دندانپزشکی و سلامت دهان

انواع آرایش چشم با خط چشم

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

آیا می‌دانید چند نوع آرایش چشم با خط چشم وجود دارد؟ آیا می‌دانید چطور باید آن‌ها را اجرا کنید؟ آیا می‌دانید از بین مداد چشم و ژل و ماژیک کدام‌یک مناسب‌تر هستند؟

چشم‌ها نقطۀ عطفی هستند که با یک آرایش ساده می‌توانند تمام توجه‌ها را جلب کنند. در کنار ریمل‌های حجم‌دهنده و بلندکننده، این خط چشم است که می‌تواند آرایش چشم‌ها را کامل کند. سبک‌های مختلفی از کشیدن خط چشم وجود دارد که متناسب با فرم صورت، شکل چشم‌ها و فرم ابروها قابل اجرا هستند.

اما آیا می‌دانید چند نوع آرایش چشم با خط چشم وجود دارد؟ آیا می‌دانید چطور باید آن‌ها را اجرا کنید؟ آیا می‌دانید از بین مداد چشم و ژل و ماژیک کدام‌یک مناسب‌تر هستند؟

 

انواع آرایش خط چشم

وقتی با فرم چشم‌ها و ابروها آشنا باشید و بدانید چشم‌ها با چه سبکی از خط چشم زیباتر می‌شوند، قطعا به جای آن مدل قدیمیِ ساده، سبک‌های جدیدتر را امتحان می‌کنید. در ادامه انواع سبک‌های آرایش خط چشم آمده که بتوانید آن‌ها را امتحان کنید، قطعا از میان آن‌ها خط چشمی را خواهید یافت که جلوه‌ای درخشان به چشمانتان خواهد بخشید.

 

خط چشم گرافیک لاینر (Graphic Liner)

خط چشم گرافیک لاینر شبیه به خط چشم گربه‌ای است اما لبه‌هایی متفاوت دارد. خط چشم گرافیک لاینر از گوشۀ داخلی چشم شروع شده و سپس به سمت خط مژۀ بیرونی کشیده می‌شود تا ظاهری انتزاعی گرافیکی داشته باشد. برای کشیدن خط چشم گرافیک لاینر بهتر است از خط چشم مایع استفاده کنید.

 

خط چشم اسموکی (Smokey)

برای کشیدن خط چشم اسموکی کمی باید روی حرکت دست‌ها تسلط داشته باشید. این نوع خط چشم، فرم چشم‌های شما را تحسین‌برانگیز کرده و راهی عالی برای برجسته کردن چشم‌ها در آرایش صورت است. برای ایجاد خط چشم اسموکی به یک ژل خط چشم نیاز دارید. خط چشم را درست بالای خط مژۀ خود بزنید و آن را با یک برس در جهت بیرون پخش کنید تا ظاهری کلاسیک پیدا کند.

 

خط چشم گربه‌ای کلاسیک (Classic Cat Eyes)

یک خط چشم گربه‌ای کلاسیک می‌تواند ظاهر آرایش شما را کاملا تغییر دهد. با یک خط چشم مایع یا خط چشم ژل می‌توانید خط چشمی بی‌عیب و نقص بکشید. از گوشۀ داخلی چشم‌ها شروع کنید و یک طرح کلی نازک بکشید. همان‌طور که به سمت بخش بیرونی چشم‌ها می‌روید، خط چشم را ضخیم‌تر کنید و کمی آن را بال‌دار بکشید. خط چشم گربه‌ای خود را با یک ریمل حرفه‌ای به پایان برسانید تا چشم‌های شما ظاهر درام داشته باشند.

 

خط چشم دم ماهی یا دوتایی (Fishtail Liner)

خط چشم دم ماهی یا دوتایی (Fishtail Liner)

اگر ظاهر خط چشم گربه‌ای برای شما ساده بود می‌توانید با کمی تغییر آن را به یک نمونۀ زیبا تبدیل کنید. در این سبک باید برای آرایش پلک بالایی و پایینی دست‌به‌کار شوید. پس هر دو پلک باید با خط چشم آرایش شود. خط چشم‌ها باید بال‌دار باشند و موازی هم کشیده شوند تا سبک خط چشم دم ماهی یا دوتایی شکل بگیرد.

خط چشم دم ماهی شما را به یاد آرایش چشمان بزرگان مصر باستان می‌اندازد. برای کشیدن این نوع خط چشم می‌توانید از خط چشم مایع یا مداد چشم استفاده کنید. ابتدا خط مژۀ خود را کشیده و سپس آن را دنباله‌دار کنید حالا خط چشم پایینی را از بن مژه‌های پایینی کشیده و دنباله آن را موازی با خط چشم بالایی بکشید.

 

خط چشم بال‌دار ساده (Winged Liner)

خط چشم بال‌دار بعد از سبک گربه‌ای یکی از انواع خط چشم‌های محبوب بین خانم‌ها است. در این سبک، خط چشم از بخش داخلی چشم آن‌ها با کمی ظرافت و به‌صورت تیز کشیده می‌شود. خط چشم‌ها از محل رویش مژه‌های بالایی و پایینی ادامه پیدا کرده و در گوشۀ انتهایی چشم‌ها به‌هم می‌رسند. در انتها نیز حالت خط چشم کمی بال‌دار شده تا با بخش داخلی هم‌خوانی داشته باشد.

 

خط چشم بال‌دار ضخیم (Thick Winged Liner)

خط چشم بال‌دار ضخیم همه را به یاد ستاره‌های ایتالیایی دهه 60 می‌اندازد. در این سبک خط چشم باید مداد یا ژل چشم را از لبه داخلی تا گوشۀ بیرونی کشیده و سپس آن را بال‌دار کنید. توجه کنید که در بخش گوشۀ داخلی باید کمی خط چشم را ضخیم‌تر کشیده و در نهایت آن را از بُنِ مژه‌ها تا بالای چین پلک‌ها کشیده و سپس آن را با بال‌هایی زیبا و کشیده تکمیل کنید. شاید این سبک خط چشم کمی اغراق‌آمیز باشد اما برای یک مهمانی خودمانی یا دورهمی دوستانه و تولد انتخابی عالی خواهد بود.

 

خط چشم شناور (Floating Grease Liner)

خط چشم شناور بسیار مدرن و زیباست و البته باید کمی جسور باشید تا آن را انتخاب کنید. این خط چشم را می‌توانید با مداد چشم یا ژل چشم بکشید. خط چشم شناور از دو بخش کاملا جدا از هم تشکیل شده است که یکی از آن‌ها درست روی محل رویش مژه‌ها کشیده می‌شود و دیگری کمی از مژه‌ها فاصله دارد.

برای کشیدن خط چشم پایینی باید مداد چشم را روی وسط چشم و دقیقا روی محل رویش مژه‌ها گذاشته و تا انتهای چشم‌ ادامه دهید. در ادامه باید آن را کمی بال‌دار بکشید تا شبیه خط‌‌چشم‌های بال‌دار باشد. حال نوبت خط چشم بالایی است. مداد چشم را بالاتر از محل چین‌وچروک‌های پلک قرار داده و آن را از گوشه داخلی به شکل یک هلال زیبا تا نزدیکی دنبالۀ خط چشم پایینی بکشید. خط چشم شناور به‌دلیل داشتن همان بخش بالایی است که شناور نامیده می‌شود چون آن بخش از این سبک انگار جدای از مژه‌ها بوده و شناور است.

 

خط چشم بلند (Long Line Liner)

خط چشم بلند (Long Line Liner)

خط چشم بلند به شکل منحنی و ظریف و دراماتیک است. برای کشیدن آن می‌توانید از خط چشم ماژیکی، نمدی یا ژلی استفاده کنید. بهترین روش دنبال کردن محل رویش یا بُنِ مژه‌ها است. پس مداد یا خط چشم ماژیکی را روی گوشۀ داخلی چشم گذاشته و خطی بسیار ظریف بشکید و سپس کمی آن را ضخیم کنید. ضخامت خط چشم نباید از ابتدا تا انتهای چشم‌ها تغییر کند. حال که به گوشۀ بیرونی رسیدید باید خط چشم را به سمت گوشۀ ابروها ادامه دهید تا خطی ظریف و باریک کشیده شود. این خط بیرونی باید کمی منحنی باشد اما فراموش نکنید ظرافت آن از همه‌ چیز مهم‌تر است.

 

خط چشم بال معکوس (Reverse Winged Liner)

خط چشم بال معکوس (Reverse Winged Liner)

خط چشم بال معکوس، مینیمال و در عین حال عجیب و غریب است. این خط چشم‌ بیشتر بین نسل Z دیده می‌شود یعنی کسانی که جسورانه دنبال سبک‌های جدید و متفاوت هستند. در خط چشم بال معکوس، خط چشم روی پلک پایینی کشیده می‌شود. پس از گوشۀ بیرونی پلک پایینی شروع کرده و از محل رویش مژه‌های پایینی خطی ضخیم بکشید و آن را تا گوشۀ بیرونی پلک پایینی ادامه دهید. در انتها و در گوشۀ بیرونی پلک پایینی خط چشم را کمی بال‌دار بکشید تا چشمانتان خیره‌کننده شود.

 

سبک‌های خط چشم و زیبایی خیره‌کننده چشمان شما

خط چشم باید متناسب با فرم چشم‌ها و در هارمونی با فرم صورت و ابروها کشیده شود. اگر می‌خواهید توجه‌ها را به چشمان زیبای خود جلب کنید پس باید روی خط چشم تمرکز کنید و برای کشیدن آن نیاز به محصولی مناسب و باکیفیت دارید تا در طول روز ماندگار باشد. حال که با انواع سبک خط چشم آشنا شده‌اید می‌توانید محصول مناسب را از فروشگاه آنلاین مدیسه خریداری کنید. مدیسه در فروشگاه آنلاین خود مجموعه‌ای کامل از برترین و معتبرترین برندهای انواع مداد چشم مانند خط چشم دیپ رومنس و خط چشم فلورمار و انواع خط چشم مایع، خط چشم نمدی و ماژیکی و ژل چشم را ارائه کرده بنابراین حق انتخاب بسیار بالایی دارید و قطعا می‌توانید محصولی مناسب و باکیفیت خریداری کنید.

برچسب ها:
خط چشم
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید