دندانپزشکی و سلامت دهان

برای تشکیل قلب جنین چی بخوریم؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۹
تعداد رای‌دهندگان:
۲
۵

برای اینکه بدانید برای تشکیل قلب جنین چی بخوریم؟ حتما در ادامه این بخش با خوب میشی همراه بمانید و اطلاعات خوبی در این زمینه کسب کنید.

با شروع بارداری، پیروی از یک رژیم غذایی مغذی نقش کلیدی در بهبود سیستم قلبی عروقی جنین دارد. جنین نیز مانند بزرگسالان به اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین ها و مواد معدنی ضروری نیاز دارد. از انجایی که رشد قلب جنین در سه ماهه اول بارداری شروع می شود، بنابراین هر زن باردار باید از رژیم غذایی غنی از کلسیم و فسفر پیروی کند که برای تشکیل قلب جنین و رشد قلب جنین مهم است.

بنابراین بهترین کار این است که به محض مطلع شدن از بارداری، حتما با یک پزشک تغذیه مشورت کنید و بهترین برنامه غذایی که برای ماه های بارداری مناسب و مفید است را دریافت کنید تا بتوانید تمام مواد مغذی و مورد نیاز برای تشکیل قلب جنین و رشد سالم جنین را به بهترین شکل ممکن دریافت کنید.

برای اینکه بدانید برای تشکیل قلب جنین چی بخوریم؟ حتما در ادامه این بخش با خوب میشی همراه بمانید و اطلاعات خوبی در این زمینه کسب کنید.

 

پیشنهاد مطالعه: ده غذای مفید برای کاهش درد زایمان، برای کاهش درد زایمان طبیعی چه غذایی بخوریم

 

بهترین مواد غذایی برای تشکیل قلب جنین

آنچه در دوران بارداری می خورید تأثیر مستقیمی بر رشد جنین دارد. بنابراین هرچه انتخاب‌ های مغذی‌ تری داشته باشید، وضعیت جنین شما نیز بهتر خواهد بود. به طور کلی، در طول نه ماه بارداری، جنین با سرعت قابل توجهی در حال رشد و تغییر است؛ اینطور در نظر بگیرید که در یک روز جنین فقط یک توده سلولی است و روز دیگر موجود کوچکی است که در رحم سکسکه می کند!

تمام این تغییرات باورنکردنی توسط قلب جنین ممکن می شود، که در حال پمپاژ خون در هفته هفتم بارداری است. قلب جنین به رساندن خون و مواد مغذی به سرتاسر سیستم بدن جنین کمک می‌ کند و رشد سالم را از اولین ضربان آن تقویت می‌ کند. بنابراین اگر به این موضوع فکر می کنید که برای تشکیل قلب جنین چی بخوریم، لازم است از همان زمانی که متوجه بارداری خود شدید، تغییرات ساده ای را در رژیم بارداری خود ایجاد کنید و با استفاده از مواد مغذی و سالم برای قلب جنین، بهترین حالت را برای تشکیل قلب جنین و داشتن یک قلب قوی و سالم و به نوبه خود، بدنی سالم را برای جنین خود ایجاد کنید.

به طور کلی، زنان باردار باید به طور منظم رژیم غذایی غنی از غلات کامل، سبزیجات برگ دار و پروتئین های بدون چربی مصرف کنند. با این حال، در برخی موارد، ممکن است به مادران باردار تاکید شود که غذاهای غنی از مواد معدنی و مغذی نیز استفاده کنند.

مهمترین مواد معدنی که به طور قابل توجهی بر روی تشکیل قلب جنین و رشد قلب جنین تأثیر می گذارد کلسیم، مس، فسفر و تیامین است. شیر سرشار از کلسیم است و می‌توان آن را روزانه به ترتیب 1000 و 700 میلی‌گرم مصرف کرد. همچنین بهتر است روزانه مقداری بادام هندی و لوبیا چشم بلبلی بخورید، زیرا منبع خوبی از مس هستند. همچنین جو، نخود فرنگی و گوشت نیز منبع غنی از تیامین هستند که لازم است در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید.

بنابراین برای اطمینان از اینکه مهمترین عضو بدن جنین، یعنی قلب جنین، تمام عشق و مراقبت مورد نیاز خود را دریافت کند، زنان باردار به ویتامین ها و مواد معدنی خاصی نیاز دارند که باید به طور مرتب در رژیم غذایی روززانه خود داشته باشند. از جمله این موارد عبارتند از:

 

  • غلات کامل: نان و آرد سفید خود را با گندم کامل و غلات جایگزین کنید. نان های چند غله ای به راحتی پیدا می شوند و امروزه در هر سوپرمارکتی می توانید نودل های گندم کامل، بیسکوییت با غلات کامل، پاستا با غلات کامل یا کینوا را پیدا کنید. صبحانه های خود را در طول هفته حداقل  یک یا دو روز به بلغور جو دوسر که برای قلب جنین بسیار مفید و مقوی است اختصاص دهید. ترکیب جو دوسر را با ادویه ها و میوه های مختلف آزمایش کنید تا طعم دلخواه خود را پیدا کنید.

غلات کامل

 

  • پروتئین های سالم: اگر عاشق گوشت هستید، هرگز به سراغ گوشت های پر از چربی و کلسترول بالا نروید و در عوض از پروتئین های سالم مانند سینه بوقلمون، مرغ یا ماهی با جیوه کم مانند قزل آلا و سالمون استفاده کنید.

پروتئین های سالم

 

  • لبنیات: لبنیات کم چرب و ماست یونانی می تواند گزینه ای عالی برای تامین نیاز شما به کلسیم باشد. فقط مطمئن شوید که هر لبنیاتی که انتخاب می کنید - از شیر گرفته تا ماست و پنیر - به طور ایمن پاستوریزه شده باشد تا مطمئن شوید که هم خودتان و هم جنین از مواد غذایی سالم و بدون آلودگی استفاده می کنید.

لبنیات

 

  • آجیل و لوبیا: آجیل هایی مانند بادام هندی و بادام و حبوباتی مانند عدس و نخود، نه تنها پروتئین دارند، بلکه مقداری مس مفید برای تشکیل قلب جنین و رشد قلب جنین را نیز دارند. اگر عادت به خوردن حبوبات زیاد ندارید، با اضافه کردن یک وعده یا دو وعده 2 تا 3 بار در هفته شروع کنید تا دستگاه گوارش شما زمان لازم را برای تطبیق با تغییرات داشته باشد.

آجیل و لوبیا

 

  • سبزیجات: با شروع بارداری، مطمئن شوید که مصرف سبزی خود را افزایش می دهید، البته سبزیجاتی که استفاده می کنید، نباید یکنواخت باشد. بنابراین همیشه بشقاب غذای خود را با انواع سبزیجات تازه پر کنید تا مطمئن شوید که از تمام مغذی و سالم موجود در این سبزیجات برای رشد سالم جنین خود بهره مند می شوید.

سبزیجات

 

پیشنهاد مطالعه: مهمترین زمان سونوگرافی های دوران بارداری

 

کدام مواد غذایی رشد قلب جنین را کاهش می دهند؟

  • غذاهای ناسالم
  • مواد غذایی ب کلسترول بالا
  • محصولات با کافئین بالا

اگر می خواهید از تشکیل قلب جنین مطمئن شوید و از بهترین مواد غذایی برای رشد قلب جنین استفاده کنید، لازم است در کنار افزایش مصرف غذاهای مفید برای قلب جنین، غذاهای ناسالم را محدود کنید و میزان کلسترول و سدیم دریافتی خود را که به ترتیب باید کمتر از 300 و 3000 میلی گرم در روز باشد را کنترل کنید. افزودنی های غذایی یا مواد شیمیایی مانند MSG می توانند عوارض جانبی بر روی کودک در حال رشد شما داشته باشند. بنابراین مهم است که با پزشک یا ماما در مورد نظارت بر مصرف چربی، کلسترول و سدیم خود صحبت کنید. 

MSG : مونوسدیم گلوتامات، که به عنوان گلوتامات سدیم نیز شناخته می شود، نمک سدیم اسید گلوتامیک است. MSG به طور طبیعی در برخی غذاها از جمله گوجه فرنگی و پنیر به شکل اسید گلوتامیک یافت می شود. 

 

پیشنهاد مطالعه: برای داشتن فرزند باهوش و زیبا چه غذاهایی بخوریم

 

کلام آخر

به طور کلی، توصیه می شود که با شروع بارداری، رژیم غذایی خود را با غذاهای سالم و غنی از ویتامین پر کنید و از غذاهای فرآوری شده و چرب دوری کنید و از این طریق، به داشتن قلبی قوی و سالم به جنین خود کمک کنید.

شما چه مواد غذایی را برای تشکیل قلب جنین و یا رشد بهتر و سالم تر قلب جنین استفاده کردید؟ تجربیات خود را با ما و همراهان خوب میشی به اشتراک بگذارید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید