دندانپزشکی و سلامت دهان

بهترین وکیل در تهران برای انواع کلاهبرداری در سال 1402

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه تاریخ نگارش: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۹
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

در یک طبقه بندی کلی می توان انواع کلاهبرداری را به کلاهبرداری اینترنتی و کلاهبرداری غیر اینترنتی تقسیم کرد. به طور کلی میانگین سنی کلاهبرداران اینترنتی کمتر از میانگین سنی کلاهبرداران غیراینترنتی است.

امروزه همه افراد در هر گروه سنی و هر موقعیت اجتماعی در جامعه در معرض خطر کلاهبرداری هستند. کلاهبرداران هر روز از راه ها و روش های جدید و بدیع برای فریب مردم و مصادره اجناس آنها استفاده می کنند. در یک طبقه بندی کلی می توان  انواع کلاهبرداری را به کلاهبرداری اینترنتی و کلاهبرداری غیر اینترنتی تقسیم کرد. به طور کلی میانگین سنی کلاهبرداران اینترنتی کمتر از میانگین سنی کلاهبرداران غیراینترنتی است.

کلاهبرداران با مجرمان سایر جرایم تفاوت اساسی دارند. زیرا در اکثر جرایم، قربانی بدون رضایت و آگاهی وی و گاه به دلیل اعمال خشونت توسط مجرم، اموال خود را در اختیار مجرم قرار می دهد. با این حال، کلاهبردار با انجام یک مانور کلاهبرداری، افراد را متقاعد می کند که کالاهای خود را به امید رضایت شخصی و در برخی موارد حتی درخواست قربانی و سود بیشتر، به کلاهبردار تحویل دهند.

کلاهبرداری یعنی چه؟

کلاهبرداری در تعریف لغوی آن عبارت است از دریافت مال با فریب و نیرنگ به نحوی که مال قربانی داوطلبانه در اختیار مجرم قرار گیرد. تعریف این جرم در مراجع قانونی به شرح زیر است:

فریب مردم یا سوق دادن مردم به امیدهای غیرواقعی یا ترساندن مردم از حوادث و رویدادهای غیرواقعی یا به دست آوردن اسامی و القاب جعلی و به دست آوردن پول و مال و امثال آن از طریق یکی از آنها یا گرفتن شخصی تقلب محسوب می شود.

بهترین وکیل برای انواع کلاهبرداری در تهران کیست ؟

گروه وکلای حامیان عدالت گروه وكلاى حامیان عدالت با مدیریت کامران میرزایی در سال 1385 و با هدف ارائه خدمات حقوقی به هموطنان گرامی تاسیس شده است. خدمات ما در زمینه مشاوره ی حقوقی در دعاوی حقوقی، کیفری، مالی، ملکی، خانواده، قبول وکالت در مراجع قضایی، اداری و کمیسیون های مختلف و انجام امور اداری اعم از داخلی و بین الملل میباشد. همچنین قبول انجام امور وکالتی از طرف افراد مختلف در مراجع داخلی و ایرانیان در مراجع بین المللی، دادگاه ها و مراجع قضایی کشورهای خارجی، مطابق با ضوابط و قوانین موضوعه از دیگر خدمات این مجموعه میباشد. این موسسه به کمک کارشناسان رسمی متخصص، دراختیار گرفتن وکلای با تجربه (وکیل پایه یک بصورت تیمى و تخصصى) شامل وکیل خانواده (وکیل طلاق، وکیل مهریه و ..)، وکیل مالی، وکیل ملکی، وکیل کیفری (وکیل مواد مخدر)، وکیل قراردادهای بین المللی و … و همچنین امکانات و کارکنان اداری در زمینه پیگیری پرونده های قضایی و ثبتى،  توانسته است به توفیقات چشمگیری دست یابد.

موضوع جرم کلاهبرداری

این جرم به معنای کمک گرفتن از مانور متقلبانه برای تصرف اموال با ارزش پولی اعم از کوچک یا بزرگ است. به عبارت دیگر، افرادی که اقدام به دریافت یا گرفتن اموالی با ارزش معنوی و غیرقابل تجارت می کنند، طبق قانون متقلب محسوب نمی شوند.

 

 

شرط جرم کلاهبرداری

برای اثبات کلاهبردار بودن مجرم باید ثابت شود که مجرم مال دیگری را غصب کرده است. از طرفی برای گرفتن مال دیگری باید دو شرط زیر با هم رعایت شود:

·         ضرر مالی برای قربانی

·         منافع مالی کلاهبردار یا شخص مورد نظر او بالا رفته باشد

انواع کلاهبرداری ها

به طور کلی می توان این جرم را به سه نوع ساده، مکرر و رایانه ای تقسیم کرد. در صورت اثبات هر نوع این جرم، مرتکب به رد مال محکوم می شود.

جنایتکار عادی به حبس از یک تا هفت سال و جزای نقدی معادل مال مسروقه محکوم خواهند شد. اگر مجرم مجدداً مرتکب جرم شود، باید از 2 تا 10 سال حبس و به میزان مال مسروقه جریمه نقدی و به مدت نامحدود از خدمات دولتی اخراج شود.

در صورتی که جرم با تشکیل شبکه صورت گیرد، مجرم باید مبلغی معادل کل دارایی خود بپردازد، از سوی دیگر از خدمات دولتی به مدت نامحدود انفصال و به حبس از 15 تا 15 سال محکوم می شود. حبس ابد.

ضمناً در صورت اثبات جرم مفسدفی الارض، متخلف به مجازات مفسد فی الارض محکوم می شود. در صورت کلاهبرداری رایانه ای مرتکب به حبس از یک تا پنج سال یا از 20 تا 100 میلیون ریال جزای نقدی یا هر دو محکوم می شود.

آشنایی با انواع کلاهبرداری ها

1.      کلاهبرداری اینترنتی

هر عمل غیرقانونی که توسط رایانه یا دستگاه دیگری متصل به اینترنت انجام شود به نحوی که موجب آسیب مادی یا معنوی افراد شود، مصداق بارز جرم در محیط آنلاین است.

جرایم آنلاین به طور کلی به دو دسته زیر تقسیم می شوند:

·         جرایمی که مستقیماً با رایانه و تلفن همراه مرتبط است و معمولاً در شبکه های رایانه ای و اینترنت رخ می دهد، به عنوان مثال: دسترسی غیرمجاز به اطلاعات و فیشینگ (درگاه پرداخت اینترنتی جعلی).

·         جنایاتی که به صورت آنلاین اتفاق می‌افتند، اما آثارشان در دنیای واقعی قابل مشاهده است. به عنوان مثال، آزار جنسی، انتشار ویروس ها و استفاده غیرمجاز از اطلاعات دزدیده شده جرایمی هستند که اغلب بر زندگی روزمره افراد تأثیر منفی می گذارند.

2.      کلاهبرداری ملکی

کلاهبرداری املاک و مستغلات، زمانی که شخصی مدارک، شناسنامه جعلی و غیره را جعل می کند. هنگام توسل به تقلب و فریب، مانند استفاده، رخ می دهد او با فریب دیگران در معاملات ملکی از این راه پول درآورد. این توضیح مختصری از کلاهبرداری اموال بود. البته دامنه جرم کلاهبرداری در ملک بسیار گسترده تر است.

 

 

3.      کلاهبرداری کامپیوتری

ماده 741 قانون مجازات اسلامی، کلاهبرداری رایانه ای را این گونه تعریف می کند: با انجام اقداماتی از قبیل ورود، تغییر، حذف، ایجاد یا توقف سامانه های رایانه ای یا مخابراتی یا آسیب رساندن به سامانه، وجوه یا اموال یا منافع یا خدمات، غیرقانونی است. هر کسی از آن استفاده می کند یا امتیازات مالی برای خود یا شخص دیگری.

نکته: در حالی که برای ارتکاب جرم کلاهبرداری رایانه ای نیازی به فریب و سهل انگاری انسان نیست، کلاهبرداری سنتی شامل شخصی است که با صحنه سازی کلاهبرداری می کند و مال خود را به کلاهبردار می دهد.

4.      کلاهبرداری ارز دیجیتال

کلاهبرداری ارز دیجیتال فرآیند پیچیده ای است که از افراد یا سازمان ها برای سرقت دارایی های ارزشمند سوء استفاده می کند. بسته به نوع کلاهبرداری، این دارایی ها می تواند شامل پول، ارزهای دیجیتال، کلیدهای خصوصی و حتی قدرت محاسباتی دستگاه های کاربران باشد. کلاهبرداری در بازار ارز دیجیتال رایج است. لیست بلندبالایی از روش های تقلبی در این صنعت وجود دارد که همه آنها منحصر به فرد هستند. طرح‌های پانزی، هک‌های صرافی ها، استارت آپ های مشکوک، ICOهای جعلی، ایردراپ‌های جعلی و بسیاری موارد دیگر تنها بخشی از کلاهبرداری‌های ارزهای دیجیتال هستند.

جنبه های عمومی جرم کلاهبرداری

نباید فراموش کرد که برای اثبات این جرم، قربانی باید فریب خورده و پس از استفاده از وسایل تقلبی، مال را به مجرم تحویل دهد. به همین دلیل، سهل انگاری در یک عمل، حتی اگر عمدی باشد، نمی تواند دلیل بر جرم محسوب شود.

فرد مال باخته  می تواند از وکیل کمک بگیرد. زیرا اثبات این جرم اغلب دارای رویه های اداری پیچیده ای است که در آن وکیل می تواند به کوتاه شدن زمان کمک کند.

نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که کلاهبرداران همه جا هستند و می توانند پیشنهادهای واقعاً خوبی را با مهارت زیادی به شما ارائه دهند تا از شما کلاهبرداری کنند و پول شما را بگیرند.

آشنایی با تیم وکالت آنلاین

تیم وکالت آنلاین در صورت اتفاق افتادن انواع کلاهبرداری برای شما ، به شما کمک میکند  تا به راحتی و در کمترین زمان مراحل اداری پیگیری و رسیدگی به حقوقات شما  انجام شود. میتوانید با مشاوره از بهترین و متخصص ترین وکلا در وکالت آنلاین مشکلات خود را مطرح کنید تا با بهترین وکیل آن حوزه مشکل خود را برطرف کنید.

دفاتر وکالت مهاسا طهماسبی و طیبه شکوهی‌نیا واقع در غرب و شمال تهران با سابقه بیش از 20 سال بر آن است که با ارائه خدمات حرفه ای و قضایی به صورت حضوری و آنلاین تجربه ای رضایت بخش در اختیار موکلین گرامی قرار دهد. انجام امور و کالتی حتی الامکان به صورت آنلاین به منظور صرفه جویی در وقت و هزینه موکلین صورت میپذیردپاسخ دهی سریع به سوالات موکلین و پذیرش و اتمام پرونده های موکلین بر اساس روال حرفه ای از جمله اصول ما برای تحقق حقوق شما موکلین گرامی می‌باشد.

برچسب ها:
وکیل
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید