دندانپزشکی و سلامت دهان

بیبی چک کی نشون میده؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه تاریخ نگارش: ۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

آیا می دانید بهترین زمان استفاده از بی بی چک چیست؟ برای یافتن پاسخ این سوال، در ادامه همراه ما باشید.

برای بررسی بارداری دو روش آزمایش خون و آزمایش ادرار وجود دارد که برای آزمایش خون باید به پزشک مراجعه کرد. تست اولیه بارداری، آزمایش ادرار است که در خانه و با استفاده از بی بی چک انجام می‌شود. اگر پریود شما عقب افتاده یا اخیرا رابطه جنسی بدون محافظت داشته‌اید، بیبی چک بارداری شما را مشخص می‌کند. همچنین برای زوج‌هایی که در تلاش برای بارداری هستند، استفاده از بی بی چک حاصل تلاش آن‌ها را نشان می‌دهد. اما بهترین زمان استفاده از بی بی چک چیست؟ برای یافتن پاسخ این سوال، در ادامه همراه ما باشید.

بی بی چک چیست؟

بهتر است ابتدا به این سوال پاسخ دهیم که بیبی چک چیست؟ بی بی چک را می‌توان تست بارداری خانگی دانست که در صورت استفاده صحیح، با احتمال ۹۸ تا ۹۹ درصد نتایج درستی را ارائه می‌دهد. نحوه کار بیبی چک بررسی مقادیر هورمون گنادوتروپین جفتی انسان (hCG) در ادرار است. انواع بی بی چک با حساسیت‌های مختلفی به مقادیر hCG تولید می‌شوند و البته هرچه میزان حساسیت به این هورمون بیشتر باشد، قیمت بی بی چک نیز بالاتر خواهد بود. زمان صحیح استفاده از بی بی چک نیز در قابل اعتماد بودن نتایج آن تاثیرگذار است.

بهترین زمان استفاده از بی بی چک

پس از انجام لقاح بین تخمک و اسپرم در لوله‌های فالوپ، جنین ایجاد شده به سمت رحم حرکت کرده و در طی فرایند لانه‌گزینی به دیواره رحم متصل می‌شود. پس از این فرایند، افزایش مقادیر hCG آغاز شده و میزان آن در خون و ادرار هم بیشتر می‌شود. در هفته‌های اولیه بارداری، مقدار hCG به طور مرتب افزایش می‌یابد و هرچه از زمان لانه‌گزینی روزهای بیشتری سپری شود، این هورمون بهتر قابل تشخیص است.

معمولا ۱۲ تا ۱۴ روز بعد از لقاح، بیبی چک می‌توانید بارداری را نشان دهد. با این وجود متخصصان توصیه می‌کنند که یک هفته پس از آنکه پریود شما عقب افتاد، تست را انجام دهید. این زمان در افرادی که پریودهای نامنظم دارند، ۲ هفته پس از عقب افتادن خونریزی ماهانه است. دقت داشته باشید که هرچه زودتر از بیبی چک استفاده کنید، احتمال منفی کاذب بیشتر می‌شود.

بهترین ساعت استفاده از بی بی چک

زمان بی بی چک

همان‌طور که گفته شد، بیبی چک مقادیر هورمون hCG را تشخیص می‌دهد، پس هرچه میزان این هورمون در ادرار بیشتر باشد، بی بی چک به شیوه بهتری آن را تشخیص می‌دهد. از این رو توصیه می‌شود که صبح‌ها پس از برخاستن از خواب بیبی چک را انجام دهید. در این شرایط ادرار از همیشه غلیظ‌تر است و در صورتی که نتیجه تست منفی شود، این نتیجه قابل اعتمادتر خواهد بود.

اگر در ساعات دیگری قصد استفاده از بیبی چک را دارید، نباید قبل از انجام تست آب زیادی بنوشید و همچنین باید از آخرین زمان تخلیه ادرار شما حداقل ۳ ساعت گذشته باشد. اگر نتیجه تست مثبت شد، به احتمال زیاد درست است، اما در صورت منفی شدن تست، بهتر است آن را مجددا و این بار در زمان بیدار شدن از خواب، تکرار کنید.

روش استفاده از بی بی چک

پس از زمان انجام تست، نحوه استفاده از بیبی چک نیز اهمیت دارد. ابتدا تاریخ انقضا و سپس دستورالعمل همراه بی بی چک را به دقت بررسی کنید و مطابق آنچه گفته شد، پیش بروید. برای استفاده از بی بی چک دو روش در پیش روی شما وجود دارد:

  • بیبی چک را در جریان ادرار خود نگه دارید و سپس منتظر بمانید تا نتیجه مشخص شود.

  • داخل یک فنجان یا پیمانه انتهایی بی بی چک ادرار کنید و سپس بیبی چک را داخل ادرار بگذارید تا نتیجه نمایان شود.

تفسیر نتایج بی بی چک

نتایج مثبت بی بی چک نشان‌دهنده حاملگی است و به صورت دو خط روی آن نمایش داده می‌شود. اگر نتیجه تست مثبت باشد، در کمتر از یک دقیقه دو خط را روی بی بی چک می‌بینید.

نتیجه منفی عدم بارداری را مشخص می‌کند که نشانه آن، وجود یک خط رنگی روی بیبی چک است. اگر تست شما منفی باشد، پس از گذشت ۱۰ دقیقه همچنان یک خط روی بیبی چک وجود دارد.

اگر پس از ۱۰ دقیقه نتیجه مثبت شد،‌ این تست مشکوک بوده و باید چند روز بعد آن را مجددا تکرار کنید.

مراجعه به پزشک پس از نتیجه مثبت بی بی چک

بی بی چک مثبت

برای آنکه از نتایج ارائه شده توسط بیبی چک مطمئن شده باشد، باید این تست را در مناسب‌ترین زمان و ساعت انجام دهید تا مشخص شود که آیا باردار هستید یا خیر! در صورت بارداری باید به پزشک مراجعه کنید، چراکه خانم‌های باردار باید از ابتدای بارداری تحت نظر پزشک باشند.

گاهی اوقات امکان مراجعه حضوری به پزشک وجود ندارد؛ در این شرایط می‌توان از خدمات مشاوره پزشکی آنلاین و تلفنی استفاده کرد. سایت تلفن خونه از جمله ارائه‌دهندگان خدمات پزشکی غیرحضوری است که امکان دسترسی به بهترین پزشکان متخصص را به آسانی فراهم کرده است.

منابع محتوا:

https://telephonekhooneh.com/blog/

برچسب ها:
بی بی چک
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید