دندانپزشکی و سلامت دهان

آشنایی با بهترین روشهای غیرجراحی جوانسازی پوست

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰
تعداد رای‌دهندگان:
۳
۵
دسته ها:

برای آشنایی بیشتر با بهترین روشهای غیرجراحی جوانسازی پوست در ادامه با ما همراه بمانید

در چند سال اخیر روش های غیر جراحی جوانسازی پوست افزایش یافته که بدون نیاز به جراحی و بیهوشی و دوره نقاهت خاص بوده و به همین دلیل محبوب بسیاری از افراد شده است. از لیزر درمانی گرفته تا فیلر یا همان پر کننده های پوستی که این روزها بیشتر به صورت ژل موقتی تزریق می شود و یا هایفوتراپی و آراف تراپی و ... ، همه و همه جزو روشهای غیر جراحی جوانسازی پوست و زیبایی هستند که در کلینیک های زیبایی انجام می گیرد.

 

چرا روشهای غیر جراحی جوانسازی پوست و زیبایی طرفداران بسیاری پیدا کرده است ؟

در سالهای اخیر افراد به دنبال جایگزین کردن روشهای جراحی زیبایی سنتی با روشهای طبیعی تر و راحت تر به منظور افزایش زیبایی و جوانسازی پوست خود هستند تا از خطرات و ریسک جراحی و بیهوشی و نقاهت های سخت بعد از جراحی زیبایی رهایی یابند. همچنین با گسترش ابداع طیف وسیعی از روشهای درمانی و فناوری های پیشرفته جوانسازی پوست و زیبایی نظیر هایفوتراپی که سونوگرافی متمرکز با شدت بالا می باشد که بدون نیاز به جراحی ، نتایج چشمگیری ارائه می دهد و جزو درمان های نوآورانه غیر تهاجمی جوانسازی پوست و لیفت صورت است و به همین دلیل بیشتر مردم به این روشها گرایش دارند.

 

هایفوتراپی بهترین روش جوانسازی پوست در سال 2023

سال 2023 سالی هیجان انگیز برای روشهای جوانسازی پوست غیر جراحی بوده که یکی از این روشهای برتر هایفوتراپی می باشد که در آن از امواج فراصوت تمرکز و با شدت زیاد کمک گرفته می شود. در هایفوتراپی که روشی غیر تهاجمی است از انرژی اولتراسوند یا فراصوت به منظور تشویق ساخت کلاژن در لایه های عمقی پوست استفاده می شود که منجر به پوستی سفت و محکم می گردد و در نتیجه شلی و افتادگی پوست را درمان کرده و آن را لیفت می دهد.

جالب است بدانید هایفوتراپی روشی ایمن و بدون خطر است چرا که از امواج بی خطر فراصوت استفاده کرده و به پوست و بافتهای اطراف آن هیچ آسیبی نمی رساند. نظیر امواج سونوگرافی که امروزه کمتر کسی است با آن آشنایی نداشته باشد که در آن از امواج صوتی استفاده می شود و حتی برای مادر باردار و جنین هم بی خطر می باشد. تنها خطر روش هایفوتراپی برای افراد دارای استنت فلزی در بدن همچون ایمپلنت دندان یا ضربان ساز قلب و امثالهم است که برای این افراد هایفوتراپی انجام نمی گیرد.

افزون بر این پس از انجام هایفوتراپی از مراقبت ویژه یا خاص و دوره استراحت و ... که در جراحی های لیفت وجود دارد ، خبری نیست و تنها مراقبت آن دوری از نور مستقیم خورشید و مصرف غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان نظیر انواع میوه و سبزی به جهت کمک به تولید کلاژن بیشتر است که در روند کلاژن سازی به نتایج هایفوتراپی کمک بسزایی می کند. به دلیل اینکه اساس کار هایفوتراپی بر تحریک کلاژن سازی با هدف درمانی ساخت کلاژن طبیعی در بدن می باشد.

یکی از مهمترین دلایل محبوبیت هایفوتراپی می توان به تک جلسه ای بودن این روش اشاره کرد چرا که تنها سالی یکبار انجام می گیرد و درمان نگهدارنده با هایفوتراپی باید یکسال بعد صورت گیرد. البته هستند افرادی که با رعایت مراقبتهای فوق نظیر رعایت رژیم غذایی سالم به طولانی تر شدن نتایج هایفو کمک کرده اند و حتی دو تا سه سال بعد نیاز به هایفو نداشتند. البته به منظور کسب نتایج عالی از هایفوتراپی تاکید متخصصان بر این است که به بهترین کلینیک زیبایی با پزشک متبحر و جدیدترین دستگاه هایفوتراپی مراجعه نمایید.

هایفوتراپی

 

آر اف تراپی روش دیگر غیر جراحی جوانسازی پوست

روش آر اف تراپی ، استفاده از امواج رادیویی به منظور جوانسازی پوست و لیفت پوست صورت است که در لایه های میانی پوست عمل می کند و نظیر روش هایفوتراپی به تولید کلاژن طبیعی در پوست کمک می کند. تفاوت آراف و هایفو اولا در استفاده از امواج بوده که در هایفوتراپی از امواج فراصوت و در آر اف تراپی از امواج رادیویی استفاده می شود و دیگر تفاوت آن عمق نفوذ امواج هایفو که در لایه عمقی پوست بوده که در آراف این عمق نفوذ در لایه میانی می باشد که باعث نتایج بهتر و طولانی مدت هایفو نسبت به آر اف می گردد و دلیلی است بر برتری هایفوتراپی بر آر اف تراپی.

 

آر اف لاغری یا کویتیشن روشی غیرجراحی برای لاغری موضعی

آر اف لاغری یا کویتیشن از دیگر روشهای غیرجراحی زیبایی است که در سال 2023 محبوبیت پیدا کرده و در آن از امواج رادیویی و انرژی الکترومغناطیسی با شدت بالا به منظور ساخت همزمان عضله و کاهش چربی استفاده می شود که در افرادی که به دنبال روشهای غیرتهاجمی به منظور لاغری موضعی هستند که دوره بهبودی طولانی مدت هم ندارد ، ایده آل می باشد. این روش برای روی نواحی شکم ، باسن ، بازوها ، پاها بخصوص ران و غبغب موثر است.

ار اف برای لاغری صورت

 

تزریق ژل روشی غیر جراحی ماندگار در جوانسازی پوست

روند کلی جوانسازی پوست غیرجراحی در سال 2023 همچنان به اولویت بندی نتایج طبیعی و حداقل زمان لازم برای انجام و یا دوره بهبودی بستگی دارد که تزریق ژل هم از آن دسته بوده که امسال هم جزو روشهای پرطرفدار جوانسازی پوست باقی می ماند ، چرا که بیشتر افراد به دنبال درمانهایی برای بهبود ویژگی های خود هستند نه اینکه بطور کامل تغییر ایجاد کنند. ازین رو تزریق ژل لب یا گونه به عنوان پر کننده تزریقی بطور نامحسوس می تواند باعث تقویت لب و بازگردندان حجم از دست رفته گونه بعنوان انتخابی محبوب ماندگار است.

تزریق ژل برای جوانسازی صورت

روشهای غیرجراحی جوانسازی پوست و زیبایی چگونه در حال تکامل هستند ؟

روشهای غیرجراحی جوانسازی پوست در سالهای اخیر راه زیادی پیموده اند و با سرعت بسیار زیاد به تکامل خود ادامه می دهند که در این میان پیشرفت در فناوری ، تکنیک های نوآورانه و تحقیقات مداوم همه و همه به تغییر چشم انداز این روشها کمک می کنند. یکی از جنبه های مهم تکامل این روشها ، تمرکز بیشتر بر درمانهای خواسته شده افراد است که در این بین پزشکان به تنظیم رویه هایی برای برآورده کردن نیازها و اهداف خاص هر فرد می پردازند تا با سفارشی شدن این روشها ، نتایجی طبیعی تر و سطح بالاتری از رضایت برای افراد بوجود آید.

همچنین یکی دیگر از پیشرفت های قابل توجه ، ادغام فناوری های پیشرفته در روشهای زیبایی غیرتهاجمی است که بدین منظور از ابزارها و دستگاه های پیشرفته برای موثرتر شدن و افزایش دقت درمانهای زیبایی استفاده می شود. بعنوان مثال تکنیک های تصویربرداری پیشرفته برای ترسیم ساختار صورت و هدایت تزریق ژل به جهت نتایج دقیقتر و هدفمندتر استفاده می شود. از سوی دیگر درمانهای ترکیبی در روشهای جوانسازی پوست غیرتهاجمی نیز بسیار رواج یافته است که شامل ترکیب روش ها و تکنیک های مختلف نظیر لیزر درمانی و تزریق ژل بطور همزمان می باشد تا کاهش حجم و درمان بافت پوست در یک جلسه انجام گیرد. بدین جهت گرایش به درمانهای ترکیبی جوانسازی پوست ، نتایج کارآمدتر و جامع تری را امکانپذیر می سازد که در زمان و هزینه نیز صرفه جویی می گردد.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید