دندانپزشکی و سلامت دهان

حاملگی سریع بعد از پریود

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه تاریخ نگارش: ۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۹
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

بهترین زمان برای حاملگی، دوران تخمک‌گذاری است. دوران تخمک‌گذاری معمولا ۱۴ روز قبل از پریود بعدی شروع می‌شود.

دانستن بهترین زمان برای بارداری و حاملگی می‌تواند شانس بارداری را افزایش دهد. اکثر افراد در پیدا کردن زمان مناسب برای بارداری به مشکل برمی‌خورند ولی باید بگوییم که بهترین زمان برای حاملگی، دوران تخمک‌گذاری است که در افراد مختلف متفاوت است چراکه چرخه قائدگی و مدت زمان این چرخه در افراد مختلف فرق می‌کند.  دوران تخمک‌گذاری معمولا ۱۴ روز قبل از پریود بعدی شروع می‌شود و تقریبا اواسط دوره قائدگی محسوب می‌شود.

بهترین سن بارداری چه زمانی است؟

اگر شرایط نرمال را در نظر بگیریم، می‌توانیم بگوییم که بارداری در زنان از شروع اولین قائدگی تا دوران یائسگی اتفاق می‌افتد ولی در زمان‌های مختلف این دوره احتمال بارداری زیاد یا کم است و البته با ریسک‌ها و اتفاقات مختلفی همراه است.

 بهترین و مناسب‌ترین سن برای بارداری بین 20 الی 30 سالگی است که تخمک‌ها سالم‌ترین و قدرتمندترین حالت خود را دارند. این در حالی است که از سن 32، احتمال بارداری رفته رفته کاهش می‌یابد و از سن 40 به بالا، نه تنها احتمال بارداری کاهش می‌یابد بلکه در صورت بارداری، حاملگی پرخطری نیز در انتظار شما است. منظور از بارداری پر خطر یعنی بروز اتفاقاتی از جمله زایمان زودرس، تولد نوزاد با وزن پایین، تولد نوزاد دارای معلولیت ذهنی یا جسمی و ... .

توجه داشته باشید که همه موارد گفته شده، یک احتمال است و ممکن است بارداری بعد از 40 سال نیز بی خطر باشد ولی برای این‌که بارداری شما از هر گونه خطر و یا احتمالی به دور باشد؛ بهتر است قبل از اقدام به بارداری آزمایش‌ها و مشاوره‌های لازم را انجام دهید تا فرزندی سالم به دنیا آورده و خودتان نیز در سلامت کامل باشید.

بهترین سن بارداری چه زمانی است؟

بیشتر بخوانید پیشنهاد مطالعه: هر آنچه که درباره هودکتومی باید بدانیم؟ (افزایش میل جنسی)

کارهای شب اقدام به بارداری

توجه داشته باشید که بارداری یک فرایند مهم بوده و نیازمند توجه و برنامه‌ریزی است.‌ به این صورت که نمی‌توان به سرعت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن باردار شد. در واقع برای یک بارداری رضایت‌بخش باید بین 2 الی 6 ماه اقدام به بارداری کرد. از جمله کارهای مهم و شب اقدام به بارداری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛

داشتن رابطه جنسی به طور منظم

مهم‌ترین نکته برای داشتن حاملگی سریع، رابطه جنسی منظم است. سعی کنید یک روز درمیان رابطه جنسی داشته باشید.

داشتن رابطه جنسی نزدیک به زمان تخمک‌گذاری

سعی کنید پس از پایان دوران قائدگی و بالافاصله اقدام به رابطه جنسی بکنید. در این زمان بیشترین احتمال بارداری و لقاح وجود خواهد داشت. به طور کلی توصیه میشود، هر هفته 2 الی 3 بار رابطه جنسی داشته باشید.

حفظ وزن طبیعی خود

سعی کنید در زمان‌هایی که قصد بارداری دارید، زن طبیعی خود را ثابت نگه داشته و حفظ کنید. معمولا فرایند تخمک‌گذاری در زنان دارای اضافه وزن شدید یا کمبود وزن با اختلال مواجه می‌شود.

مشاوره با پزشک برای برنامه‌‌ریزی قبل از بارداری

همان‌طور که گفتیم؛ بهتر است قبل از اقدام به بارداری با پزشک متخصص خود صحبت کنید تا مشاوره‌های لازم جهت افزایش شانس بارداری به شما بدهد.

پیشنهاد مطالعه: هر آنچه که باید درباره واکسن گارداسیل بدانیم

بهترین زمان مناسب برای اقدام به بارداری

بهترین زمان برای بارداری دقیقا روز تخمک‌گذاری است و شانس لقاح در این روز بیشتر حالت خود را دارد. ولی شما می‌توانید یک یا دو روز قبل از تخمک‌گذاری تا یک یا دو روز پس از تخمک‌گذاری اقدام به بارداری کنید. توجه داشته باشید که اسپرم خارج از بدن مرد می‌تواند 3 الی 6 روز زنده بماند، این در حالی است که تخمک می‌تواند تنها به مدت ۲۴ ساعت زنده بماند. از آن‌جایی که تعیین دقیق روز تخمک‌گذاری کار آسانی نیست؛ توصیه می‌شود برای افزایش احتمال بارداری، در روزهای تخمک‌گذاری چندین بار رابطه جنسی داشته باشید.

بهترین زمان مناسب برای اقدام به بارداری

چند روز بعد از پاک شدن اقدام به بارداری کنیم؟

بهترین زمان برای اقدام به بارداری، چند روز پس از پایان پریود و یا پاک شدن است. البته تعداد روزهایی که می‌توان پس از پاک شدن به قصد بارداری، اقدام به رابطه جنسی کرد به مدت زمان سیکل قائدگی شما بستگی خواهد داشت. معمولا توصیه می‌شود که بهترین زمان برای بارداری، 3 الی 5 روز پس از پاک شدن است. به طور کلی می‌توان گفت که احتمال بارداری پس از پاک شدن زیاد است.

چند نکته برای بارداری سریع

اگر قصد دارید در کوتاه‌ترین زمام ممکن باردار شوید، می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید؛

قبل از اقدام به بارداری توسط پزشک معاینه شوید

قبل از اینکه باردار شوید با پزشک متخصص خود مشورت کنید. معمولا پزشک متخصص در روزهای اولیه بارداری ویتامین‌های مختلفی تجویز خواهد کرد که از جمله می‌توان به اسیدفولیک اشاره کرد. این ویتامین‌ها برای کاهش نقص‌های بارداری و دیگر خطرات بسیار موثر عمل می‌کنند.

زمان پریود شدن خودتان را تشخیص دهید

دانست زمان قائدگی در تشخیص دوران تخمک‌گذاری بسیار موثر است. حتما می‌دانید که دوران تخمک‌گذاری جزو دوران بسیار حساس و البته پر از شانس برای بارداری است در نتیجه سعی کنید تاریخ دقیق پریود خود را بدانید.

در رابطه جنسی از پوزیشن مناسب استفاده کنید.

داشتن پوزیشن مناسب نیز تا حدی می‌تواند شانس بارداری شما را افزایش دهد.

سبک زندگی سالمی داشته باشید

برای بارداری درست و سالم باید سبک زندگی سالمی داشته باشید. یکی از موارد مهم در داشتن سبک زندگی سالم، رژیم غذایی مناسب و ورزش است.

سخن پایانی

همان‌طور که در ابن بحث از خوب میشی متوجه شدید، مناسب‌ترین زمان برای بارداری پس از پاک شدن و حدود 3 الی 5 روز پس از پریود است. البته این زمان در افراد مختلف بر اساس مدت زمان سیکل قائدگی متفاوت خواهد بود. البته رعایت موارد دیگر نیز در افزایش شانس و احتمال بارداری موثر خواهد بود

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله