دندانپزشکی و سلامت دهان

استفاده از آب دهان در رابطه زناشویی

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۳ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

استفاده از آب دهان برای دخول به عنوان روان کننده ، به دلیل در دسترس بودن شاید اولین چیزی باشد که در صورت مواجه شدن با خشکی واژن به ذهن شما برسد. اما معایب بسیاری دارد که در ادامه مقاله به این موضوع میپردازیم...

استفاده از آب دهان در رابطه زناشویی: خشکی واژن یکی از مشکلات خانم ها در رابطه جنسی است که مانع از لذت بردن شده و باعث ایجاد درد هنگام دخول می شود ، برخی آقایان سعی می کنند با استفاده از آب دهان برای دخول این خشکی را جبران کنند، ولی آیا استفاده از آب دهان برای دخول کار درستی است؟

دیواره واژن به طور طبیعی هنگام تحریک شدن شروع به ترشح یک ماده روان کننده می کند که هنگام دخول باعث لغزش راحت آلت مردانه داخل واژن شده و از ایجاد اصطکاک در دیواره واژن یا ایجاد آسیب به دیواره واژن پیشگیری می کند. در حقیقت زن برای این که بتواند از رابطه جنسی لذت ببرد باید واژنش به اندازه کافی مرطوب شده باشد در غیر اینصورت دخول برایش دردناک و غیر قابل تحمل خواهد شد و این عامل باعث سرد مزاجی در زنان میشود. یکی از مشکلات رایج در رابطه جنسی خشکی واژن است که اگر قبل از سن یائسگی دیده شود ، در اغلب موارد به دلیل این است که شریک جنسی وقت کافی برای تحریک زن صرف نمیکند ، یا زن از نظر روحی تحت فشار و استرس است و نمی تواند فکرش را روی رابطه جنسی متمرکز کند یا این که از نظر جسمی ضعیف شده است. خشکی واژن میتواند باعث ایجاد درد و سوزش هنگام دخول شود و در نتیجه زن به جای لذت بردن از رابطه جنسی احساس ناراحتی کرده ، تحریک نشده و نتواند ارگاسم را تجربه کند. در صورتی که دچار خشکی واژن شده اید برای تشخیص علت و درمان آن حتما باید به پزشک مراجعه نمایید . در این بین برای این که بتوانید رابطه جنسی لذت بخشی داشته باشید می توانید از انواع لوبریکانت (روان کننده) به خصوص لوبریکانت هایی که بر پایه آب ساخته شده اند برای دخول در رابطه جنسی استفاده نمایید.

رحم


 

آیا می توان از آب دهان برای دخول در رابطه جنسی استفاده کرد؟

استفاده از آب دهان برای دخول به عنوان روان کننده ، به دلیل در دسترس بودن شاید اولین چیزی باشد که در صورت مواجه شدن با خشکی واژن به ذهن شما برسد. اما معایب بسیاری دارد که در ادامه مقاله به این موضوع میپردازیم...

استفاده از اب دهان در رابطه جنسی

1.عفونت های مقاربتی از طریق بزاق قابل انتقال هستند:

استفاده از بزاق می تواند خطر انتقال عفونت های مقاربتی (STIs) را بین زوجین افزایش دهد. هر گونه STI در گلو یا دهان می تواند از طریق بزاق به اندام تناسلی منتقل شود. به عنوان مثال، یک فرد مبتلا به تبخال می‌تواند در طول رابطه جنسی واژینال، مقعدی یا دهانی، بیماری مقاربتی را به شریک جنسی خود منتقل کند. بنابراین، اگر فرد یا شریک زندگی شما یک ضایعه تبخال فعال داشته باشد، استفاده از بزاق دهان به عنوان روان کننده می تواند منجر به انتقال تبخال تناسلی شود. حتی اگر تبخال روی دهان یا اطراف دهان فرد مشاهده نشود، ویروس همچنان قابل انتقال است. تبخال تنها بیماری مقاربتی دهانی نیست که ممکن است به آن مبتلا شوید. سوزاک، کلامیدیا، HPV، سیفلیس و تریکومونیازیس نیز می توانند از طریق بزاق به اندام تناسلی منتقل شوند. و مانند تبخال، این عفونت ها ممکن است بدون هیچ علائمی باشد.

2.ممکن است دچار عفونت یا تحریک واژن شوید:

باکتری های موجود در بزاق تفاوت زیادی با، باکتری های واژن شما دارند. بزاق همچنین حاوی آنزیم های گوارشی است که غذا را تجزیه می کند. وقتی این باکتری ها و آنزیم ها برروی واژن شما قرار میگیرند، نتیجه می تواند میکروبیوم واژن شما را بر هم بزند و شما را مستعد ابتلا به عفونت قارچی یا واژینوز باکتریایی کند. هر دوی این عفونت ها قابل درمان هستند، و این عفونت ها زمانی ایجاد می شوند که تعادل مخمرها و باکتری هایی که به طور طبیعی در واژن وجود دارند از بین برود.

3.بزاق کیفیت روان کننده را ندارد:

حتی اگر خطر ابتلا به STI یا عفونت واژن وجود نداشته باشد، بزاق دهان همچنان توصیه نمی شود. مثل روان کننده خاصیت لغزندگی ندارد، سریع جذب میشود و بیشتر باعث تحریک واژن میشود.

از طرف دیگر، روان کننده های بسیار شبیه به روانکاری است که بدن شما تولید می کند. روان کننده موجب لغزندگی میشود و این امر موجب کاهش اصطکاک میشود.اصطکاک می‌تواند باعث ایجاد بریدگی‌ها یا پارگی‌های کوچک در واژن یا مقعد شود، که علاوه بر دردناک بودن، ممکن است میکروب‌های مضر را وارد بدن کند، چیزی که شما قطعاً نمی‌خواهید. ۹۹.۹ درصد مردم احتمالاً در برخی مواقع از تف به عنوان روان کننده استفاده میکنند، اما این اصلا گزینه مناسبی نیست».

 

 

راه حل جایگزین آب دهان در رابطه جنسی چیست؟

استفاده از ژل های روان کننده می تواند بهترین راه برای محافظت از اندام تناسلی مردان و زنان باشد و همچنین موجب شادابی و سلامتی آن ها بشود.

ژل روان کننده

همچنین برای بالاتر بردن بهداشت جنسی پیشنهاد می شود تا از ژل های بهداشتی مردانه و زنانه نیز استفاده شود تا سلامتی و پاکیزگی اندام ها، برای داشتن رابطه جنسی دخولی و یا دهانی آماده باشد و هیچ کدام از طرفین دچار بیماری نشود.

کاربرد ژل لوبریکانت ( روان کننده) چیست؟

ژل لوبریکانت

ژل لوبریکانت ماده‌ای روان کننده است که در موارد مختلف کارآیی دارد. شایع‌ترین کاربرد این ژل در رابطه جنسی است. یکی از مشکلاتی که در هنگام رابطه جنسی ممکن است طرفین با آن روبرو شوند، درد زیاد است. این درد در خانم‌ها شایع است و باعث پایین آمدن میزان رضایت در رابطه است. برای کم کردن این درد، راه‌های مختلفی وجود دارد که یکی از آن‌ها استفاده از ژل‌های روان‌کننده است. ژل‌های لوبریکانت خاصیت روان‌کنندگی دارند. یعنی با نرم کردن واژن خانم‌ها، راه ورود را باز کرده و از درد در هنگام رابطه کم می‌کنند. در واقع لوبریکانت برای کم کردن درد و بیشتر کردن لذت آمیزش، استفاده می‌شود میزان رضایت را در طرفین بالا خواهد برد. کاربرد ژل لوبریکانت در زمان معاینه پزشک زنان هم به چشم می‌آید. پزشک از این ژل‌ها برای انجام یک معاینه راحت و بدون درد استفاده می‌کند. علاوه بر واژن، برای معاینات مقعدی هم پزشکان از ژل لوبریکانت استفاده می‌کنند.کاربرد دیگر این ژل در هنگام سونوگرافی است. پزشک مقداری از این ژل را روی بدن بیمار قرار داده و سونوگرافی را انجام می‌دهد. ژل لوبریکانت انواع مختلفی دارد که با توجه به نیاز افراد می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

 

انواع ژل لوبریکانت (روان کننده) :

  • ژل‌ لوبریکانت بر پایه آب:

این نوع ژل لوبریکانت، هم در روابط جنسی کاربرد دارد و هم متخصص زنان برای معاینه و سونوگرافی از آن استفاده می‌کند. طرز استفاده از ژل لوبریکانت محلول در آب، با دیگر ژل‌ها تفاوتی ندارد. در واقع فقط در مواد تشکیل دهنده با هم متفاوتند. این نوع ژل حساسیت ایجاد نمی‌کند و به راحتی هم شسته می‌شود. در هنگام رابطه جنسی، ژل‌های بر پایه آب، آسیبی به کاندوم وارد نمی‌کنند. به همین دلیل راحت‌ترین و قابل استفاده‌ترین ژل‌ها در هنگام نزدیکی هستند. شاید تنها ایراد این ژل را بتوان، زود خشک شدن آن دانست.

  • ژل لوبریکانت بر پایه روغن:

یک نوع دیگر از ژل لوبریکانت، حاوی مقادیری وازلین یا روغن نارگیل است. این نوع ژل را برای روابط جنسی استفاده نمی‌کنند زیرا ممکن است ایجاد حساسیت کند. از طرف دیگر این نوع ژل ممکن است باعث پارگی کاندوم هم بشود که خود مشکلی متفاوت ایجاد می‌کند. به دلیل اینکه روغن نارگیل میزان PH‌ واژن را نیز تغییر می‌دهد، استفاده از این نوع ژل ممکن است احتمال رشد باکتری در این قسمت را زیاد کند.

  • ژل لوبریکانت بر پایه سیلیکون:

روان کننده بر پایه سیلیکون قابلیت روان‌کنندگی بیشتری نسبت به روان کننده بر پایه آب دارند و هم دوام آن بیشتر است، اما به دلیل اینکه یک لایه از خود در واژن باقی می‌گذارند، حتما بعد از اتمام رابطه جنسی باید خوب با آب گرم و صابون ملایم شسته شود. این نوع روان کننده هیچ آسیبی به کاندوم نمیزند.

انواع ژل روان کننده

 

فواید ژل‌های لوبریکانت (روان کننده) :

  • رفع خشکی واژن:

یکی از شایع ترین و مهم ترین علل استفاده از این ژل‌ها، خشکی واژن است. خشکی واژن به علل مختلفی ممکن است ایجاد شود و باعث احساس درد در زمان نزدیکی می‌شود. اما استفاده از این ژل‌ها، باعث مرطوب شدن واژن شده و به دلیل خاصیت روان کنندگی آن، درد دخول که ناشی از خشکی واژن است، برطرف می‌شود.

  • افزایش زمان رابطه جنسی:

استفاده از این ژل‌ها باعث لذت زوجین، طولانی شدن زمان رابطه جنسی بدون احساس درد و ناراحتی و افزایش احتمال رسیدن به ارگاسم در زنان می‌شود.

  • بهبود کیفیت رابطه جنسی:

خشکی واژن مانع از امتحان پوزیشن‌های جنسی خاص و جدید می‌شود اما استفاده از این ژل‌ها به دلیل خاصیت روان کنندگی، شرایط را برای امتحان این پوزیشن‌ها و لذت بیشتر از رابطه جنسی فراهم می‌کند.

  • ایجاد آرامش روانی:

از آنجایی که استفاده از این ژل‌ها باعث بهبود رابطه جنسی و برطرف شدن ترس از برقراری رابطه می‌شود، می‌تواند به آرامش روانی فرد کمک کند.

  • رفع مشکل زود انزالی:

استفاده از برخی ژل‌های لوبریکانت ترکیبی، باعث تأخیر در انزال می‌شود، بنابراین آقایانی که دچار زودانزالی هستند می‌توانند برای حل این مشکل از ژل‌های لوبریکانت مخصوص استفاده کنند.

  • کاربرد در پزشکی:

این ژل‌ها در پزشکی نیز کاربرد دارند. برای مثال در زمان معاینات واژینال و انجام آزمایشات مقعدی، استفاده از این ژل‌ها از خراشیده شدن دیواره واژن و یا آسیب دیدن مقعد جلوگیری می‌کند. همچنین، این ژل‌ها در سونوگرافی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

ژل روان کننده رمانتیک سیمپلکس:

ژل روان کننده سیمپلکس

ژل لوبریکانت رمانتیک سیمپلکس حاوی گلیسیرین و اسانس با خاصیت خوشبوکنندگی و مرطوب کنندگی است. علاوه بر آن برای کسانی که دچار خشکی واژن هستند و مقاربت‌های دردناک را تحمل می‌کنند، بسیار مناسب است. این ژل لوبریکانت بر پایه آب بوده و به هیچ عنوان باعث پارگی و خراب شدن کاندوم نمی‌شود. در ضمن این ژل یک محصول کاملا بهداشتی و امن است که امنیت رابطه را نیز تضمین می کند. بهداشت در رابطه جنسی حرف اول را می زند. اگر به این مولفه بی توجه باشید؛ اول از همه به خود ظلم کرده اید؛ چون یک رابطه غیر بهداشتی، بدنتان را مستعد بیماری های مختلف می گرداند. پس بیایید و با مصرف محصولات بهداشتی و جنسی مثل ژل لوبریکانت سیمپلکس از این مسائل پیشگیری کنید.

 

ویژگی های ژل لوبریکانت رمانتیک سیمپلکس:

  • دارای خاصیت خوشبوکنندگی و مرطوب کنندگی

  • جهت کاستن بوی ناخوشایند ترشحات

  • مناسب برای مقاربت‌های دردناک

  • حاوی گلیسیرین و اسانس

  • حاوی اسانس توت فرنگی

ژل روان کننده

 

تنوع ژل های روان کننده سبب شده است تا هر زن و مردی بتواند با استفاده از آن ها موقعیت ها و تجربه های جنسی مختلفی را تجربه نمایند. ژل های گرم کننده، تنگ کننده، تاخیری، حجم دهنده و … تنها گوشه ای از تنوع هیجان انگیز این ژل ها به شمار میروند.

که سبب ایجاد حس فوق العاده ای از لذت و هیجان جنسی بین افراد می شود. همه میدانند که استفاده از ژل های روان کننده تاثیر بسیار خوبی در کیفیت رابطه های جنسی دارد. از سمت دیگر باید به این نکته توجه داشت که با شایع شدن بیماری های جنسی، باید بسیار مراقب انتقال این بیماری ها از طریق اندام های جنسی بود. بنابر این استفاده از ژل های آنتی باکتریال در کنار کاندوم های آنتی باکتریال و ضد حساسیت می تواند نقش بسیار موثری در رابطه های جنسی داشته باشد.

 

روش مصرف ژل لوبریکانت رمانتیک سیمپلکس:

روش استفاده از ژل سیمپلکس آسان است. ابتدا باید مقدار مورد نیاز از ژل را روی ناحیه ای که مد نظرتان است؛ پمپاژ کنید. سپس آن را بر روی ناحیه ماساژ دهید.

بعلاوه، بزاق خواصی مشابه روان کننده را ندارد، سریعتر از روان کننده ها خشک می شود و لغزندگی کمتری دارد. بنابراین، بهتر است از روان کننده به جای بزاق دهان استفاده کنید.

فروشگاه اینترنتی محصولات زناشویی و بهداشتی رویای شب

نتیجه گیری:

اگرچه بزاق ممکن است همیشه در دسترس شما باشد، اما نباید در طول فعالیت جنسی از آن به عنوان روان کننده استفاده کرد. این امکان وجود دارد که بیماری های مقاربتی مانند تبخال یا سیفلیس از طریق بزاق منتقل شوند و بزاق می تواند منجر به عفونت یا تحریک واژن شود.

به همین دلیل توصیه می شود که قبل از برقراری رابطه جنسی دخولی ، زن را از نظر جسمی و ذهنی آماده رابطه نمایید و معاشقه و گفتگوی محرک را تا زمانی ادامه دهید که ترشحات واژن زیاد شده و بیرون آمدن آن از واژن و خیس شدن اطراف واژن را کاملا احساس کنید.

برچسب ها:
ژل لوبریکانت
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید