دندانپزشکی و سلامت دهان

آیا استفاده از بالش بارداری تنها برای دوران حاملگی است؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

بالش بارداری یکی از بهترین محصولاتی است که آرامش یک خواب راحت را برای زنان باردار فراهم میکند.

داشتن خواب کافی و راحت در دوران بارداری از مواردی است که پزشکان و متخصصان بر آن تاکید دارند اما با توجه به تغییرات در اندام و فیزیک بدن مادر، داشتن یک خواب راحت در دوران حاملگی با مشکل همراه است.

 

برای رفع این مشکل طراحان و تولیدکنندگان دست به کار شدند و با تولید بالش های بارداری خواب راحت را به مادران باردار هدیه داده اند. در ادامه شما به طور کامل با بالش های بارداری، اهمیت استفاده در دوران بارداری و کاربردهای آن آشنا خواهید شد.

تعریفی مختصر و مفید از بالش بارداری

در بارداری نحوه خوابیدن و قرار گرفتن بدن در رختخواب از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و این موضوع بر سلامت جنین و مادر تاثیر بسزایی دارد. بالش های معمولی و عادی نمی توانند برای خواب در این دوران مناسب باشند زیرا ابعاد کوچکی دارند. بنابراین در میان تعدد انواع بالش ها، بالش هایی به نام بالش های بارداری طراحی شده اند.

بالش های بارداری به قرار گیری بدن مادر در حالت مناسب کمک می کنند، فشار وارد بر کمر، شکم و ... را حذف می کنند و یک خواب راحت را برای مادر فراهم می آورند، معمولا استفاده از این بالش ها در دوران بادراری بسیار توصیه می شود.

 

انواع بالش های بادراری

بالش های بارداری در انواع مختلفی تولید می شوند و هر شخصی متناسب با نیاز و خواسته ای که دارد، می تواند یک مدل را انتخاب و خریداری کند. انواع بالش های بارداری عبارتند از:

 

بالش بارداری گوه ای

یک بالش سبک و قابل حمل می باشد که قسمت های مختلف بدن را در بر نمی گیرد، به زبان ساده تر با توجه به ابعاد کوچک می تواند در زیر شکم، پشت و حتی زیر سر قرار بگیرد. این بالش ها معمولا به شکل مثلثی و گرد تولید می شوند.

 

بالش بارداری U شکل

این بالش با طراحی که به صورت U  دارد، تمام بدن را در برمی گیرد و با قرار دادن قسمت های مختلف بدن، فشارها و دردهای مفصلی را کاهش می دهد. این بالش ها یک مانع در برابر به پشت خوابیدن مادر هستند که به واسطه آن، مانع از خفگی نوزاد می شوند.

 

بالش بارداری قدی

این بالش به واسطه طراحی که دارد در امتداد بدن قرار می گیرد و به آن بالش  طولی نیز گفته می شود. بالش قدی بدن را از یک سمت هدایت می کند و بسیار نرم و منعطف می باشد.

 

 

بالش بارداری J شکل

این بالش که به صورت حرف انگلیسی J طراحی شده است، بسیار به بالش بارداری U شکل شباهت دارد، اما یک تفاوت مهم و اساسی با یکدیگر دارند که مربوط به نقاط پوشش دهی بدن می باشد. بالش بارداری J شکل بدن بیشتر به حفظ تعادل بدن و نخوابیدن به پشت در حالت خواب کمک می کند.

 

بالش بارداری C شکل

یک بالش بارداری که بدن را در برمی گیرد و از سر تا کمر و لگن را کاملا پوشش می دهد. این حمایت یک خواب راحت را در پی دارد و همچنین به مادر اجازه نمی دهد که به پشت بخوابد و این یعنی حفظ سلامت جنین.

 

بالش بارداری  لوبیایی

این بالش بیشتر برای تکیه و لم دادن کاربرد دارد و در زمان نشستن های طولانی می تواند، بسیار مفید باشد. ابعاد کوچک این بالش سبب حمل راحت آن شده است.

 

اهمیت استفاده از بالش بارداری در دوران حاملگی

بدون خرید بالش بارداری می توان دوران حاملگی را گذارند، اما خوابیدن شما سخت خواهد بود و این یعنی یک بخش از یک بارداری موفق را تجربه نخواهید کرد زیرا خواب مناسب مادر، رشد جنین و سلامت مادر پس از زایمان را به همراه خواهد داشت. اهمیت استفاده از بالش بارداری در موراد زیر مشخص شده است.

 

  • داشتن یک خواب راحت درگرو قرار گرفتن قسمت های مختلف بدن، در بهترین حالت است که بالش های بارداری همین کار را انجام می دهند و با استفاده از آن ها می توان خوابی راحت را تجربه کرد و مدت زمان خواب را طولانی تر می کند.

 

  • خوابیدن به پشت در زمان بارداری توسط پزشکان منع می شود، اما ممکن است در طول شب و ناخواسته این امر اتفاق بیفتد و سبب آسیب رسیدن به نوزاد شود. بالش های بارداری به گونه ای طراحی شده اند که مانع از به پشت خوابیدن مادر می شوند.

 

  • معمولا  کمر و پشت به دلیل قوس ها و تغییرات بدن دچار درد و آسیب می شوند و حالت بدن در زمان خواب بسیار بر این امر تاثیر گذار است. بالش بارداری بدن را در یک حالت ایده آل قرار می دهد و مانع احساس درد در قسمت های مختلف بدن می شود.

 

کاربرد های بالش بارداری و پاسخ به سوال "  آیا استفاده از بالش بارداری فقط برای دوران حاملگی است؟"

این سوال پیش می آید که " آیا بالش های بارداری تنها برای دوران حاملگی است؟ " . پاسخ به این سوال با مطالعه ی قسمت های قبلی راحت است و طبق این اطلاعات می توان فهمید که این بالش تنها بالشت زمان قبل از بارداری و زایمان نیست و بعد از بارداری، برای شیردادن به نوزاد بسیار کاربردی می باشد.

موارد استفاده از بالش های بارداری زیاد است و بسیاری از افراد که از دردهای مفصلی رنج می برند، به توصیه پزشک از این بالش ها استفاده می کنند. به طور دقیق تر کاربردهای بالش بارداری به صورت زیر است.

 

  • در دوران شیردهی نیز قابل استفاده هستند و بدن مادر را برای شیر دادن در بهترین حالت قرار می دهد.
  • استفاده از  بالش های بارداری با ابعاد کوچک در میان افرادی که زانو درد دارند، رایج است و مانع از ساییدگی زانوهای آن ها می شود.
  • بالش بارداری برای تسکین دردهای گردن نیز بسیار موثر است و می توان در زمان استفاده از کامپیوتر، بالش های بارداری با سایز کوچک را استفاده کرد.
  • بالش بارداری می تواند برای آموزش نشستن به کودکان نیز استفاده شود.

 

برچسب ها:
بالش حاملگی
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله