دندانپزشکی و سلامت دهان

هر آنچه که درباره هودکتومی باید بدانیم؟ (افزایش میل جنسی)

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

برای اینکه با هر آنچه که درباره هودکتومی باید بدانیم؟ آشنا شوید و اطلاعات خوبی در این زمینه کسب کنید، در ادامه این بخش با خوب میشی همراه بمانید.

همانطور که محبوبیت جوانسازی واژن همچنان در حال افزایش است، بسیاری از زنان تصمیم به انجام روش های زیبایی زنان، از جمله جراحی هودکتومی برای بازیابی اعتماد به نفس خود و بهینه سازی سلامت جنسی می کنند. هودکتومی نوعی جراحی است که به عنوان کاهش کلاهک کلیتورال نیز شناخته می‌ شود و می‌ تواند چندین ناحیه نگران کننده برای زنان را با برداشتن بافت اضافی اطراف کلیتوریس اصلاح کند و در نتیجه به بهبود عملکرد کلیتوریس با افزایش تحریک و برانگیختگی جنسی همراه خواهد بود.

برای اینکه با هر آنچه که درباره هودکتومی باید بدانیم؟ آشنا شوید و اطلاعات خوبی در این زمینه کسب کنید، در ادامه این بخش با خوب میشی همراه بمانید.

 

پیشنهاد مطالعه: درمان سریع عفونت قارچی واژن در بارداری

 

هود کلیتورال چیست؟

clitoral hood یا هود کلیتورال، ناحیه تخصصی پوست و بافت نرم است که در بالاترین قسمت ناحیه فرج قرار دارد. در واقع می توان گفت که این ناحیه در بالای لابیا مینور قرار دارد و یک پوشش محافظ برای کلیتوریس ایجاد می کند. چین های بافتی اطراف کلیتوریس را احاطه کرده اند که شامل شفت و نوک آن می شود.

بیش از 15000 پایانه عصبی در کلیتوریس یافت می شود. هود کلیتورال از تحریک بیش از حد در طول فعالیت های روزمره جلوگیری می کند و از مالش مداوم ناحیه که ممکن است منجر به تحریک پوست شود، جلوگیری می کند.

در هنگام برانگیختگی جنسی، کلیتوریس متورم می‌ شود و قسمت هود کلیتورال جمع می‌ شود تا بخش قابل توجهی از کلیتوریس در حین فعالیت جنسی نمایان شود. همانند لابیا، انواع مختلفی از اندازه ها و اشکال مختلف برای هود کلیتورال وجود دارد. بنابراین، طیف وسیعی از نرمال بودن وجود دارد. آنچه در یک زن می تواند طبیعی تلقی شود ممکن است در زن دیگر بیش از حد برجسته تلقی شود.

 

هودکتومی چیست؟

هودکتومی (hoodectomy) نوعی جراحی است که معمولاً تحت بیهوشی موضعی انجام می شود، اگرچه در برخی موارد تحت بیهوشی عمومی انجام می شود. در واقع این یک روش ساده است که شامل برداشتن بافت اضافی کلاهک کلیتورال واقع در دو طرف کلیتوریس با جراحی است که منجر به جمع شدن بهتر هود کلیتورال می شود. جراح پوست اضافی را از بین می برد و در عین حال مراقب است که بافت یا اعصاب کلیتوریس مختل نشود. جراح با استفاده از بخیه های قابل جذب، زخم را به خوبی می بندد.

بافت هود کلیتورال ممکن است به تنهایی انجام شود یا ممکن است به عنوان بخشی از یک روش لابیاپلاستی (کاهش لابیا) برای کاهش اندازه لابیای بزرگ به طور همزمان ترکیب شود. این جراحی حدود یک ساعت طول می کشد و معمولاً به صورت سرپایی انجام می شود، به این معنی که شما می توانید در خانه بهبود پیدا کنید.

 

پیشنهاد مطالعه: راز ترمیم پرده بکارت

 

هودکتومی برای چه کسانی مناسب است؟

هودکتومی یا کاهش هود کلیتورال، برای تغییر ظاهر هود کلیتورال از طریق جراحی طراحی شده است. اگرچه کلاه کلیتورال برای پوشاندن کلیتوریس در حالت غیر برانگیخته در نظر گرفته شده است، اما وجود یک هود کلیتورال بیش از حد بزرگ ممکن است فقط تا حدی جمع شود و منجر به کاهش تحریک جنسی و کاهش توانایی برای رسیدن به ارگاسم شود. 

ظاهر هود کلیتورال را می توان در زنانی که از ظاهر یا عملکرد آن ناراضی هستند، بهبود بخشید. جراحی هودکتومی معمولاً با لابیاپلاستی ترکیب می شود. لابیاپلاستی که به عنوان جراحی کاهش لابیا نیز شناخته می شود، برای تغییر اندازه و شکل لابیا مینور یا لابیا بزرگ طراحی شده است. لابیای بیش از حد بزرگ، همچنین به عنوان هیپرتروفی لبی شناخته می شود، می تواند منبع نگرانی زیبایی شناختی برای بسیاری از زنان باشد و حتی ممکن است در رابطه جنسی تداخل داشته باشد و منجر به درد و ناراحتی قابل توجهی شود.

هود کلیتورال امتدادی از قسمت فوقانی لابیا مینور است و ظاهر کلی هر دو ساختار را می توان با روش ترکیبی لابیاپلاستی و هودکتومی بهبود بخشید. بنابراین هودکتومی یا جراحی کاهش هود کلیتورال می تواند برای زنان در هر سنی، از آنهایی که در اوایل بیست سالگی خود تا آنهایی که به یائسگی نزدیک می شوند و بعد از آن مفید باشد،.

 

روند بهبودی بعد از هودکتومی چگونه است؟

پس از هودکتومی، باید حدود دو هفته استراحت کنید و شاید یک تا دو روز از کار خود مرخصی بگیرید. در این مدت توصیه می شود که  لباس های گشاد بپوشید و از فعالیت های شدید خودداری کنید. همچنین ممکن است مقداری درد را تجربه کنید که می‌ توان آن را با استفاده منظم از داروهای مسکن کنترل کرد.

برای کمک به کاهش تورم می توان از کمپرس یخ استفاده کرد. معمولا بخیه هایی نیز در محل جراحی وجود دارد که طی چند روز آینده جذب می شوند. برای جلوگیری از خونریزی باید در هفته اول از نوار بهداشتی استفاده کنید و از هر گونه فعالیت بدنی شدید - از جمله هر گونه رابطه جنسی و قرار دادن تامپون - باید به مدت یک ماه تا شش هفته اجتناب شود.

 

نتیجه حاصل از هودکتومی

بسیاری از افرادی که هودکتومی را انتخاب می کنند، پس از بهبودی، افزایش میل جنسی را گزارش داده اند. در نتیجه، ممکن است احساس شادی و اعتماد بیشتری نسبت به خود و روابطشان داشته باشند. سایر بیماران نیز احساس می کنند ظاهر کلی اندام تناسلی آنها بهبود یافته است.

هودکتومی

پیشنهاد مطالعه: مهم ترین علت درد هنگام رابط جنسی و راه های درمان آن

 

آیا هودکتومی خطراتی را به همراه دارد؟

مقدار کمی از خطرات مرتبط با این روش وجود دارد که بسیار نادر هستند و ممکن است شامل این موارد باشند:

  • جدا شدن زخم
  • عدم تقارن
  • عفونت
  • واکنش های نامطلوب به ماده بیهوشی

برخی از خطرات جدی این جراحی شامل آلرژی به داروهای مورد استفاده در طول عمل، ترومبوز ورید عمقی یا عفونت شدید زخم است. اما معمولا اکثریت قریب به اتفاق بیمارانی که تحت عمل جراحی کاهش هود کلیتورال یا هودکتومی قرار می‌ گیرند، از نتایج فوق‌العاده راضی هستند.

 

پیشنهاد مطالعه: هر آنچه که باید درباره واکسن گارداسیل بدانیم؟

 

آیا این روش باعث ایجاد اسکار می شود؟

بله، هر عمل جراحی که شامل برش است می تواند منجر به زخم شود. هودکتومی به خودی خود منجر به ایجاد مقدار کمی اسکار می شود که ممکن است در ترکیب با لابیاپلاستی برجسته تر باشد. البته ظاهر اسکارها با گذشت زمان محو می شوند. 

 

فعالیت جنسی بعد از هودکتومی چگونه باید باشد؟

اکیداً توصیه می شود تا شش هفته پس از هودکتومی از فعالیت جنسی خودداری کنید. معمولاً این مدت زمان طول می کشد تا زخم ها به طور کامل در داخل و خارج بهبود یابند. همچنین تمیز و خشک نگه داشتن زخم ها در طول دوره بهبودی بسیار مهم است. داشتن رابطه جنسی در حالی که هنوز در حال بهبودی هستید می تواند منجر به عوارضی مانند زخم، خونریزی و عفونت شود و ممکن است بر نتیجه نهایی شما تأثیر بگذارد.

 

اگر شما نیز تجربه ای در زمینه هودکتومی دارید، حتما در قسمت کامنت برای ما بنویسید.

برچسب ها:
هودکتومی
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید