دندانپزشکی و سلامت دهان

سریع ترین راه کوچک کردن بدون ورزش و رژیم!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

چه چاره ای برای لاغر کردن سریع شکم وجود دارد؟ آیا واقعا می توان بدون هیچ ورزش و رژیمی لاغر شد؟ آیا روش های کم خطر اما سریعی برای لاغری وجود دارد؟ پاسخ این سوالات را در ادامه بخوانید

یکی از آرزوهایی که هر فردی ممکن است داشته باشد، به خصوص افرادی که چاقی دور شکم دارند، سریع لاغر شدن بدون ورزش و رژیم است. امروزه در همه جای دنیا چاقی و اضافه وزن همه گیر شده است که بدترین نوع چاقی هم تجمع چربی های اضافه دور شکم و پهلو است. اما چه چاره ای برای لاغر کردن سریع شکم وجود دارد؟ آیا واقعا می توان بدون هیچ ورزش و رژیمی لاغر شد؟ آیا قرص های لاغری می توانند بدون هیچ عارضه ای افراد چاق را لاغر کنند؟ آیا روش های کم خطر اما سریعی برای لاغری وجود دارد؟ این ها سوالاتی است که ذهن افراد زیادی را به خود درگیر کرده است و ما تصمیم گرفتیم این مطلب را به پاسخ دادن این سوالات اختصاص دهیم. با ما همراه باشید.

آیا می توان به قرص های لاغری در تبلیغات اعتماد کنیم؟

قطعا تا به الان در شبکه های ماهواره ای، شبکه های اجتماعی و غیره برای یک بار هم که شده نام قرص های لاغری را شنیده اید. در تبلیغات این قرص ها گفته می شود که شما می توانید با مصرف آن در طی مدت زمان کوتاهی بدون هیچ گونه ورزش و رژیمی لاغر شوید. اما باید بگوییم که اکثر این داروها هیچ تاثیری روی لاغری بدن شما ندارند. بالعکس به دلیل داشتن ترکیبات آمفتامین ها باعث بروز عوارض جدی و خطرناکی می شوند. متخصصان تغذیه زیادی به توصیه و هشدار جدی در مورد منع مصرف این داروها پرداخته اند اما متاسفانه باز هم افراد زیادی فریب تبلیغات های ماهواره ای و اینترنتی را خورده اند و باز هم به امید لاغری و کاهش وزن، این داروها را مصرف کرده اند.

علت محبوبیت این داروها به این دلیل بوده که در تبلیغات آن گفته می شود اگر به دنبال رژیم های سخت و فعالیت بدنی شدید نیستید، این قرص های گیاهی و صد در صد طبیعی می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن شما را به اندام ایده آلتان برساند. همچنین بیان می شود به دلیل گیاهی بودن نه تنها عوارضی ندارد بلکه فواید زیادی هم دارد. این عناوین فریبنده اظهاراتی کاملا کذب هستند که اگر صحت داشتند، تا به الان متخصصان زیادی آن را به مراجعه کنندگان خود پیشنهاد می کردند. در کنار این تبلیغات هواستون هم به مطالبی که درباره لاغری و لیپوماتیک یا پیکرتراشی در سایت هایی مثل کلینیک پالادیوم palladium-beauty.com ،چطور ،زوم لایف ، دکتر سلام و نمناک نوشته میشه باشه و فکر نکنید این سایت ها همه ی مطالبشون درست هستش و بدون هیچ جنبه تبلیغاتی مطالبشون نوشته میشه!البته که سایت ها و منابع خارجی مثل انجمن جراحان پلاستیک امریکا ، سایت nhs و ... سایت ها و منابع دیگه هم ممکنه همین وضعیت رو داشته باشن.پس اولویت با نظر و مشاوره پزشک متخصص و متعهد هستش.

ورزش کردن

لاغری سریع شکم با جراحی لیپوماتیک و لیپوساکشن

وجود چربی در دور شکم و پهلو می تواند نمای کلی بدن را بهم بزند. قطعا همه ما می دانیم از بین بردن چربی های شکم و پهلو چقدر سخت است و چقدر باید سخت تلاش کنیم تا بتوانیم آن ها را از بین ببریم. اگر به صورت جدی تصمیم به لاغری و آب کردن چربی های دور شکم دارید، هم باید به سختی ورزش کنید و هم رژیم غذایی اصولی بگیرید. شاید هم هر دو روش را انجام داده اید اما باز هم نتیجه نگرفتید. یک راه حل سوم هم وجود دارد که آن جراحی لیپوماتیک و لیپوساکشن است که در ادامه هر یک را توضیح می دهیم:

جراحی لیپوماتیک

لیپوماتیک یک عمل جراحی برای شکم و پهلو است برای افرادی که چربی زیادی در ناحیه شکم و پهلوی خود دارند. در این روش با استفاده از یک میله فلزی تمام چربی های اضافه در این قسمت را تخلیه می کنند. اگر فرد بخواهد می تواند این چربی اضافه را به باسن و سینه تزریق کند تا حجم آن ها را بیشتر شود.

خوشبختانه این روش برخلاف روش های قدیمی که عوارضی مانند سوختگی یا نکروز به همراه داشتند، این عمل کم خطرتر است. بعد از انجام عمل لیپوماتیک، وزن افراد کاهش یافته و متعادل می شود.

جراحی لیپوساکشن

یکی دیگر از جراحی هایی که برای کاهش چربی دور شکم و پهلو انجام می گیرد، عمل لیپوساکشن است. در این روش امکان خارج کردن چربی های زائد از نقاط خاصی از بدن فراهم می شود. شکم، پهلو، باسن، ران، گردن و بازو از جمله نواحی بدن هستند که می توان با استفاده از این عمل جراحی، چربی های اضافه آن را خارج کرد. در این روش ابتدا محل جراحی را علامت گذاری کرده و با بی حسی موضعی محل برش را بی حس می کنند. سپس یک برش کوچک در قسمت مشخص شده ایجاد کرده و لوله مکش متصل به دستگاه وکیوم را وارد بدن می کنند. با حرکت دادن لوله وکیوم به عقب و جلو، چربی های شل شده و تخلیه می شوند.

تفاوت عمل لیپوساکشن و لیپوماتیک در این است که در جراحی لیپوماتیک از حرارت استفاده نمی شود و چربی ها با استفاده از لوله کانولا تخریب شده سپس تخلیه می شود. اما در جراحی لیپوساکشن برای از بین بردن چربی ها از حرارت استفاده می کنند تا چربی اضافه سوزانده شود و بعد با دستگاه آن را تخلیه می کنند.

لاغری بدون ورزش

آیا می توان با ورزش و رژیم به لاغری شکم کمک کرد؟

برخلاف تمام حرف هایی که در مورد لاغری شکم با ورزش و رژیم شنیده اید، باید بگوییم ورزش فقط می تواند 10 الی 30 درصد از انرژی هایی که از غذا دریافت می کنید را بسوزاند. بنابراین باید در کنار ورزش حتما یک رژیم غذایی اصولی داشته باشید و سبک غذایی و میزان کالری مصرفی تان را تغییر دهید. اصلا نباید این تصور را داشته باشید که با خسته کردن خود در ورزش، کاهش ورزن چشمگیری داشته باشید. چرا که در نهایت میزان و نوع غذایی که میل می کنید، تعیین کننده اندازه دور شکمتان است. هر فردی در طول زندگی خود باید بتواند سیاست های سلامت جسمی و روحی خود را در طول زندگی اش رعایت کند. باید بتواند به مبارزه با مصرف بی رویه غذاهای بی کیفیت و ناسالم و بهبود عادت های غذایی خود بپردازند. تنها در این صورت است که در سنین میانسالی کمتر دچار بیماری می شود و اندامی ایده آل در همه دوران زندگی خود خواهد داشت.

در آخر باید بگوییم که که اگر اضافه وزن زیادی دارید و چربی های فراوانی دور شکم و پهلو شما را احاطه کرده اند، یکی از بهترین راه حل ها جراحی لیپوماتیک و لیپوساکشن است. اما نکته مهمی هم که در جراحی وجود دارد این است که اگر بعد از جراحی رژیم غذایی اصولی نداشته باشید و ورزش نکنید، دوباره دچار اضافه وزن و چاقی شکم خواهید شد. همان طور که گفتیم در هر صورت باید برای داشتن اندامی ایده آل، تلاش کنید و عادات غذایی خود را بهبود ببخشید و همیشه ورزش کنید و نکته مهم تکراری اینه که گول تبلیغات ر و هیچوقت نخورید و همیشه خوب تحقیق کنید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید