دندانپزشکی و سلامت دهان

روش های داشتن پوست شاداب

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۴
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

گرایش به زیبایی یک حس طبیعی و غریزی است که در همه انسان ها وجود دارد و نگهداری از پوست یک موضوعی است که محدود به زمان خاصی نیست و برای اینکه به آن توجه داشته باشید باید از سن 18 سالگی به آن اهمیت بدهید.

امروزه آرزوی هر فردی داشتن پوستی با طراوت، شاد و عاری از لک و جوش است. گرایش به زیبایی یک حس طبیعی و غریزی است که در همه انسان ها وجود دارد و نگهداری از پوست یک موضوعی است که محدود به زمان خاصی نیست و برای اینکه به آن توجه داشته باشید باید از سن 18 سالگی به آن اهمیت بدهید. اگر از امروز تصمیم گرفتید که مراقب پوست خود باشید باید متد جدیدی را در پیش بگیرید تا بتوانید شادابی را به پوست خود باز گردانید. بهتر است خواندن این مقاله را از دست ندهید چرا که می خواهیم شما را در خصوص داشتن پوستی شاداب راهنمایی کنیم. تزریق بهترین ژل لب در این مورد مفید است.
متاسفانه سبک زندگی غلط، عوامل ژنتیکی و افزایش سن نیز می تواند سبب از بین رفتن شادابی پوست گردد. پوستی که طراوت داشته باشد می تواند شامل چهار عامل زیر باشد:
•    بدون داشتن چین و چروک 
•    حجم دهی پوست
•    نداشتن شلی و افتادگی 
•    عاری از لک و تیرگی 

 

برخی از روش هایی که می توانید در جهت شادابی پوست انجام دهید:

درمان چین و چروک 

برای رفع چین و چروک مانند: خط اخم، خط خنده و همینطور بسته به شرایطی که بیمار دارد می توان از روش های مختلفی مثل تزریق ژل، چربی، بوتاکس استفاده نمود. همینطور میکرونیدلینگ و دیگر روش ها مثل لایه برداری و به کار بردن دیگر روش ها مثل لیزر می تواند برای از بین بردن چین و چروک ها موثر واقع شود. 

 

از بین بردن تیرگی و کدری پوست 

برای درمان رنگدانه ها بسته به عمق و شدت، می توان هم از متد های لایه برداری، هم لیزر استفاده نمود. این روش ها بسیار موثر می باشند.

 

حجم دهی به پوست 

برای اینکه بتوان به پوست حجم داد بهترین روش این است که از فیلرها استفاه نمایید. تزریق چربی و ژل می تواند در حجم دهی پوست به خوبی عمل کند و سبب ایجاد شادی و طراوت در پوست گردد. 

 

رفع شلی پوست

بعضی اوقات زیبایی پوست در لیفتینگ می باشد، چرا که ممکن است با گذشت زمان شلی و افتادگی در پوست به وجود بیاید و در این شرایط روش هایی که به غیر از جراحی هستند مثل لیفت و یا هایفوتراپی می توانند موثر واقع گردند. البته در زمانی که افتادگی پوست زیاد باشد، لیفت گزینه خوبی است.  

 

پیش از خواب حتما صورتتان را بشویید

اگر با صورت نشسته بخوابید بدترین چیزی است که با پوستتان انجام می دهید. در واقع آلودگی ها و مواد آرایشی روی پوستتان می مانند و سبب کوچک شدن منافذ می گردند و همینطور سبب به وجود آمدن جوش و کدری در پوست می شود. 

 

 از  کرم مرطوب کننده بهره بگیرید

استفاده از کرم مرطوب کننده یکی از اصول داشتن پوستی با طراوت و شاداب است. بعد از شست و شو حتما حمام کنید و از محصولاتی استفاده نمایید که با پوست سازگار می باشد و رطوبت به این وسیله حفظ می گردد.  

 

محافظت در مقابل خورشید

قرار گیری در مقابل خورشید یکی از فاکتورهای مخربی است که سبب افزایش مشکلات ناشی از رنگدانه می شود. برای اینکه بتوان در برابر تابش خورشید دور ماند، باید از کلاه استفاده کنید. 

 

دوری از استرس

داشتن استرس زیاد تاثیر منفی بر روی کل اعضای بدن می گذارداز جمله پوست. وقتی استرس دارید پوستتان زود پیر می گردد. 

 

ورزش کردن

وقتی که ورزش می کنید. خونتان به سرعت گردش پیدا می کند و همینطور  ویتامین ها و مواد معدنی سبب شاداب شدن پوستتان می شود. 

 

خواب منظم

کمبود خواب اثرات بدی روی پوست می گذارد. شب، زمان مناسبی برای درمان می باشد. طبق مطالعات انجام شده دمای پوست هنگامی که خواب هستید زیاد می شود. 

 

نوشیدن آب

هنگامی که تشنه اید پوستتان خشک می باشد ولی باید توجه کنید که نوشیدنی هایی که ساده می باشند را می توانید به جای نوشیدنی های گازدار بگذارید. سبزیجات و میوه ها به این علت که ساختارشان آب می باشد.  منبع خوبی جهت تامین آب می باشد. 

 

دوری از الکل و سیگار

دوری از سیگار یکی از عواملی است که سبب آسیب به بدن و همینطور پوست می گردد. اگر دوست دارید از پوستتان محافظت کنید و پوستی شاداب داشته باشید بهتر است از سیگار کشیدن دوری کنید. در واقع سیگار کشیدن سبب تغییر در رنگ پوست می گردد و پیری زودرس را نیز سبب می شود.  

 

روش های درمانی برای شادابی پوست

کربوکسی تراپی

توسط این روش، دی اکسید کربن تزریق شده و بعد از اینکه تزریق انجام شد سیستم خون رسانی تلاش می کند تا این گاز را دفع کند این گردش در بخش مورد نظر زیاد می شود و سبب افزایش شادابی در پوست می گردد. 

 

هایفوتراپی

هایفو یک روش جدیدی است که برای لیفتینگ و سفتی پوست مورد استفاده قرار می گیرد که غیر تهاجمی است و می توان آن را جایگزین لیفت صورت در نظر داشت. در هایفوتراپی از اولتراساوند استفاده می کنند یعنی از امواجی که در دستگاه های سونوگرافی استفاده می کنند بهره می برند. فقط در هایفو امواج به شکل متمرکز به بخش خاصی انرژی می دهد و سبب تحریک کلاژن در پوست می گردد.

 

مزوتراپی

مزوتراپی یک تکنیکی است که از این طریق می توان برای تزریق ویتامین، آنزیم ها برای رسیدن به پوستی سفت و شاداب و از بین بردن چربی اضافی استفاده نمود.  

 

میکرونیدلینگ

یکی از روش هایی که می توان در جهت جوانسازی پوست انجام داد میکرونیدلینگ می باشد که با استفاده از دستگاه های متفاوت صورت می گیرد. دستگاه درماپن یکی از این دستگاه است که می تواند در روی سطح پوست در بخش اپیدرم و بخش فوقانی درم کانال هایی را ایجاد نماید و سبب لایه برداری گردد همینطور تحریک کلاژنسازی در بخش میانی پوست شوند. یکی از مارکهای معتبر مزو فیوژن می باشد.

 

تزریق بوتاکس

بوتاکس دارویی سمی به اسم بوتولینوم است. از بوتاکس می توان برای بیماری های عضلانی استفاده کرد و در بحث زیبایی می توان برای رفع چین و چروک ها بکار برد چرا که سبب فلج عضلات به صورت موقت می گردد. 

 

تزریق ژل 

ژل ها دسته ایی از مواد تزریقی می باشند که سبب حجم دهی، رفع چین و چروک و همچنین شادابی پوست می شوند. ژل ها دارای نوع های مختلفی می باشند و بیشتر آنها از هیالورونیک اسید تشکیل شده اند و همانطور که می دانید هیالورونیک اسید به صورت طبیعی در بدن ما موجود است و با تزریق آن می توان آب رسانی به پوست ، از بین بردن چین و چروک های پوستی را نیز به همراه آورد. تزریق مزوژل پروفایلو بسیار موثر است. 

 

تزریق چربی 

یکی از موثرترین روش های که می توان برای جوانسازی انجام داد تزریق چربی است. با تزریق چربی می توان حجم پوست را باز گرداند و حفره هایی که در صورت موجود است را جبران نمود. در این روش، چربی از بدن خود فرد گرفته می شود و پس از پروسه ایی به خود فرد تزریق می گردد و جوانسازی صورت می گیرد. 
منبع : https://nikmedco.com

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید