دندانپزشکی و سلامت دهان

چگونه در اتریش پزشک مناسب پیدا کنیم؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

کشور اتریش واقع در اروپای مرکزی، به دلیل هم‌مرز بودن با کشورهای اروپایی متعدد از محبوبیت بالایی برخوردار است زیرا با اقامت در این کشور، دسترسی آسان به سایر کشورهای اروپایی نیز حاصل می‌شود. کیفیت عالی زندگی، امنیت اجتماعی و طبیعت زیبا از دلایل جذابیت این کشور ثروتمند است

کشور اتریش واقع در اروپای مرکزی، به دلیل هم‌مرز بودن با کشورهای اروپایی متعدد از محبوبیت بالایی برخوردار است زیرا با اقامت در این کشور، دسترسی آسان به سایر کشورهای اروپایی نیز حاصل می‌شود. کیفیت عالی زندگی، امنیت اجتماعی و طبیعت زیبا از دلایل جذابیت این کشور ثروتمند است. مهاجرت به کشور اتریش از چه طرقی حاصل می‌شود؟ مهاجران چگونه می‌توانند از خدمات درمانی توسط پزشک مناسب استفاده کنند؟ برای پاسخ به این سوالات در ادامه بحث همراه ما باشید.

مهاجرت تحصیلی به کشور اتریش

معمولا انواع راه‌های مهاجرت به اتریش از طریق شرایط فرد متقاضی مشخص می‌گردد. کار، سرمایه‌گذاری، تولد فرزند، ازدواج، پناهندگی و تحصیل روش‌های اصلی ورود به خاک اتریش است. شاید ارزان‌ترین حتی ساده‌ترین راه اخذ اقامت، گزینه تحصیل در این کشور اروپایی باشد. دانشگاه‌های این کشور از سطح علمی بالا و رتبه جهانی بسیار خوبی برخوردار هستند. تحصیل در مقطع دبستان، متوسطه و دانشگاه، زیر‌شاخه های مهاجرت تحصیلی محسوب می‌شوند. در واقع امکان تحصیل در اتریش برای مهاجران از سن ۶ سالگی مهیا شده است و این مورد را می‌توان از تفاوت‌های بارز مهاجرت از طریق تحصیل در این کشور نسبت به سایر کشورها نام برد. در هر حال درصد بسیاری از علاقه‌مندان به این کشور، دانشجویانی هستند که برای ادامه تحصیل در مقاطع دانشگاهی اقدام به اخذ ویزای تحصیلی می‌کنند. به طور کلی برای اخذ اقامت تحصیلی در اتریش باید مدارک زیر را آماده کرد:

  • تسلط بر زبان انگلیسی و آلمانی و کسب نمرات بالا در آزمون مربوطه
  • ارسال مدارک تحصیلی مقاطع قبلی با ریز نمرات به اضافه ترجمه کامل آن‌ها
  • ارائه پاسپورت، عکس و گواهی تمکن مالی

اخذ اقامت کاری از طریق تحصیل در کشور اتریش

در کشوری مانند اتریش و به‌ویژه در شهر وین پایتخت آن، به دلیل حجم بالای شهروندان غیر‌اتریشی موضوع تبعیض نژادی اهمیت زیادی ندارد. با همین استراتژی دانشجویان و شاغلان در این کشور در صورت آشنایی به زبان انگلیسی یا آلمانی راه راحتی در پیش دارند. دانشگاه‌های اتریش به طور کلی در 2 دسته دولتی و خصوصی طبقه‌بندی می‌شوند. به دلیل امکان تحصیل رایگان و کیفیت بالای زندگی، افراد بسیار زیادی مقصد نهایی خود را کشور اتریش انتخاب می‌کنند. البته تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی اتریش شهریه بالاتری نسبت به دیگر دانشگاه‌ها دارد که با ارائه خدمات اضافه آن‌ها از قبیل آموزش با زبان انگلیسی به دانشجویان خارجی، این مبالغ منطقی به نظر می‌رسد. درست است که مهاجرانی که به قصد تحصیل به این کشور سفر کرده‌اند در حین درس خواندن می‌توانند مشغول به کار شوند اما معمولا مشاغل به صورت نیمه‌وقت و محدود به آنان عرضه می‌گردد. دانشجویانی که درس در دانشگاه‌های اتریش را به پایان می‌رسانند، فرصت دارند به جستجوی شغل بپردازند و در صورت اشتغال به کار، کارت اقامت کسب می‌نمایند و در نهایت این اقامت منجر به تابعیت کشور اتریش می‌شود.

بیمارستان در اتریش

هزینه های درمانی اتریش

هزینه‌های زندگی در کشور اتریش بالا است اما نرخ پایین تورم و میزان درآمد منصفانه، به شهروندان این کشور دارای شغل متعارف فشار اقتصادی وارد نمی‌کند. درآمد کارمندان این کشور به واحد یورو پرداخت می‌شود. البته زندگی در وین پایتخت این کشور به دلیل توریستی بودن این منطقه در کل دنیا، هزینه بالایی در بر دارد. در مورد هزینه‌های خدمات درمانی نیز می‌توان گفت بسته به اینکه مراکز درمان مورد‌‌ نظر از خدمات دولتی یا خصوصی برخوردار باشد، مبالغ متفاوت است. پس با توجه به کیفیت خدمات و نوع درمان هزینه‌های درمانی نیز بسیار متغیر خواهد بود. دانشجویانی که برای تحصیل در اتریش به این کشور سفر کرده‌اند، می‌توانند با بهره‌گیری از روش‌های مطلوب هزینه‌های درمانی خود را به حداقل برسانند. در این بخش گریزی نیز به ویزای درمانی اتریش می‌زنیم که مربوط به بیماران صعب العلاجی است که امکان  مداوا در کشور خود را ندارند. این افراد با گذراندن مراحل و تهیه مدارک مورد نیاز برای این ویزا باید تمکن مالی برای هزینه‌های ویزا، اقامت در اتریش، هزینه‌های خوراکی و درمان خود را اثبات کنند. با این نوع ویزا دولت اتریش به یک اتباع خارجی اجازه می‌دهد به طور موقت در این کشور زندگی کند و با بهره‌گیری از امکانات پزشکی تا پایان درمان ساکن این کشور باشد.

چگونه در اتریش پزشک مناسب پیدا کنیم؟

مهاجران راه‌یافته به کشور اتریش برای یافتن پزشک مناسب باید به نوشته‌های روی تابلوها توجه کنند. پزشکی که تحت نظر سیستم دولتی کار می‌کند بر روی تابلوی خود عبارت Alle Kassen را هک کرده است. متقاضی در صورت داشتن کارت بیمه سلامت اروپایی می‌تواند از خدمات رایگان آن استفاده کند زیرا بیمه درمانی هزینه‌های درمان را پرداخت می‌کند و به جز دریافت مبلغ ناچیزی به عنوان سهم مریض از سوی بیمار برای او هزینه دیگری منظور نمی‌گردد. افرادی که از طریق کار تابعیت این کشور را گرفته‌اند به صورت خود‌به‌خود بیمه سلامت خواهند بود. دانشجویان این کشور نیز می‌توانند تحت پوشش بیمه سلامت خدمات اضطراری دندانپزشکی، خدمات مربوط به درمان و پزشکی، همچنین خدمات سرپایی درمانی را استفاده کنند. برای داشتن این بیمه دانشجویان از طریق بیمه دانشجویی با حق بیمه زیر 7۰ یورو در ماه بیمه سلامت می‌شوند. پس مهاجران در صورت نیاز از طریق تماس با پزشک عمومی که در دفاتر راهنمای تلفن اتریش تحت عنوان Arzt für Allgemeinmedizin قرار دارد تماس بگیرند یا به صورت حضوری به مراکز دولتی که با بیمه سلامت کار می‌کنند، مراجعه کنند.

همه چیز درباره مهاجرت به اتریش با موسسه رویال مهاجرت

در کشوری پیشرفته مانند اتریش که مقصد تعداد زیادی از مهاجران جویای تحصیل و کار است، دسترسی به امکانات رفاهی زندگی کار سختی به نظر نمی‌رسد. به خصوص که یکی از اصلی‌ترین مزایای زندگی در این کشور  وجود زندگی ایده‌آل و کادر درمان و تجهیزات پزشکی باکیفیت و زیر نظر بیمه به شمار می‌آید اما قطعاً یک مهاجر تازه‌وارد در ابتدای کار ترک وطن و ورود به کشور مقصد با معماهای بسیاری روبرو خواهد بود. به عنوان نمونه ممکن است، یافتن یک پزشک خبره برای یک مهاجر با بیماری ساده چالش بزرگ و حساسی به‌شمار آید. بهره‌گیری افراد از کارشناسان متخصص و وکلای حقوقی آشنا به زیر و بم امور  مشکلات و سوالات مهاجرت را هموار می‌کند. موسسه رویال مهاجرت با امکان مشاوره فوری و داشتن سابقه درخشان همراه راه‌بلد این مسیر دشوار است.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید