دندانپزشکی و سلامت دهان

تزریق چربی زیر چشم

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵
دسته ها:

خوشبختانه، درمان‌های زیبایی مختلف، از جمله بلفاروپلاستی پلک و پرکننده‌های پوستی، می‌توانند این مشکلات را اصلاح کنند تا ظاهری جوان‌تر و جوان‌تر به ارمغان بیاورند.

ناحیه اطراف چشم یکی از اولین مکانهایی است که نشانه‌های پیری را منعکس می‌کند. کیسه‌ها، گودی‌ها یا حلقه‌های تیره زیر چشم می‌توانند ظاهر کلی فرد را خسته، بی‌حال و حتی ناخوشایند نشان دهند. خوشبختانه، درمان‌های زیبایی مختلف، از جمله بلفاروپلاستی پلک و پرکننده‌های پوستی، می‌توانند این مشکلات را اصلاح کنند تا ظاهری جوان‌تر و جوان‌تر به ارمغان بیاورند.

چه چیزی باعث ایجاد کیسه و حلقه‌های تیره دور چشم میشود؟

پوست ظریف اطراف چشم به دلیل سبک زندگی، رژیم غذایی، میزان و کیفیت خواب و سلامت می‌تواند تغییر کند. حتی برخی افراد از نظر ژنتیکی مستعد داشتن پوست اضافی و سیاهی زیر چشم هستند. افزایش سن و تغییرات شدید وزن می‌تواند عضلات اطراف چشم را کشیده و ضعیف کند و یا کیسه‌های چربی اضافی ایجاد کند.

پرکننده‌های پوستی برای اصلاح کیسه‌های زیر چشم

پرکننده‌های پوستی تزریقی از مواد مصنوعی یا طبیعی مانند اسید هیالورونیک برای بازگرداندن حجم از دست رفته و تحریک تولید کلاژن زیر چشم استفاده می‌کنند. متخصص زیبایی با تزریق چربی به زیر چشم پوست را حجیم کند که گودی‌ها را از بین ببرد و ظاهر حلقه‌های زیر چشم را کاهش می‌دهد. نتایج تزریق فیلر پوستی معمولاً حدود یک سال باقی می‌ماند.

پیوند یا تزریق چربی

پیوند چربی یا تزریق چربی یکی دیگر از روش‌های کم تهاجم برای جوانسازی ناحیه زیر چشم است. مقدار کمی چربی از بیمار برداشت میشود که به طور معمول در اطراف پهلو یا باسن است. سپس چربی برداشت شده و به ناحیه زیر چشم تزریق می‌شود. نتایج تزریق چربی نسبت به پرکننده‌های پوستی تزریقی ماندگاری بیشتری دارد.

تزریق کردن چربی زیر چشم

جراحی بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی که به عنوان جراحی پلک شناخته می‌شود، راه حلی طولانی مدت برای رفع سیاهی و افتادگی زیر چشم است. این روش شامل برداشتن یا تغییر موقعیت پوست و چربی اضافی زیر چشم است. توزیع مجدد بافت چربی باعث می‌شود چشم‌ها بیش از حد توخالی به نظر نرسند. نتیجه ظاهری صاف و جوان است. این برش در امتداد داخلی پلک ایجاد می‌شود، بنابراین جای زخم کاملاً پنهان می‌شود.

انتخاب درمان مناسب زیر چشم

افرادی که مایل به انجام درمان‌های زیبایی برای اصلاح حلقه‌های تیره یا کیسه‌های زیر چشم خود هستند، باید با متخصص زیبایی دارای مجوز مشورت کنند تا در مورد گزینه‌های خود صحبت کنند. پرکننده‌های پوستی مانند تزریق ژل، پیوند چربی و بلفاروپلاستی همگی روش‌های ایمن و موثری هستند که می‌توانند در کلینیک زیبایی با استفاده از یک بیحس کننده موضعی انجام شوند. مناسب‌ترین درمان به اهداف بیمار، نوع مشکلی که باید اصلاح شود و مدت زمانی که بیمار دوست دارد نتایج دوام داشته باشد، بستگی دارد.

درمان سیاهی دور چشم با انتقال چربی زیر چشم

پیوند چربی دور چشم یک درمان تخصصی و ظریف است. این روش به زیر چشم‌ها حجم می‌دهد و می‌تواند چندین مشکل را برطرف کند:

  1. زیر چشم فرورفته و گود است
  2. چین‌های چشم
  3. کیسه‌های چشم کوچک
  4. دایره‌های تاریک

برای درمان سیاهی دور چشم، پزشک از تکنیک‌های تزریق چربی به صورت استفاده می‌کند. با استفاده از انتقال چربی می‌توانید از یک قسمت بدن چربی استخراج کرده و ناحیه مشکل‌دار زیر چشم را پر کنید.

این روش بین 30 دقیقه تا 1 ساعت طول می‌کشد. در این مدت پزشک، سلول‌های چربی را استخراج می‌کند. سپس این سلول‌های چربی در دستگاه سانتریفیوژ قرار می‌گیرند تا مایعات و عناصر اضافی را از بین ببرد. سپس چربی با استفاده از یک سوزن کوچک وارد صورت میشود.

تزریق چربی بهترین راه درمان سیاهی دور چشم است. اگر از اسید هیالورونیک استفاده می‌کنید، به اندازه کافی سریع در ناحیه زیر چشم بازجذب نمی‌شود. با گذشت زمان، می‌توانید نتیجه را ببینید و گاهی اوقات می‌تواند رنگ پلک را تغییر دهد.

درمان تخصصی

درمان ناحیه اطراف چشم با تزریق چربی که با دیگر نواحی صورت انجام می‌شود، متفاوت است، به‌ویژه زمانی که به لبه پایینی اربیتال یا توخالی عمیق در حفره چشم می‌پردازیم.

پیوند چربی دور چشم ممکن است به عنوان یک روش مستقل یا ادغام شده با سایر جراحی‌های صورت یا اکولوپلاستیک انجام شود. از جمله بلفاروپلاستی بالا و پایین، لیفت ابرو ، لیفت صورت و درمان عدم تقارن صورت. ترکیبی از تزریق چربی دور چشم با سایر روش‌های جراحی نتایج را افزایش داده و مزایای هم افزایی را نیز دارد.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید