دندانپزشکی و سلامت دهان

10 کلینیک برتر ژنتیک در تهران

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

کلینیک ژنتیک، مرکزی است که در آن تشخیص و مشاوره در مورد بیماری‌های ژنتیکی و مسائل مربوط به ژنتیک ارائه می‌شود. در این کلینیک‌ها، به تحلیل و بررسی ژنوم فرد و خانواده‌اش می‌پردازند و اطلاعاتی در مورد وجود یا عدم وجود ژنتیک بیماری‌ها و نقص‌ها را به فرد می‌دهند.

برخی از بیماری‌هایی که وجود دارند، علم ژنتیک به درمان آن‌ها کمک می‌کند. به طور معمول این دسته از مشکلات سبب عدم آگاهی و توجه به مسائل ژنتیکی در کشور به وجود می‌آیند و آمار قابل توجهی از آن‌ها نیز به ثبت رسیده‌است.

در نتیجه یکی از دغدغه‌های افراد، پیدا کردن بهترین مراکز برای درمان اینگونه بیماری‌ها می‌باشد. تهران یکی از شهرهایی است که از علم و تکنولوژی بهتری به نسبت به شهرهای کوچک برخوردار می‌باشد. به همین علت در این مقاله سعی در معرفی 10 کلینیک برتر ژنتیک در تهران داریم، پس با ما همراه باشید. 


عوامل بروز بیماری‌های ژنتیکی 


قبل از اطلاع از 10 کلینیک برتر ژنتیک در تهران، بهتر است تا با عواملی که باعث مشکلات ژنتیکی می‌شود آشنایی داشته‌باشیم. چهار دلیل برای بروز اینگونه بیماری‌ها وجود دارند. این عوامل شامل ناهنجاری در یک ژن خاص، اختلال در کروموزوم، عیوب به دلیل وجود تراتوژن و بروز ناهنجاری‌ها به دلایل مختلف می‌باشد. مورد آخر مربوط به سرطان، بیماری قلبی، فشار خوب، آلزایمر، آرتروز، دیابت و چاقی است. چرا که تمام این مشکلات احتمال ارثی بودن آن نیز ممکن می‌باشد. 


اطلاع از 10 کلینیک برتر ژنتیک در تهران 


از گذشته دور بیماری‌های ژنتیکی گریبان‌گیر افراد زیادی بوده‌اند ولی امروزه مسئله ژنتیک با پیشرفت تکنولوژی قابل درمان است و افراد می‌توانند با تکیه بر پزشکان مجرب در این حوزه با آسودگی خاطر زندگی کنند. با توجه به عوامل بروز بیماری‌های ژنتیکی که ذکر کردیم، شما می‌توانید زیر نظر و درمان یک متخصص ژنتیک قرار بگیرید تا دوره درمان شما تکمیل شود. 10 کلینیک برتر ژنتیک در تهران به شرح زیر می‌باشد. 

کلینیک پروفسور داریوش فرهود 

دکتر داریوش فرهود به عنوان پدر علم ژنتیک شناخته می‌شوند. ایشان مدرک پزشکی خود را از دانشگاه آلمان اخذ کرده‌اند. پروفسور بیشتر از ۱۲۰ مقاله علمی پژوهشی به زبان انگلیسی و ۲۳۰ مقاله در کنگره‌های علمی داخلی از کشور دارند و مفتخر به کسب بیش از ۹۸ جایزه شده‌اند. در کلینیک این پزشک بزرگوار خدماتی همچون مشاوره ژنتیک، انتخاب جنسیت، پزشکی مولکولی، سیتوژنتیک و انواع آزمایش‌های ژنتیکی ارائه می‌شود.
آدرس: تهران، میدان ولیعصر، ضلع جنوبی بلوار کشاورز، شماره ۲۲
تلفن: 02188908447

کلینیک تخصصی ساواژنوم

کلینیک تخصصی ساواژنوم یکی از برتر کلینیک‌ها در حوزه تهران شناخته می‌شود. تمام آزمایشات ژنتیکی نظیر بررسی‌های بیماری‌های وراثتی، سرطان‌ها، بیماری‌های نادر و آزمایشات سلامت ژنتیک با بالاترین تجهیزات در این کلینیک قابل انجام است. این کلینیک با وجود پزشکان خبره، مطابقت با استانداردهای انگلستان و تجهیزات فوق پیشرفته توانسته توجه افراد زیادی که از مشکل ژنتیک رنج می‌برند، را به خود جلب کند.
آدرس: تهران، خیابان وزرا، نبش هتل بیمارستان گاندی، شماره ۱۳۲، واحد ۶
تلفن: 02188662820

کلینیک ژنتیک پزشکی دکتر زینلی

کلینیک ژنتیک پزشکی دکتر زینلی توسط دکتر سیروس زینلی حدود ۲۲ سال پیش تاسیس شده و ۸۰ نفر از افراد با تجربه در حوزه ژنتیک در آن مشغول به کار هستند. این کلینیک شامل بخش‌های نمونه گیری، مشاوره ژنتیک، الکتروفورز، تعیین هویت، MLPA، تشخیص قبل از تولد، PGD و بخش تحقیقات می‌باشد. به علاوه این کلینیک برای رفاه حال مراجعه کنندگان خود با برخی بیمه‌ها قرارداد دارد.
آدرس: تهران، خیابان ولیعصر (عج)، بالاتر از خیابان فاطمی، پلاک ۴۱
تلفن: 02188939140

همچنین میتوانید بخوانید:آزمایشات سه ماهه اول بارداری شامل چه مواردی است ؟

کلینیک دکتر مریم اسلامی 

دکتر اسلامی پزشک و دکترای متخصص ژنتیک، عضو هیئت علمی دانشگاه و عضو انجمن مشاوره ژنتیک آمریکا هستند. خدماتی که در کلینیک ایشان صورت می‌گیرد، مواردی همچون مشاوره ژنتیک قبل از بارداری، مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج و مشاوره ژنتیک سرطان می‌باشد
آدرس: تهران، اقدسیه، روبروی متروی اقدسیه، ساختمان نارسیس، طبقه اول، واحد ۱۰۴
تلفن:  02126109634

مرکز ژنتیک کریمی نژاد

حدود ۴۰ سال پیش مرکز ژنتیک درمانی کریمی نژاد توسط پروفسور محمد حسن کریمی نژاد تاسیس شد. در این مجتمع سالانه بیشتر از هزاران تست تشخیصی برای بیماران مبتلا به مشکلات مختلف ژنتیکی، انواع سرطان، تعیین وضعیت ناقلی در بیماران ژنتیکی و تشخیص قبل از تولد صورت می‌گیرد. 
آدرس: تهران، شهرک غرب، میدان صنعت، پلاک ۲
تلفن: 02188363955

مطب دکتر عباس شکوری 

از دیگر پزشکان زحمت‌کش در این حوزه دکتر عباس شکوری می‌باشند. این پزشک ماهر فوق تخصص سیتوژنتیکی خود را از دانشگاه آمریکا اخذ کرده‌اند. از طرفی این پزشک بزرگوار بخشی از وقت خود را در بیمارستان‌های تهران می‌گذارند. ایشان با صبر و حوصله به مشکلات بیماران خود گوش داده و بهترین درمان را برای آن‌ها تجویز می‌کنند.
آدرس: تهران، پاسداران، بین کریمیان گلستان هفتم و کاظمی گلستان هشتم
تلفن: 02122573563

مطب دکتر عمران اسماعیل زاده

دکتر عمران اسماعیل زاده متخصص ژنتیک پزشکی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی می‌باشند. خدماتی که دکتر اسماعیل زاده در کلینیک خود انجام می‌دهند، مواردی همچون آزمایشات قبل از ازدواج، تالاسمی، تشخیص بیماری‌های نادر ژنتیکی، ناباروری، سرطان و اختلالات ژنتیکی می‌باشد.
آدرس: تهران، سعادت آباد، انتهای بلوار درختی، کلینیک دیابت تابان، طبقه ۴
تلفن: 02122376488

کلینیک تخصصی دکتر ملیحه خالقیان

کلینیک ژنتیک پزشکی دکتر خالقیان با در اختیار داشتن جدیدترین دستگاه‌ها و مجرب‌ترین پرسنل خدمت‌گذار افراد می‌باشد. هدف اصلی این مرکز فراهم آوردن محیطی کاملا حرفه‌ای و کامل برای رفع کلیه نیازهای شما در خصوص آزمایشات است. این مرکز به بخش تخصصی ژنتیک مجهز می‌باشد که قابلیت پاسخگوی کلیه مراجعین محترم در هر حوزه ژنتیک را دارد.
آدرس: تهران، بلوار کشاورز، بین جمال‌زاده و کارگر، پلاک ۳۴۶، طبقه ۵، واحد ۱۸
تلفن:  02166129468

کلینیک سعید مروتی 

دکتر سعید مروتی پزشک متخصص ژنتیک و دانشیار دانشگاه می‌باشند. خدماتی که در کلینیک ایشان در حال انجام است، مواردی همچون تعیین هویت، اختلالات مادرزادی، ناباروری، سقط مکرر و مشاوره ژنتیک می‌باشد. مرکز ایشان زیر نظر بهزیستی است و کمک‌یار افراد بی‌بضاعت می‌باشد.
آدرس: تهران، میدان رسالت، نبش خیابان بابالو، ساختمان ۱۹۳، طبقه ۳، واحد ۵
تلفن: 02177230971

مطب محمدعلی نیل فروشان

دکتر محمدعلی نیل فروشان دارای فوق تخصص ژنتیک پزشکی می‌باشد. ایشان خدمات برجسته‌ای را در خصوص تشخیص انواع بیماری‌های ژنتیکی و سرطانی داشته و علاوه بر کلینیک خود در بسیاری از بیمارستان‌ها نیز فعالیت دارند. ایشان هم اکنون عضوی از بهترین متخصصان ژنتیک پزشکی در تهران محسوب می‌شوند.
آدرس: سعادت آباد، خیابان سرو شرقی، خیابان رشادت شماره ۴، ساختمان پزشکان آراد، طبقه سوم
تلفن: 02122093305

کلام آخر 

مشاوره ژنتیک یکی از خدمت رسانی برای افرادی است که در معرض ریسک بیماری‌های ژنتیکی هستند. اصلی‌ترین هدف اینگونه مشاوره‌ها احتمال وقوع یا تکرار یک بیماری ارثی در هر حاملگی فرد را مشخص کند. در نتیجه مشاوره ژنتیک بسیار حائز اهمیت است و برای هر فردی که مشکلات ارثی ژنتیکی دارد، یکی از واجبات محسوب می‌شود. از آنجایی که مشاوره ژنتیک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، بایستی در انتخاب کلینیک دقت لازم را داشته‌باشیم. در این مقاله به بررسی 10  کلینیک برتر ژنتیک در تهران پرداختیم.

برچسب ها:
ژنتیک
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید