دندانپزشکی و سلامت دهان

2 ایده واردات ارزان برای ایرانیان

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

از هر مشاور اقتصادی دیگری در مورد اینکه سود واردات کالا از کدام کشورها بیشتر است سوال کنید، فورا پاسخ می‌دهد: چین و دبی. چین به خاطر اینکه دارای نیروی کار ارزان و البته مواد خام با قیمت پایین و دبی به دلیل بی نیاز بودن از پرداخت گمرکی.

هر کسب و کاری یا در عرصه توزیع و فروش فعالیت می‌کند و یا در عرصه تولید. پایین بودن قیمت یک جنس در جایی، انتقال آن به جایی که قیمت همان جنس به خاطر عدم تولید بیشتر است و فروش جنس و کسب سود حاصل از این اختلاف قیمت، اساس کار بازرگانی است. 
کسب و کارها مستقیم یا غیر مستقیم با بازرگانی در ارتباط هستند، اما گاهی اختلاف قیمت اجناس در یک کشور چندان زیاد نیست و در کل سود زیادی نصیب بازرگان نمی‌شود. اینجاست که مساله واردات از کشورهای خارجی مطرح می‌شود؛ اگر مدتی است که در کسب و کار خود سود زیادی کسب نکرده‌اید، واردات از کشورهای خارجی چاره مشکل شماست.
برای واردات با هر میزان سرمایه توسط وانیکس کلیک کنید.

 

از کدام کشورها واردات کنیم؟

از همه کشورهایی که گمرک ایران اجازه واردات جنس از آن‌جا داده است می‌توان کالا وارد کرد. اما نکته اینجاست که آیا سود وارد کردن کالا از همه کشورها در حدی است که بتوان آن را توجیه‌پذیر دانست؟ فرضا کسی بخواهد از برزیل قهوه وارد کند. قبل از هر چیز این شخص یا شرکت باید حساب کند که اولا هزینه سفر و حمل و نقل قهوه از برزیل تا ایران چقدر خواهد بود؟ 
در ثانی اختلاف قیمت قهوه در برزیل و ایران چقدر زیاد است و آیا قیمتی که می‌خواهد برای فروش در بازار ایران در نظر بگیرد در حدی است که مردم ایران از پس پرداخت آن برآیند؟ اگر به خاطر جبران هزینه‌های واردات و البته یک سود حداقلی مجبور باشد که هر گرم قهوه را 5 برابر قهوه‌های موجود در بازار دهد، به نظر شما مشتری‌ای خواهد داشت؟
 اگر هم داشته باشد آیا قهوه وارداتی وی سریع به فروش می‌رسد؟ این نکات باید قبل از وارد کردن کالا از هر کشوری در نظر گرفته شود و به اصطلاح توجیه اقتصادی واردات از هر کشور محاسبه شود سپس برای وارد کردن کالا اقدام شود.

 

پیشنهاد ما چیست؟ 

نه تنها از ما، بلکه از هر مشاور اقتصادی دیگری در مورد اینکه سود واردات کالا از کدام کشورها بیشتر است سوال کنید، فورا پاسخ می‌دهد: چین و دبی. چین به خاطر اینکه دارای نیروی کار ارزان و البته مواد خام با قیمت پایین است، توانسته قیمت تمام شده کالاهای تولید شده خود را بسیار پایین نگه دارد. 
طوری که اختلاف قیمت بسیار زیادی ایجاد کرده و سود زیادی برای بازرگانان فراهم می‌آورد. از طرفی شهر دبی به خاطر اینکه بسیار به ما نزدیک است، شامل گمرکی نمی‌شود. یعنی شما با وارد کردن کالا از دبی نیازی به پرداخت گمرکی ندارید. پس چین به خاطر پایین بودن قیمت فروش اجناس متنوعی که تولید می‌کند و دبی به خاطر عدم نیاز به پرداخت گمرکی، دو مقصد محبوب تجار و بازرگانان ایرانی در امر واردات کالا هستند. اما چگونه می‌توان از هر کدام کالا وارد کرد؟

 

خرید از چین با وانیکس

برای وارد کردن کالا از چین، لازم است که در مرحله اول با شرکت‌های چینی که کالای مورد نظر شما را تولید می‌کنند، ارتباط برقرار کنید. این کار عموما به‌وسیله یک واسطه یا کمپانی وارداتی انجام می‌شود. رابط شما یک پیش فاکتور که در آن قیمت اجناس، تعداد آن و چگونگی پرداخت حواله ارزی درج شده را برای طرف چینی ارسال می‌کنند.
برای خرید از چین توسط وانیکس کلیک کنید.
 سپس اجناس را خریداری کرده و به دست شرکت‌های حمل و نقل بین المللی می‌سپارند.

 

خرید از چین

 

این شرکت‌ها یا با هواپیمای غیرمسافربری و یا از راه دریایی اجناس را به داخل کشور منتقل می‌کنند. شما یا همان کمپانی وارداتی با در دست داشتن مدارک لازم به گمرک ایران رفته و با پرداخت مبلغی کالاهای خود را ترخیص می‌کنید. این مبلغ همان حق گمرکی است و بر اساس کالاها تعیین می‌شود. پیشنهاد ما این است که کلیه کار واردات کالای خود را به یک کمپانی وارداتی با تجربه مثل کمپانی وانیکس بسپارید. با این کار دیگر نگران چگونگی خرید، انتقال و ترخیص کالاهای خود نخواهید بود و در وقت و انرژی‌تان صرفه‌جویی می‌کنید.

 

خرید از دبی با وانیکس

برای خرید و واردات کالا از دبی نیز، درست مانند خرید از چین باید مراحلی که گفته شد را پشت سر بگذارید. به اینصورت که در ابتدا یا خودتان و یا یک شرکت وارداتی با شرکت‌های موجود در دبی ارتباط گرفته و قیمت اجناس مورد نیاز را تعیین می‌کنید؛ سپس با ارسال پیش فاکتور تعداد، هزینه خرید و البته چگونگی ارسال حواله ارزی را مشخص کرده و اجناس را خریداری می‌کنید. به خاطر نزدیکی دبی به ایران، عموما اجناس توسط لنج یا کشتی‌های باری منتقل می‌شوند. فقط باید این نکته را در نظر داشته باشید که حتما کالاهای خود را بیمه باربری کنید.
برای خرید از دبی بدون گمرکی کلیک کنید.
 

خرید از دبی

 

 همانطور که گفتیم واردات از دبی شامل پرداخت گمرکی نمی‌شود، به همین دلیل مرحله آخری که برای وارد کردن کالا از چین باید انجام می‌شد برای خرید از دبی وجود ندارد. یعنی نیازی به پرداخت گمرکی نبوده و می‌توانید اجناس خود را تحویل بگیرید. 

برچسب ها:
واردات
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید