دندانپزشکی و سلامت دهان

آموزش استفاده درست از اسپری تاخیری

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۸
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

در ادامه این بخش از خوب میشی، به دنیای اسپری های تاخیری پرداخته ایم و آموزش استفاده درست از اسپری تاخیری را اماده کردیم.

اگر به دنبال راه حلی برای افزایش تجربه جنسی و افزایش لذت هم برای خود و هم برای همسرتان هستید، اسپری تاخیری، می تواند یکی از گزینه هایی باشد که برای این منظور به آن نیاز دارید. به شرطی که با روش استفاده درست از اسپری تاخیری آشنا باشید.

به طور کلی، یادگیری نحوه استفاده از اسپری تاخیری کار سختی نیست و می توانید با چند مرحله ساده و آموزش استفاده درست از اسپری تاخیری، در مسیر داشتن رابطه جنسی طولانی تر و بهتر باشید.

به همین منظور، در ادامه این بخش از خوب میشی، به دنیای اسپری های تاخیری پرداخته ایم و آموزش استفاده درست از اسپری تاخیری را اماده کردیم. 

 

پیشنهاد مطالعه: استفاده از آب دهان در رابطه زناشویی

 

انزال زود رس چیست؟

انزال زودرس یا (PE) زمانی رخ می دهد که مرد در حین رابطه جنسی قبل از اینکه همسرش بخواهد، انزال می کند. زود انزالی می تواند برای شما و همسرتان خسته کننده باشد زیرا ممکن است منجر به تجربیات رضایت بخشی در اتاق خواب نشود. این وضعیت همچنین می تواند به طور قابل توجهی بر اعتماد به نفس نیز تأثیر بگذارد و اگر در اوایل رابطه حل نشود، باعث اضطراب یا مشکلات غیرضروری در رابطه می شود.

 

در مورد انزال زودرس چه کاری می توان انجام داد؟

اگر انزال خیلی سریع باعث ناراحتی شما می شود یا زندگی جنسی و روابط شما را مختل می کند، کارهایی وجود دارد که می توانید برای بهبود این وضعیت انجام دهید. مانند هر مشکل پزشکی، همیشه بهتر است از پزشک عمومی خود مشاوره حرفه ای بگیرید. پس از تشخیص، پزشک متخصص ممکن است گزینه های درمانی مانند درمان با دارو یا اسپری تاخیری یا ترکیبی از درمان ها را توصیه کند.

 

اسپری تاخیری چیست؟

اسپری تاخیری، همانطور که از نام آن مشخص است، زمان به انزال رسیدن را به تاخیر می اندازد. این اسپری، با بی حس کردن آلت تناسلی و کاهش حساسیت آن، به طولانی شدن زمان انزال کمک می کند. این اسپری ها معمولا در فرمول های مبتنی بر آب یا روغن عرضه می شوند که هر دو حاوی یک بی حس کننده موضعی هستند که به شما کمک می کنند تا کنترل بیشتری بر انزال داشته باشید.

ماده فعال در اسپری های تاخیری انزال معمولا لیدوکائین، بنزوکائین یا یک عامل بی حس کننده مشابه است. این عوامل بی‌ حس‌کننده، حساسیت آلت تناسلی را کاهش می‌ دهند و اجازه می‌ دهند تا رابطه جنسی طولانی تری داشته باشید.

اسپری تاخیری

آموزش استفاده درست از اسپری تاخیری

برای استفاده موثر از اسپری تاخیری مراحل زیر را دنبال کنید:

  • بطری اسپری تاخیری را تکان دهید
  • قبل از استفاده دست های خود را بشویید - قبل از استفاده از هر محصول تاخیری، از تمیز بودن دست های خود اطمینان حاصل کنید، زیرا این کار از بروز هرگونه تحریک یا عفونت جلوگیری می کند.
  • اسپری را به قسمت زیرین آلت تناسلی اسپری کنید - قوطی اسپری تاخیری را حدود 30 سانتی متر از آلت تناسلی خود دور کنید و شروع به اسپری کردن آن کنید. بهتر است محصول را زیر قسمت سر و ساقه آلت اسپری کنید و به صورت دورانی مالش دهید تا کاملا جذب شود و خیسی آن را احساس نکنید.
  • اجازه دهید تا اسپری تاخیری جذب شود - ضروری است قبل از انجام فعالیت جنسی، به محصول تاخیری زمان کافی برای جذب در آلت تناسلی خود بدهید. معمولاً حدود 5 تا 10 دقیقه طول می کشد تا اثر کامل را تجربه کنید.
  • در صورت لزوم مجدداً استفاده کنید - ممکن است قبل از رسیدن به میزان تأخیر در انزال دلخواه خود، نیاز داشته باشید که چند بار دیگر از اسپری تاخیری استفاده کنید. بنابراین در صورت نیاز اسپری تاخیری را مجدداً استفاده کنید و اجازه دهید هر بار قبل از ادامه فعالیت جنسی، محصول کاملا جذب شود.

استفاده درست از اسپری تاخیری

پیشنهاد مطالعه: درمان زودانزالی در مردان | دلایل بروز زودانزالی در مردان چیست؟

 

اشتباهاتی که هنگام استفاده از اسپری تاخیری باید از آنها اجتناب کرد

استفاده از اسپری تاخیری برای جلوگیری از انزال زودرس تنها در صورت استفاده صحیح از محصول می تواند موثر باشد. به طور کلی، در هنگام استفاده از این اسپری، تجربیات فردی متفاوت خواهد بود زیرا حساسیت آلت تناسلی چیزی نیست که در مورد هر مردی یکسان باشد، بنابراین باید آزمایش کنید و ببینید چه چیزی برای شما بهتر است. پس از یک بار تلاش تسلیم نشوید و انتظارات را معقول نگه دارید.

به طور کلی توصیه می شود در هنگام استفاده از اسپری تاخیری از این اشتباهات خودداری کنید:

 

استفاده بیش از حد

بهتر است استفاده از اسپری تاخیری را با حداقل تعداد اسپری های توصیه شده شروع کنید. اگر به طور تصادفی بیش از حد از اسپری استفاده کردید و احساس خود را از دست دادید، نترسید - پس از از بین رفتن محصول، این احساس برمی گردد. اکثر افراد در عرض 30 دقیقه یا بیشتر حساسیت خود را به دست می آورند.

 

استفاده خیلی کم

اگرچه توصیه می شود که استفاده از اسپری تاخیری را با مقدار کم شروع کنید اما استفاده خیلی کم از این اسپری نیز ممکن است نتایجی که می خواهید را ایجاد نکند. پس برای اولین بار، مقدار کمی از اسپری تاخیری را استفاده کنید، شما همیشه می توانید کمی صبر کنید و اگر سطح حساسیت به اندازه کافی پایین به نظر می رسد که نتوانید انزال را متوقف کنید، از مقدار بیشتری استفاده کنید.

 

استفاده از اسپری تاخیری در مکان های اشتباه

همانطور که در آموزش استفاده درست از اسپری تاخیری به آن اشاره کردیم، لازم است که اسپری تاخیری را به قسمت زیر آلت تناسلی و در نزدیکی سر آلت اسپری کنید. اسپری کردن این محصول به سایر قسمت های الت تناسلی ممکن است نتجه مورد نظر را به همراه نداشته باشد.

 

صبر نکردن بعد از استفاده از اسپری تاخیری 

همانطور که قبلاً اشاره شد، اکثر اسپری های تاخیری، حداقل به 5 تا 10 دقیقه انتظار نیاز دارند تا به خوبی عمل کنند. اگر به اندازه کافی صبر نکنید، ممکن است نتیجه خوبی بعد از استفاده از اسپری تاخیری مشاهده نکنید.

 

آیا اسپری تاخیری می تواند بر بارداری تاثیر بگذارد؟

ممکن است! بنابراین اگر باردار هستید یا برای باردار شدن تلاش می کنید از اسپری های تاخیری استفاده نکنید. البته واقعیت این است که تحقیقات و اطلاعات قطعی در مورد این موضوع وجود ندارد، اما لیدوکائین و بنزوکائین داروهای بی خطری در دوران بارداری محسوب نمی شوند. برخی مطالعات نشان می‌ دهند که اسپری‌ های تاخیری ممکن است باعث اختلال در اسپرم شوند، اما تحقیقات بیشتری برای نتیجه‌ گیری قطعی مورد نیاز است.

بنابراین نکته اصلی این است که اگر قصد بارداری دارید یا همسرتان باردار است، توصیه می کنیم از اسپری های تاخیری استفاده نکنید.

 

آیا اسپری های تاخیری عوارض جانبی دارند؟

از آنجایی که اسپری های تاخیری از جمله محصولاتی هستند که نیازی به نسخه ندارند، می توان گفت که کاملاً ایمن هستند. اما مانند هر محصول دیگری، ممکن است دارای عوارض جانبی باشند.

شایع ترین عارضه جانبی اسپری های تاخیری ایجاد حساسیت برای آلت تناسلی است که در صورت استفاده زیاد می تواند به حساسیت موقت و از دست دادن نعوظ تبدیل شود.

سایر عوارض جانبی ممکن است شامل بی حسی بیش از حد، تحریک پوست، سوزن سوزن شدن و سوزش باشد. اگر با هر کدام از این عوارض جانبی مواجه شدید و علائم آن بیش از 12 ساعت طول کشید، حتما به پزشک مراجعه کنید.

 

پیشنهاد مطالعه: علت خونریزی واژن بعد از رابطه | درمان خونریزی واژن بعد از رابطه

 

آیا می توان از اسپری تاخیری همراه با کاندوم استفاده کرد؟

اکثر برندها تا زمانی که از کاندوم لاتکس استفاده می کنید ایمن هستند. توصیه می شود که قبل از استفاده از کاندوم، صبر کنید تا اسپری تاخیری کاملا خشک و جذب شود. یعنی ابتدا از اسپری استفاده کنید و پس از خشک شدن اسپر، کاندوم را روی آن قرار دهید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید