دندانپزشکی و سلامت دهان

جنسیت جنین و علائم بارداری از روی ناف

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱
تعداد رای‌دهندگان:
۲
۳

اگر دوست دارید قبل از سونوگرافی جنسیت فرزند در راهتان مشخص شود، 3 روش برا تعیین دقیق جنسیت جنین از ناف وجود دارد که به شما کمک می‌کند.

انتظار کشیدن برای دیدن فرزند که در درون شما در حال رشد است بسیار شیرین و دلچسب است هر چند که رشد کودک گاهی منجر به دردها و عارضه‌هایی می‌شود. با این حال حس ناب مادری می‌تواند از همه دردها و رنج‌ها بکاهد. بسیاری از زوج‌های جوان در روزهای اول بارداری با فکر جنسیت کودک رویا پردازی و خیالبافی می‌کنند و بسیار کنجکاوند جنسیت کودک را بدانند. این کنجکاوی به حدی است که انتظار تا هفته چهاردهم بارداری هم سخت است. بنابراین در این مقاله قصد داریم شما را با ترفندی آشنا کنیم که به شما در تعیین دقیق جنسیت جنین کمک کند. همچنین شما میتوانید علائم بارداری از روی ناف را در ادامه مطالعه نمایید. اگر تمایل دارید که دوران بارداری شاد و سالمی را بگذرانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

 

حتما بخوانید: دوران بارداری شاد و سالم را بگذرانید. ورزش + خواب + تغذیه

 

 

علائم بارداری از روی ناف و تعیین دقیق جنسیت جنین

تعیین دقیق جنسیت جنین

همانطور که گفته شد ناف مادر در طول دوره بارداری مستعد تغییراتی است که به شرایط مادر بستگی دارد. اما به طور کلی تعیین دقیق جنسیت جنین از روی ناف مادر دقیق و درست نیست و جنبه تفریح برای مادران و پدران دارد اما با سه  راهکار زیر می‌توانید جنسیت فرزندتان را تشخیص دهید.

 

1. شکل ناف در بارداری و جنسیت جنین

حرکت ناف می‌تواند تا حدودی جنسیت کودک را نشان دهد اگر در هفته‌های اول بارداری ناف مادر به سمت بیرون حرکت کند؛ می‌توان حدس زد که جنسیت جنین پسر است. اگر در هفته‌ها اول بارداری ناف در جای خود ثابت ماند و تغییری نکرد جنسیت دختر جنین دختر است.

 

2. خط روی شکم در بارداری و جنسیت جنین

 خط نیگرا می‌تواند به شما در تشخیص جنیست کمک کند. خطی از اندام تناسلی مادر تا ناف کشیده شده که اگر امتداد آن خط تا قفسه سینه ادامه پیدا کند فرزند دختر و اگر تا ناف برسد جنسیت جنین پسر است.

 

3. لبخند ناف

اگر به نظر می‌رسد ناف شکم مادر در حال لبخند زدن است و به شکل ن دیده می‌شود جنسیت جنین پسر است. اگر ناف شکم مادر به شکل ن برعکس است، منتظر دختر باشید. تعداد قابل توجهی از مادران انتظار با این ترفند موفق شده‌اند.

 

چرا ناف در هنگام بارداری تغییر می‌کند؟

چرا ناف در هنگام بارداری تغییر می کند؟
با بزرگ شدن کودک میزان فضای داخل ناحیه شکم مادر محدود می‌شود. عضله‌های کمی روی ناف شکم مادر وجود دارد، بنابراین با بزرگ شدن رحم، به ناف فشار وارد می‌شود. اما این تغییر نگران کننده نیست زیرا وقتی متوجه شدید که ناف به سمت بیرون حرکت می‌کند بدان معناست که یک قدم به ملاقات با فرزند خود نزدیکتر هستید. رحم در حال گسترش و ایجاد فضا برای جنین است و تنها جهتی که می‌تواند برود رو به جلو است. اگر ناف شکم مادر بعد از چند هفته رو به جلو حرکت نکرد؛جای نگرانی نیست، ناف برخی مادران سر جای خود می‌ماند و حرکت نمی‌کند. همه این‌ها به وزن مادر قبل از بارداری، میزان افزایش یا کشش پوست در دوران بارداری و یا قدرت عضلات کف لگن موسوم به عضله کگل بستگی دارد. برای تقویت عضلات کگل مقاله زیر را مطالع نمایید.

 

حتما بخوانید: ورزش کگل چیست | آموزش صحیح تمرین کگل برای خانم‌ها و آقایان

 

عوارض تغییر شکل ناف در بارداری

عوارض تغییر شکل ناف در بارداری

وقتی جنین در شکم مادر شروع به رشد می‌کند بسیار طبیعی است که مادر از این ناحیه به خصوص ناف دچار تغییراتی شود بنابراین ممکن است در طول دوره بارداری با تغییرات زیر مواجه شوید.

 

  •  خارش

رشد چشمگیر رحم باعث کشیدگی پوست می‌شود. این کشیدگی‌ها که در مدت زمان کوتاهی اتفاق می‌افتد، منجر به خارش پوست شکم و ناف می‌شود. خارش‌های طبیعی با ماساژ روغن زیتون رفع می‌شود و تسکین می‌یابد. اگر خارش‌ها شدید بود ممکن است مربوط به عفونت ناف مادر باشد بنابراین در صورت شدید شدن این علائم به پزشک مراجعه کنید.

 

  • فتق ناف

فتق عارضه‌ای است که امکان دارد هر مادری در طول دوران بارداری به آن دچار شود. به طور کلی فتق زمانی اتفاق می‌افتد که سوراخی  باعث جا به جایی اعضای آزاد شود. اگر متوجه بزرگ شدن شکم همراه با درد و حساسیت در اطراف ناف خود شدید، می‌تواند نشانه بیرون زدگی روده‌ها از طریق عضله شکم باشد که بسیار خطرناک است، زیرا جریان خون ران را کاهش می‌دهد. علائم زیر به مادر جهت تشخیص کمک می‌کند.

  1. توده نرمی که هنگام خواب قابل حس است.
  2. احساس درد هنگام عطسه و سرفه
  3. احساس درد هنگام بلند شدن و یا خم شدن
  4. با دیدن این علائم حتما به پزشک مراجعه شود.

 

  • حلقه‌های تیره

برخی از مادران خطوط تیره را در اطراف ناف خود می‌بینند که ناشی از رنگدانه‌های پوستی است. همچنین این خطوط تیره بر اثر افزایش کشش پوست و کبودی ناشی از نشت رگ‌های خونی نیز رخ می‌دهد. به یاد داشته باشید که این ناحیه بسیار تحریک پذیر شده و با ضربه‌های آرام یا شست و شو ممکن است کبود شود. این تیرگی ممکن است از روزهای اولیه بعد از لقاح نمایان شود و یکی از راه‌های تشخیص بارداری بدون آزمایش است. برای شناخت علائم لقاح موفق مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

حتما بخوانید: 13 علائم بارداری در هفته اول بعد از لقاح

 

  • خط نیگارا (Linea Nigra)

خط نیگارا یک خط تیره است که از ناف انسان تا استخوان پیبی امتداد می‌یابد. همه زنان در دوران بارداری آن را مشاهده نخواهند کرد. این خط معمولا قبل از بارداری وجود دارد و قابل مشاهده است، که به آن خط linea alba گفته می‌شود که به معنی خط سفید است و قابل مشاهده نیست. این خط با تغییرات سیستم بدن در طول بارداری تیره و بعد از بارداری محو می‌شود. همانطور که گفته شد این لاین به والدین در تعیین دقیق جنسیت جنین کمک می‌کند.

 

سخن آخر

مادر و پدر شدن بهترین و شیرین‌ترین عنوانی است که در طول زندگی کسب می‌کنیم. اما مسئولیت بسیار سنگینی را نیز به دنبال دارد به یاد داشته باشید علاوه بر سلامت جنین و جنسیت آن در طول دوره بارداری، فرزند دلبند شما نیاز به سلامت روحی و جسمی و همچنین خانواده سالم دارد. بنابراین تا جای امکان سعی کنید مطالعات خود را در رابطه پرورش صحیح کودکان افزایش دهید تا با رفتارها و عادات کودکان هوشمندانه برخورد کنید

 

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
رولی
۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۳:۴۰

درود بر سخن آخر شما👌🏻

پاسخ
محدثه رضائی
۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۲

ب نظرم قسمت ناف اصلا درست نیست

چون چندتا از فامیلا و دوستام ،نافشون زده بود بیرون بچشون دختر بود

و خط تیره هم تا جناق سینه داشتن بعد اونم بچشون دختر بود

پاسخ
نورا ازادی
۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳

بنظرم شکل ناف کاملا درسته من سرپسرم نافم شکل ن بود اما الان دختر باردارم وشکل نافم ن برعکسه

پاسخ
نظر خود را ثبت کنید