دندانپزشکی و سلامت دهان

از کجا بفهمیم زگیل تناسلی داریم یا جوش؟【2023】

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه تاریخ نگارش: ۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

اگر زمانی در ناحیه تناسلی خود احساس برآمدگی کردید، اصلا نترسید و صبور باشید. بهتر است اول مطمئن شوید که این برآمدگی یک جوش ساده است یا زگیل تناسلی. حتما برای شما سوال می شود که از کجا بفهمیم زگیل تناسلی داریم یا جوش؟ و یا چگونه متوجه تفاوت جوش و زگیل شویم؟ و یا اصلا فرق جوش با زگیل تناسلی در چیست؟

اگر زمانی در ناحیه تناسلی خود احساس برآمدگی کردید، اصلا نترسید و صبور باشید. بهتر است اول مطمئن شوید که این برآمدگی یک جوش ساده است یا زگیل تناسلی. حتما برای شما سوال می شود که از کجا بفهمیم زگیل تناسلی داریم یا جوش؟ و یا چگونه متوجه تفاوت جوش و زگیل شویم؟ و یا اصلا فرق جوش با زگیل تناسلی در چیست؟

همه ما انسان ها در طول زندگی و بیشتر دوره رشد و بلوغ با جوش ها و برآمدگی های پوستی زیادی روبرو می شویم، اما موضوع بحث ما در این مقاله فرق بین جوش و زگیل تناسلی و راه های تشخیص آن است. شما باید در نظر داشته باشید که برای تشخیص بهتر و راه های درمان زگیل تناسلی مراجعه به بهترین دکتر زگیل تناسلی در تهران است. در زیر پوست امکان دارد برآمدگی هایی به وجود بیاید به خصوص قسمت هایی که موهای زیاد و فری داشته باشد و یا اصلا امکان دارد تبخال های پوستی و حساسیت باشند، اما شما نباید به دلیل شباهت ظاهری با زگیل تناسلی اشتباه بگیرید و به این نکته توجه کنید که هیچکدام از این موارد، اورژانسی نیستند و جای نگرانی وجود ندارد. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا علل و تفاوت ظاهری و درمان این بیماری را برای شما عزیزان شرح دهیم.

فرق زگیل تناسلی با جوش چیست؟

جوش تناسلی و زگیل تناسلی هر دو از مشکلات پوستی هستند که با هم تفاوت دارند و در ناحیه تناسلی هستند. جوش تناسلی به عنوان یک نوع عفونت باکتریایی در ناحیه تناسلی به وجود می آید. این عفونت علائمی را به همراه دارد که معمولا با قرمزی، خارش، سوزش و درد در قسمت تناسلی، بوی بد و ترشحاتی که اصلا عادی نیستند. اما جای نگرانی نیست چون با استفاده از آنتی‌ بیوتیک‌ها درمان می شود.

این جوش ها و زائده ها در خانم ها در قسمت واژن، دهانه رحم، کشاله ران و یا در داخل و اطراف مقعد و در آقایان در ناحیه آلت تناسلی، داخل و اطراف مقعد، کشاله ران، روی کیسه بیضه و اطراف آن بیشتر دیده می‌شود. گاهی اوقات وجود و رشد این زائده در دهان نیز دیده می شود. توجه داشته باشید که در ابتدا زگیل تناسلی اول به شکل یک برآمدگی تکی دیده می‌شود و با گذشت زمان و در صورتی که درمان نشود، امکان دارد که به صورت خوشه‌ای شوند و به رنگ قهوه ای و یا صورتی و گوشتی باشند. اما اگر مشکل در ادرار کردن خود داشتید و دچار سوزش و خارش هنگام ادرار شدید بهتر است به بهترین دکتر اورولوژی در تهران مراجعه کنید.

فرق زگیل تناسلی با جوش چیست؟

علائم زگیل تناسلی پیست؟

زگیل تناسلی از دسته زائده های پوستی است که رنگ آن متناسب با پوست هر فرد متفاوت است. زگیل تناسلی معمولاً حالتی برآمده دارد، اما در برخی موارد ممکن است به صورت مسطح نیز به وجود آید و اکثرا بدون درد است. علائمی که برای شما شرح می دهیم را به همراه دارد:

  • احساس سوزش
  • خارش آلت تناسلی
  • خون ریزی خفیف
  • ناراحتی و بی حوصلگی
  • ترشح و رطوبت غیرعادی در قسمتی که برآمدگی دارد
  • تماس داشتن با پوستی با پوست آلت تناسلی که آلوده به ویروس HPV باشد.
  • مسدود شدن مجاری ادراری در صورتی که زگیل تناسلی در مجاری ادرار باشد.

آیا بعد از درمان زگیل تناسلی می توان رابطه داشت؟

یعد از درمان و از بین رفتن زگیل تناسلی هنوز هم خطر انتقال ویروس به دیگران وجود دارد و تشخیص اینکه آیا ویروس به طور کامل از بدن رفته و درمان شده است، خیلی سخت و دشوار است. چون تا به امروز آزمایشی وجود نداشته که مشخص کند که ویروس درمان شده است یا نه، ولی در اکثرا موارد ویروس بعد از گذشت دوسال از بدن پاک شده است.

اما در بعضی از افراد که دارای سیستم ایمنی قوی بوده اند، ویروس بعد از گذشت کمتر از چند ماه از بدنشان حذف شده است. اما باید کاملا توجه داشته باشید که حذف شدن ویروس به معنای ریشه کن شدن آن نیست و امکان این وجود دارد که با رعایت نکردن دستورات پزشک و بهداشت خود، ویروس مجددا عود کند و این موضوع دور از انتظار نیست. خانم ها می تواند با مراجعه به بهترین دکتر زنان در تهران و انجام تست پاپ اسمیر از سلامت و مشکلات زنانه خود باخبر شوند.

آیا بعد از درمان زگیل تناسلی می توان رابطه داشت؟

راه های پیشگیری از زگیل تناسلی

 اگرمتوجه شدید که به زگیل تناسلی دچار شده‌اید، اصلا وحشت نکنید و نترسید. روش های زیادی وجود دارد که شما می‌توانید از انتقال دادن ویروس به شریک جنسی خود جلوگیری کنید چند نمونه از این روش ها را برای شما شرح می دهیم:

  • از شریک جنسی خود درخواست کنید که در مورد واکسن گارداسیل با پزشک صحبت کند و حتما تزریق کرده باشد. بسیاری واکسن های اچ پی وی هستند که می توانند در مقابل برخی از انواع ویروس هایی که بیشترین موارد زگیل تناسلی را به وجود می آورند محافظت ‌کنند
  • قبل از انجام رابطه جنسی، حتما از کاندوم و محافظ های دهانی استفاده کنید.
  • سیگار و دخانیات را ترک کنید. اگر از دسته کسانی هستید که سیگار می‌کشید ممکن است شانس مبتلا شدن به زگیل تناسلی در شما بالا باشد.

کلام آخر

ما در این مقاله سعی بر این داشتیم که به شما عزیزان توضیح دهیم که از کجا بفهمیم زگیل تناسلی داریم یا جوش؟ جوش و زگیل تناسلی با هم تفاوت های زیادی دارند و جوش ها به حالت برآمده و برجسته هستند ولی زگیل ها به صورت یک زائده گوشتی و با رنگ ها متفاوت، که با رنگ پوست هر فرد متفاوت است. از اینکه تا پایان مقاله با ما همراه بوده اید کمال سپاس و قدر دانی را داریم و امید واریم مطالب ذکر شده برای شما مفید واقع شده باشد. همچنین شما عزیزان می توانید با مراجعه به سایت پزشکا و یا (pezeshka.net) نظرات و انتقادات و پیشنهادات خود را با ما درمیان بگذارید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید