دندانپزشکی و سلامت دهان

فواید ماساژ شانه و گردن برای رفع استرس در دوران بارداری

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵
دسته ها:

ماساژ درمانی یکی از بهترین روش‌ها برای رهایی از انواع خستگی‌ها است. شانه و گردن از نقاط کلیدی در ماساژ هستند.

کار و فعالیت زیاد، فشارهای عصبی، استرس و اضطراب و بی‌خوابی از جمله مواردی هستند که در طول روز موجب ایجاد خستگی‌های جسمی و روحی در افراد می‌شوند. ماساژ درمانی یکی از بهترین روش‌ها برای رهایی از انواع خستگی‌ها است. شانه و گردن از نقاط کلیدی در ماساژ هستند.

ماساژ این نواحی فواید بسیاری از جمله ایجاد آرامش، رفع تنش و استرس را به همراه دارد. در واقع ماساژ به شما کمک خواهد کرد تا به خود آرامشی وصف ناپذیر را به خود هدیه دهید. ماساژ شانه و گردن چه توسط یک فرد ماساژور انجام شود و چه توسط یک دستگاه ماساژور شانه و گردن، آرامش‌بخش بوده و منجر به از بین رفتن استرس و اضطراب در فرد می‌شود.

استفاده از ماساژور گردن و شانه همچنین برای خانوم هایی که در دوران سخت بارداری هستند مفید خواهد بود زیرا این عزیزان به علت بالا رفتن وزن بدنی زیاد در اکثر اوقات فشار زیادی را بر روی گردن و شانه ی خود استفاده احساس میکنن و بهتر است بدانید با خرید دستگاه ماساژور گردن و شانه میتوانید تنش ها و استرس ها را هم در این دوران از بین ببرید و دیگر دردی هم شما را در این نواحی اذیت نکند.

استفاده از ماساژور گردن برای دوران حاملگی

نقش پررنگ ماساژ درمانی بر سلامت روانی فرد

ماساژ شامل حرکاتی نظیر مالش، فشار و اجرای تکنیک‌های مختلف بر روی عضلات، بافت‌های نرم‌ و دیگر نقاط بدن است. این حرکات به ‌منظور بهبود سلامتی فرد اجرا می‌شود، به همین دلیل به آن ماساژ درمانی می‌گویند. ماساژ علاوه بر تسکین دردهای فیزیکی، تاثیرات بسیار خوبی بر سلامت روانی فرد دارد.

ماساژ با افزایش و کاهش برخی هورمون‌ها در بدن، می‌تواند منجر به کاهش میزان استرس، اضطراب و تنش در فرد شود. در واقع حرکات و ضربه‌هایی که در ماساژ به بدن فرد وارد می‌شود، کاهش میزان هورمون استرس‌زا (کورتیزول) و افزایش میزان هورمون‌های سرخوشی (دوپامین) را به دنبال دارد. نتیجه افزایش و کاهش این هورمون‌ها، ایجاد حس آرامش بلافاصله بعد از ماساژ است.

نقش استرس بر سلامت بدن

تمام افراد در طول زندگی خود به دلایل مختلف گاهی دچار تنش و استرس می‌شوند. اما داشتن استرس منفی به صورت همیشگی می‌تواند زندگی فرد را مختل کند. وجود استرس در فرد، تاثیر بسیاری بر روی رفتار و سلامت روان او می‌گذارد و ممکن است عواقب جدی هم بر روی سلامت جسمی فرد نیز داشته باشد. از علائم وجود استرس می‌توان به احساس اضطراب و تغییر در خلق و خو اشاره کرد. برای مقابله با استرس و رفع علائم آن راه‌های مختلفی از جمله ماساژ شانه و گردن نیز وجود دارد.

ماساژ شانه و گردن چگونه باعث آرامش می شود؟

در داخل مهره گردن عروقی وجود دارد که خون را به قسمت‌های حیاتی مغز می‌فرستد. ماساژ گردن موجب افزایش گردش خون در این عروق می‌شود؛ احساس آرامش، ریلکس شدن و رفع تنش نتیجه این امر است. همچنین مغز در مایعی به نام CSF (مایع مغزی – نخاعی) شناور بوده که وظیفه ارسال گلوکز و اکسیژن به مغز را دارد. ماساژ گردن سبب افزایش گردش این مایع می‌شود که کاهش خستگی و ایجاد حس آرامش را به وجود می‌آورد.

فواید آرامش بخشی ماساژ شانه و گردن

ماساژ درمانی یا ماساژ تراپی ( Massage Therapy) انتخاب بسیار خوبی برای کاهش و درمان دردهای عضلانی است. اجرای تکنیک‌های مختلف ماساژ باعث می‌شوند تا علاوه بر  بیماری‌های جسمی، بیماری‌های روحی هم بهتر و راحت‌تر درمان شوند. ماساژ شانه و گردن فواید آرامش‌بخشی را برای کاهش استرس و رفع تنش به همراه دارد:

کاهش استرس و اضطراب

ماساژ شانه و گردن می‌تواند باعث حس آرامش و رفع تنش و استرس در شما شود. با ماساژ حرکات و ضربه‌هایی به این نواحی از بدن وارد می‌شود که کاهش میزان هورمون استرس‌زا (کورتیزول) را به دنبال دارد. نتیجه کاهش این هورمون‌ها، ایجاد حس آرامش بلافاصله پس از آغاز ماساژ است. همچنین با ماساژ شانه و گردن، اندروفین که یک مسکن طبیعی به حساب می‌آید که در بدن آزاد می‌شود.

افراد زمانی‌که در موقعیت استرس‌زایی قرار بگیرند، عضلاتشان بیش از حد کار می‌کند و ضعیف می‌شوند؛ احتمال آسیب و ایجاد درد در این مواقع بیشتر است. ماساژ شانه و گردن با افزایش جریان خون در عضلات، تنش را از بدن شما دور کرده و باعث بهبودی شما می‌شود. همچنین ماساژ شانه و گردن سبب می‌شود تا ضربان قلب کاهش پیدا کند و سیستم عصبی مرکزی آرام شود. به همین خاطر گفته می‌شود که ماساژ در کاهش و کنترل استرس بسیار موثر است.

بهبود خلق و خو

ماساژ نواحی شانه و گردن همچنین خلق و خوی شما را نیز بهبود می‌دهد. مطالعات نشان می‌دهد که ماساژ، باعث افزایش سطح سروتونین و دوپامین می‌شود. این هورمون‌ها نقش پررنگی در ایجاد حس سرخوشی، لذت، شوق و اشتیاق و بهتر شدن حالت شخص دارند. به عبارتی دوپامین و سروتونین، از مهمترین هورمون‌های مسئول احساس خوب در بدن هستند. با ترشح هورمون سروتونین (serotonin) یک حال خوب و احساس شادی در فرد به وجود می‌آید. در واقع وقتی سروتونین به اندازه کافی در بدن وجود داشته باشد، فرد خلق و خوی خوبی خواهد داشت.

دیگر فواید ماساژور گردن و شانه عبارت اند از:

  • بهبود عضلات را تسریع می‌بخشد
  • درد عضلانی را کاهش دهید
  • ضربان قلب را منظم می‌کند
  • انعطاف پذیری را افزایش دهید
  • افزایش گردش خون
  • کیفیت خواب بهتر را بهبود می‌بخشد

گردن درد در حاملگی

دور کردن استرس و به دست آوردن آرامش با ماساژ شانه و گردن

اغلب افراد ممکن است در طول روز با استرس و تنش روبرو شوند. این موضوع می‌تواند به دلایل مختلف کاری، بی خوابی و خستگی باشد. این موضوع علاوه بر اینکه سلامت فرد را با مشکل روبرو می‌کند، باعث کاهش فعالیت روزمره آن‌ها هم نیز می‌شود. ماساژ شانه و گردن نیز می‌تواند به شما کمک کند تا تنش، استرس و اضطراب روزانه را کاهش دهید و حس آرامش‌بخشی را داشته باشید. با ماساژ شانه و گردن، عضلات رها شده و با افزایش جریان خون تنش و استرس از فرد دور شده و وی احساس آرامش بیشتری خواهد داشت.

در نهایت پیشنهاد ما برای شما عزیزان دل خرید ماساژور گردن و شانه از سایت کی ام کالا میباشد که همواره بهترین محصولات را در زمینه ی در حوزه ی ماساژور ارائه میدهد.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
سمیرا حسینی
۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۸

ممنونم از شما بابت این مطلب

من به خاطر حاملگی به شدت کمر درد و گردن درد شدم و دنبال راه حل بودم

پاسخ
نظر خود را ثبت کنید