دندانپزشکی و سلامت دهان

ده داروی گیاهی افزایش میل جنسی زنان

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه تاریخ نگارش: ۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸
تعداد رای‌دهندگان:
۲
۵

در ادامه این بخش از خوب میشی، به معرفی 10 داروی گیاهی افزایش میل جنسی زنان پرداخته ایم.

کاهش میل جنسی برای خانم ها می تواند چالش برانگیز باشد. وقتی صحبت از تقویت میل جنسی زنان می شود، ممکن است این موضوع برای بحث کمی تابو به نظر برسد. اما لازم است بدانید که یک زندگی جنسی سالم برای کاهش استرس، ایجاد یک رابطه سالم با شریک زندگی خود و بهبود رفاه کلی مهم است. پس نگران نباشید! رژیم غذایی و ورزش بهترین راه حل ها را برای تحریک میل جنسی ارائه می دهد. اما برخی گیاهان دارویی نیز وجود دارند که ممکن است به تقویت و افزایش میل جنسی زنان کمک کنند. بنابراین هنگامی که به کمی تقویت نیاز دارید، می توانید به سراغ استفاده از این گیاهان دارویی بروید.

در ادامه این بخش از خوب میشی، به معرفی 10 داروی گیاهی افزایش میل جنسی زنان اشاره کردیم. این گیاهان به اشکال مختلفی از جمله قرص، کپسول، عصاره مایع، برگ های خشک و پودر وجود دارند و به راحتی در داروخانه ها یا عطاری ها در دسترس هستند.

البته بهتر است قبل از مصرف هر کدام از این گیاهان دارویی، حتما با پزشک خود مشورت کنید و در صورت صلاح‌دید پزشک، از این گیاهان دارویی استفاده نمایید.

 

جینکو (Ginkgo)، بهترین داروی گیاهی افزایش میل جنسی خانم ها

جینکو، یکی از انواع ریشه های گیاهی و قدیمی است که هزاران سال است که برای اهداف دارویی مختلف استفاده می شود. در دوران مدرن، عصاره استاندارد شده جینکو بیلوبا (GBE) از برگ های سبز خشک تهیه می شود و موارد استفاده ان شامل درمان اختلالات خونی و از دست دادن حافظه است. جینکو همچنین جریان خون را افزایش می دهد، اکسید نیتریک را افزایش می دهد و بافت ماهیچه صاف را شل می کند، که همگی این موارد باعث شده اند تا این داروی گیاهی در درمان کاهش میل جنسی در زنان موثر باشد.

همچنین مطالعات نشان داده اند که استفاده از این داروی گیاهی، در درمان میل جنسی کم ناشی از مصرف داروهای ضد افسردگی، بسیار موثر است.

 

شاتاوری (Shatavari)، داروی گیاهی برای افزایش میل جنسی زنان

شاتاواری یک گیاه دارویی و گونه ای از مارچوبه است که بومی آیورودا بوده و از دیرباز در سلامت زنان استفاده می‌شده است. شاتاوری به طور طبیعی هورمون پرولاکتین را که برای شیردهی حیاتی است، افزایش می دهد. همچنین از این گیاه برای کاهش علائم یائسگی در بیماران، پیش از یائسگی استفاده می شود. یک مطالعه نشان داد که شاتاوری ممکن است دارای خواص تسکین دهنده استرس باشد که به افزایش میل جنسی همراه با حمایت هورمونی و خواص آنتی اکسیدانی کمک می کند.

 

جنیسینگ (Ginseng)، بهترین داروی گیاهی افزایش میل جنسی زنان

جینسینگ گیاهی با مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که طیف وسیعی از مزایای سلامتی را ارائه می دهد. از جمله:

  • تقویت کننده انرژی
  • درمان دیابت 
  • کاهش قند خون
  • کاهش کلسترول
  • کاهش دهنده استرس
  • ایجاد آرامش
  • مدیریت اختلالات جنسی

مکمل های جینسینگ اغلب به عنوان اولین برنامه در درمان اختلال عملکرد جنسی در مردان توصیه می شود. اما، تحقیقات بیشتر نشان داده اند که می تواند برای زنانی که با میل جنسی کم دست و پنجه نرم می کنند نیز مفید باشد.

ماکا (Maca) بهترین داروی گیاهی افزایش میل جنسی زنان

یکی از کاربردهای سنتی ماکا، درمان کاهش میل جنسی است. همچنین استفاده از ماکا در درمان اختلال عملکرد جنسی ناشی از داروهای ضدافسردگی امیدوارکننده بوده است. محتوای ید بالای ماکا از تعادل هورمونی زنان پشتیبانی می کند و سطح بالای روی موجود در آن، یک ماده معدنی ضروری برای هورمون های جنس است و از این طریق به افزایش میل جنسی زنان کمک می کند. 

 

پیشنهاد مطالعه: راهکارهای قطع سریع پریود خانگی | قرص برای قطع خونریزی قاعدگی

 

آشواگاندا (Ashwagandha)، بهترین داروی گیاهی برای افزایش میل جنسی خانم ها

آشواگاندا گیاهی است که معمولاً در هند به‌ عنوان یک داروی تقویت‌ کننده جنسی استفاده می‌ شود و دارای خواصی است که به کاهش تورم، آرامش ذهن و بدن، کاهش فشار خون و تقویت سیستم ایمنی کمک می‌ کند. در حالی که این مزیت ممکن است توجه فوری شما را به خود جلب کند، اما محبوبیت آن در بین زنان بیشتر به نحوه تحریک میل جنسی و افزایش رضایت مربوط می شود. این گیاه ممکن است جریان خون را به کلیتوریس و سایر اندام های جنسی زنانه افزایش دهد و یک تجربه جنسی شدید ایجاد کند.

 

زعفران (Saffron)، بهترین داروی گیاهی برای افزایش میل جنسی زنان

زعفران یک گیاه یا ادویه است که ممکن است در کابینت آشپزخانه شما وجود داشته باشد. برخی تحقیقات حاکی از آن است که زعفران یک ماده مقوی است و میل جنسی را در زنانی که داروهای ضد افسردگی مصرف می کنند، بهبود می بخشد. اما باز هم مطالعات بالینی بیشتری برای آشکار کردن پتانسیل کامل زعفران در این زمینه مورد نیاز است.

 

پیشنهاد مطالعه: هفت حرکات یوگا برای تنبلی تخمدان | ورزش برای تنبلی تخمدان

 

خارخاسک (Tribulus Terrestris)، بهترین داروی گیاهی افزایش میل جنسی خانم ها

خارخاسک، یک مکمل گیاهی است که برای افزایش انرژی و حمایت از خلق و خوی شناخته شده است. یک مطالعه نشان می دهد که عصاره خارخاسک در درمان کمبود علاقه جنسی و اختلال برانگیختگی موثر بوده است. در واقع زنانی که از این گیاه استفاده کرده اند، میل بیشتر، افزایش برانگیختگی، روان‌سازی، ارگاسم شدیدتر و رضایت را گزارش داده اند. این گیاه، گیرنده های آندروژن در مغز را تحریک می کند و در نتیجه بدن به تستوسترون و سایر هورمون های جنسی بسیار بیشتر پاسخ می دهد. همچنین به کاهش استرس، اضطراب و افسردگی کمک می کند.

دامیانا (Damiana)، بهترین داروی گیاهی برای افزایش میل جنسی زنان

دامیانا، به‌عنوان یکی از قدیمی‌ ترین داروهای تقویت‌ کننده جنسی شناخته شده است و به‌ طور سنتی برای بسیاری از بیماری‌ ها از جمله موارد زیر استفاده می‌ شود:

  • کم خونی
  • برونشیت
  • سرفه
  • دیابت
  • تب
  • بیماری قارچی
  • مسائل معده
  • درد
  • بیماری های قلبی و ریوی
  • اختلالات پوستی
  • مسائل بهداشتی زنان

این گیاه به طور بومی در جنوب غربی آمریکا، مکزیک، کارائیب و آمریکای جنوبی رشد می کند. برخی از افراد، برگ آن را یک تقویت کننده میل جنسی بسیار ارزشمند می دانند. فلاونوئیدها، فنول ها، گلیکوزیدها، ترپنوئیدها و حتی کافئین موجود در این گیاه، همگی به کاهش احساس استرس و افزایش جریان خون کمک می کنند، به ویژه در ناحیه لگن که افزایش حساسیت آن، منجر به تحریک شدید می شود.

 

کاتوابا (Catuaba)، بهترین داروی گیاهی افزایش میل جنسی زنان

قبیله Tupi برزیل، کاتوابا را به دلیل خواص قوی قوای جنسی آن می ستاید. ترکیب فعال موجود در این گیاه، یوهیمبین (yohimbine) است که انرژی می دهد و میل جنسی را تحریک می کند. علاوه بر این، تحقیقات نشان داده است که سطح دوپامین را در مغز افزایش می دهد و در نتیجه حساسیت بیشتری به تحریکات اروژنی یا جنسی ایجاد می کند.

 

ریشه سوما (Suma Root)،  بهترین داروی گیاهی افزایش میل جنسی خانم ها

ریشه سوما در طب سنتی برزیل برای بسیاری از بیماری ها مانند استرس و خستگی استفاده می شود. این گیاه که گاهی جینسینگ برزیلی نیز نامیده می شود، به دلیل کمک به تعادل هورمونی زنانه و تحریک میل جنسی در میان جمعیت بومی آمریکای جنوبی بسیار محبوب است. همچنین علم نیز تایید کرده است که ریشه سوما سطح استرادیول 17 بتا، هورمون استروژن اولیه را در طول سال های باروری زنان افزایش می دهد. زنانی که از این گیاه استفاده می کنند تجربیات جنسی شدیدتر و رضایت بیشتری را گزارش می دهند.

 

پیشنهاد مطالعه: درمان خشکی واژن در یائسگی | بهترین درمان های دارویی و گیاهی

 

کلام آخر

کم بودن میل جنسی، یک اختلال رایج جنسی است که بسیاری از زنان را تحت تاثیر قرار می دهد. درک چگونگی افزایش میل جنسی به طور طبیعی می تواند به شما کمک کند تا کنترل سلامت جنسی خود را دوباره به دست آورید. گیاهانی که در این مقاله معرفی کردیم می توانند در تقویت میل جنسی موثر باشند. اما بهتر است قبل از مصرف هر کدام از این گیاهان دارویی، حتما ابتدا با پزشک زنان مشورت کنید. در کنار استفاده از گیاهان دارویی، تغییر رژیم غذایی، ورزش، محدود کردن مصرف الکل، ترک سیگار، طب سوزنی و یوگا نیز راه های طبیعی خوبی برای بهبود سلامت جنسی شما هستند. 

به طور کلی، صحبت با پزشک می تواند به شما در تعیین بهترین برنامه درمانی برای بازگرداندن میل جنسی کمک کند.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
شیوا
۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶

متن کامل بود زعفران خیلیی تاثیر داره

پاسخ
علی
۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱

جیسیینگ عالیه

پاسخ
نظر خود را ثبت کنید