل به خواب عمیقی فرو خواهد رفت. قبل از عمل اسلیو، پزشک یا متخصص بیهوشی شما را معاینه می‌کند تا بهترین نوع بیهوشی را مطابق شرایط شما انتخاب کند.

همچنین نوع داروی بیهوشی استفاده شده حین عمل جراحی و تجهیزات بیهوشی در هزینه عمل اسلیو معده اثرگذار خواهند بود. بیهوشی می‌تواند به صورت سنتی انجام شود یا از ماشین‌های بیهوشی استفاده شود. با توجه به موارد گفته شده در مورد بیهوشی عمل، هزینه بیهوشی حین عمل با توجه به سطح آموزش متخصص بیهوشی، دستگاه‌ها و تجهیزات مورد استفاده، داروی بیهوشی و مواردی از این قبیل تعیین می‌شود که در هزینه عمل اسلیو تاثیرگذار هستند.

  1. مراقبت‌های قبل و بعد از عمل اسلیو معده

مراقبت‌های قبل و بعد از عمل اسلیو معده شامل تست‌های آزمایشگاهی قبل از جراحی، اشعه ایکس و ویزیت بعد از عمل است. این مراحل و آزمایشات به پزشک و بیمار اطمینان می‌دهد بیماران از نظر فیزیکی برای جراحی آماده هستند و ویزیت پس از عمل بررسی می‌کند که بهبودی بیمار در مسیر درستی قرار دارد یا خیر.

  1. تجهیزات مورد استفاده در عمل اسلیو معده

هزینه عمل اسلیو معده

برای عمل اسلیو معده، یک‌سری لوازم و تجهیزات مورد نیاز استفاده می‌شود. از تجهیزات مورد نیاز می‌توان به گان، استپلر (منگنه) معده، ماسک بیهوشی، سوزن ورس، لاپاراسکوپ، لنز 30 درجه لاپاراسکوپی، پورت 10 و ماندرن، پورت 5 و ماندرن، پورت 12، اکارتور و پایه آن، گرسپر قفل‌شو و گرسپر معمولی، لیگاشور، دستگاه استپلر، تروکار، ساکشن و سوزن‌گیر و مواردی از این قبیل اشاره کرد. توجه داشته باشید که تجهیزات مورد نیاز عمل اسلیو معده، معمولا از معتبرترین و بهترین برندهای خارجی موجود در بازار ایران استفاده می‌شود.

در این مطلب به بررسی کامل هزینه عمل اسلیو معده پرداختیم. در صورتی که تحت تعهد بیمه درمانی هستید، برای اطلاع از اینکه هزینه عمل اسلیو معده شما تحت پوشش بیمه خواهد بود یا خیر، می‌توانید از سایت بیمه خود تعهدات بیمه را مطالعه نمایید.

برچسب ها:
اسلیو معده
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
رضا حیدری
۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹

متن خوبی بود

ممنون

پاسخ
نظر خود را ثبت کنید