دندانپزشکی و سلامت دهان

نکات مهم لباس زیر در سلامت بانوان

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۰ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

آیا از اهمیت لباس زیر در حفظ سلامتی با خبرید ؟ در این مقاله در رابطه با مهم ترین ویژگی های لباس زیر که در سلامت شما تاثیرگذار است آشنا شوید.

همه خانم ها باید بدانند که تمیز و خشک نگه داشتن واژن برای سلامت واژن بسیار مهم است و لباسی که می پوشند می تواند بر این شرایط تأثیر بگذارد. یکی از شایع ترین بیماری های زنان و یکی از دلایل مراجعه زنان به متخصصان زنان عفونت های قارچی واژن است که یکی از دلایل مراجعه زنان به پزشکان است. تبدیل می شود.

اهمیت لباس زیر در سلامت بانوان

شایع ترین بیماری دستگاه تولید مثل زنان در ایران عفونت است که به دو نوع عفونت اندام تحتانی و عفونت اندام فوقانی تقسیم می شود. قسمت تحتانی از قسمت خارجی ، دهانه رحم و واژن تشکیل شده و ناحیه رحم ، لوله ها و ناحیه لگن قسمت های فوقانی را تشکیل می دهد.

عفونت های زنان یکی از بیماری های شایع زنان است که نادیده گرفتن بهداشت شخصی و همچنین عدم درمان آن می تواند عوارض جبران ناپذیری ایجاد کند. ممکن است بپرسید که این عوارض جانبی چقدر می تواند خطرناک باشد. پزشکان پاسخ می دهند: "بیش از حد ، حتی می تواند منجر به ناباروری شود.

همه بیماری های واژن به راحتی قابل درمان نیستند و برخی از آنها به درمان طولانی مدت نیاز دارند. وقتی واژن به بیماری های عفونی حساس می شود ، بیماری در زمان های مختلف عود می کند و زندگی روزمره و ازدواج آن را تحت تأثیر قرار می دهد.

رطوبت می تواند یکی از دلایل مهم عفونت های قارچی مانند کاندیدیازیس باشد. لباس زیر های محکم مانع از تبخیر می شوند و هنگامی که ناحیه تناسلی با ترشحات خود مرطوب می شود خشک نمی شوند.

متخصصان زنان و زایمان خاطرنشان می کنند که این بخشی از بیماریهای عفونی شایع در بین زنان است که می تواند منجر به بیماریهای جدی داخلی شود. لباس زیر به خصوص در خانم ها تأثیر مستقیم بر سلامت جسمی و دستگاه تناسلی دارد. استفاده طولانی مدت از لباس زیر ، به ویژه در فصل گرما ، یکی از هشدارهایی است که کارشناسان آن را عاملی برای عود عفونت های زنان و مشکل روند درمان می دانند.

علاوه بر عفونت های قارچی ، عفونت های دیگری نیز وجود دارد که روی واژن تأثیر می گذارد و باعث ایجاد مشکل در دهانه رحم می شود. به عنوان مثال ، دهانه رحم زخم می شود و علاوه بر بالا رفتن عفونت ، ممکن است در سلول ها و ضایعات پیش سرطانی نیز تغییراتی ایجاد شود.

همه خانم ها باید بدانند که تمیز و خشک نگه داشتن واژن برای سلامت واژن بسیار مهم است و لباسی که می پوشند می تواند بر سلامت آن تأثیر بگذارد. بسیاری از افراد لباس زیر خود را برای چندین سال در بدترین حالت نگه می دارند زیرا برای دیگران قابل مشاهده نیست.

لباس زیر یک محصول مصرفی است که باید به زودی تمدید شود. اگر لباس زیر کافی دارید ، می توانید سریع آن را تعویض کنید و به راحتی دور بریزید.

مهم ترین فعالیت فروشگاه اینترنتی نیلاتن برای سلامت خانم ها

نیلاتن، به عنوان بزرگترین فروشگاه اینترنتی کشور در زمینه لباس زیر ، فعالیت خود را از سال 1399 آغاز کرده است. سبد محصولات این فروشگاه اینترنتی شامل بیش از 1500 محصول مختلف در زمینه لباس زیر زنان، مردان، لباس ورزشی، ست شورت و سوتین ، لباس خواب و بادی ، لباس شنا و مایو و... است.
محصولات این فروشگاه اینترنتی وارداتی و اصل و از مارک های معتبر دنیا می باشد و با ضمانت اصالت ارائه می شود. از آنجا که فروشگاه نیلاتن تأمین کننده اصلی این محصولات است ، بنابراین سفارشات مشتری بدون واسطه و با قیمت بسیار مناسب به مشتری تحویل داده می شود.
در صفحه هر محصول ، عکس ها ، ویژگی ها و مشخصات آنها به طور کامل و واضح توضیح داده شده و خریدار می تواند کالاهای مورد نیاز را با اطلاعات دقیق و کامل تهیه کند. ثبت نام در این فروشگاه اینترنتی نیلاتن مثل بزرگترین سایت های کشور مثل دیجی کالا و دیجی استایل و دیوار و شیپور و... در کمترین زمان ممکن انجام می شود.
پشتیبانی و خدمات مناسب و 24 ساعته پس از فروش از دیگر مزایای این فروشگاه آنلاین است. اخیراً محصولات تیشرت و لگ زنانه نیلاتن از مارک های مشهور جهان به دسته های این سایت اضافه شده اند تا بتوانیم با فروشگاهی کامل در زمینه لباس زیر و ورزشی روبرو شویم.

شستشو مناسب لباس زیر

سعی کنید لباس زیر خود را با آب و صابون بشویید. همچنین لباس زیر خود را با آب گرم و در دمای مناسب بشویید تا تمیز بماند.

اگر این کار را با ماشین لباسشویی انجام می دهید ، بهتر است لباس زیر خود را جداگانه در دستگاه قرار دهید و آن را با مواد شوینده و دمای مناسب بشویید. پرتاب لباس زیر با لباس های دیگر به دلیل اندازه کوچکتر ممکن است از تمیز شدن کامل آنها جلوگیری کند و لباس ها معمولاً با انواع آلودگی ها در تماس هستند و نباید در کنار لباس زیر شسته شوند زیرا لباس زیر ممکن است در معرض این آلودگی ها قرار گیرد. خودشان را جذب کنند.

برای خشک کردن لباس زیر ، حتما آن را در معرض نور خورشید قرار دهید یا برای از بین بردن میکروب ها آن را اتو کنید. از طرف دیگر ، بهتر است لباس زیر برای زنان و مردان جداگانه شسته و خشک شود

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که شما ممکن است سالها علائم عفونت واژن نداشته باشید ، اما باید احتمال آلودگی رحم به انواع عفونت ها را که هنوز علائم واضحی نشان نداده اند ، در نظر بگیرید. اما ممکن است روزی شغل خود را از دست بدهید و آن روزی است که لباس های خود را به یاد می آورید ، لباس هایی که می توانند شما را بیمار کنند.

جنس لباس زیر

انواع خاصی از پارچه ها یا لباس هایی که برای ناحیه تناسلی طراحی می شوند و به فروش می رسند می توانند گرما و رطوبت واژن را افزایش دهند و این امر منجر به رشد بیش از حد باکتری ها و عفونت ها می شود.

لباس زیر نخی

حتما بارها با این توصیه مواجه شده اید که بهتر است از لباس های زیر نخی استفاده کنید، این توصیه درستی است. استفاده از انواع لباس‌های نخی می‌تواند مانع از شکل‌گیری این حالت شود و فضای مناسبی برای واژن فراهم کند. لباس های نخی بخشی از رطوبت را از خود عبور می دهند و فضای مناسبی برای واژن فراهم می کنند.

لباس زیرهای فانتزی

ممکن است انواع شورت لامبادا بدلیل فانتزی بودن آنها زیبا به نظر برسند ، اما الیاف استفاده شده در تورها می توانند آلرژی زا بوده و به تدریج عوارضی را به دنبال داشته باشند که سالها به دنبال آن بودید. البته لباس زیر تنگ فانتزی برای مدت زمان محدود مشکلی ایجاد نمی کند. اما طبق معمول لباس زیر مشکل ساز است.

لباس زیر هایی که قصد دارید در طول روز استفاده کنید باید از مواد طبیعی ساخته شوند. از موادی که حاوی مواد کامپوزیتی مانند پلاستیک و چون هستند استفاده نکنید زیرا ساعتهای زیادی آن را می پوشید (از صبح تا شب). ترکیبات پلاستیکی از نرمی لباس و راحتی شما جلوگیری می کند و همچنین خطر ابتلا به عفونت را افزایش می دهد.

لباس شنا

استخرهای شنا ، سونا و تمام فضاهای مرطوبی که ممکن است در آن باشید مکان مناسبی برای انتقال انواع بیماری ها است. زنانی که به طور منظم شنا می کنند و به سونا می روند تقریباً سه برابر بیشتر از سایر زنان در معرض عفونت دستگاه تناسلی قرار دارند.

هنگامی که از لباس شنا استفاده می کنید ، باید بلافاصله پس از شنا لباس معمولی خود را بپوشید ، فکر نکنید که نیم ساعت دیگر در خانه خواهید بود و لباس خود را عوض خواهید کرد ، این مدت زمان کوتاهی است تا انواع بیماری ها و عفونت را به بدن منتقل کنید. و ایجاد بیماری جدی کافی است!

این فقط زمانی نیست که به استخر بروید. اگر عضو یک باشگاه ورزشی هستید ، چند روز در هفته ورزش می کنید یا به پارک می روید و پیاده روی تند انجام می دهید ، باید بلافاصله پس از ورزش لباس زیر خود را عوض کنید تا از بروز مشکلی جلوگیری کنید.

اهمیت سایز مناسب لباس زیر

استفاده از شورت زنانه نیلاتن تنگ و چسبان نیز یکی از اشتباهاتی است که فضای نامناسبی را برای واژن ایجاد می کند و میزان این آسیب ها را افزایش می دهد. دقیقاً به همین دلیل است که هنگام انتخاب لباس باید به سایزی که بیشتر به شما مناسب است توجه کنید.

لباس زیر عروق موجود در پوست را باریک می کند و در بعضی نقاط از گردش خون مناسب جلوگیری می کند ، به خصوص اگر لباس تنگ در لگن ، زانو ، سینه و آستین باشد.

مشکل دیگر لباس تنگ ، مشکلات هضم است. در حقیقت ، لباس تنگ حرکات دودی (حرکات کرم) دستگاه گوارش را مختل می کند و باعث تجمع گاز در معده و نفخ می شود که معمولاً با درد شکم همراه است.

این لباس ها علاوه بر تولید عرق و اصطکاک ، منجر به آلودگی و پیری زودرس دستگاه تناسلی ، واژن را تغییر شکل داده و آن را زشت می کنند.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید