دندانپزشکی و سلامت دهان

همه چیز درباره تعیین جنسیت با سونوگرافی و بدون سونوگرافی

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

تعیین جنسیت جنین مرحله‌ هیجان‌انگیزی از بارداری است، در این مقاله به روش های تعیین جنسیت با سونوگرافی و تعیین جنسیت بدون سونوگرافی پرداخته‌ایم.

اگر باردار هستید حتما دلتان می‌خواهد بدانید فرزندتان دختر است یا پسر؟ اطلاع از جنسیت جنین، مرحله‌ هیجان‌انگیزی از دوره بارداری است. قطعا این سوال برایتان پیش‌ آمده که تعیین جنسیت جنین چگونه انجام می‌شود؟ آیا می‌شود بدون سونوگرافی تعیین جنسیت کرد؟ چه علامت‌هایی در سونوگرافی وجود دارد که به تشخیص جنسیت جنین کمک می‌کند؟

در ادامه به بحث شیرین تعیین جنسیت جنین می‌پردازیم.

 

تعیین جنسیت چیست و چطور انجام می‌شود؟

چطور جنسیت جنین مشخص می‌شود

جنسیت کودک از طریق ژن‌ها تعیین می­‌شود. همه زنان دارای سلول جنسی تخمک هستند که دارای دو کروموزوم ایکس (XX) است و مردان دارای سلول جنسی اسپرم‌ هستند که دارای یک کروموزوم ایکس و یک کروموزوم ایگرگ (XY) است.

وقتی تخمک جنس ماده و اسپرم جنس نر در عمل لقاح با هم ترکیب شوند، تبدیل به یک سلول می‌شوند. این سلول تبدیل به یک ارگان زنده جدید می‌شود. اگر تخمک به اسپرم دارای کروموزوم ایکس ملحق شود، فرزند دختر می‌شود و در غیر این صورت فرزند پسر است.

بافت تناسلی جنین از هفته هفتم تشکیل می­‌شود و کم‌کم بعد از آن تکامل می‌یابد. این مرز تناسلی است که باعث تشکیل تمام اندام‌های جنسی می‌­شود.

 

تعیین جنسیت از طریق سونوگرافی

تعیین جنسیت جنین با سونوگرافی

رایج‌ترین و دقیق‌ترین روش تعیین جنسیت جنین از طریق سونوگرافی است. در سونوگرافی بارداری، پایین شکم مادر، ژل مخصوص سونوگرافی زده می­‌شود و پروب سونوگرافی را روی آن قسمت می­‌کشند. پروب، امواج صوتی با فرکانس بالا را به بدن منتقل می‌کند و سپس امواج برگشتی اکو را از بافت بدن می‌گیرد و به صورت یک تصویر بر روی مانیتور نمایش می‌دهد، وقتی که باردار باشید، سونوگرافی رحم، تصویر جنین شما را نشان می‌دهد که معمولا از ماه چهارم به بعد می‌توان از این طریق جنسیت دقیق را اعلام کرد.

 

روش‌های تعیین جنسیت جنین از طریق سونوگرافی

ضربان قلب در سونوگرافی تشخیص جنسیت جنین

بعضی پزشکان با بررسی ضربان قلب جنین شما، می‌توانند از ماه دوم جنسیت جنین را با اعتبار نسبتا زیادی مشخص کنند، این پزشکان ضربان قلب بسیار قوی و سنگین را مخصوص پسر و ضربان قلب ضعیف را مخصوص دختران می‌­دانند.

 

آلت مردانه در سونوگرافی تشخیص جنسیت جنین

در این روش اگر علائمی از پسر بودن یا همان آلت مردانه در تصویر سونوگرافی دیده شود، پزشک اعلام می‌­کند که جنین پسر است اما اگر هیچ برجستگی خاصی دیده نشود، نشان این است که جنین شما دختر است.

 

نشانه یا شکل همبرگری در سونوگرافی تشخیص جنسیت جنین

همبرگری یک اصطلاح پزشکی است که منظور همان کلیتورس و لابیا در جنس مونث است؛ علت این نام‌گذاری شبیه بودن واژن به همبرگر است که به کمک آن جنسیت دختر را اعلام می­‌کنند.

 

نشانه تیر و کمانی در سونوگرافی تشخیص جنسیت جنین

ستون فقرات جنین یکی از روش‌هایی است که به دکتر کمک می‌کند جنسیت جنین شما را مشخص کند، در انتهای ستون فقرات جنین یک قوس وجود دارد که در جنین دختر زاویه این قوس 10 درجه و در جنین پسر زاویه قوس 30 درجه است؛ این نشانه از هفته چهاردهم در سونوگرافی قابل مشاهده است و اصطلاحا به آن نشانه تیرو کمانی می‌گویند. 

 

بررسی رد ادرار در سونوگرافی تشخیص جنسیت جنین

رد ادرار جنین یکی از جالب‌ترین روش‌های تشخیص جنسیت با سونوگرافی است! در روش تشخیص جنسیت جنین با رد ادرار، اگر جریان ادرار جنین رو به بالا رفته باشد، یعنی جنین شما پسر است؛ اما اگر خلاف این باشد، جنینتان دختر است.

 

تعیین جنسیت جنین بدون سونوگرافی

تعیین جنسیت جنین

یکی از سرگرمی‌های مادران و اطرافیان، کشف علائم و نشانه‌هایی است که زودتر از سونوگرافی به تشخیص جنسیت جنین کمک می‌کند. حتما شما هم شور و شوق زودتر متوجه شدن جنسیت مهمان کوچکتان را دارید، در ادامه نشانه‌های اصلی که می‌تواند در تشخیص جنسیت جنین موثر باشد را معرفی می‌کنیم؛ البته این نکته را فراموش نکنید که این روش‌ها چندان هم اعتبار علمی ندارند.

تعیین جنسیت جنین بدون سونوگرافی با بررسی مزاج والدین

یکی از عواملی که در تعیین جنسیت فرزند شما تاثیرگزار است، تشخیص مزاج مادر و پدر است. شواهد زیادی وجود دارد که در آن اثبات شده که اگر پدر و مادر هر دو طبع و مزاج گرم داشته باشند، به احتمال بیشتر از 80 درصد، جنین پسر است و بالعکس، اگر طبع هر دو سرد باشد، احتمال این که جنین دختر باشد بیشتر است.

 

تعیین جنسیت بدون سونوگرافی بر اساس اضافه وزن مادر

عقیده دیگری وجود دارد که اگر قبل از بارداری اضافه وزن داشته باشید، احتمال دختر بودن جنین بیشتر است، بد نیست بدانید که بین اضافه وزن و طبع سرد، ارتباط مستقیمی برقرار است، این‌طور که یکی از دلایل اضافه وزن، سرد بودن مزاجتان است.

 

تعیین جنسیت جنین بدون سونوگرافی با تغییر مزاج 

اگر در دوران بارداری احساس کردید که طبعتان تغییر کرده، مثلا اگر بر خلاف همیشه به فردی پر انرژی، پرکار، شوخ طبع تبدیل شده‌اید یا حس کردید برخلاف قبل از بارداری، عاشق ترشی‌جات شده‌اید به احتمال زیاد فرزندتان پسر است.

 

تعیین جنسیت جنین بدون سونوگرافی با فرم شکم 

اگر برآمدگی شکم شما بیش از حد به سمت بالا و نوک تیز باشد، احتمالا فرزندتان دختر است. البته عواملی مثل تعداد بارداری، اندام مادر قبل از حاملگی، ماهیچه­‌های شکمی و میزان افزایش وزن مادر در فرم شکم در دوران بارداری موثر است.

 

تعیین جنسیت جنین بدون سونوگرافی با بررسی شرایط روحی مادر 

بسیاری از متخصصان بر این باور هستند که اگر مادر در زمان اقدام به بارداری و لقاح استرس داشته باشد، احتمال دختر شدن جنین او بیشتر است؛ علت این ادعا افزایش تعداد تولد دختران در دوران پرتنش مثل جنگ است؛ البته که هنوز شواهد علمی این باور را تایید نکرده است.

 

تعیین جنسیت جنین بدون سونوگرافی بر اساس ویار 

حالت تهوع‌­های شدید و طولانی‌مدت، می‌­تواند نشان‌دهنده این باشد که جنین دختر است؛ علت شدیدتر بودن ویار مادران دختردار، هم میزان بالای هورمون‌­هایی است که توسط جنین دختر تولید می‌شود. فراموش نکنید که در این نظریه‌ها، قطعیتی وجود ندارد.

 

تعیین جنسیت جنین بدون سونوگرافی با تغییر ظاهر 

یک باور قدیمی  وجود دارد که اگر مادر، فرزند دختر باردار باشد، زیبایی‌اش را طی بارداری از دست می‌دهد. البته که طبق شواهد علمی هم اغلب مادرانی که جنین دختر باردار هستند، در دوران بارداری بیش از دیگران به کک‌و‌مک، پوست چرب، آکنه و لک­‌های پوستی دچار می‌شوند. پس نگاهی به آینه بیندازید، اگر احساس کردید به زیبایی قبل از بارداری خود نیستید احتمالا جنین شما دختر است. 

نشانه‌های دیگری مثل پرخوابی، ضعف، بی‌حالی، علاقه به شیرینی، پرخوری و زودرنجی نیز از علائم بارداری جنین دختر است.

 

کلام آخر

باید بدانید که این نشانه‌ها نمی‌توانند با قطعیت جنسیت جنین شما را مشخص کنند؛ حتی متخصصان سونوگرافی هم گاهی اوقات، دچار اشتباه در تشخیص می‌شوند. درهر صورت برای تشخیص دقیق‌تر باید تا ماه چهارم بارداری صبر کنید؛ تشخیص جنسیت جنین شیرین است اما فرزندتان با هر جنسیتی که داشته باشد، بخشی از وجود شماست و لایق عشق‌ورزی؛ حتی می‌توانید هیجان مواجه شدن با جنسیت فرزند را به زمان زایمان موکول کنید. سلامت جنین از هر چیز دیگری مهم‌تر است و جنسیت آن هر چیزی که باشد روی عشق و علاقه شما به فرزند، هیچ تاثیری ندارد.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید