دندانپزشکی و سلامت دهان

ویژگی‌ های یک متخصص ارتوپد چیست؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۷
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵
دسته ها:

بهترین متخصص ارتوپد در تهران به شما کمک خواهد کرد تا از شر دردهای استخوان و مفاصل راحت شوید.

بهترین متخصص ارتوپد در تهران به شما کمک خواهد کرد تا از شر دردهای استخوان و مفاصل راحت شوید. یک متخصص ارتوپد خوب باید بتواند با استفاده از روش‌ های جراحی و غیر جراحی مشکلات سیستم حرکتی و آسیب‌ های استخوان و مفاصل را خیلی زود تشخیص دهد و برای درمان آن‌ ها تصمیم‌ گیری کند. جهت آشنایی با یکی از بهترین متخصص‌ های ارتوپد تهران در ادامه همراه ما باشید‌.

 

معرفی متخصص بهترین متخصص ارتوپد در تهران

بسیاری از افراد با کمر درد، آرتروز، آسیب‌ های ورزشی و گرفتگی عضلات گردن و سایر مشکلات استخوانی و عضلانی درگیر هستند که شرایط جسمانی آن‌ ها را تحت تأثیر قرار داده است. همان‌ طور که می‌ دانید بدن ما به واسطه مداخله بافت‌ ها و استخوان‌ ها حرکت دارند و کوچک‌ ترین عارضه و ناراحتی یا شکستگی می‌ تواند این عملکرد را به‌ طور کامل مختل کند که حتی از پس کارهای ساده‌ روزمره بر نیاییم. یک متخصص ارتوپد با تجربه می‌ تواند عوارض موجود در ساختمان استخوانی و عضلانی را شناسایی کند و در کمترین زمان ممکن یک روش درمانی برای تسکین مشکلات و درمان دردهای آن انتخاب نماید. دکتر مصطفی شاهرضایی یکی از متخصصان ارتوپدی بسیار متبحر و باتجربه است که در طول درمان مشکلات مربوط به استخوان و مفاصل در کنار شما خواهد بود.

 

دلایل اصلی مراجعه به متخصص ارتوپد

همان‌ طور که می‌ دانید دلایل بسیار شایعی وجود دارد که شما را مجبور می‌ کنند به متخصص ارتوپد در تهران مراجعه کنید تا هر چه زودتر مشکل شما را تشخیص دهد و درمان کند. برای‌ آن‌ که بتوانید هرچه زودتر مشکل پیش‌ آمده را برطرف کنید، باید به یک متخصص باتجربه مراجعه نمایید. این فرد می‌ تواند با علم و دانش کافی مشکل پیش‌ آمده را بررسی کند و نظر خود را اعلام نماید. از جمله شایع‌ ترین علل مراجعه به بهترین دکتر ارتوپد در تهران می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جراحی تومورهای استخوانی و نسج نرم
  • جراحی ستون فقرات
  • جراحی تعویض مفاصل زانو و لگن
  • جراحی شانه و دست
  • ارتوپدی اطفال
  • جراحی پا و مچ پا

ویژگی بهترین متخصص ارتوپد

در بخش‌ های قبلی با متخصص ارتوپد و دلایل مراجعه به وی آشنا شدیم. در این بخش نیز لازم است ویژگی بهترین متخصص ارتوپد را بدانید تا با اطمینان بیشتری بتوانید پزشک معالج خود را انتخاب کنید. زمانی‌ که کوچک‌ ترین مشکلی در بدن شما ایجاد می‌ شود، سریعاً به فکر هستید تا به پزشک متخصص در همان زمینه مراجعه نمایید. پزشک متخصص ارتوپد می‌ تواند مشکلات حرکتی و آسیب‌ های استخوانی و مفصلی را تشخیص دهد. پیدا کردن یک متخصص خوب و با تجربه کار سخت و دشواری نیست، فقط لازم است با ویژگی‌ های متخصص خوب آشنا باشید و در مورد سوابق پزشک موردنظر کمی تحقیق کنید تا نسبت‌ به پروسه درمانی خود اطمینان بیشتری داشته باشید.

۱. در گام اول باید سطح تجربه و متخصص را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید. در این مرحله شما متوجه می‌ شوید که این متخصص در زمینه ارتوپدی تا چه اندازه تجربه و مهارت دارد.

۲. در گام بعدی باید پیش‌ از انتخاب متخصص ارتوپد خوب با بیماران او صحبت کنید و نظر آن‌ ها را جویا شوید تا خیالتان راحت شود.

۳. مورد بعدی نیز محیط کار مناسب است که در ذهن شما نقش ویژه‌ ای برای انتخاب پزشک دارد؛ بنابراین محیط مطب یک متخصص ارتوپد خوب باید طوری باشد که بیماران در آنجا احساس راحتی و آرامش داشته باشند.

۴. یکی از نکات بسیار مهم در انتخاب یک متخصص ارتوپد خوب، اخلاق حرفه‌ ای و برخورد خود شخص است که به‌ شدت اهمیت دارد و نباید از آن غافل شد.

 

وظایف متخصص ارتوپد

معمولاً آسیب‌ های ناشی از ورزش یا فعالیت بدنی، پیری و موارد مشابه توسط پزشکان ارتوپد درمان می‌ شوند. بهترین دکتر ارتوپد در تهران می‌ تواند وظایف زیر را به‌ درستی انجام دهد:

  • مدیریت درد: در بسیاری از شرایط خاص اسکلتی و عضلانی ناراحتی و درد زیادی احساس می‌ شود که در مرحله اول متخصص ارتوپد باید بتواند به کاهش یا از بین رفتن درد ناشی از این آسیب‌ ها کمک کند.
  • بهبود دامنه حرکت: مشکلاتی مانند درد، تورم و سفتی مفاصل می‌ توانند دامنه حرکتی فرد را کاهش دهند و در بسیاری از موارد بیمار دیگر از پس کارهای روزمره خود مثل دوش گرفتن، نظافت، خم شدن و فعالیت‌ های دیگر بر نمی‌ آید. متخصص ارتوپد باید از طریق روش‌ های درمانی مثل فیزیوتراپی به بیمار کمک کند تا بتواند دامنه حرکتی را به حالت طبیعی برگرداند. در برخی موردها جراحی یکی از روش‌ های درمان محسوب می‌ شود.

متخصص ارتوپد چه مشکلاتی را درمان می‌ کند؟

بسیاری از مشکلات استخوانی و عضلانی توسط متخصص ارتوپد بدون نیاز به جراحی از طریق درمان دارویی، ورزش و سایر روش‌ های بازسازی درمان می‌ شوند. در برخی از موارد نیز جراحی در مرحله اول درمان قرار می‌ گیرد.

بهترین متخصص ارتوپد در تهران می‌ تواند مشکلات و آسیب‌ های زیر را درمان کند:

  • کمردرد، مشکلات دیسک کمر، سیاتیک و اسکولیوز
  • فلج مغزی، دیستروفی عضلانی و تومور استخوانی
  • مشکلات مادرزادی
  • آرتروز روماتوئید
  • آسیب‌ های کاری و ورزشی
  • آرتروز و پوکی استخوان
  • آسیب‌ های تاندون و پاره شدگی غضروف

 

چه افرادی توسط متخصص ارتوپد درمان می‌ شوند؟

متخصصین ارتوپد می‌ توانند تمامی سنین یعنی نوزاد، کودک، افراد پیر و ورزشکاران را که در شرایط خاصی از آسیب‌ های عضلانی و استخوان‌ ها هستند را درمان کنند. فقط توجه داشته باشید که پس‌ از مراجعه به پزشک ارتوپد باید دستورات وی را به‌ طور دقیق انجام دهید تا هرچه زودتر مشکل پیش‌ آمده برطرف شود.

روش های تشخیص مشکلات استخوانی-عضلانی

پزشک ارتوپد برای تشخیص وضعیت فرد با توجه به علائم پیش‌ آمده و مرور پرونده‌ پزشکی به معاینه فیزیکی می پردازد و پس‌ از آن یکسری آزمایش یا تصویربرداری‌ های تشخیصی را توصیه می‌ کند. برخی روش‌ های تشخیصی عبارتند از:

  • اسکن MRI
  • سی‌ تی اسکن
  • اسکن استخوان
  • سونوگرافی
  • آزمایش خون

یکی از رایج‌ ترین و گسترده‌ ترین روش‌ های تشخیصی تصویربرداری اشعه ایکس است. معمولاً متخصصان ارتوپد این نوع تصویربرداری را در محل کار خود انجام می‌ دهند تا بتوانند در لحظه شرایط بیمار را تشخیص دهند. بسیاری از آسیب‌ های حاد مثل دررفتگی و شکستگی نیاز به اقدامات خیلی سریع دارند تا بتوان استخوان و مفصل را به حالت اولیه برگرداند. معمولاً در چنین شرایطی از آتل، گچ یا بریس برای ثابت نگهداشتن استفاده می‌ شود

 

اقدامات ضروری پیش‌ از مراجعه به متخصص ارتوپد

پیش‌ از مراجعه به متخصص ارتوپد با انجام چند تکنیک ساده در خانه می‌ توانید درد مفاصل و استخوان را برای مدت کوتاهی آرام کنید:

  • برای مدت کوتاهی می‌ توانید به واسطه آتل مفصل را ثابت نگه دارید؛ اما این وضعیت نباید در طولانی‌ مدت انجام شود؛ زیرا مفصل سفت می‌ شود و عملکرد درست خود را از دست خواهد داد.
  • ناحیه آسیب‌ دیده را در وضعیت استراحت قرار دهید و از انجام هرگونه فعالیتی که باعث ایجاد درد شود پرهیز کنید.
  • برای کاهش درد و التهاب می‌ توانید از کمپرس یخ استفاده کنید.
  • پد گرم کننده تا حد زیادی برای اسپاسم عضلات اطراف مفاصل مفید عمل می‌ کند.

بهترین متخصص ارتوپد در تهران

در مطالب فوق آنچه لازم بود برای انتخاب یک متخصص ارتوپد خوب در تهران بدانید را ذکر کردیم تا شما با اطلاعات جامع‌ تری پزشک معالج خود را انتخاب کنید. دکتر مصطفی شاهرضایی استاد تمام دانشگاه و یکی از متخصصان باتجربه و حرفه‌ ای در تهران هستند که با علم روز دنیا مشکلات اسکلتی و عضلانی شما را تشخیص می‌ دهند و در سریع‌ ترین زمان ممکن اقدامات درمانی لازم را انجام خواهند داد. جهت ارتباط با دکتر مصطفی شاهرضایی و ویزیت حضوری توسط ایشان می‌ توانید از طریق همین سایت اقدام نمایید.

اطلاعات تماس با دکتر مصطفی شاهرضایی

مطب پاسداران:

تهران – خیابان پاسداران – چهارراه پاسداران – پلاک ۴۹۲ – ساختمان ۳۷۰ – واحد ۱۴

۲۲۵۷۳۳۳۹ – ۲۲۵۷۱۶۵۸

مطب پیروزی:

تهران – خیابان پیروزی – روبروی پمپ بنزین سلیمانیه – ساختمان بانک شهر – طبقه ۱ – واحد ۴ – پلاک ۷۶۶

۳۳۲۵۹۶۷۰ – ۳۳۲۵۹۶۷۱

آدرس سایت: https://dr-shahrezaie.com

آدرس اینستاگرام: https://www.instagram.com/dr_shahrezaei

خانه پزشکان

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید