دندانپزشکی و سلامت دهان

آشنایی كامل با كاندوم فضایی و مدل های مختلف آن

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۷
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

در ادامه این بخش از خوب میشی، همه چیزهایی که برای آشنایی كامل با كاندوم فضایی و مدل های مختلف آن نیاز دارید را ارائه داده ایم و در مورد اینکه چرا ممکن است مزایایی فراتر از ایمنی ارائه دهند، بحث خواهیم کرد.

کاندوم بخشی ضروری از یک رابطه جنسی ایمن است که از شما و همسرتان در برابر عفونت های مقاربتی محافظت می کند. اما آیا می دانستید که کاندوم می تواند تجربه جنسی شما را نیز افزایش دهد؟ در کنار مدل های ساده کاندوم که احتمالا با آن آشنا هستید، نمونه های دیگری نیز وجود دارند که با عنوان کاندوم خاردار شناخته می شوند. در دسته بندی کاندوم خاردار نیز گزینه های مختلفی از کاندوم وجود دارد که تحت عنوان کاندوم فضایی یا کاندوم‌ اسپایکی شناخته می شوند.

در ادامه این بخش از خوب میشی، همه چیزهایی که برای آشنایی كامل با كاندوم فضایی و مدل های مختلف آن نیاز دارید را ارائه داده ایم و در مورد اینکه چرا ممکن است مزایایی فراتر از ایمنی ارائه دهند، بحث خواهیم کرد.

 

کاندوم فضایی چیست؟

کاندوم فضایی، نوعی کاندوم است که شامل برجستگی های کوچک برجسته شبیه به میخ در سطح بیرونی کاندوم است. این برجستگی ها برای افزایش تحریک در حین رابطه جنسی طراحی شده اند و لذت بیشتری را برای هر دو طرف فراهم می کنند. کاندوم فضایی نیز معمولاً مانند کاندوم های سنتی از لاتکس، پلی اورتان یا پلی ایزوپرن ساخته می شوند.

توجه به این نکته مهم است که در حالی که کاندوم های فضایی می توانند لذت جنسی را افزایش دهند، در مقایسه با کاندوم های معمولی هیچ گونه محافظت اضافی در برابر عفونت های مقاربتی (STIs) یا بارداری ارائه نمی دهند و استفاده مداوم و صحیح از این کاندوم نیز برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های مقاربتی و بارداری ناخواسته همچنان مهم است.

کاندوم فضایی

پیشنهاد مطالعه: استفاده از آب دهان در رابطه زناشویی

 

کاندوم فضایی چگونه کار می کند؟ آشنایی كامل با كاندوم فضایی

کاندوم اسپایکی یا کاندوم فضایی، بافت و اصطکاک بیشتری را در طول رابطه جنسی اضافه می کند و این مهمترین کاربرد آن است! برجستگی های موجود در قسمت بیرونی کاندوم فضایی، به طور استراتژیک برای تحریک مناطق اروژنی هر دو شریک زندگی، افزایش لذت و افزایش تجربه متفاوت در رابطه جنسی طراحی شده اند.

همانطور که آلت تناسلی در داخل واژن حرکت می کند، این برجستگی های موجود بر روی کاندوم فضایی، اصطکاک بیشتری ایجاد می کنند که منجر به تشدید احساسات و ارگاسم شدیدتر می شود.

توجه به این نکته ضروری است که کاندوم فضایی فقط باید با رضایت هر دو طرف استفاده شود. برخی از افراد ممکن است برجستگی های موجود بر روی کاندم فضایی را ناراحت کننده یا حتی دردناک بدانند، بنابراین بسیار مهم است که در رابطه با این موضوع با یکدیگر صحبت کنید و اطمینان حاصل شود که هر دو طرف با استفاده از این نوع کاندوم راحت هستند. همچنین توصیه می شود که از کاندوم به طور صحیح و ایمن استفاده کنید تا در برابر عفونت های مقاربتی و حاملگی های ناخواسته محافظت کنید.

توجه به این نکته ضروری است که کاندوم های فضایی برای ایجاد آسیب یا درد در حین فعالیت جنسی در نظر گرفته نشده اند. برجستگی ها و اشکال مختلفی که در طراحی کاندوم فضایی مورد استفاده قرار گرفته شده است، برای ایجاد تحریک و لذت بیشتر برای هر دو شریک طراحی شده اند و مانند هر نوع کاندوم، رعایت دقیق دستورالعمل های استفاده برای اطمینان از حداکثر اثربخشی و ایمنی بسیار مهم است.

 

کاندوم فضایی چه مزایایی دارد؟

در حالی که کاندوم‌ های سنتی صرفاً بر محافظت در برابر بیماری‌ های مقاربتی و بارداری تمرکز دارند، کاندوم‌ های فضایی، دارای مزیت اضافی برای افزایش لذت جنسی هستند. این مدل از کاندوم ها می توانند تجربه جنسی لذت بخش تری را برای هر دو طرف ایجاد کنند و رابطه جنسی را متفاوت تر و هیجان انگیزتر کنند. علاوه بر این، کاندوم های فضایی می توانند به افرادی که در رسیدن به ارگاسم در رابطه جنسی مشکل دارند کمک کند تا لذت بخش باشد.

یکی دیگر از مزایای کاندوم های فضایی این است که می توانند به زوج ها کمک کنند تا احساسات جدید را کشف کنند و انواع مختلف تحریک را آزمایش کنند. برجستگی های موجود بر روی کاندوم های فضایی، می تواند بافت منحصر به فردی ایجاد کند که می تواند برای هر دو طرف تحریک کننده باشد. این می تواند به زوج ها کمک کند تا از روال جنسی خود خارج شوند و چیزهای جدیدی را امتحان کنند که می تواند منجر به یک زندگی جنسی رضایت بخش تر شود.

علاوه بر این، کاندوم های فضایی می توانند حس تازگی و هیجان را در اتاق خواب ایجاد کنند. امتحان کردن انواع جدید و متفاوت کاندوم می تواند سطحی از تجربه و بازیگوشی را به تجربیات جنسی اضافه کند. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که این مدل از کاندوم‌ ها، ممکن است برای همه مناسب نباشند و مهم است که با شریک زندگی خود در مورد چیزی که برای هر دو طرف احساس راحتی و لذت می‌کند ارتباط برقرار کنید.

کاندوم‌ های فضایی در اندازه‌ها، رنگ‌ ها و طعم‌ها و برجستگی های مختلف نیز در دسترس هستند، که آن‌ ها را به مضمونی سرگرم‌ کننده و هیجان‌ انگیز برای روابط جنسی تبدیل می‌ کند.

انواع مدل های کاندوم فضایی

پیشنهاد مطالعه: علت خونریزی واژن بعد از رابطه | درمان خونریزی واژن بعد از رابطه

 

آیا استفاده از کاندوم فضایی بی خطر است؟

کاندوم فضایی در صورت استفاده صحیح به اندازه کاندوم های سنتی بی خطر است. مواد لاتکس مورد استفاده در ساخت این مدل از کاندوم ها نیز یک مانع قابل اعتماد در برابر عفونت های مقاربتی ایجاد می کند و می تواند از بارداری ناخواسته نیز محافظت کند. با این حال، افراد مبتلا به آلرژی به لاتکس باید به جای آن از کاندوم های فضایی که از پلی اورتان یا پلی ایزوپرن ساخته شده اند، استفاده کنند.

 

آشنایی كامل با كاندوم فضایی و مدل های مختلف آن

کاندوم های فضایی در انواع مختلفی از جمله اندازه ها، مواد و سطوح شدت برجستگی های موجود بر روی کاندوم موجود هستند. شما می توانید از بین کاندوم های نازک یا فوق نازک، که حس طبیعی تری را ارائه می دهند، یا کاندوم های ضخیم تری که روانکاری بیشتری برای افزایش تحریک ارائه می دهند، انتخاب کنید. کاندوم های فضایی نیز در مواد مختلفی مانند لاتکس، پلی اورتان یا پلی ایزوپرن و اندازه های مختلف برای ترجیحات مختلف وجود دارند.

بعلاوه، برخی از کاندوم های فضایی دارای سطوح مختلفی از شکل و شدن برچستگی روی سطح خارجی کاندوم هستند که از خفیف تا شدید متغیر است. این به افراد اجازه می دهد تا سطح تحریکی را که در طول فعالیت جنسی می خواهند انتخاب کنند. برخی از کاندوم های میخ دار نیز طرح های منحصر به فردی دارند، مانند مدل مارپیچ، مدل اره ماهی، مدل چرخشی، مدل دکمه دار، مدل طوقی، مدل شمشیری آجدار، که می تواند لذت را برای هر دو طرف افزایش دهد.

در هنگام انتخاب شکل و مدل کاندوم فضایی، مطالعه دقیق بسته بندی و دستورالعمل های مربوط به هر نوع کاندوم، برای اطمینان از استفاده صحیح و حداکثر اثربخشی بسیار مهم است.

انواع مدل های کاندوم فضایی

اگر شما نیز تجربه ای در رابطه با استفاده از کاندوم فضایی  و مدل های مختلف آن دارید، حتما در قسمت کامنت بنویسید

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید