دندانپزشکی و سلامت دهان

درمان ساده عفونت بانوان با راهکار خانگی ماریانا

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه تاریخ نگارش: ۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

عفونت های بانوان یکی از مشکلات شایع هستند و برخی بانوان بصورت مکرر به این عفونت ها مبتلا می شوند

عفونت های بانوان یکی از مشکلات شابع هستند و برخی بانوان بصورت مکرر به این عفونت ها مبتلا می شوند.انواع عفونت واژینال دلایل مخصوص به خود را دارند و درمان هر کدام نیز متفاوت است.

در این مقاله سه نوع عفونت شایع بانوان را مورد بررسی قرار می دهیم و برای هر کدام راهکار درمانی خانگی جداگانه ارائه می کنیم.

چند نوع عفونت داریم ؟

همانطور که گفتیم شایع ترین نوع عفونت های بانوان را می توان سه مورد در نظر گرفته که عبارتند از :

1-عفونت میکروبی (باکتریایی)

2-انگل

3-عفونت قارچی

 

چه زمانی به عفونت میکروبی یا عفونت باکتریایی مبتلا می شویم ؟ معمولا این عفونت ها بدلیل استفاده از محیط ها و یا البسه مشترک منتقل می شوند.بعنوان مثال استخر ، جکوزی ، حوله و ... می توانند نمونه هایی برای انتقال این عفونت ها به شمار روند.

چه زمانی عفونت انگلی گریبانگیر ما می شود ؟ هر گاه خود فرد بهداشت را رعایت نکند و یا عدم رعایت بهداشت توسط شریک جنسی می تواند موارد برای انتقال این نوع عفونت ها به شمار رود.

و اما نوع آخر عفونت قارچی یکی از شایع ترین نوع عفونت ها می باشد.بررسی این عفونت با دو نوع قبلی کمی کتفاوت است.اساس ابتلا به این نوع عفونت ها زمانی است که فضای رحم بیش از حد سرد و مرطوب می شود.منظور از سردی غبله بلغم و سودا به ناحیه تناسلی می باشد.

بطور عادی طبع واژن سرد و تر است.اما زمانیکه این سردی و رطوبت بیش از حد شود می تواند فضای رشد میکروب ها و باکتری ها را بوجود بیاورد.یکی از مهم ترین دلایلی که برخی بانوان علیرغم مصرف دارو های متعدد بصورت پیاپی به عفونت دچار می شوند همین امر است.

برای این منظور باید مزاج فرد اصلاح شود و درمان های آنتی بیوتیکی تنها مقاوت بدن نسبت به آنتی بیوتیک ها را بالا می برد و در طولانی مدت نمی تواند درمان همیشگی برای عفونت به شمار رود.

راهکار درمان خاگی عفونت ها با ترکیبات ماریانا

ترکیبات ماریانا متشکل از گیاهانی با طبع گرم . با خاصیت ضد میکروبی می باشد.از مهم ترین تکریبات تشکیل دهده ماریانا می توان به آویشن ، پونه کوهی ، زاج سفید ، مازو و جفت بلوط اشاره کرد.

تمامی این ترکیبات گرم و خشک هستند و برای تعدیل طبع اندام تناسلی مفید هستندواما در نظر داشته باشید که استفاده بی رویه از آنها می تواند مزاج شما را بر هم بزند.پس هر گونه داروی موسوم به ماریانا مانند شیاف ، قرص و ژل را باید در حد تعادل استفاده کنید.برای این منظور می توانید مقاله رازهای جادویی درمان عفونت بانوان با ترکیبات گیاهی ماریانا را مطالعه کنید.

هرگز اقدام به خرید این دوراها از مراکز غیر معتبر نکنید و همچنین نحوه مصرف اصولی آنها را برای درمان به خوبی مورد بررسی قرار دهید.زیرا استفاده بی رویه هیچ کمکی به شما نمی کند و در برخی موارد می تواند مشکلات شما را حاد تر کند.

همانطور که گفتیم هر نوع عفونت راهکارهای درمانی مختص خود را دارد.بنابراین حتما باید نوع عفونت خود را شناسایی کنید و بدانید که به چه دلیل به آن مبتلا شده اید.پس از آن اقدام به درمان عفونت کنید.

 

 

 

همانطور که گفتیم استفاده از راهکارهای با طبع گرم و خشک ممکن است عوارضی در درمان عفونت به همراه داشته باشد.راهکارهای خانگی زیر برای درمان عفونت ها مورد تائید طب سنتی هستند و نسخه های دکتر خیر اندیش برای درمان انواع بیماری ها به شمار می روند.

درمان عفونت قارچی : ابتدا باید از مواد غذایی با طبع سرد مانند فشت فودها ، لبنیات گوشت گوساله و گاو و گوشت مرغ پرهیز کنید.این مواد غذایی می توانند طبع شما را سرد تر کرده و مانعی برای تسریع در درمان عفونت به شمار روند.

درمان خانگی اول : استفاده از دود عنبر نسارا بمدت 40 روز می باشد که دارای ترکیبات ضد میکروبی فراوان است که در طب نوین نیز به اثبات رسیده است.

درمان خانگی دوم:تزریق 5 سی سی عسل بصورت روزانه با اپلیکلاتور بمدت 40 روز.

 

درمان عفونت انگلی : تعویض مرتب لباس زیر ، شیو کردن ، دوش گرفتن برای هر دو طرفین پیش از انجام رابطه زناشویی ، استفاده از لباس زیر نخی و کمی گشاد.

نسخه درمان خانگی عفونت انگلی : نصف لیوان سرکه سیب طبیعی را در داخل یک تشت آب جوشیده ولرم ریخته و بمدت 20 دقیقه داخل آن بنشینید.این کار را بمدت 20 روز تکرار کنید.

درمان عفونت باکتریایی (میکروبی) :علاوه بر موارد گفته شده برای درمان عفونت انگلی ، استفاده از دمنوش پونه کوهی برای درمان این نوع عفونت ها بسیار مفید است.هر 12 ساعت یکبار یک لیوان دمنوش پونه کوهی میل کنید.همچنین در طوی دوره درمان از استخر رفتن و سایر محیط های مشترک پرهیز کنید.یک روز درمیان دوش گرفتن می تواند موجبات تشدید این عفونت ها را از بین ببرد و در دوره درمانی تاثیر گذار باشد.

مقالات زیر توسط بلاگ خبری سایت کالامال درج شده اند و برای مطالعه مطالب بیشتر می توانید سایت کالامال را در گوگل جستجو کنید و در قیمت مقالات می توانید انواع طالب در خصوص سلامت ، کاهش وزن و زیبایی را مشاهده کنید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله