دندانپزشکی و سلامت دهان

مزوتراپی غبغب | مزایا، معایب و عوارض

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۹
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

آیا از غبغب خود خسته شده اید؟ با مزوتراپی غبغب را از بین ببرید.

مزوتراپی غبغب | مزایا، معایب و عوارض

 

زیبایی صورت تنها مختص حالت چشم، ابرو، لب‌ها و بینی نیست. چانه‌ها و گردن نیز در زیبایی ظاهری نقش مهمی دارند اما گاه در نواحی زیر چانه تا گردن میزان تجمع چربی‌ها زیاد می‌شود در نتیجه با چانه‌هایی افتاده و برجسته رو به رو می‌شویم. گاه برجستگی با چین و چروک همراه است که میزان چربی را بیشتر نشان می‌دهد. برجستگی زیر چانه، غبغب نام دارد. آیا در اطرافیان خود کسی را می‌شناسید که غبغب داشته باشد یا خودتان از غبغب رنج می‌برید؟ آیا راهی برای از بین بردن غبغب وجود دارد؟علم و دانش همیشه در پیشرفت بوده است در نتیجه مشکلی نیست که بی‌جواب باقی بماند. روش‌های مختلفی برای رفع غبغب وجود دارد. بعضی از روش‌های درمانی گران قیمت هستند و بعضی از آن‌ها کمتر شناخته شده‌اند. مزوتراپی غبغب یکی از روش‌های درمانی محبوب و شناخته شده‌ای است که بسیاری برای رفع غبغب این روش را برمی‌گزینند. در ادامه با مزوتراپی غبغب بیشتر آشنا می‌شویم. با ما در سایت خوب میشی همراه بمانید.

 

 

مزوتراپی غبغب چیست؟

 

مزوتراپی غبغب یک روش ترزیقی است که توسط سوزن‌های بسیار باریک نواحی غبغب را هدف گرفته و در عمق 1 تا 4 میلی متری پوست در لایه میانی ترزیق می‌شود. مواد موجود در سرم مزوتراپی، چربی‌های نواحی چانه و گردن را بین می‌برند در نتیجه با کاهش چربی‌ها طی جلسات درمانی غبغب از بین می‌رود؛ بنابراین می‌توان به مزوتراپی به عنوان یک روش امید بخش برای لاغر کردن غبغب نگریست که مدت‌هاست متقاضیان زیادی پیدا کرده است.

 

چه عواملی سبب ایجاد غبغب می‌شوند؟

 

فاکتورهای مختلفی در به وجود آمدن غبغب نقش دارند از جمله:

  • ژنتیک یکی از عواملیست که بسیاری از افرادی که به دنبال درمان غبغب هستند از آن شکایت دارند چرا که به آنها ارث رسیده است.
  • اضافه وزن زیاد به طور مادرزادی یا افزایش وزن به مرور زمان نیز از فاکتورهایی است که در ایجاد غبغب نقش دارند.
  • افزایش سن و کهولت نیز در بروز غبغب نقش دارند که چین و چروک‌هایی را در نواحی گردن و چانه پدید می‌آورند. از آنجایی که غبغب سن و سال نمی‌شناسد به همین دلیل است که در هر سنی افرادی هستند که برای رفع آن به پزشک مراجعه می‌کنند.

 

برای مزوتراپی غبغب به کجا مراجعه کنیم؟

 

پزشکی که به شما اجازه مزوتراپی غبغب را می‌دهد، متخصص پوست، مو و زیبایی است. وی برای انجام مزوتراپی شما را به کلینیک‌های زیبایی ارجاع می‌دهد یا اینکه در مطب خود شما را با این روش درمان می‌کند. بسیاری از متخصصان پوست توصیه می‌کنند روزی که برای انجام مزوتراپی غبغب به وی مراجعه می‌کنید، یک نفر را به عنوان همراه داشته باشید، از این توصیه غافل نشوید. قبل از انجام مزوتراپی از وجود پروانه رسمی دکتر و با تجربه بودن پزشک مطمئن شوید و اطمینان حاصل کنید که ترزیق در یک مکان کاملا بهداشتی و تمیز انجام می‌گیرد.

 

مراقبت‌های قبل مزوتراپی غبغب کدامند؟

 

قبل از اقدام به مزوتراپی غبغب با پزشک زیبایی خود دیدار داشته باشید. وی از شما درمورد سوابق دارویی ودرمانی سوال می‌کند، این مسائل را صادقانه با وی در میان بگذارید. عموما توصیه می‌شود از داروهای رقیق کننده خون و ویتامین E تا دو هفته قبل از ترزیق استفاده نکنید. ممکن است کرم آرنیکا به منظور جلوگیری از خونمردگی، درد و التهاب تجویز شود تا به ناحیه غبغب بمالید. در این فاصله به مقدار زیاد و در دفعات مکرر آب بنوشید تا چربی‌ها با سرعت بیشتر دفع شوند. از خوردن صبحانه در روزی که مزوتراپی غبغب دارید غافل نشوید تا ناگهان حین ترزیق فشارتان افت نکند.

 

چه نکاتی را بعد از مزوتراپی غبغب باید رعایت کرد؟

 

پس از ترزیق دقایقی را بنشینید و با سرعت مطب را ترک نکنید تا مطمئن باشید که حالتان خوب است. بلافاصله پس از انجام مزوتراپی غبغب به حمام و استخر نروید و تا 24 ساعت صبر کنید. تا 72 ساعت از تماس مواد شیمیایی و آرایشی با غبغب خودداری کنید تا پوست در ناحیه درمان شده تحریک نشود. همچنین از برداشتن اجسام سنگین در 24 ساعت اول خودداری کنید. از آفتابگیری پس از انجام مزوتراپی غبغب به طور جدی خودداری نمایید.

 

 

عوارض مزوتراپی غبغب

 

مزوتراپی روش بدون درد است یا حداقل بهتر است بگوییم دردی بسیار کم در حد لحظه ترزیق دارد. پزشک برای آنکه آستانه تحمل درد را بالا ببرد قبل از اقدام به مزوتراپی، ناحیه غبغب را کاملا تمیز کرده و از بی حس کننده‌های موضعی استفاده می‌کند. پوست افراد با یکدیگر متفاوت است که منجر به ایجاد واکنش‌های مختلفی می‌شود. ممکن است پس از ترزیق مزوتراپی غبغب در ناحیه درمان کمی درد یا احساس سوزش داشته باشید که طبیعی است و اغلب تا 24 ساعت بعد از بین می‌رود. تورم، قرمزی و خارش از عوارض‌های احتمالی بعدی هستند. عده‌ای عفونت یا حالت تهوع را تجربه می‌کنند. اگر علائم بیش از دو روز طول کشید حتما با پزشک در میان بگذارید. عوارض‌های جانبی به ندرت رخ می‌دهند و بیشتر کسانی که مزوتراپی غبغب را تجربه می‌کنند بدون هیچ استراحتی به فعالیت‌های روزانه خود ادامه می‌دهند.

 

چه کسانی نباید از مزوتراپی غبغب استفاده کنند؟

 

متاسفانه گروهی از افراد نمی‌توانند از مزوتراپی استفاده کنند چرا که عوارض جبران ناپذیری دارد.

  1. خانم‌های باردار، بیماران قلبی – عروقی
  2. کسانی دچار آلرژی در حد بالا و یا حساس به داروهای خاص هستند نباید از مزوتراپی غبغب استفاده کنند.
  3. توصیه می‌شود مادران شیرده نیز تا پایان دوره شیردهی از انجام مزوتراپی پرهیز کنند.
  4. افرادی که از داروهای ضد انعقاد خون استفاده می‌کنند، افراد دیابتی، افراد مبتلا به بیماری لوپوس و صدف (پسوریازیس) نیز مزوتراپی برایشان ضرر دارد.
  5. اگر مبتلا به بیماری خاصی هستید و یا زیر نظر پزشک هستید، حتما قبل از انجام مزوتراپی با پزشک خود مطرح کنید و این مساله را با پزشک پوست خود نیز در میان بگذارید.

 

مزوتراپی غبغب چند جلسه است؟

 

تعداد جلسات مزوتراپی غبغب بستگی به شرایط و حجم غبغب دارد. هرچقدر غبغب بزرگ‌تر بوده و چربی آن بیشتر باشد به تعداد جلسات بیشتری برای درمان نیاز است. به طور کل می‌توان گفت برای کمترین میزان غبغب 2 جلسه نیاز است. تعداد جلسات تا جایی ادامه می‌یابد که نتایج و تاثیر مزوتراپی غبغب ثابت شود. دوره درمان را به طور کامل در فواصل زمانی قید شده، زیر نظر پزشک  کامل کنید تا نتیجه مطلوبی حاصل شود.

 

میزان دوام مزوتراپی غبغب چقدر است؟

 

اگر فرد به طور منظم و در فواصل زمانی منظم و متوالی برای مزوتراپی مراجعه کند، بسته به میزان چربی تولید شده در ناحیه غبغب، مزوتراپی می‌تواند بین 6 ماه تا یکسال و حتی بیشتر از آن دوام داشته باشد. برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید حتما در دوره‌های منظم درمان را ادامه دهید و از قرار گرفتن در شرایط استرس‌زا و عواملی که نتایج مخربی دارند خودداری کنید.
 

 

 

قیمت مزوتراپی غبغب

 

هزینه مزوتراپی غبغب بر اساس نوع و میزان مواد مصرفی، شرکت تولید کننده سرم مزوتراپی، میزان چربی واقع در ناحیه غبغب و همچنین محدوده کلینیک متفاوت می‌باشد. برای اطلاع از هزینه انجام مزوتراپی غبغب از پزشک خود سوال کنید و این نکته را به خاطر داشته باشید که هرگز گران بودن دلیلی بر بهتر بودن خدمات و کیفیت و همچنین ارزان بودن دلیل محکمی بر بی کیفیت بودن کار نیست. حتما از قبل پرس و جو کنید تا با اطمینان از مزایای مزوتراپی غبغب بهره‌مند شوید.  

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید