دندانپزشکی و سلامت دهان

راز ترمیم پرده بکارت

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۳ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۲
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

برای اینکه با ترمیم پرده بکارت بیشتر آشنا شوید، حتما در ادامه این بخش با خوب میشی همراه بمانید.

در سرتاسر جهان، زنان بی‌شماری وجود دارند که مشتاق هستند راهی موثر برای ترمیم پرده بکارت خود پیدا کنند. این که پرده بکارت در نتیجه ورزش شدید، استفاده از تامپون، اسب سواری، انجام تست پاپ اسمیر یا وجود سابقه جنسی آسیب دیده باشد، در هر صورت، ترمیم پرده بکارت می تواند راه حل قابل اعتمادی ارائه دهد. برای زنانی که به طور طبیعی فاقد این تکه کوچک بافت هستند، یا قبلاً آن را از دست داده‌اند نیز ترمیم پرده بکارت می تواند آرامش پایداری را ارائه دهد.

برای اینکه با ترمیم پرده بکارت بیشتر آشنا شوید، حتما در ادامه این بخش با خوب میشی همراه بمانید.

 

پرده بکارت چیست؟

پرده بکارت شامل نوعی بافت یا غشا است که شبیه یک واشر لاستیکی بیضی شکل است که تا حدی یا به طور کامل دهانه واژن را می پوشاند. این غشای حلقه ای شکل می تواند نازک و انعطاف پذیر یا ضخیم و سفت باشد. زمانی که جنین دختر در رحم است و شروع به شکل گیری می کند و معمولاً در ماه چهارم بارداری شکل گیری پرده بکارت کامل می شود.

بر خلاف آنچه بسیاری معتقدند، پرده بکارت جز در موارد نادر، کاملا دهانه واژن را پوشش نمیدهد. زیرا اگر  پرده بکارت نفوذناپذیر بود، آنگاه هیچ دریچه ای برای جریان قاعدگی یا ترشحات سالم و طبیعی واژن وجود نداشت که از بدن خارج شود. همچنین اولین پارگی پرده بکارت، صرف نظر از روش آن، همیشه باعث خون ریزی نمی شود و همیشه دردناک نیست.

در طول تاریخ، پرده بکارت به عنوان مدرکی غیرقابل انکار و مثبت برای پاکی و باکرگی یک زن بوده است. حتی تا به امروز، در بسیاری از فرهنگ ها، پرده بکارت دست نخورده هنوز نشان دهنده باکرگی است، به خصوص اگر در اولین رابطه جنسی، خون وجود داشته باشد.

با این حال، از نظر بالینی، پاره شدن یا آسیب دیدن پرده بکارت، تاییدی برای از دست دادن باکرگی توسط فعالیت جنسی نیست. با توجه به انعطاف پذیر بودن پرده بکارت، آسیب به آن می‌تواند در اثر فعالیت‌های عادی روزمره مانند ورزش‌های سنگین، اسب‌سواری یا دوچرخه‌سواری، معاینه ساده زنان  با جاگذاری اسپکولوم یا خودارضایی ایجاد شود. حتی قرار دادن تامپون در واژن ممکن است باعث پارگی آن شود. در برخی موارد نیز، پرده بکارت ممکن است اصلاً وجود نداشته باشد، زیرا تقریباً از هر 1000 زن، 1 زن بدون پرده بکارت متولد می‌شود!

 

پیشنهاد مطالعه: راهنمای کامل برای جلوگیری از شل شدن واژن

 

ترمیم پرده بکارت چیست؟

ترمیم پرده بکارت، یک روش جراحی است که برای بازیابی یا بازسازی پرده بکارت طراحی و ایجاد شده است. متأسفانه، این پوشش ظریف، در برابر سایش عادی و آسیب های ناشی از ضربه نفوذ ناپذیر نیست. دختران و زنان جوانی که از تامپون استفاده می‌کنند، آزمایش پاپ اسمیر انجام می دهند، اسب‌ سواری می کنند یا در ورزش‌های پرانرژی و پرتحرک مانند ژیمناستیک شرکت کرده‌ اند، ممکن است با وجود نداشتن تجربه جنسی، پرده بکارت انها آسیب ببینید و از بین رود.

به طور کلی، بیش از هر مزیت عملکردی پرده بکارت، این لایه بافت اهمیت نمادینی دارد که می تواند از دست دادن تصادفی آن، باعث شود تا تمام تصورات نسبت به باکرگی یک خانم از بین رود. در این شرایط، ترمیم پرده بکارت یا هایمنوپلاستی (hymenoplasty ) می تواند پرده بکارت را بازسازی کرده تا ناحیه واژن به طور طبیعی محصور شود.

ترمیم پرده بکارت معمولا یک عمل سرپایی ساده است که می تواند در کلینیک و تحت بی حسی موضعی انجام شود. هر گونه پوست پاره شده در اطراف لبه های پرده بکارت به آرامی و به طور منظم بریده می شود، پس از آن، بافت باقی مانده به هم بخیه می شود و یک سوراخ کوچک باقی می ماند. این کار حلقه پرده بکارت را به اندازه و شکل طبیعی باز می گرداند. اگر پوست کافی برای بازیابی پرده بکارت وجود نداشته باشد، یا اگر پرده بکارت وجود نداشته باشد، جراح ممکن است با استفاده از پوست نازک واژن (مخاط واژن) یا بافت مصنوعی، آن را ایجاد کند. ممکن است یک منبع خون کوچک، مصنوعی یا خون خود بیمار از یک تکه فلپ واژن اضافه شود، بنابراین خونریزی سنتی پس از دخول بعدی نیز شبیه‌ سازی می‌شود.

ترمیم پرده بکارت

مدت زمان بهبودی پس از ترمیم پرده بکارت چقدر است؟

انتظار می رود که جراحی ترمیم بکارت، با توجه به میزان ترمیم مورد نیاز بین یک تا دو ساعت طول بکشد. اگرچه این یک روش بالینی بدون نیاز به بستری در بیمارستان است و زنان ممکن است روز بعد به سر کار بازگردند، اما باید از انجام فعالیت‌های شدید و بلند کردن اجسام سنگین اجتناب شود.  در طول 48 تا 72 ساعت اول ممکن است مقداری خونریزی خفیف وجود داشته باشد، اما این کاملا طبیعی است. بعد از انجام ترمیم پرده بکارت،  بیماران می توانند پس از یک دوره استراحت بسیار کوتاه، به خانه بروند. 

بهبودی کامل تقریباً 6 هفته طول می کشد و هیچ نشانه قابل مشاهده ای از جراحی وجود نخواهد داشت و تشخیص تفاوت بین پرده بکارت طبیعی و بازسازی شده غیرممکن خواهد بود. در این زمان، روند بازسازی کامل خواهد شد و تمام احساسات مرتبط با اولین رابطه جنسی ممکن است تجربه شود.

 

عوارض ترمیم پرده بکارت

ترمیم بکارت معمولا به ندرت دارای عوارض جانبی است. با این حال، اگر بیمار هر یک از علائم زیر را تجربه کرد، باید با پزشک تماس گرفت:

  • سرگیجه
  • درد بیش از ناراحتی متوسط بعد از سه روز
  • ترشحات غیرمعمول یا بدبو
  • خارش شدید
  • خونریزی غیر طبیعی
  • التهاب

البته مهم است که مسائل بهداشتی مزمن مانند دیابت و فشار خون بالا نیز به درستی با داروها کنترل شوند و قبل از برنامه ریزی این روش، تحت کنترل قرار گیرند. همچنین باید فهرستی از داروهای خریداری شده از فروشگاه یا داروهای تجویزی را که در حال حاضر مصرف می کنید با پزشک به اشتراک بگذارید. این لیست باید شامل هر مکمل گیاهی یا غذایی باشد که به طور معمول استفاده می کنید. برخی از محصولات رقیق کننده خون شناخته شده هستند که می توانند تأثیر منفی بر نتایج جراحی داشته باشند. استفاده از اینها قبل از درمان یا بلافاصله پس از آن می تواند به طور قابل توجهی خطر کبودی و سایر عوارض و مشکلات مربوط به لخته شدن را افزایش دهد.

 

پیشنهاد مطالعه: چگونه زندگی جنسی پس از یائسگی را بهتر كنیم

 

مراقبت های بعد از هایمنوپلاستی یا ترمیم پرده بکارت

بهتر است بعد از انجام ترمیم بکارت، استراحت زیاد داشته باشید و خوردن مقدار زیادی از مواد مغذی غذایی که از بازسازی بافت حمایت می کنند و هیدراته ماندن را در نظر بگیرید. ناحیه درمان شده نیز باید به آرامی با آب و صابون شسته شود تا احتمال عفونت به حداقل برسد و شرایط مطلوب برای بهبودی پس از عمل تضمین شود.

به بیماران داروهای مسکن و آنتی بیوتیک های تجویزی برای دوره نقاهت داده می شود تا از راحتی آنها اطمینان حاصل شود و خطر عفونت موضعی به حداقل برسد. بسیاری از افراد بلافاصله پس از عمل خود دچار کبودی و تورم خفیف می شوند که بین دو تا چهار هفته طول می کشد تا بهبود یابد. با این حال، ناراحتی کلی معمولاً بسیار کم است.

در تمام طول روند بهبودی 6 هفته ای، زنان باید از استفاده از هر چیزی که با واژن در ارتباط است، خودداری کنند. در واقع، بهتر است تا شب ازدواج از قرار دادن هر چیزی در واژن از جمله تامپون و اپلیکاتورهای دارویی کوچک خودداری کنید. اینکار، برای حصول اطمینان از اینکه پرده بکارت تازه ترمیم شده به بهترین شکل ممکن باقی بماند و ظاهر و احساس بادوام و بی عیب خود را تا زمانی که به طور هدفمند پاره نشده است، حفظ کند.

در طول دوره بهبودی نیز لازم است که از انجام فعالیت‌ های سنگین و بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید زیرا ممکن است بر روند بهبودی تأثیر منفی بگذارد.

 

چه کسانی می توانند از روش ترمیم پرده بکارت استفاده کنند؟

برخی از زنان بدون پرده بکارت به دنیا می آیند، در حالی که برخی دیگر به طور تصادفی با انجام فعالیت های مختلف عادی و روزمره، پرده بکارت خود را از دست می دهند. بنابراین هر زنی که بخواهد از سالم بودن پرده بکارت در شب عروسی‌ خود اطمینان حاصل کند، می‌تواند کاندیدای مناسبی برای ترمیم بکارت باشد. 

این درمان باید حداقل شش هفته قبل از جشن ازدواج انجام شود. هنگامی که پارگی قابل توجه پرده بکارت در طول رابطه زناشویی به دلایل فرهنگی، اجتماعی، شخصی یا مذهبی قابل توجه باشد، می توان از این درمان برای ایجاد یک مانع بادوام و قابل اعتماد برای واژن استفاده کرد. در واقع، این امکان وجود دارد که پرده بکارت با رگ‌های خونی فعال ارتباط ایجاد کند که به‌ محض پاره شدن، خونریزی ملایمی دارند، درست مانند پرده بکارت طبیعی.

البته لازم است به ذکر است که اگر به هر دلیلی پرده بکارت خود را از دست داده اید، با شریک زندگی خود صادق باشید و این موضوع را با او مطرح کنید و سنگ بنای زندگی مشترک خود را بر پایه صداقت بنا کنید.

 

پیشنهاد مطالعه: زگیل تناسلی در زنان | علت و درمان و علایم زگیل تناسلی

 

چرا یک زن ترجیح می دهد پرده بکارت خود را ترمیم کند؟

دلایل متعددی وجود دارد که یک زن ممکن است ترمیم پرده بکارت را انتخاب کند. این دلایل می تواند جسمی، روانی و یا فرهنگی باشد.

 

دلایل فیزیکی یا جسمی برای ترمیم پرده بکارت

  • پارگی غیر عمدی - اگر پرده بکارت به طور ناخواسته از طریق فعالیت، قرار دادن تامپون و غیره آسیب دیده باشد، ممکن است یک زن احساس کند که می خواهد پرده بکارت خود را ترمیم کند.
  • تولد با بیماری پرده بکارت می تواند باعث شود یک زن به دنبال ترمیم پرده بکارت باشد. مانند شرایطی که در ان پرده بکارت بدون سوراخ - تمام دهانه واژن توسط پرده بکارت پوشانده شده و ممکن است باعث مسدود شدن جریان قاعدگی شود.
  • پرده بکارت جدا شده - بافت پرده بکارت به شکل نوارهایی شبیه به طناب تقسیم می شود. این ممکن است استفاده از تامپون یا نفوذ آلت تناسلی را مختل کند.
  • پرده بکارت ریز سوراخ شده - پرده بکارت ریز سوراخ شده شبیه پرده بکارت بدون سوراخ است. یعنی دارای یک دهانه کوچک است که فقط به اندازه ای است که جریان قاعدگی را ممکن کند. این معمولاً مشکلی نیست مگر اینکه خانمی بخواهد از تامپون استفاده کند.
  • افزایش لذت جنسی - بعد از زایمان ممکن است عضلات واژن ضعیف شوند. شل شدن عضلات واژن نیز به مرور زمان با افزایش سن رخ می دهد. ترمیم پرده بکارت می‌تواند این ماهیچه‌ها را سفت کند و به برخی از خانم‌ها مزیت بیشتری از تجربه جنسی تحریک‌کننده‌تر حسی بدهد.

زن شاد

دلایل روانی برای ترمیم پرده بکارت

  • اصلاح کردن تجربه‌های ناخوشایند قبلی - در مورد تجاوز جنسی، یک زن به طور قابل درک می تواند با مسائل روانی آسیب زا رها شود. او ممکن است احساس کند که نه تنها بی گناهی و باکرگی او، بلکه فرصت ارائه یک پرده بکارت دست نخورده به فرد مورد نظرش ربوده شده است. هایمنوپلاستی ممکن است نه تنها ترمیم فیزیکی مورد نظر او را ارائه دهد، بلکه ممکن است آرامش و التیام روانی را نیز فراهم کند.
  • فراموش کردن گذشته - کنجکاوی جنسی و آزمایش، بخشی طبیعی از روند رشد است، به ویژه در دوران نوجوانی که تغییرات هورمونی و افزایش ناگهانی رخ می دهد. همچنین فشار همسالان اغلب ممکن است دختر جوان را مجبور کند قبل از اینکه از نظر ذهنی برای تأثیر عاطفی مرتبط با چنین صمیمیت فیزیکی آماده شود، تسلیم فعالیت جنسی شود. وقتی به بلوغ می‌رسند، ممکن است از اینکه خیلی زود یا خیلی وقت‌ها در آن کنجکاوی افراط کرده است احساس پشیمانی کند و ممکن است به دنبال راهی برای فراموش کردن گذشته و برطرف کردن چیزی که به‌عنوان قضاوت بد تلقی می‌شود، باشد. ترمیم پرده بکارت ممکن است از نظر روانی به او اجازه دهد که ساعت را به عقب برگرداند و از نو شروع کند.

 

دلایل فرهنگی یا مذهبی برای ترمیم پرده بکارت

درک این نکته مهم است که فرهنگ ها متفاوت هستند و هنجارهای اجتماعی پذیرفته شده توسط یک فرهنگ یا کشور ممکن است برای دیگری قابل قبول تلقی نشوند. باکرگی ممکن است در برخی فرهنگ‌ها شرط لازم برای ازدواج باشد و ترمیم پرده بکارت باعث خونریزی در هنگام دخول می‌شود، بنابراین «اثبات» می‌کند که عروس باکره است. انجام رابطه جنسی قبل از ازدواج نه تنها توهین به خانواده ها تلقی می شود، بلکه در برخی فرهنگ ها حتی جرم محسوب می شود و عواقب آن ممکن است شامل طلاق باشد.

 

اگر شما نیز توصیه و تجربه ای در رابطه با ترمیم پرده بکارت داریدف حتما در قسمت کامنت بنویسید

برچسب ها:
بکارت
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید