دندانپزشکی و سلامت دهان

چند ساعت قبل از لیزر دوش بگیریم؟ باید ها و نبایدهای حیاتی قبل از لیزر

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

در این مطلب می خواهیم به شما توضیح دهیم که چند ساعت قبل از لیزر دوش بگیریم و نکات مراقبتی قبل و بعد از لیزر را شرح دهیم. لطفا با ما همراه باشید.

چند ساعت قبل از لیزر دوش بگیریم؟ شاید شما هم این سوال را داشته باشید که چند ساعت قبل از لیزر می توان دوش گرفت و آیا دوش گرفتن قبل از لیزر ضرری دارد؟ لیزر موهای زائد روشی تضمینی برای رفع موهای زائد بدن است و اگر به کلینیک معتبری که از دستگاه های استاندارد و به روز استفاده می کند مراجعه کنید، نتایج حاصل از لیزر بدن شما بدون بازگشت خواهد بود. شما قبل و بعد از انجام لیزر موهای زائد بدن و صورت باید برخی نکات مراقبتی را رعایت کنید و یکی از مهم ترین نکات، دوش گرفتن است. ما در این مطلب می خواهیم به شما توضیح دهیم که چند ساعت قبل از لیزر دوش بگیریم و نکات مراقبتی قبل و بعد از لیزر را شرح دهیم. لطفا با ما همراه باشید.

چه مدت قبل از لیزر میبایست حمام کرد؟

لیزر موهای زائد بدن، روشی غیرتهاجمی برای کاهش و حذف موهای زائد از قسمت های خاص بدن می باشد و بدون عوارض است. افرادی که تصمیم به لیزر موهای زائد بدن و صورت خود دارند، باید تمام نکات توصیه شده توسط اپراتور و پزشک خود را رعایت کنند تا بتوانند به بهترین نتیجه برسند.

از توصیه های مهم، دوش گرفتن قبل از لیزر است. در پاسخ به این سوال که چند ساعت قبل از لیزر دوش بگیریم، باید بگوییم که هیچ محدودیتی برای زمان دوش گرفتن وجود ندارد و شما می توانید چند ساعت قبل از رفتن به مرکز لیزر، دوش بگیرید.

نکته مهم برای مراجعه به مرکز لیزر، شیو کردن موهای زائد بدن است. در زمان مراجعه به مرکز لیزر، ناحیه ای که می خواهید لیزر کنید باید کاملا شیو شده و بدون مو باشد. برای شیو موهای زائد هم فقط از ژیلت می توانید استفاده کنید و سایر روش ها مثل وکس و اپیلاسیون، توصیه نمی شوند. لازم است حداکثر تا یک روز قبل از جلسه لیزر خود، موهای زائد را شیو کنید و محل تحت لیزر کاملا تمیز و بدون مو باشد.

دوش گرفتن بعد از لیزر موهای زائد بدن

لیزر

برای لیزر موهای زائد بدن از دستگاهی استفاده می شود که به صورت غیرتهاجمی، فولیکول های مو را تحت تاثیر قرار داده و آنها را از بین می رود. روش کار این دستگاه با گرمای بسیار زیادی همراه است اما با توجه به سیستم خنک کننده ای که در دستگاه تعبیه شده است، فرد دچار درد و سوزش شدید نمی شود.

اگر به کلینیک معتبر مراجعه کنید و از دستگاه لیزر با سیستم کولینگ قوی برای شما استفاده شود، در زمان لیزر هیچ درد و سوزش شدیدی نخواهید داشت و فقط در حد سوزن سوزن شدن پوست است.

با توجه به گرمای زیاد دستگاه، توصیه می شود برای دوش گرفتن بعد از لیزر، از دوش آب داغ خودداری کنید تا پوست تان تحریک نشود. برای دوش گرفتن بعد از لیزر، از آب ولرم یا آب سرد استفاده کنید تا علاوه بر اینکه پوست تان خنک شود، از ملتهب شدن پوست نیز جلوگیری نمایید.

آمادگی قبل از لیزر برای آقایان

برای اینکه آقایان بتوانند از لیزر موهای زائد بیشترین نتیجه را دریافت کنند ، باید به برخی مراقبت ها و نکات توجه داشته باشند. در ادامه به نکات مهم کسب آمادگی قبل از لیزر موهای زائد آقایان پرداخته ایم..

بلندی موهای زائد در قسمت های مختلف بدن باید به اندازه 2 الی 3 میلی متر باشد و نباید بر خلاف دیگر روش ها شامل وکس و موم ، خیلی بلند در نظر گرفته شود. بلندی بیش از اندازه موها ، سبب می شود که برای رفع آن ها به انرژی بیشتری نیز نیاز باشد و انرژی پرتو تا رسیدن به فولیکول مو ، تلف شود و از بین برود که در این صورت نتیجه لیزر چندان مطلوب نخواهد بود.

به مدت دو الی سه هفته قبل از اقدام برای لیزر درمانی ، در معرض تابش نور مستقیم خورشید قرار نگیرید و از سولاریم استفاده نکنید.

به مدت 24 ساعت پس از لیزر ، از اسپری برنزه استفاده نکنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره لیزر آقایان به این صفحه مراجعه کنید.

اقدامات بعد از لیزر موهای زائد بدن

علاوه بر اینکه باید بدانید چند ساعت قبل از لیزر دوش بگیریم، لازم است از سایر نکات مراقبتی قبل از لیزر هم اطلاع داشته باشید که در این بخش شرح خواهیم داد :

  • از استفاده از هر گونه روش های از بین بردن موهای زائد مثل استفاده از موچین، موبر و اپیلاسیون پیش از لیزر موهای زائد خودداری نمایید و فقط از ژیلت استفاده کنید.
  • از محصولات لایه بردار تا یک هفته قبل از لیزر استفاده نکنید.
  • انجام کارهای زیبایی صورت مثل تزریق ژل و بوتاکس تا یک هفته قبل از لیزر صورت ممنوع است.
  • در صورت مصرف داروهای خاص و داشتن بیماری های پوستی، حتما به پزشک خود اطلاع دهید.
  • در زمان لیزر، از انواع کرم مرطوب کننده، کرم پودر، لوسیون و دیگر محصولات آرایشی بر روی ناحیه تحت لیزر استفاده نکنید.
  • از سولار تا یک هفته قبل از لیزر موهای زائد بدن خود خودداری نمایید.
  • پیش از انجام لیزر تمام قسمت های تحت لیزر را به خوبی بشویید و در جلسه لیزر تمیز باشید.
  • در صورت داشتن سابقه تبخال، از یک هفته قبل و بعد از جلسه لیزر باید داروهای ضدویروس استفاده کنید.
  • از کرم های مخصوص برنزه کردن پوست به مدت دو هفته از قبل از لیزر استفاده نکنید.
  • پیش از جلسه لیزر خود از قرار گرفتن در مقابل نور مستقیم خورشید دوری کنید.

تاثیر منفی آب داغ و گرما بر پوست قبل و بعد از لیزر

دستگاه لیزر با تابش اشعه باعث گرم شدن بافت های فولیکولی و موساز پوست می شود و دمای پوست را بالا می برد. بعد از تمام شدن جلسه لیزر، گرمای پوست بیشتر از حالت عادی است و اگر مراقبت های لازم انجام نشود، فرد دچار قرمزی و التهاب پوست می شود. از این رو، توصیه می شود که قبل و بعد از جلسات لیزر خود از دوش آب داغ خودداری کنید و در معرض نور مستقیم و شدید خورشید هم قرار نگیرید تا کمتر دچار التهاب پوستی شوید.

علاوه بر دوش آب داغ و نور خورشید، فعالیت های پر تحرک مثل ورزش سنگین هم باعث افزایش دمای بدن و گرمای پوست می شوند و اگر پوست حساسی داشته باشید، ممکن است گرمای زیاد باعث قرمز، خارش و التهاب پوست شما شود.

سخن پایانی

این مطلب را در پاسخ به سوال شما که چند ساعت قبل از لیزر دوش بگیریم، تهیه کردیم. همانطور که در مطلب هم توضیح داده شد، شما باید قبل از جلسات لیزر خود دوش آب ولرم بگیرید و ناحیه ای که قرار است لیزر شود را تمیز کنید همچنین باید حداکثر 24 ساعت قبل از جلسه لیزر، ناحیه مدنظر را شیو کنید تا هیچ مویی وجود نداشته باشد. علاوه بر دوش گرفتن قبل از لیزر، توصیه می شود بعد از لیزر هم اگر خواستید دوش بگیرید، از آب ولرم رو به سرد استفاده کنید تا دچار التهابات پوستی نشوید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله