دندانپزشکی و سلامت دهان

معرفی بهترین مکمل‌های ضد پیری

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه تاریخ نگارش: ۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۲
تعداد رای‌دهندگان:
۳
۵
دسته ها:

بهترین مکمل‌های ضد پیری کدامند؟

پیر شدن برای همگان خوشایند نیست در نتیجه عده‌ای در تلاش هستند تا این روند را کند کنند. با پیشرفت علم و تحقیقات در زمینه سلامت و زیبایی، استفاده از مکمل‌های ضد پیری به یکی از موضوعات داغ و جذاب تبدیل شده‌ است. این مکمل‌ها که به منظور کاهش علائم پیری و بهبود کیفیت زندگی طراحی شده‌اند، می‌توانند کمک کنند تا احساس جوانی و طراوت همچنان حفظ شود.

 

 

انواع بهترین مکمل‌های ضد پیری

یکی از معروف‌ترین مکمل‌های ضد پیری، آنتی‌اکسیدان‌ها هستند. این ترکیبات دوست‌داشتنی با مقابله با رادیکال‌های آزاد، از آسیب‌های سلولی جلوگیری می‌کنند و در نتیجه علائم پیری را کاهش می‌دهند. انواع مکمل‌های ضد پیری وجود دارند که برخی از آن‌ها به وفور در دسترس هستند که نه تنها در قالب قرص، پودر و شربت بلکه در مواد غذایی یافت می‌شوند.

سایت خوب میشی برای عزیزانی که دنبال زیبایی و جوانسازی پوست، کاهش درد مفاصل، بهبود بینایی، تقویت استخوان، سلامت قلب، بهبود عملکرد ورزشی و تقویت سیستم ایمنی هستند مجموعه‌ای از بهترین مکمل‌های ضد پیری را گردآوری نموده است تا حس بهتری نسبت به خود داشته و کیفیت بالاتری از زندگی را تجربه کنند. مکمل‌های ضد پیری توسط پزشکان به افراد با توجه به شرایط و در سنین مختلف تجویز می‌شود که عبارتند از:

 

 

کلاژن

کلاژن پروتئینی است که به بهبود سلامت پوست، مو، ناخن‌ها و مفاصل کمک می‌کند. مصرف مکمل‌های کلاژن می‌تواند به کاهش چین و چروک و افزایش الاستیسیته پوست کمک کند در نتیجه از آن به عنوان بهترین مکمل ضد پیری یاد می‌شود. کلاژن به صورت شکل‌های مختلف موجود است.

  • پودر کلاژن: به راحتی در آب، قهوه، یا سایر نوشیدنی‌ها حل می‌شود.
  • قرص و کپسول: قرص و کپسول کلاژن برای مصرف روزانه و در دوزهای مشخص طراحی و تولید شده است.
  • ساشه: پودر کلاژن را ساشه نامیده که در بسته‌های تک دوز می‌توان یافت.
  • مایع (شربت): برای مصرف آسان‌تر، کلاژن به شکل شربت نیز موجود است که معمولا با طعم‌های مختلف تولید می‌شود.

 

کوآنزیم Q10 (CoQ10)

کوآنزیم آنتی‌اکسیدانی بوده که به تولید انرژی در سلول‌ها کمک می‌کند و می‌تواند به کاهش چین و چروک و بهبود سلامت قلب و عروق نیز کمک کند. کوآنزیم Q10 که یکی از انواع بهترین مکمل‌های ضد پیری است معمولا به صورت کپسول، قرص و گاهی به شکل مایع یا ژل‌های نرم عرضه می‌شود. کپسول و قرص رایج‌ترین شکل مصرف چنین مکملی است. ژل‌های نرم حاوی CoQ10 در پایه روغنی برای جذب بهتر تولید شده‌اند. کوآنزیم مایع به صورت قطره یا شربت بوده که برخی از افراد آن را ترجیح می‌دهند.

 

 

 

رزوراترول

رزوراترول یک ترکیب آنتی اکسیدانی بوده که در انگور قرمز و برخی از توت‌ها یافت می‌شود و به دلیل خواص ضد التهابی و ضد اکسیدانی‌ مورد توجه قرار گرفته است. رزوراترول با از بین بردن رادیکال‌های آزاد بدن را در برابر بیماری‌های مزمن حفظ می‌کند به همین دلیل مکمل‌های ساخته شده از آن را جزو بهترین مکمل‌های ضد پیری می‌دانند. قرص و کپسول رزوراترول رایج‌ترین شکل مصرف هستند. حالت مایع آن به صورت شربت یا قطره موجود است. شکل پودری آن نیز معمولا برای اضافه کردن به نوشیدنی‌ها به کار می‌رود.

 

 

ویتامین C

ویتامین ث معروف‌ترین و از بهترین مکمل‌های ضد پیری است به تولید کلاژن کمک می‌کند و به عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی می‌تواند از آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد جلوگیری کند. ویتامین C به شکل‌های مختلفی وجود دارد بنابراین هرکسی می‌تواند نوع دلخواه و مناسب خود را به راحتی پیدا کرده و مصرف کند.

به طور کلی ویتامین ث به صورت قرص، کپسول، پودر، شربت و گاهی به شکل جویدنی‌ها یا قرص‌های جوشان عرضه می‌شود. قرص و کپسول از اشکال رایج آن هستند. پودر ویتامین ث برای حل کردن در آب یا نوشیدنی‌ها به کار می‌رود. شربت ویتامین ث به شکل مایع بوده که علاوه بر بزرگسالان، کودکان هم می‌توانند در صورت لزوم از آن استفاده کنند. قرص‌های جویدنی و جوشان برای جذب سریع‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

زیبایی و جوانی با مکمل ضد پیری

 

ویتامین E

ویتامین نیز به عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی عمل می‌کند و می‌تواند از پوست در برابر آسیب‌های اکسیداتیو محافظت کند. ویتامین E که به عنوان مکمل ضد پیری مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌تواند به شکل کپسول باشد که رایج‌ترین شکل آن است. همچنین ویتامین E به صورت قرص نیز موجود است. مکمل ویتامین E را به صورت قطره یا شربت نیز می‌توان یافت.

 

اسیدهای چرب امگا-3

اسیدهای چرب امگا 3 که در ماهی‌های چرب و برخی روغن‌های گیاهی یافت می‌شوند به سلامت قلب، مغز و پوست کمک می‌کنند. وجود اسید چرب امگا 3 در بدن بسیار ضروری است که اگر از طریق مواد غذایی تامین نمی‌شود می‌بایست از روش‌های دیگر این نیاز بدن را برطرف کرد. در معرفی بهترین مکمل‌های ضد پیری از اسیدهای چرب امگا-3 نمی‌توان صرف نظر کرد. مکمل‌های اسیدهای چرب امگا 3 عمدتاً به صورت کپسول‌های ژلاتینی نرم یا مایع (روغن ماهی) عرضه می‌شود. نوع مایع برای کسانی است که نمی‌توانند کپسول‌ها را ببلعند.

 

امگا 3 جزو بهترین مکمل های ضد پیری

 

پروبیوتیک‌ها

مکمل‌های پروبیوتیک‌ به بهبود سلامت روده کمک می‌کنند که می‌تواند به بهبود سلامت کلی بدن و پوست منجر شوند در نتیجه به جوان ماندن کمک می‌کنند. پروبیوتیک‌ها که به صورت کپسول، قرص، پودر و گاهی به صورت مایع موجود هستند جزو بهترین مکمل‌های ضد پیری محسوب می‌شوند.

 

پپتیدها

در ادامه معرفی بهترین مکمل‌های ضد پیری می‌توان به پپتیدها اشاره کرد. پپتیدها می‌توانند به تحریک تولید کلاژن و الاستین کمک کرده و در نتیجه به بهبود ظاهر پوست کمک کنند. پپتیدها بیشتر به صورت کپسول، قرص یا پودر موجود هستند. از نوع پودری آن برای اضافه کردن به نوشیدنی‌ها استفاده می‌شود.

 

 

آستاکسانتین

آستاکسانتین یک آنتی‌اکسیدان قوی بوده که از جلبک‌ها استخراج می‌شود. چنین آنتی اکسیدانی به حفاظت از پوست در برابر آسیب‌های UV و بهبود سلامت عمومی کمک می‌کند. آستاکسانتین به صورت کپسول یا قرص عرضه می‌شود که جزو بهترین مکمل‌های ضد پیری است که می‌توان آن را در داروخانه‌ها یافت.

 

ملاتونین

هورمون ملاتونین به تنظیم خواب کمک می‌کند و می‌تواند به بهبود کیفیت خواب و کاهش استرس منجر شود. خواب خوب نقش مهمی در جوانی و سلامت عمومی دارد که نباید آن را نادیده گرفت. گاه نیاز است که میزان ملاتونین در بدن تنظیم شود در نتیجه می‌توان از قرص و کپسول که رایج‌ترین شکل آن هستند استفاده کرد. برای کسانی که مشکل بلع دارند نوع مایع ملاتونین ساخته شده است. قرص‌های جویدنی ملاتونین برای مصرف آسان‌تر موجود هستند. ملاتونین در هر شکلی که باشد جزو بهترین مکمل‌های ضد پیری به شمار می‌آید.  

 

 

کرکومین

ماده فعال موجود در زردچوبه که دارای خواص ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی قوی است و می‌تواند به بهبود سلامت عمومی و کاهش علائم پیری کمک کند. کرکومین به صورت کپسول، قرص، پودر و گاهی به صورت مایع موجود است که همه فرم‌های آن جزو بهترین مکمل‌های ضد پیری محسوب می‌شوند.

 

بایوتین (ویتامین B7)

ویتامین B7 یا بایوتین که به عنوان یک مکمل برای تقویت مو، ناخن‌ها و پوست شناخته شده است بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد زیرا اثرات آن شگفت انگیز بوده و به سرعت معلوم می‌شود. قرص و کپسول رایج‌ترین شکل ویتامین ب7 هستند اما برای مصرف آسان‌تر می‌توان نوع شربت آن را مصرف کرد. بایوتین را در دسته بهترین مکمل‌های ضد پیری جای داده‌اند.

 

 

روی (زینک)

روی یکی از عناصر معدنی بوده که به تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود سلامت پوست و مو کمک می‌کند. بسیاری از پزشکان بنا به تشخیص خود در مواقع مختلف روی (زینک) تجویز می‌کنند. روی به واسطه اثرات فوق‌العاده خاصی که دارد در دسته بهترین مکمل‌های ضد پیری قرار گرته است. روی (زینک) را می‌توان به صورت قرص، کپسول و شربت تهیه کرد.

 

مکمل های ضد پیری

 

کلام آخر

مکمل‌های ضد پیری می‌توانند یک ابزار مفید در جوان ماندن و حفظ سلامتی باشند. با آگاهی و انتخاب‌های درست، می‌توان به زیبایی و جوانی بیشتر در زندگی دست پیدا کرد. مکمل‌های ضد پیری متعددی وجود دارند که به دلیل فواید بی‌نظیر در کاهش علائم پیری محبوبیت یافته‌اند. در این بخش از سایت خوب میشی برخی از بهترین‌ها معرفی شدند.

این مکمل‌ها در شکل‌های مختلف برای تأمین نیازهای مختلف عرضه می‌شوند. انتخاب بهترین شکل مصرف بسته به نیاز و ترجیح شخصی و همچنین توصیه‌های پزشک یا متخصص تغذیه است. بهترین راه برای جلوگیری از پیری زودرس، داشتن یک سبک زندگی سالم شامل رژیم غذایی متعادل، ورزش منظم، خواب کافی و اجتناب از عادات ناسالم است.

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله