دندانپزشکی و سلامت دهان

چرا مشاوره ازدواج ضروری است؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵
دسته ها:

در طول جلسات مشاوره ازدواج موارد مختلفی بررسی می‌شود و تست‌هایی نیز از طرفین گرفته شده که به کمک آن زوجین می‌توانند به آگاهی و شناخت بیشتری نسبت به یکدیگر برسند

نحوه انجام جلسات مشاوره قبل از ازدواج

در طول جلسات مشاوره ازدواج موارد مختلفی بررسی می‌شود و تست‌هایی نیز از طرفین گرفته شده که به کمک آن زوجین می‌توانند به آگاهی و شناخت بیشتری نسبت به یکدیگر برسند. در مشاوره قبل از ازدواج چه بگوییم؟ مشاور در همان ابتدا جلسه، شروع به پرسیدن سوالاتی از شما و طرف مقابل‌تان کرده و تنها کاری که نیاز است انجام دهید، گفتن جواب سوالات مشاوره قبل از ازدواج به صادقانه‌ ترین شکل ممکن است.

به طور مثال اگر جلسه مشاوره شما به صورت آنلاین باشد، به راحتی و با صرف زمان کم و البته هزینه‌ کمتر، می‌توانید مشاوره را انجام دهید و محدودیتی برای جابجایی و انتخاب دکتر دلخواه خود ندارید. همچنین می‌توانید از یک شهر دیگر با بهترین دکتر مشاوره قبل از ازدواج در هر نقطه کشور صحبت کرده و مشاوره بگیرید.

در مورد تعداد جلسات مشاوره نمی‌توان پاسخ قطعی داد چرا که کاملا وابسته به نیاز شما است. همچنین برای ارائه مشاوره بهتر قبل از انجام این پروسه، فرم مشاوره ازدواج در اختیارتان قرار گرفته که با تکمیل آن دکتر مشاوره ازدواج راهنمایی‌های موثرتری خواهد داشت.

 

اهداف مشاوره ازدواج چیست؟

در ادامه مزایای مشاوره قبل از ازدواج بیان شده که به شما کمک می کند به شناخت مناسبی نسبت به طرف مقابل خود برسید.

 

ارتباطات را بهبود می بخشد

وقتی ارتباط بین دو طرف به درستی انجام شود، ازدواج مثبت تر است و هر یک از طرفین احساس امنیت و خوش بینی بیشتری پیدا می کنند. مشاوره قبل از ازدواج می تواند به شما در یادگیری مهارت های ارتباطی برای برقراری ارتباط صحیح کمک کند. مهارت های ارتباطی خوب شامل احترام، زبان بدن، همدلی، گوش دادن و توانایی اعتراف به اشتباه و عذرخواهی است.

 

حل مسئله را آموزش می دهد

برای بسیاری از زوجین، حل مشکلات به بحثی تبدیل می‌شود که دو نفر در تلاش برای برنده شدن در تعارض هستند. مشاوره قبل از ازدواج می تواند به شما آموزش دهد تا به عنوان یک تیم برای حل مشکلات کار کنید. این مراحل می‌تواند شامل استفاده از مهارت‌های ارتباطی جدید، داشتن این نگرش که به راه ‌حلی برسید که هر دو شما را راضی می‌کند و ابراز محبت در هنگام حل مسئله.

 

به انتظارات شما می پردازد

به احتمال زیاد، شما و همسرتان با انتظارات متفاوتی از یک ازدواج سالم بزرگ شده اید. در جلسات مشاوره قبل از ازدواج، شما و همسر آینده تان می توانید انتظارات خود را بیان کنید و برنامه ای ایجاد کنید که هر دو شما را خوشحال کند.

 

صمیمیت را افزایش می دهد

برای بسیاری از زوج ها، صمیمیت پس از ازدواج تغییر می کند. به نظر می‌رسد فراز و نشیب‌های استرس ‌زا زندگی روزانه بر میل جنسی شما تأثیر می‌گذارد. بارداری، داشتن چند فرزند، شغل، مسائل مالی، تعهدات اجتماعی و کارهای خانه چند نمونه از عوامل استرس زا زندگی هستند. با مشاوره قبل از ازدواج، می توانید یاد بگیرید که چگونه صمیمیت را در ازدواج خود در اولویت قرار دهید.

 

به حفظ تمرکز کمک می کند

زمانی که رابطه شما شروع شد، در مورد اهدافی که می خواهید در زندگی به دست آورید، با هم و جداگانه صحبت کنید. پس از ازدواج، اهداف تکامل یافته و اگر رابطه شما قوی نباشد، ممکن است شما را به جهت مخالف سوق دهد. مشاوره قبل از ازدواج به شما و همسرتان کمک می کند تا اهداف و گام های کوتاه مدت و بلندمدت را برای رسیدن به برنامه ها تعیین کنید و به شما یاد می دهد که چگونه از حواس پرتی جلوگیری کنید و تمرکز خود را حفظ کنید.

 

مهارت های تصمیم گیری را آموزش می دهد

زمانی که تصمیمات بزرگ در زندگی باید گرفته شود، ضروری است که آنها را با هم بگیرید و هر دو طرف راضی باشید. یک نفر که همه تصمیمات را می گیرد باعث می شود احساس کنید که یک نوع ازدواج دیکتاتوری دارید.

به کمک یک درمانگر ازدواج و خانواده دارای مجوز، می توانید مهارت های تصمیم گیری را به عنوان یک زوج بیاموزید.

 

ارزش ها، اعتقادات و اخلاقیات را با هم مقایسه می کند

قبل از ازدواج، آنقدر عاشق هستید که برخی از تفاوت‌ها را نادیده می‌گیرید که ارزش‌ها، اعتقادات و اخلاقیات همسرتان را نشان می‌دهد. مشاوره قبل از ازدواج مکانی امن است که می توانید در مورد ارزش ها، اعتقادات و اخلاقیات خود صحبت کنید. با توجه به موارد گفته شده صرف هزینه مشاوره قبل از ازدواج ارزش‌اش را دارد.

 

به آموزش امور مالی می پردازد

مسائل مالی یکی از دلایل اصلی طلاق است! در مورد پول، از جمله اینکه چه کسی کار می کند، چه کسی صورت حساب ها را پرداخت می کند، آیا حساب مشترک است یا جداگانه، پس انداز، خرج کردن و...، باید با یکدیگر هم نظر باشید. مشاوره قبل از ازدواج می تواند از تعارضات مالی که می تواند باعث شکاف در روابط شما شود جلوگیری کند.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله